Ga naar inhoud

BMW M3 touring VS Alpina B3 touring

M3 - B3  

71 leden hebben gestemd

1. 1. M3 - B3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
15 uren geleden, Naish zei:

En @Salokin al gereden met de Alpina?

Hij komt eind november bij Monserez binnen. Nog even wachten dus.

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:
2 minuten geleden, Naish zei:

Proficiat!

Een zwarte?

Veel soorten zwart, gekozen voor carbonschwarz. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Prachtig! Zeer benieuwd naar. Wanneer pronkt ze op de oprit?

Geplaatst:
3 minuten geleden, Ritsuke zei:

Prachtig! Zeer benieuwd naar. Wanneer pronkt ze op de oprit?

Volgend jaar 😭. Ca. 5 maanden.

Geplaatst:
3 uren geleden, toere zei:

Proficiat👍

Waarom toch weer voor een Alpina gekozen? 

Alhoewel de neus van de M3 begint te wennen, is dat al je zo'n auto koopt niet wil. Daarnaast is de M3 een pak schreeuweriger geworden, dat is goed als je Robby heet en met een hanenkam door het leven gaat maar het past minder bij mij als gedistingeerde man. 😇 Ook de lederen zetels vind ik stijlvoller afgewerkt in de Alpina dan in de M3.

De M3 rijdt fantastisch goed, valt absoluut niet te vergelijken met zijn voorganger die altijd aan het schreeuwen is. Alhoewel dus nog niet met de B3 GT gereden lees je in alle reviews dat deze nog comfortabeler rijdt. Deze auto is niet bedoeld om ermee op circuit te rijden maar als gezinswagen dan hecht ik meer belang aan comfort.

Daarnaast vind ik het exclusieve ook een belangrijk gegeven alsook dat het allicht de laatste Alpina zal zijn in het 3 segment.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 6
Geplaatst:
3 uren geleden, Salokin zei:

Alhoewel de neus van de M3 begint te wennen, is dat al je zo'n auto koopt niet wil. Daarnaast is de M3 een pak schreeuweriger geworden, dat is goed als je Robby heet en met een hanenkam door het leven gaat maar het past minder bij mij als gedistingeerde man. 😇 Ook de lederen zetels vind ik stijlvoller afgewerkt in de Alpina dan in de M3.

De M3 rijdt fantastisch goed, valt absoluut niet te vergelijken met zijn voorganger die altijd aan het schreeuwen is. Alhoewel dus nog niet met de B3 GT gereden lees je in alle reviews dat deze nog comfortabeler rijdt. Deze auto is niet bedoeld om ermee op circuit te rijden maar als gezinswagen dan hecht ik meer belang aan comfort.

Daarnaast vind ik het exclusieve ook een belangrijk gegeven alsook dat het allicht de laatste Alpina zal zijn in het 3 segment.

Gisteren nog eenzelfde gesprek gehad over dit onderwerp. 

ik zit in kamp Alpina. Gefeliciteerd alvast 👏👏

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
16 uren geleden, Salokin zei:

Nieren wel niet in het zwart.

IMG_7373.jpeg

Belachelijk knappe bmw..

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Salokin zei:

Kort samengevat: ik was meer op zoek naar een bompa-kar die past bij mijn grijs haar...

Wel spijtig dat je je madam daarmee op baan stuurt :ninja:

• Grappig 1
Geplaatst:
21 uren geleden, Super95 zei:

Belachelijk knappe bmw..

dat is exact zo. Als je die renders van de nieuwe 3 serie ziet. Geef me dan maar deze, en in Alpina trim is het toch wel lekker. Enkel veel kuiswerk aan die velgen haha.

• Vind ik leuk 1
  • 11 maanden later...
Geplaatst:

Nieuw lid hier, binnen een paar weken een 2023 B3 Touring in Tanzanitblau met Cuoio Lavalina II op de oprit (met 22k km).

Ik wilde foto's pikken van de advertentie maar die is er ondertussen af, dus 't wordt effe geduld hebben.

• Vind ik leuk 9
Geplaatst:

Zal geen straf zijn om daar mee te rijden of zelfs naar te kijken.

Maar dat leer op je oprit,… niet bang dat dat snel lelijk zal worden 😂

(ik laat mezelf wel buiten)

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Geplaatst:

Deze reed hier gisteren in Heule rond op garageplaten van BMW De Schepper.

Jammer genoeg geen eigen foto kunnen nemen dus foto's komen van op hun IG pagina. 

Zou ik wel willen😍

Screenshot_20251122_060944_Instagram.jpg

Screenshot_20251122_061222_Instagram.jpg

Screenshot_20251122_061236_Instagram.jpg

Screenshot_20251122_061252_Instagram.jpg

Geplaatst:

Ken ene van de cote die met dat kleurtje in sedan rijdt...

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Toeme toch, ik blijf het jammer vinden dat BMW volgehouden heeft aan die varkensneus.

En ook jammer dat ze gierig geweest zijn en geen andere achterdeur-buitenschalen wilden maken voor de M3 sedan/touring... die "neep" tussen achterdeur en achterste wielkas oogt toch echt geforceerd.

image.png.864115e30f04bbac477797c7d63f4dae.png

Hadden ze daar de bredere wielkassen mooier vloeiend naar voor uit laten lopen, dat ware zo veel mooier geweest...
Dit oogt gewoon... cheap brolwerk. :oops: 

Qua aandrijflijn (minus sound... ik blijf het toch maar zozo vinden, al is het beter dan de generatie ervoor) helemaal mijn ding, ook qua karakter, maar 't zijn de looks ervan die me tegenhouden.

Idem '4 cabrio / M4 cabrio, daar uiteraard enkel de neus want bij de M4 zijn de brede heupen achteraan mooi evenwichtig in het design opgenomen (2e helft van de zijkant):

image.jpeg.a6843256394be8bfe3b82160fae2a001.jpeg

Vanuit deze hoek: waauw. ❤️

Twee keer (vooraan + achteraan) verbrede wielkassen van hetzelfde kaliber, mooi glooiend in de flank ingewerkt, en dan die spanningslijn ertussen. Zo moet het.

("diffusor" en achterbumper vind ik ook niet 't mooiste wat er is, maar kan er zeker mee leven)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik val bijna van mijn stoel van die prijs.

image.png.00051bee1580f0e5f6a0bc0cc78c6097.png

• Whut?! 2
Geplaatst:

ik las onlangs een artikel waarin met een designer van de M-afdeling interviewde, en het ging over die foefel aan de achterdeuren.  'Het is een bewuste keuze, om de bruutheid van de M-producten te benadrukken'.  Yeah right, bewuste keuze van de boekhouding, dat zou ik eerder geneigd zijn te geloven.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Dikke zever, idd. "We geven er maar die uitleg aan."

Geplaatst:

Die deuren zijn al 3 generaties zo bij de M3. Ik vind het iets dat een M3 echt typeert. 

Geplaatst:
4 uren geleden, ICM zei:

Ik val bijna van mijn stoel van die prijs.

image.png.00051bee1580f0e5f6a0bc0cc78c6097.png

Wat had je verwacht?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid