Ga naar inhoud

BMW X3 vs IX3

X3 vs IX3  

19 leden hebben gestemd

1. 1. nafte of elentriek

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Qua rijden zou ik absoluut geen ICE meer moeten hebben als daily (enkele uitzonderingen daar gelaten) maar in dit geval waar je én niet thuis kan laden én niet op een vaste werklocatie zit waar je kan laden (én geen VAA hebt) ben ik toch geneigd om de X3 te kiezen in deze.

Geplaatst:
23 uren geleden, Liquid Li0n zei:

met al de bijhorende rompslomp zoals apps om te laden, in de regen laadkabel inpluggen en/of wegsteken..

Ah onze expert is daar weer met z'n non-argumenten en fake news :D 

• Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Geplaatst:
1 minute ago, Polygoon said:

Al die apps die ik moet gebruiken om te laden, A MAI!

:lolz:

Geplaatst:
13 minuten geleden, Polygoon zei:

ik ben in de les gegaan bij Marc Van Ranst e. Maar dan wel over EV's

Geplaatst:
1 uur geleden, Tiep zei:

Uw madam is zoals het exemplaar dat ik hier thuis heb rondlopen, die spreekt ook alleen maar over een X3. Ben het aanbod hier in het VK wat aan't monitoren voor een M40i maar zou stiekem liever een 2021 pre-faceliftmodel hebben + die zijn minder prijzig. Moét het een LCI zijn?

Ook al een paar mooie zien staan. Pre lci is zo'n m40i idd ook nog te doen. Ze zijn er ook in mooiere uitvoeringen, na de facelift is dat cognac leder vervangen door sensatec, en zijn er zo nog wel wat keuzes weggevallen. Ben eigenlijk ook niet de grootste fan van de achterkant na de facelift. Al moet ik zeggen dat de neus van de eerste modellen ondertussen ook al wat gedateerd aanvoelt imo.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ben 100% van dezelfde mening 😂 @-Fred-

Neus van de facelift is ook een tik knapper, al moet ik toegeven dat de neus van de pfl icm laserlights wel nog alijtd 'best recent' lijkt. Geen idee of die standaard met lasers kwamen in BE/DE/etc. maar alle exemplaren op de markt hier hebben ze.

Geplaatst: (aangepast)

Standaard waren de gewone led komplampen met angel eyes, adaptieve koplampen waren een optie, maar wel een must voor de looks imo. Zonder lijkt ie direct een stuk ouder.

BMW-X3--76731.jpg

VVNP4776.jpg

Maakt op zich niet uit, want ik heb al meer dan genoeg mooie pre lci's getoond aan de chef, maar dat wordt telkens maar lauw onthaald. Tmoet een LCI zijn 🫣

aangepast door -Fred-
Geplaatst:

Ix3, heb daar al redelijk wat mee gereden, is zeer goede EV!

Geplaatst:

Stond vandaag in de krant dat ze de productie van de iX3 gaan stop zetten, en dat er geen nieuwe bestelbonnen meer worden aangenomen.  Orderboekjes vol, en de Neue Klasse zal deze vervangen, en in (Oost)Europa gemaakt worden ipv in China.

Geplaatst:
6 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Stond vandaag in de krant dat ze de productie van de iX3 gaan stop zetten, en dat er geen nieuwe bestelbonnen meer worden aangenomen.  Orderboekjes vol, en de Neue Klasse zal deze vervangen, en in (Oost)Europa gemaakt worden ipv in China.

Lees: ze worden een pak duurder

Geplaatst:
1 minuut geleden, anders zei:

Lees: ze worden een pak duurder

dat is met alles zo helaas. en dan vragen ze zich af waarom de meeste verkochte auto in europa de Dacia Sandero is.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Vrijdag gaan we een ix3 bekijken. Particuliere auto van '22 met 35k km's op de teller, ziet er  (op foto) zeer verzorgd uit. Full option (niet echt uitzonderlijk), maar wel voorzien van ceramic coating. Wat me toch doet vermoeden, dat de man liefhebber moet zijn.

Particulier vind ik persoonlijk minder interessant, maar premium selection, met 2j garantie is direct een pak duurder. Ik vraag me dan onmiddelijk af hoeveel meer die premium garantie dan eig waard is. Er zit nog fabrieksgarantie op de wagen tot mei volgend jaar.

Zijn er zaken om op te letten?

Geplaatst:
1 minuut geleden, -Fred- zei:

Vrijdag gaan we een ix3 bekijken. Particuliere auto van '22 met 35k km's op de teller, ziet er  (op foto) zeer verzorgd uit. Full option (niet echt uitzonderlijk), maar wel voorzien van ceramic coating. Wat me toch doet vermoeden, dat de man liefhebber moet zijn.

Particulier vind ik persoonlijk minder interessant, maar premium selection, met 2j garantie is direct een pak duurder. Ik vraag me dan onmiddelijk af hoeveel meer die premium garantie dan eig waard is. Er zit nog fabrieksgarantie op de wagen tot mei volgend jaar.

Zijn er zaken om op te letten?

Is het de 1e eigenaar?

Informeer dan naar het verlengen van de fabrieksgarantie (= Europlus in dat geval, dus niet hetzelfde als fabrieksgarantie maar toch). Dat kan enkel de 1e eigenaar bijbestellen. Dan ben je gerust voor 2 extra jaren. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Wist niet dat, dat nog kon. Zeker het bekijken waard

Geplaatst:
2 minuten geleden, -Fred- zei:

Zelf ook gedaan vorig jaar, €900 betaald. Maar dat ging over een mild-hybrid. Geen idee van de prijzen voor een iX3 op dat vlak.

Geplaatst:

Vond dit terug op het wereldwijd web 👍

AANVULLENDE VOORWAARDEN.

1. Mogelijkheden tot verlenging: er kan in 1 keer verlengd worden met 2 jaar of 2 keer worden verlengd met 1 jaar.

2. De BMW Group Verlengde Garantie dient worden afgesloten vóór het einde van het verstrijken van de standaard 3 jaar garantie.

3. Alleen bij de dealer waar u die de auto heeft gekocht, kunt u de garantieverlenging afsluiten.

4. In de eerste standaard 3 jaar garantie geldt er geen kilometerbeperking. Er is wél een kilometerbeperking bij BMW Group Verlengde Garantie: maximum kilometrage van 200.000 km. De Verlengde Garantie is dus van kracht tot het einde van de looptijd in jaren, of tot het moment dat uw auto meer dan 200.000 km heeft gereden.

5. De dekking van Verlengde Garantie geldt wereldwijd.

6. De inhoud van de dekking van Verlengde Garantie is gelijk aan de eerste 3 jaar standaard garantie. Er is één groot verschil: vervangend vervoer is in de eerste 3 jaar gedekt door de standaard garantie en bij een verlenging is het vervangend vervoer niet inbegrepen bij reparaties
Geplaatst:
1 uur terug, -Fred- zei:

Dat kan doorgaans zolang de fabrieksgarantie loopt. 

Geplaatst:
2 uren geleden, -Fred- zei:

Vond dit terug op het wereldwijd web 👍

AANVULLENDE VOORWAARDEN.

1. Mogelijkheden tot verlenging: er kan in 1 keer verlengd worden met 2 jaar of 2 keer worden verlengd met 1 jaar.

2. De BMW Group Verlengde Garantie dient worden afgesloten vóór het einde van het verstrijken van de standaard 3 jaar garantie.

3. Alleen bij de dealer waar u die de auto heeft gekocht, kunt u de garantieverlenging afsluiten.

4. In de eerste standaard 3 jaar garantie geldt er geen kilometerbeperking. Er is wél een kilometerbeperking bij BMW Group Verlengde Garantie: maximum kilometrage van 200.000 km. De Verlengde Garantie is dus van kracht tot het einde van de looptijd in jaren, of tot het moment dat uw auto meer dan 200.000 km heeft gereden.

5. De dekking van Verlengde Garantie geldt wereldwijd.

6. De inhoud van de dekking van Verlengde Garantie is gelijk aan de eerste 3 jaar standaard garantie. Er is één groot verschil: vervangend vervoer is in de eerste 3 jaar gedekt door de standaard garantie en bij een verlenging is het vervangend vervoer niet inbegrepen bij reparaties

Klopt, dat is de marketing. 

Praktijk: 1e jaren is fabrieksgarantie en supersoepel, na verlenging hebben ze een externe partner te overtuigen (Europlus) en is het gewoon minder soepel/vergaand. Maar eerlijk gezegd heb ik de verlenging genomen voor 'grote shizzle' en niet voor een paar honderd euro hier of daar te besparen. Dus op zich prima zo.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Afgelopen weekend deze gaan bekijken. Op stoeprandschade aan twee wielen na, staat de wagen nagenoeg in showroomstaat, zowel binnen als buiten. Komende 3 jaar zouden we ook kosteloos de ceramische coating kunnen laten herdoen, dus dat is ook mooi meegenomen.

Jammer genoeg loopt de fabrieksgarantie begin volgend jaar af. Deze verlengen is niet meer mogelijk, omdit die gelinkt wordt aan de nummerplaat. Aangezien de wagen al uitgeschreven is, is dat niet meer mogelijk. Echter zou de garage daar willen in tussen komen, waardoor we de auto kunnen aankopen aan de garage en zo toch kunnen "genieten" van 2j premium selection garantie. Kost daarvoor is 1150 euro, waarvan we dan elk de helft betalen.

1920x1080.webp

1920x1080.webp

1920x1080.webp

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Blijft op vandaag nog steeds een knappe wagen, zeker die Impressive uitvoering met die velgen. Het EV-gedeelte is qua software wel al wat gedateerd tov. de huidige modellen maar zal voor 98% van de kopers geen struikelblok zijn.

Geplaatst:

Toegehapt 😎. Erg benieuwd hoe het elektrisch rijden ons zal bevallen. Mooi vergelijk met straks een phev en ev op de oprit, van dezelfde stal.

Nu alleen nog eens bekijken of we de oem wielen gaan houden of niet. Ofwel worden ze hersteld, en komen ze mss full black of zwart/gepolijst, ofwel komen er wielen van de ice x3 onder. Denk alleen niet dat 21" gehomologeerd is.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Proficiat met de aankoop. 

Knappe uitvoering idd.

Vrij zeker dat je snel verkocht zal zijn aan EV rijden.

Ik ben zelf mijn hele leven ook al petrolhead en had het voor mezelf nooit gedacht maar in 95% van de tijd vind ik ev rijden veel aangenamer dan IC of Phev.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb mijn 3 nu iets meer dan 2j en zou het niet meer opnieuw doen. Leuke auto, dat zeker, maar dat phev gebeuren stelt vaak teleur.

- minimum 3 keer tanken tijdens de week

- Elektrische range is veel te weinig

- Beperkt vermogen in elektrische stand

- Laden gaat te langzaam, waardoor het vaak niet de moeite is om hem snel wat bij te laden

+ standverwarming is een leuke bijkomstigheid

+ wel aangenaam dat ik doorgaans elektrisch kan rijden tot aan de snelweg, en de motor kan inschakelen eens ik op snelheid ben

+ de korte range die ik heb, smaakt naar meer

De ix3 zal een aanpassing vragen, zeker zolang we nog in dat huurhuis wonen, maar mijn madam ziet er geen graten in. Daarnaast willen we deze auto ook niet laten wegglippen.

aangepast door -Fred-
Geplaatst:

Is het via De Mey dat je die Premium Selection garantie laat passeren? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid