Ga naar inhoud

BMW X3 vs IX3

X3 vs IX3  

19 leden hebben gestemd

1. 1. nafte of elentriek

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 minuten geleden, DuDe zei:

Is wel te kraken maar kost veel. Ik geloof dat je ergens tussen 1500 en 2000 euro kwijt bent. Ik heb dit ook een keer nagevraagd voor mijn g21.

Dan is een 30i toch de betere keuze imo. Geen gezever met garantie

19 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

gewoon nog efkens op die A3 blijven kijken, tot je thuis kunt laden.  

seg, @-Fred- : zijn de initialen van je madam toevallig E.M. ?

Neen. Zal iemand anders zijn 🙂.

Tmag nog altijd gezien wordenFaCvONs.jpeg

14 minuten geleden, msxx zei:

Je gaat wel voorbij aan het verschil in laadkosten 😉 

Denk ook niet dat we, toch zeker het eerste jaar, weinig voordeel uit elektrisch rijden gaan halen als we publiek moeten laden.

Geplaatst:
17 minuten geleden, msxx zei:

Je gaat wel voorbij aan het verschil in laadkosten 😉 

Geen idee van om eerlijk te zijn. Maar met een beperkt aantal kilometers (en een tijdelijke situatie) lijkt me dat geen drama.

Geplaatst:

Mooie A3 trouwens, zeker dat die al weg moet 😄?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik zou precies ook nog wat langer doorrijden met de A3 of anders een X3 30i

Geplaatst:

Testrit zal moeten uitwijzen of het de moeite loont om te stekkeren ofwel om ouderwets te tanken.

Denk dat de uitvoering ook veel zal maken. Als er plots een mooie spec passeert aan een goeie prijs dan zou dat wel eens de juiste kunnen zijn. Nu zijn het allemaal ofwel grijze ofwel zwarte die je te koop ziet staan. Logica van premium selection prijzen snap ik ook niet altijd even goed. Prijzen van gelijkaardig uitgeruste auto's liggen soms ver uiteen. Ook met km-standen die niet ver uiteen lopen

Geplaatst:
1 uur terug, -Fred- zei:

Als ik ff kijk op google maps dan zijn er wel privé laadpalen in de buurt die publiek beschikbaar zijn, maar openbare laadpalen zijn een dikke 5 min rijden. Niet onmogelijk, wel omslachtig. Dan moet je een half uur in je auto blijven zitten.

Wel vlakbij de atletiekpiste. Gevaarlijke tip zeker om te zeggen dat ze haar loopschoenen meeneemt?

1 uur terug, jan.van.gent zei:

Als dat gewone AC laadpalen zijn kom je niet ver op een half uur hoor.

idd, die gewone laadpalen zijn enkel goed als je lang ergens binnen bent. (restaurant bv) voor de rest neem je gewoon een supercharger als je thuis niet kan laden.

Geplaatst:

maar altijd snelladen is niet goed voor de batterij.

Geplaatst:
Zojuist, Liquid Li0n zei:

Dat is ook al redelijk ontkracht imo.
Er zijn op internet genoeg voorbeelden te lezen van Tesla S'en (die destijds met levenslang gratis Supercharging werden geleverd) die al véél km's achter de kiezen hebben met veel superchargen en dat de batterij degradatie echt goed mee valt.

Ik heb meer schrik van het instant falen van 1 of meerdere cellen in een accu (buiten garantieperiode), dan de geleidelijke achteruitgang. In mijn ogen zijn die "health checks" die je kan doen van je batterij dan ook vrij waardeloos. Want ook al koop je een 2ehands waarbij die check zegt dat je batterij nog 95% capaciteit haalt en hartstikke gezond is, morgen kan die "stuk" gaan door 1 of enkele slechte cellen. Nu ook niet overdramatiseren want bij een ICE is dat ook zo (je kan vandaag nog prima compressie meten, maar morgen de boel opblazen).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ik ken idd, een paar mensen met zo'n levenslang laden. En die laden continue gratis, ook al kunnen ze gerust thuis op de oprit laden. degeneratie is er idd, maar niet dramatisch. het zijn trouwens ook nog 75kW batterijen die ook al minder ver kwamen dan de huidige. 

Geplaatst:
7 minutes ago, Liquid Li0n said:

Ik heb dat al eens uitgerekend. "snelladen" is nog altijd vrij traag tov wat zo een lithium cel maximaal aan kan. Dat snelladen slecht is geloof ik niet.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ik zou gewoon nog wat verder blijven rijden met de huidige, verhuizen, en dan kijken voor iets anders. We zitten nu in een markt die volop in beweging is. Je gaat er niet achteruit op gaan door even de kat uit de boom te kijken.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Waarom kan je niet thuis laden? Geen plaats? Of geen laadpaal?

Dat laatste hoeft geen probleem te zijn. Ik laad thuis ook met de granny charger. ‘s Avonds inpluggen en ‘s ochtends vol. Ik heb wel een 32A adapter gekocht.

Geplaatst:
3 minuten geleden, thiva zei:

Waarom kan je niet thuis laden? Geen plaats? Of geen laadpaal?

Dat laatste hoeft geen probleem te zijn. Ik laad thuis ook met de granny charger. ‘s Avonds inpluggen en ‘s ochtends vol. Ik heb wel een 32A adapter gekocht.

staat in OP maar omdat ik geen onmens ben heb ik het hier voor je gekopieerd

we nu vollop aan het verbouwen zijn en dat we in afwachting in een huurwoning wonen, waar we niet kunnen laden. Die situatie zal nog tot eind volgend jaar duren.

Geplaatst:

Achteraan is nog een tuinhuis, met een parkeerplaats ervoor, maar dat stopcontact zit op 12m. Of ik moet op die kring een simpel buitenstopcontact laten bijplaatsen waar ik dan die adapter kan laten liggen.

Tuinhuis is wel bouwvallig en eigenares had bij de start van het huurcontract aangegeven dat ze dat zou laten slopen.

Geplaatst:
26 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

staat in OP maar omdat ik geen onmens ben heb ik het hier voor je gekopieerd

we nu vollop aan het verbouwen zijn en dat we in afwachting in een huurwoning wonen, waar we niet kunnen laden. Die situatie zal nog tot eind volgend jaar duren.

Had ik gelezen. Maar soms denk men dat men niet kan laden omdat men geen volwaardige laadpaal ter beschikking heeft en een granny charger te traag is. Ik wil maar zeggen dat een granny charger perfect kan werken. Buiten de vakantieritjes laden wij gewoon thuis, zonder “volwaardige” laadpaal.

Geplaatst:
3 uren geleden, -Fred- zei:

Probleem is dat ze noch thuis, noch op het werk kan laden. We zouden dus voor een periode aan openbare laadpalen moeten laden

X3 dan, moest ze thuis kunnen laden was het een ander verhaal.

Geplaatst:
3 minuten geleden, thiva zei:

Had ik gelezen. Maar soms denk men dat men niet kan laden omdat men geen volwaardige laadpaal ter beschikking heeft en een granny charger te traag is. Ik wil maar zeggen dat een granny charger perfect kan werken. Buiten de vakantieritjes laden wij gewoon thuis, zonder “volwaardige” laadpaal.

ik zou persoonlijk toch opletten met continue aan een gewoon stopcontact te hangen? die kunnen toch wel warm worden.

Ik laad ook traag (mag 4kW) maar toch via een geplaatste laadpaal, met aparte zekering en dikkere kabel. Om de warmte wat weg te werken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb vooral aangegeven niet te kunnen laden omdat er gewoon geen stopcontacten zijn om op aan te sluiten én omdat ik vrees dat de elektriciteit er niet op voorzien is om constant te laden. Tis een installatie van de jaren stillekes die op mijn aandringen gekeurd werd, mits de nodige aanpassingen. 

Geplaatst:
20 minuten geleden, tuscani zei:

ik zou persoonlijk toch opletten met continue aan een gewoon stopcontact te hangen? die kunnen toch wel warm worden.

Ik laad ook traag (mag 4kW) maar toch via een geplaatste laadpaal, met aparte zekering en dikkere kabel. Om de warmte wat weg te werken.

Wij hebben een aparte kring geplaatst met een blauw stopcontact. 😉 Voor de Tesla UMC kan je een 32A adapter kopen. Een gewoon stopcontact zou ik ook niet echt vertrouwen.

Maar het elektrisch bord van de OP is blijkbaar niet voorzien op dergelijke aanpassingen.

Geplaatst:

Ik heb hier ondertussen 3 jaar een iX3 en voor woon/werkverkeer etc is dat imo een veel betere keuze dan een ICE.

Ze zijn quasi altijd volledig uitgerust. Het stil rijden, geen versnellingsbak, ... maakt het rijden gewoon heel aangenaam (maar saai). 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 uren geleden, -Fred- zei:

interieurarchitecte en kleuradviseur voor boss. Voor kleuradvies doet ze de meeste km's, dat is regio west vlaanderen, dus kan naast de deur zijn kan ook 90km rijden zijn. Bij klanten kan je moeilijk vragen om even te stekkeren. Als ze een vergadering heeft oid bij boss, dan kan ze daar wel opladen denk ik.

Ontwerpen doet ze van thuis uit, dus (eenmaal verhuisd) kan ie netjes aan de prise blijven hangen.

Boss Paints Waregem?

Geplaatst:
2 uren geleden, tuscani zei:

Dat is ook overdreven hoor, gewoon traag laden en dan valt dat wel mee. Mijn 330e is 3,5 jaar opgeladen aan een buitenstopcontact, gewoon limiteren tot 10A ofzo. En de auto zelf ook laten beperken in tijd. Zo krijg je op een nacht toch nog 15 - 20 kWh binnen, wat de dagelijkse afstanden toch moet dekken. 

Geplaatst:
4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

690 euro volgens de site van BR Performance, voor een 320e (+96 pk > 300 pk, en +70 nM  > 420 nM), en qua prijs idem voor een X3 20

Geldt enkel voor wagens met een bouwjaar voor 07/2020. Zelf ook nagevraagd bij BRP. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Uw madam is zoals het exemplaar dat ik hier thuis heb rondlopen, die spreekt ook alleen maar over een X3. Ben het aanbod hier in het VK wat aan't monitoren voor een M40i maar zou stiekem liever een 2021 pre-faceliftmodel hebben + die zijn minder prijzig. Moét het een LCI zijn?

• Grappig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid