Fr79 506 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 Een Countryman staat even ver van een hothatch als De Wever van een federale regering imho... Voor 14k budget zou ik een Focus ST kopen of eventueel een Megane RS 2 1 Quote
kefkie 2.685 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 6 minuten geleden, Fr79 zei: Een Countryman staat even ver van een hothatch als De Wever van een federale regering imho... Dit. Mijn vrouw heeft een countryman met JCW-spul. Buiten de sportzetels en de knijterharde ophanging is daar niets hothatcherig aan. Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 (aangepast) 18 uren geleden, Krikkie zei: Daar steekt die 2.0l van BMW in zeker, zelfde als een 328i??? Slecht zijn die niet dacht ik. Die generatie mini heeft nog een 1.6 psa motor. Leuk blok, maar wel wat problemen mee. Carbon build-up, distributieketting ... Nieuwere generatie is direct een ander budget vrees ik. Interieur heeft ook wel wat last van rammels en kraakjes. Nogal veel harde plastics binnenin. Echt premium kan je die niet noemen. Ik heb een clubman gehad van die generatie en motor is in de soep gedraaid na 45k km's. Onder garantie vervangen, maar vertrouwen was weg. De JCW blokjes hadden verstrekte zuigers en die zouden iets betrouwbaarder zijn. Ondertussen zijn de problemen wel goed gekend, en kan je met correct en preventief onderhoud veel problemen voorkomen. De vraag is natuurlijk of je met een beperkt aankoopbudget, veel zin hebt in extra kosten. 12 november 2024 aangepast door -Fred- 1 1 Quote
PieterA 1.340 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 15 uren geleden, The Swede zei: Ik heb efkes nu gekeken en ik zie er toch geen staan. Veel "S1 design" maar geen gewone S1. Precies wel de bodem idd. Maar deze moet wel lukken: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/audi-s1-s1-benzine-rood-0627e13d-39bc-4b29-8d36-7a1d6e61f9b7?sort=price&desc=0&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=6&position=6&search_id=20hf1pnioa&source_otp=t10&ap_tier=t10&source=listpage_search-results&order_bucket=unknown&new_taxonomy_available=true Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 1 uur geleden, -Fred- zei: Die generatie mini heeft nog een 1.6 psa motor. Geef mijn portie maar aan den hond dan! Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 11 minuten geleden, Krikkie zei: Geef mijn portie maar aan den hond dan! Gewoon mee knallen. 308 GTi zal ook wel te vinden zijn (1300kg) Vroege A45 AMG misschien. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 november 2024 Auteur Geplaatst: 12 november 2024 1 uur terug, Dante zei: Golf 5 R32: https://www.autoscout24.ch/de/d/vw-golf-r32-4motion-11911855 Golf 6 R: https://www.autoscout24.ch/de/d/vw-golf-20-tsi-r-4motion-dsg-11162562 Golf 7 R: https://www.autoscout24.ch/de/d/vw-golf-20-tsi-r-4motion-dsg-11962492 Seat Leon Cupra: https://www.autoscout24.ch/de/d/seat-leon-st-20-tsi-cupra-300-4-drive-dsg-11820006 Audi A3 3.2: https://www.autoscout24.ch/de/d/audi-a3-32-ambition-v6-quattro-10671591 De eerste vervult de criteria redelijk (met een beke kms teveel). Al de anderen hebben én meer kms én hebben een automatische versnellingsbak. (hij is van het broederschap van mezelf en PJH ) Vraag by die R32 is opnieuw: is dit een zoveel betere auto dat je 12k voor een R32 van 2006 zou geven ipv 9k voor een Mini Countryman van 2013 ? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 november 2024 Auteur Geplaatst: 12 november 2024 1 uur geleden, -Fred- zei: Die generatie mini heeft nog een 1.6 psa motor. Leuk blok, maar wel wat problemen mee. Carbon build-up, distributieketting ... Nieuwere generatie is direct een ander budget vrees ik. Interieur heeft ook wel wat last van rammels en kraakjes. Nogal veel harde plastics binnenin. Echt premium kan je die niet noemen. Ik heb een clubman gehad van die generatie en motor is in de soep gedraaid na 45k km's. Onder garantie vervangen, maar vertrouwen was weg. De JCW blokjes hadden verstrekte zuigers en die zouden iets betrouwbaarder zijn. Ondertussen zijn de problemen wel goed gekend, en kan je met correct en preventief onderhoud veel problemen voorkomen. De vraag is natuurlijk of je met een beperkt aankoopbudget, veel zin hebt in extra kosten. Met dank voor deze duidelijke bijdrage. Die rammels en piepjes, herinner ik me van Mini's algemeen in die tijd. Maar ik reed daarmee alsof ik ze gestolen had. So who cares De kosten zijn inderdaad de hamvraag. Bepaalde wagens kan je bij 150k km kopen met redelijk onderhoud en dan kom je met de normale slijtagekosten weg. Anderen zijn gewoon een perte-totale met uitstel. Je calculeert bij zo een aankoop zowieso wat werk in. Koppeling, dempers, wiellagers, remschijven zijn de klassiekers is ik steevast inbudgeteer. 2 uren geleden, Fr79 zei: Een Countryman staat even ver van een hothatch als De Wever van een federale regering imho... Voor 14k budget zou ik een Focus ST kopen of eventueel een Megane RS Ik zou ook meer richting Golf GTi of Focus ST 2.5 leunen. Maar waar hij woont, kom je in de winter 4 maand niet buiten dan. (het gaat daar nog harder bergop dan bij ons maar hij zit boven de 1200m). Zelf met mijn Cayenne ga ik daar in de winter liever niet langs. 1 uur geleden, kefkie zei: Dit. Mijn vrouw heeft een countryman met JCW-spul. Buiten de sportzetels en de knijterharde ophanging is daar niets hothatcherig aan. Welke generatie heeft je vrouw? Ik herinner me dat zo een Countryman Cooper S van de eerste generatie toch wel erg hard over bochtige wegen kon gestuurd worden en goed aan het gas hing. Nog rijden met linkerhand aan het stuur en rechterhand op de versnellingspook. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 november 2024 Auteur Geplaatst: 12 november 2024 16 minuten geleden, Lotuzzz zei: Gewoon mee knallen. 308 GTi zal ook wel te vinden zijn (1300kg) Vroege A45 AMG misschien. 308 GTi is ook Nu gaat ge mij nog doen goesting krijgen Efkes gekeken naar een A45 AMG. Die dingen zijn echt wel nog een heel stuk duurder. En het onderhoud van een AMG is doorgaans ook niet van de poes. Ik ben ook niet zeker of dat echt nog in de filosofie past. Je hebt hier echt wel met een zwaarder en krachter wagen te maken die bovendien enkel als automaat beschikbaar is. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 Dat PSA-moteurke lust wel een slok olie, vooral bij veel korte ritten. (dit weekend heb ik er weer een half literke ingekapt). Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 Zojuist, The Swede zei: 308 GTi is ook Nu gaat ge mij nog doen goesting krijgen Efkes gekeken naar een A45 AMG. Die dingen zijn echt wel nog een heel stuk duurder. En het onderhoud van een AMG is doorgaans ook niet van de poes. Ik ben ook niet zeker of dat echt nog in de filosofie past. Je hebt hier echt wel met een zwaarder en krachter wagen te maken die bovendien enkel als automaat beschikbaar is. en die protjes laat Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 november 2024 Auteur Geplaatst: 12 november 2024 6 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Dat PSA-moteurke lust wel een slok olie, vooral bij veel korte ritten. (dit weekend heb ik er weer een half literke ingekapt). Dat hoorde ik ook al. Wat slurpt dat ding per 10000km ? 5 minuten geleden, ex-Mooseman zei: en die protjes laat Marco is 52, niet 7 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 22 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Dat PSA-moteurke lust wel een slok olie, vooral bij veel korte ritten. (dit weekend heb ik er weer een half literke ingekapt). De mijne (en da's dan nog ene met turbo, THP205) doet enkel 'lange' ritten en da's sinds 80.000km (nu 140.000km) ongeveer een literke per jaar (15 a 20.000km). Kan ik niet over klagen... 2 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 28 minuten geleden, The Swede zei: 308 GTi is ook Nu gaat ge mij nog doen goesting krijgen Efkes gekeken naar een A45 AMG. Die dingen zijn echt wel nog een heel stuk duurder. En het onderhoud van een AMG is doorgaans ook niet van de poes. Van een 308GTi zijn de voorste remmen wel heel prijzig, Alcon 4 pots Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 49 minuten geleden, The Swede zei: Marco is 52, niet 7 Awel, vandaar. De keren dat ik met mijn voormalige collega bij Belfius mee reed met zijn A45 waren indrukwekkend over hoe potent dat karretje wel was, maar die scheten uit de uitlaat vond ik best wel genant. 51 minuten geleden, The Swede zei: Dat hoorde ik ook al. Wat slurpt dat ding per 10000km ? per 10.000 km ? Geen idee. Het autootje reed vorig jaar nog niet de helft daarvan. Toen ik die een periode als daily gebruikte, kon dat trouwens sterk variëren: de ene keer moest ik om de maand een halve liter bij kappen, daarna kon het zijn dat je er drie, vier maanden niets moest bij doen. Mijn collega heeft een Peut 206 met dezelfde motor, en ook hij heeft standaard een bidonneke van 5 liter klaar staan in zijn garage. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 2 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Mijn collega heeft een Peut 206 met dezelfde motor, en ook hij heeft standaard een bidonneke van 5 liter klaar staan in zijn garage. 207 1 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 2 minuten geleden, Lotuzzz zei: 207 ah, ge kent de Michiel ? 1 Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 1 uur terug, The Swede zei: Efkes gekeken naar een A45 AMG. Die dingen zijn echt wel nog een heel stuk duurder. En het onderhoud van een AMG is doorgaans ook niet van de poes. Ik ben ook niet zeker of dat echt nog in de filosofie past. Je hebt hier echt wel met een zwaarder en krachter wagen te maken die bovendien enkel als automaat beschikbaar is. A45 AMG is niet van de betrouwbaarste motoren/versnellingsbakken. Quote
Greg 3.576 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 32 minuten geleden, Challazer zei: A45 AMG is niet van de betrouwbaarste motoren/versnellingsbakken. Vertel? Had misschien een GLA45 op het oog voor verkoop maar ben wat op mijn hoede voor die dingen... Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 1 uur terug, Greg zei: Vertel? Had misschien een GLA45 op het oog voor verkoop maar ben wat op mijn hoede voor die dingen... Net nog eens wat zitten opzoeken, het is de versnellingsbak die wel eens kan falen volgens dat ik terug vind. Motor lijkt goed te zijn, dat zal dan in mijn gedachten geweest zijn ( 400 pk uit een 2 liter lijkt me stevig- al lijken ze het wel vol te houden). Ook wel ketels die gekocht worden door de instagrammers die gaan tunen en dan misschien minder geld in onderhoud voorzien... 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 november 2024 Auteur Geplaatst: 12 november 2024 1 uur terug, Greg zei: Vertel? Had misschien een GLA45 op het oog voor verkoop maar ben wat op mijn hoede voor die dingen... Ik kan enkel afraden van voor AMG rommel te gaan. Enkel onbetrouwbaar en kosten. Hoe de “mindere” AMG’s het doen (genre E43 AMG, die eigenlijk licht opgevezen E450’s zijn) weet ik wel niet. Maar vrienden in België hebben een A45 en die klaagt toch regelmatig over de vele ingrepen. 1 Quote
Dimitri 733 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 Het probleem dat ik vaak zie, en waarom het ook moeilijk is om een deftige te vinden, is dat er quasi altijd aan die hot hatches gepruld is geweest. En zeker bij de populairdere modellen. Een mapping erop laten zetten voor een Mars en een Snickers, of zelf verschillende maps zetten op de auto met software die via via gekregen hebt, alles eraan doen om er de laatste pk uit te halen zonder naar de rest te kijken, ... Meestal dezelfde mannen ook dat dan wel gaan besparen op onderhoud. En je weet het soms ook zelf niet als je voor de kar zelf staat, of je moest hem op de dyno gaan zetten of laten uitlezen. En zelfs bij dat laatste zie je het vaak niet. 2 Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 25 minuten geleden, The Swede zei: Hoe de “mindere” AMG’s het doen (genre E43 AMG, die eigenlijk licht opgevezen E450’s zijn) weet ik wel niet. Super betrouwbaar "beste" motor van MB. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 12 november 2024 Auteur Geplaatst: 12 november 2024 3 uren geleden, Dimitri zei: Het probleem dat ik vaak zie, en waarom het ook moeilijk is om een deftige te vinden, is dat er quasi altijd aan die hot hatches gepruld is geweest. En zeker bij de populairdere modellen. Een mapping erop laten zetten voor een Mars en een Snickers, of zelf verschillende maps zetten op de auto met software die via via gekregen hebt, alles eraan doen om er de laatste pk uit te halen zonder naar de rest te kijken, ... Meestal dezelfde mannen ook dat dan wel gaan besparen op onderhoud. En je weet het soms ook zelf niet als je voor de kar zelf staat, of je moest hem op de dyno gaan zetten of laten uitlezen. En zelfs bij dat laatste zie je het vaak niet. Dat klopt. Als is tunen hier een heel stuk moeilijker. De keuring is niet echt breeddenkend. (en ze nemen je wagen echt voor een testrit rond een klein gesloten circuit) 3 uren geleden, Krikkie zei: Super betrouwbaar "beste" motor van MB. Da's niet moeilijk tegenwoordig bij MB... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.