Ga naar inhoud

BMW X3 vs IX3

X3 vs IX3  

19 leden hebben gestemd

1. 1. nafte of elentriek

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Nee via Jonckheere. Verkoper moet een goeie klant zijn denk ik. Goeie deal voor zowel koper als verkoper denk ik. Premium selection met deze km-stand en uitrusting is direct een stuk duurder.

Uiteraard wordt de overhandiging er een zonder veel toeters en bellen, maar goed... Het rijden zal hetzelfde blijven

aangepast door -Fred-
Geplaatst:
Op 17/12/2024 om 10:18, -Fred- zei:

Ik heb mijn 3 nu iets meer dan 2j en zou het niet meer opnieuw doen. Leuke auto, dat zeker, maar dat phev gebeuren stelt vaak teleur.

- minimum 3 keer tanken tijdens de week

- Elektrische range is veel te weinig

- Beperkt vermogen in elektrische stand

- Laden gaat te langzaam, waardoor het vaak niet de moeite is om hem snel wat bij te laden

+ standverwarming is een leuke bijkomstigheid

+ wel aangenaam dat ik doorgaans elektrisch kan rijden tot aan de snelweg, en de motor kan inschakelen eens ik op snelheid ben

+ de korte range die ik heb, smaakt naar meer

De ix3 zal een aanpassing vragen, zeker zolang we nog in dat huurhuis wonen, maar mijn madam ziet er geen graten in. Daarnaast willen we deze auto ook niet laten wegglippen.

drie keer tanken per week ?  Hoeveel kilometer doe jij dan op weekbasis ?  Ik zit aan maximaal 2x door het jaar.   

Geplaatst:
11 uren geleden, ex-Mooseman zei:

drie keer tanken per week ?  Hoeveel kilometer doe jij dan op weekbasis ?  Ik zit aan maximaal 2x door het jaar.   

woon-werkverkeer 780 km in een week. Ik anticipeer ook wel liever dan dat ik op reserve moet rijden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Mijn vrouw en ik vonden deze 701 styling het mooist, maar die zijn 21".

9ZsgS2W0evEY1uWSjWKzA8O4UmQ-960.jpg

Grootst toegelaten wielen zijn blijkbaar 20" op de ix3, dan is er bij bmw eig niet zo heel veel keuze...

699 styling is niet verkeerd

attachment.php?attachmentid=2727990&d=16

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zonder laden moet je toch makkelijk 500 tot 550 km op 1 bak moeten kunnen halen?  
(Ik reken dan op een gemiddeld verbruik van 7.5 l/100 km, en een tank 40 liter - dat was de tank met mijn hoogste verbruik, en zero laadbeurten).

Geplaatst:

Daar geraak ik niet aan... 400 à 450 max

Geplaatst:

Of toch gewoon de originele wielen spuiten

4459557-zzu.jpg?width=840

4459557-mvm.jpg?width=840

• Vind ik leuk 3

Tweedehands oem wielen zijn nie veel goedkoper. Er komen wel nog transportkosten bij. 

aangepast door -Fred-
Geplaatst:

Hou wel rekening met 't feit dat een G01 en een G08 niet hetzelfde zijn. Hou goed de load index in 't oog.

Geplaatst:

Heb ik idd nagevraagd, wielen zijn ontwikkeld voor een x7. Het meergewicht van de ix3 zou geen probleem mogen zijn.

Deze zijn ook nog een optie

Brock B41. Braver en iets meer oem look. Wel altijd zwart/gepolijst terwijl die andere in carbon grey verkrijgbaar zijn 🤔

BMW-X3-B41-SGVP-7.jpg.webp

BMW-X3-B41-SGVP-4.jpg.webp

aangepast door -Fred-
Geplaatst:

Deze zouden zo OEM kunnen zijn idd. 

Geplaatst:

Lijkt enorm hard op de Audi SQ velg.

shopping?q=tbn:ANd9GcRjX9Zw6Ig7IJoDPxwK_

Geplaatst:

Nu je het zegt. Heeft er veel van mee. Mooi wiel, maar het zijn ze niet geworden, stoorde me er wat aan dat ze zo smal zijn. Deze waren er enkel in square setup, rondom 9j, terwijl standaard een breedset van 8,5 voor en 9,5 achter wordt gemonteerd.

Het worden deze in carbon grey, 8.5x20’’ Rear 10 x 20’’, custom offset 😎

DSC01911_6bb7fe4d-18ad-4222-a638-650315a

• Vind ik leuk 6
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Gisteren de ix3 gaan ophalen, ondanks de “light” premium selection toch nog een woordje uitleg gekregen, en goed ontvangen. Ook al was het voor mij weinig nieuws, toch vond mijn madam het fijn dat de basis instellingen bij het buitenrijden al geregeld waren. Misschien ook maar best dat ze de eerste uitleg van een ander hoort 😀.

Eerste ervaringen zijn positief, voelt heel solide aan, maar je merkt tegelijk ook dat ie nog een stuk zwaarder is dan mijn 3. Niet speels, maar wel duidelijk herkenbaar bmw. Meer dan vlot genoeg, al had ik iets meer oumpf verwacht. Ik schat hem niet echt sneller in dan mijn auto, maar het gaat allemaal wat makkelijker. Hoe dan ook een hele stap vooruit tov de A3.

Qua afwerking heb ik hier toch een beter gevoel dan in mijn auto. Rijdt ook heel comfy.

Nu is het nog wat zoeken naar de beste manier om te laden, zonder veel tijd te verliezen.  So far viel dat wat tegen. De eerste lader bleek ondanks het formaat geen snellader te zijn, de tweede dan wel, maar duurde toch ook 40” om tot 80% te laden. Denk dat we max aan 110kwh geladen hebben. Denk dat het in de dagelijkse routine makkelijk gecombineerd is met bv een winkel of tijdens een middagpauze. Nu ging ik hem opladen terwijl we op resto zaten, maar alle laadpalen in de buurt waren bezet… 

Madam is iig happy en helemaal onder de indruk van haar “nief” machine 😀.

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Laden aan kW/h, niet kWh. Max laadsnelheid van de iX3 is 150 kW/h, dus als de batterij wat voller zit ga je snel terugzakken naar bv. 110.

Heb je de snellader in de GPS ingegeven of gewoon naar toe gereden? Altijd GPS gebruiken zodat de batterij kan preconditioneren.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Koud weer nu heeft ook invloed op (snel)laadsnelheid. 

Geplaatst:
1 uur terug, Tommie zei:

Laden aan kW/h, niet kWh. Max laadsnelheid van de iX3 is 150 kW/h, dus als de batterij wat voller zit ga je snel terugzakken naar bv. 110.

Heb je de snellader in de GPS ingegeven of gewoon naar toe gereden? Altijd GPS gebruiken zodat de batterij kan preconditioneren.

Nee gewoon onderweg gezocht naar snelladers die op de route lagen. We kregen onderweg wel al de melding op de accu voor te verwarmen. Mss had ik dat beter gedaan?

ik heb nu ook opgemerkt dat voor snelladen de geluidsemissie op automatisch ingesteld stond. Dat beïnvloedt ook het laden blijkbaar 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, -Fred- zei:

Nee gewoon onderweg gezocht naar snelladers die op de route lagen. We kregen onderweg wel al de melding op de accu voor te verwarmen. Mss had ik dat beter gedaan?

ik heb nu ook opgemerkt dat voor snelladen de geluidsemissie op automatisch ingesteld stond. Dat beïnvloedt ook het laden blijkbaar 

Voorverwarmen is belangrijk nu, dus daar ga je ook nog wat laadsnelheid verloren hebben ja. 

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid