Ga naar inhoud

BMW M3 touring VS Alpina B3 touring

M3 - B3  

71 leden hebben gestemd

1. 1. M3 - B3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 minuten geleden, X5. zei:

Die deuren zijn al 3 generaties zo bij de M3. Ik vind het iets dat een M3 echt typeert. 

Jij bent die designer? 😂

Geplaatst:
5 uren geleden, Jules_W zei:

Wat had je verwacht?

< 100k

Geplaatst:
7 uren geleden, ICM zei:

< 100k

Euhm … dan zijde niet goed meer mee in de prijzen van auto’s vrees ik.😂

Je hebt voor dat bedrag bijna geen X5 hybride meer. 😌

Geplaatst:
7 uren geleden, ICM zei:

< 100k

Bij de start van de G-series kostte de gewone G80 M3 86k zonder opties. De xdrive versie was bijna 100k zonder opties. De touring is altijd +100k geweest als ik me niet vergis. Je zit daar toch snel aan, helaas. 

Geplaatst:

In dezelfde lijn: een stevig samengesteld 911 cabrio kost ook door de 200k, ondertussen. Ik herinner me de tijden dat dat 100k kostte nog levendig.

Geplaatst:
3 minuten geleden, gTa zei:

In dezelfde lijn: een stevig samengesteld 911 cabrio kost ook door de 200k, ondertussen. Ik herinner me de tijden dat dat 100k kostte nog levendig.

I know. Nuts. In een paar jaar tijd.

Geplaatst:
2 uren geleden, ICM zei:

I know. Nuts. In een paar jaar tijd.

We blijven t ook gewoon slikken hé.
Wordt mede door de fleetmarkt ook wat in de hand gewerkt. Daar waar vele fleetwagens vroeger 30-50k kostten, kost de gemiddelde leasekist in de IT nu ook 50-80k. We schuiven op 😛 
Hoewel ik denk/hoop dat er een kentering zit aan te komen. De nieuwe IX3 50 kost basis "maar" 67.000 ofzoiets.

Geplaatst:
3 uren geleden, gTa zei:

Wanneer dan? Wat ik nog herinner is een basis 997.2 rond de 86k, en dan de Carrera S rond de 96k of zo. Turbo en GT3 herinner ik rond de 130k, Gallardo/F430/AM DB9/... rond de 150-160k. E46 M3 dacht ik 50k'ish.

Geplaatst:
36 minuten geleden, Timo zei:

Wanneer dan? Wat ik nog herinner is een basis 997.2 rond de 86k, en dan de Carrera S rond de 96k of zo. Turbo en GT3 herinner ik rond de 130k, Gallardo/F430/AM DB9/... rond de 150-160k. E46 M3 dacht ik 50k'ish.

Ja, dan en nog iets erna. Dacht dat een basis 991 daar ook nog rond zat.

Geplaatst:
4 minuten geleden, gTa zei:

Ja, dan en nog iets erna. Dacht dat een basis 991 daar ook nog rond zat.

Basis 991 was 99k 

Geplaatst:
15 minuten geleden, gTa zei:

Nee 't was minder, denk dat die ook in België nog onder de psychologische grens van 100k startte.

image.thumb.png.e484a72548dab7ac5be17844df51be81.png

Nuts he

Geplaatst:

Nu dus bijna 40k (!) meer in de basis.

En dat heeft ook effect op de tweedehandsmarkt.

Geplaatst:
2 uren geleden, Jeroen_M5 zei:

Nu dus bijna 40k (!) meer in de basis.

En dat heeft ook effect op de tweedehandsmarkt.

Basismodel wel std PDK nu, bv. Dus moeilijk vergelijken.

Feit is: als ik nu een 911 cabrio naar goesting samenklik moet ik me inhouden of ik ga door de 200k EUR. Toch weer een stevige psychlogische drempel.

Geplaatst:
9 minuten geleden, gTa zei:

Feit is: als ik nu een 911 cabrio naar goesting samenklik moet ik me inhouden of ik ga door de 200k EUR. Toch weer een stevige psychlogische drempel.

You and me both, my friend.

Geplaatst:
9 minuten geleden, gTa zei:

Basismodel wel std PDK nu, bv. Dus moeilijk vergelijken.

Bij mij is die drempel toch niet louter psychologisch. :D 

• Vind ik leuk 3
  • Omhelzing 2
Geplaatst:
6 minuten geleden, Framfy zei:

Bij mij is die drempel toch niet louter psychologisch. :D 

Ja, er is ook nog het gehalte "economisch verantwoordbare investering", zoals we dat hier noemen. :D :lol: 

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, ICM zei:

You and me both, my friend.

That said: 135k catalogusprijs voor "mijn" M4 cabrio naar voorkeur... voelt nog méér als highway robbery aan. Is nog altijd geen Porsche.

Eens de 840i cabrio's rond de 45k EUR komen te draaien, 2026/2027, voelt dat al véél prettiger aan voor mij. :D 

Geplaatst:

En dat terwijl auto's er eigenlijk al generaties niet meer op vooruit gaan... Wat zijn de huidige verbeteringen nog tov modellen van 15j terug? 

Geplaatst: (aangepast)
11 minuten geleden, -Fred- zei:

En dat terwijl auto's er eigenlijk al generaties niet meer op vooruit gaan... Wat zijn de huidige verbeteringen nog tov modellen van 15j terug? 

is wel een goed punt.

Buiten de betrouwbaarheid die is aangepast, in negatieve zin, door al die filters en milieu troep én buiten al die extra granny-tech die verplicht is door de EU is er niet veel veranderd neem ik aan.

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:
17 minuten geleden, -Fred- zei:

Je kan nu door Spotify playlists scrollen en een liedje kiezen.   © BMWMB

:D 

• Grappig 8
Geplaatst:

Dat doe je in een 30j oude Porsche ook met een nieuwe stereo.

Stom voorbeeld. Ik heb in mijn crafter vorige maand de navi (nog aangesloten via een module die niet meer up te daten was) vervangen door een inbouw scherm met apple carplay. Ik heb nu dab+ en apple carplay, netjes ingebouwd. Dus naar hedendaagse technologische nieuwigheden, ben ik eig terug helemaal mee. Daarnaast heb ik nog een vw wecare contract die nog 3j loopt. Wat heb ik aan een nieuwe crafter? Kopen om te kopen... Ik geloof dat er stilletjes aan een shift aan het komen is binnen onze wegwerpmaatschappij. Mensen blijven deze prijzen toch niet meer slikken? 

Hetzelfde voor mijn daily. Ik ben op zich tevreden met mijn huidige auto. Als er morgen een nieuw model uitkomt, waarom zou ik die kopen? Fiscaal is er wellicht geen reden voor. Of ze gaan met een nog meer toegeknepen versie moeten afkomen. Kwalitatief gaan ze er ook niet op vooruit. Terwijl ik wellicht terug meer zal moeten opleggen voor een nieuw model.

Geplaatst:

Danke maar ik was eigenlijk niet helemaal serieus. :D 

Geplaatst:
4 uren geleden, -Fred- zei:

Biep, tuut, boing boing boing, ... kies je favoriete toeter die erin zit em die je zot maakt

• Grappig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid