Ga naar inhoud

Wintervelgen BMW E39

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

We gaan er hier enkelen eens doen teruggaan naar hun jonge tijd…

Ik wil deze winter met de E39 kunnen rondrijden => winterwielen nodig. 

Welke optie zouden jullie kiezen? 

Enkel OEM en period correct.

Dit zijn de velgen waar hij nu op staat. 

IMG_2833.jpeg

Geplaatst:

Stalen velgen met wieldeksels 😎

Geplaatst:
1 uur geleden, Joske zei:

Stalen velgen met wieldeksels 😎

Ook een optie 😇

Moet dan wel proper wieldeksels vinden. En aan de prijs dat je bvb een style 31 of 33 velg kan vinden… is het dat wel waard?

Geplaatst:

Welke maat band wil je? Het is mogelijk dat je, afhankelijk van de band (merk & type) dat je wil, tot een bepaalde velggrootte gedwongen wordt.

• Styling 31 mag dan niet de meest geliefde velg zijn qua stijl: 't is een gesmede velg (Fuchs fabrikaat) en zeer licht en zeer kwalitatief. Daarop hoort idealiter 225/60R15 op en dat geen courante maat meer, vrees ik. (Technisch gezien kan je er ook 205/65R15 op leggen.)
  • Als je naar 16" zou gaan (bandenmaat 225/55R16) is Styling 33 idd een mogelijkheid. Ligt eraan of je ze mooi vindt. Beter is de Styling 25, da's opnieuw een Fuchs-fabrikaat (gesmeed, sterk, licht), maar de fronten zijn gepolierd en van klaarlak voorzien en die afwerking is zeer gevoelig voor oxidatie onder de klaarlak. Niet meteen top voor een wintervelg, denk ik? Op een early (PFL) E39 wel de meest stijlvolle 16" periodecorrecte velg, imo.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ook 17" kan technisch perfect en zal 't meest rijden zoals je zomersetup (= win). Dan zou ik opnieuw alles was 2-delig is (zoals je Styling 29, maar ook de 19, 42, 71, 80 etc) vermijden owv gevoeligheid voor oxidatie van het gepolierde velgbed.

Geplaatst: (aangepast)

Deze, 17 inch meen ik. 2-delig wel.

aangepast door 3000
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

Welke maat band wil je? Het is mogelijk dat je, afhankelijk van de band (merk & type) dat je wil, tot een bepaalde velggrootte gedwongen wordt.

• Styling 31 mag dan niet de meest geliefde velg zijn qua stijl: 't is een gesmede velg (Fuchs fabrikaat) en zeer licht en zeer kwalitatief. Daarop hoort idealiter 225/60R15 op en dat geen courante maat meer, vrees ik. (Technisch gezien kan je er ook 205/65R15 op leggen.)
  • Als je naar 16" zou gaan (bandenmaat 225/55R16) is Styling 33 idd een mogelijkheid. Ligt eraan of je ze mooi vindt. Beter is de Styling 25, da's opnieuw een Fuchs-fabrikaat (gesmeed, sterk, licht), maar de fronten zijn gepolierd en van klaarlak voorzien en die afwerking is zeer gevoelig voor oxidatie onder de klaarlak. Niet meteen top voor een wintervelg, denk ik? Op een early (PFL) E39 wel de meest stijlvolle 16" periodecorrecte velg, imo.

De 33 is eigenlijk de velg die ikzelf het meest klassiek vind. 

De 31 is dan weer een 15”, wat een nog hogere winterband toelaat. Ik wist niet dat ie kwalitatief zo goed was.

Vraag is of hij past bij de auto. Bij een standaard uitziende E39 lukt dat (onze pa had een e39 met M technic ophanging en die stijl 31). Deze zit met dat aeropack.

Ik dacht dat eerst eraf te gooien want dacht dat dat aftermarket tuning was, maar op BMW fora hebben ze me verketterd, zeggend dat dit een pakket was dat je van BMW origineel kon kopen en dat dat erg zeldzaam was => schoon laten zitten. (al blijf ik geen fan).

Aan de style 25 had ik nooit gedacht. Ik zag dat als een E36 velg. 

Style 18?

Geplaatst:

Wat doet ons ma hier? 😳 Ik dacht dat ik daar vanaf was. 😕

Geplaatst:
9 minuten geleden, ma: zei:

Mooiste is vind ik Style 32

image.png.f295d3f53824fe2635b9e66b9b379be0.png

Ziet er eigenlijk wel goed uit.

Zoals @gTa zei, 225-60-15 zijn zeldzaam en ik keek efkes online… inderdaad haast niet meer aangeboden. 😕 

Ik ga die style 32 es zoeken op fleabay.

Geplaatst:

Ik heb style 48 als winterband

20240817_140010.jpg

Geplaatst:
4 minuten geleden, gewoon ik zei:

Ik heb style 48 als winterband

20240817_140010.jpg

Dit zijn facelift velgen. Ik wil periodecorrect. Een e39 met de verkeerde velgen ziet er tegenwoordig direct “fout” uit spijtig genoeg 😕 

Geplaatst:

Is de style 5 ooit op de E39 gestoken? Ik vind dat één van de elegantste velgen op de E38, maar vind niet direct info of die ook op de E39 kwam. 

Geplaatst:
5 minuten geleden, The Swede zei:

Dit zijn facelift velgen. Ik wil periodecorrect. Een e39 met de verkeerde velgen ziet er tegenwoordig direct “fout” uit spijtig genoeg 😕 

Ah ja is een facelift.

Ik vond de 33 ook wel mooie velgen, maar in de periode dat ik rondkeek niet te vinden.

Geplaatst:

De 33 werd niet meer op de Fl gelegd. Dus jij hebt de juiste velgen voor die van u.

Zat te kijken: goede winterbanden vinden in de 15 of 16’ maat in 225 is echt niet makkelijk meer 🙁

Geplaatst:

@dragonfly: merci om de titel te corrigeren… maar kon je dan misschien ook direct die “v” die er teveel staat uithalen? :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gewoon deze. Stalen velgen met deksel

image.jpeg.6ea29a3baec3ae85efbeffaf054108b1.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Styling 32 is wel moeilijk te vinden, zeker de 17" breedset. Standaard was dat ook in dark chrome gespoten, maar die laklaag was niet van de beste kwaliteit. Je zoekt best een opknapset om te spuiten ipv een te dure set in "goeie staat"

Geplaatst:

Ik zou ook gewoon voor de stalen gaan. Kost gaat te hoog zijn als je daar alu velgen wil onder zetten en winterbanden. 

Geplaatst:
Op 7/10/2024 om 11:06, -Fred- zei:

Op 7/10/2024 om 11:23, -Fred- zei:

Styling 32 is wel moeilijk te vinden, zeker de 17" breedset. Standaard was dat ook in dark chrome gespoten, maar die laklaag was niet van de beste kwaliteit. Je zoekt best een opknapset om te spuiten ipv een te dure set in "goeie staat"

De Style 32 zijn inderdaad moeilijk te vinden. Al zijn banden in 16 duim van goede kwaliteit ook niet makkelijk te vinden. Je moet al vaak naar de de B of C merken.

Ik ga sowieso voor een setje die ik bij een maat laat opknappen. 

Geplaatst:

Gegeven hoe moeilijk het is om nog een kwaliteitswinterband te vinden in die 15 en 16 duimsmaten, denk ik er eventueel aan toch een 17 duims te zoeken.

Ik vond op fleabay een setje Style 80 die opgeknapt moeten worden. Kost me 350 euro voor de velgen plus 400 om goed te zetten. 

0aeYtCj.jpeg

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 uren geleden, The Swede zei:

Gegeven hoe moeilijk het is om nog een kwaliteitswinterband te vinden in die 15 en 16 duimsmaten, denk ik er eventueel aan toch een 17 duims te zoeken.

Ik vond op fleabay een setje Style 80 die opgeknapt moeten worden. Kost me 350 euro voor de velgen plus 400 om goed te zetten. 

0aeYtCj.jpeg

Die kwamen er pas ten tijde van de facelift (of zelfs nog wat later), dus als je 't echt periodecorrect wil is dat een minder goede keuze.

Geplaatst:
18 uren geleden, The Swede zei:

Gegeven hoe moeilijk het is om nog een kwaliteitswinterband te vinden in die 15 en 16 duimsmaten, (...)

Eerste 4 treffers op reifendirekt zijn nochtans banden die je met je ogen dicht mag kopen, zijn goeie winterbanden.

image.png.e968be8a2b017b652a33b7ec1f909a31.png

Als je nordic compound zou willen gaan, kan dat ook:

image.png.42c9ddda270b770c039efdc1fcdbe1de.png

En ook dit is zeker een OK winterband:

image.png.8b0a65ed5a973a9b8464c12bea1b44e6.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid