quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Mag ik het topic ook volspammen met aftermarket en jdm-spul? If not, dan ga ik voor een aantal 80's en 90's Jaguar exemplaren Quote
#166 276 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 8 minuten geleden, quadrifoglio zei: Speedline SL676 lijkt me in de buurt te komen? Vroeger reed er een de buurt een zwarte Ibiza Evo 2 rond hier in de buurt. Stevig verlaagd en dan een setje goudkleurige Speedlines eronder. Zo dik Die was ik ook al tegen gekomen. Die waar ik naar refereer, heb ik eigenlijk alleen maar gezien onder Clio's en Meganes die deelnamen aan tarmac rally's. Op de Engelse Speedline website vind ik ze ook niet terug in de rubriek 'retro'. Quote
abtler 4.525 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Speciale serie gemaakt voor Renault? Staat Evoluciona op de rand als je goed kijkt. Ik kwam deze tegen https://mercadoracing.com/llantas-speedline-gra-15-plato-aireador-ad-715359 maar ook die naam doet niks terugvinden. 1 Quote
#166 276 Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 6 uren geleden, abtler zei: Speciale serie gemaakt voor Renault? Staat Evoluciona op de rand als je goed kijkt. Ik kwam deze tegen https://mercadoracing.com/llantas-speedline-gra-15-plato-aireador-ad-715359 maar ook die naam doet niks terugvinden. Kan bijna niet anders dan dat die specifiek voor Renault zijn gemaakt. Als ik de vraagprijs zie, moeten die dingen behoorlijk zeldzaam zijn. Bedankt voor het speurwerk! Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 12 december 2024 Auteur Geplaatst: 12 december 2024 Klassiek Subaru World Rally blauw met goudkleurige velgen. 1 Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 12 december 2024 Auteur Geplaatst: 12 december 2024 Volkswagen Mk1 Golf GTI Pirelli 1 Quote
Soul 6.060 Geplaatst: 12 december 2024 Auteur Geplaatst: 12 december 2024 Op het eerste zicht niet meteen een topper, maar deze goudkleurige achtspaak past super bij het blauw van de Renault Williams. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 november 2025 Geplaatst: 20 november 2025 Ik heb een vraag over velgen. Vorig jaar kocht ik een stel jong tweedehands velgen over van een Taycan eigenaar. Het zijn aftermarket Brixton Forged wielen van het type CM-RS, en in volgende maatvoering: Vooraan: 22x9,5 ET48 met banden Continental Sportcontact 6 in de maat 285/30/22 Achteraan: 22x12 ET58 met banden Continental Sportcontact 7 in de maat 335/25/22 Zeer knap, op 1 ding na, dat mij blijft storen, en dat is dat de banden achteraan 3mm uitsteken. Na de winter heb ik terug de OEM 21'ers geplaatst, en daar heb ik tot nu mee gereden, want maandag gaan mijn knappe 19" putdeksels er weer onder. In augustus heb ik dan beslist om de Brixton wielen te verkopen, en heb ik ze te koop gezet op^2dehands.be, maar 0,0 reactie. Tot ik van de week op Facebook een etron GT zag passeren, met 22'ers, en dan heb ik aan de eigenaar gevraagd welke maat wielen hij heeft, en blijkt dat hij dezelfde maten heeft wielen en banden, en met zelfs een nog 4mm lagere ET, dus zijn wielen zouden nog meer naar buiten komen, maar toch is dat niet het geval, want hij heeft zijn auto verlaagd, en dat geeft een meer negatieve camber. Deze man heeft me dan in contact gebracht met de firma die deze wielen en verlaging heeft geplaatst, en deze mensen zeggen dat ik gemakkelijk 3mm van mijn wielflens kan afdraaien... Ik heb het ook gevraagd aan de firma waar mijn Brixtons geleverd werden, en ook daar zeggen ze dat het technisch kan, maar dat ze het eigenlijk wel afraden. Ik heb gemeten, en mijn velg heeft 17mm 'vlees'. Met 3mm minder is dat nog steeds 14mm, en dat zou technisch idd nog ruimschoots genoeg moeten zijn voor een forged velg zoals Brixton. Ik zit dus nu met een dilemma. Doen, of niet doen? Wat foto's: Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 20 november 2025 Geplaatst: 20 november 2025 Da's iets dat @bt. ook had kunnen gebruiken (Alpina's van de '5.) Ik snap je vraag zeer goed @BMWMB want hoewel dat redelijk logisch/evident lijkt ... ik zou dat waarschijnlijk ook niet durven. Als het de enige manier is waarop je 't kan laten passen, dan is de stap al wat kleiner maar dan nog. Ik durf niet positief te adviseren. Ook owv een andere reden: als je ze origineel houdt, ga je ze misschien niet leggen en dat is een voordeel want ze hebben nul stijl. 1 Quote
Joske 923 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 (aangepast) Gaat, en gaat naar mijn gevoel ook geen probleem zijn. Maar als ik zo naar de foto's kijk lijkt het wel of uw velg niet te breed is, maar dat uwe band gewoon te ballon is. Ne band zoeken zonder velgrandbescherming lost het probleem op. (als ge ze laat afdraaien, laat ze dan ook grijs lakken ) Of gelijk in den tjoeningtijd, maatje smaller van band dat ze iets getrokken staan. 21 november 2025 aangepast door Joske Quote
abtler 4.525 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 Ga eens langs bij http://www.pucpolish.be/ en kijk wat hij ervan zegt. Doe hem de groeten als je er passeert 1 Quote
-Fred- 829 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 (aangepast) Affrezen zou ik nooit doen. Risico op trillingen achteraf, en je neemt toch een stuk materiaal weg wat het wiel ook niet bepaald sterker maakt. Ik vind dat banden ook veel doen. Mijn conti PS4S zijn een stuk "beafier" dan de bridgestones die er af fabriek onder zaten. Als het maar over zo'n klein verschil gaat dan zou ik daar eerder naar kijken. 21 november 2025 aangepast door -Fred- Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 17 uren geleden, gTa zei: Da's iets dat @bt. ook had kunnen gebruiken (Alpina's van de '5.) @Spilliesverdiende toch ook nog een eervolle vermelding voor de MTM-velgen, als ik het me goed herinner... Iemand met een goeie fichenbak die de foto's nog heeft? 1 Quote
gTa 28.076 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 4 minuten geleden, quadrifoglio zei: @Spilliesverdiende toch ook nog een eervolle vermelding voor de MTM-velgen, als ik het me goed herinner... Iemand met een goeie fichenbak die de foto's nog heeft? Correct, die mochten ook wel een schelleke van de flens Mijn BBS CH-R op de M140i waren ook een tik te breed achteraan, maar enkel op standaard ophanging. Zoals bij BMWMB zijn voorbeeld: enkel met een verlaging kwamen die flush. Quote
Spillies 1.596 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 1 uur terug, quadrifoglio zei: @Spilliesverdiende toch ook nog een eervolle vermelding voor de MTM-velgen, als ik het me goed herinner... Iemand met een goeie fichenbak die de foto's nog heeft? Aanschouw en geniet vrienden Quote
Spillies 1.596 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 18 uren geleden, BMWMB zei: Zeer knap, op 1 ding na, dat mij blijft storen, en dat is dat de banden achteraan 3mm uitsteken. Na de winter heb ik terug de OEM 21'ers geplaatst, en daar heb ik tot nu mee gereden, want maandag gaan mijn knappe 19" putdeksels er weer onder. In augustus heb ik dan beslist om de Brixton wielen te verkopen, en heb ik ze te koop gezet op^2dehands.be, maar 0,0 reactie. Wat is dat trouwens met een set velgen op 2dehands te plaatsen en idd geen reactie te krijgen, te hoog prijssegment of gewoon geen markt voor? Heb zo ook eens set VOSSEN VFS-1 graphite 21inch breedset proberen te koop te zetten, ook geen reactie. Nochtans geschikt voor onder andere een Tesla Model S - Voorvelg 2x: 245-35-21 (9x21 ET30) - Achtervelg 2x: 285-30-21 (10,5x21 ET38). Quote
-Fred- 829 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 Er zijn weinig mensen die op de hoogte zijn van wat er past of niet. Offset & size is everything. Daar gebeuren ook de meeste fuck-ups. Ofwel moeten ze een 1 op 1 voorbeeld hebben van hoe het eruit gaat zien. Quote
SB-01 4.380 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 1 uur terug, Spillies zei: Wat is dat trouwens met een set velgen op 2dehands te plaatsen en idd geen reactie te krijgen, te hoog prijssegment of gewoon geen markt voor? Heb zo ook eens set VOSSEN VFS-1 graphite 21inch breedset proberen te koop te zetten, ook geen reactie. Nochtans geschikt voor onder andere een Tesla Model S - Voorvelg 2x: 245-35-21 (9x21 ET30) - Achtervelg 2x: 285-30-21 (10,5x21 ET38). Als ik op de socials van BlackSheep zie wat die verkoopt aan dat soort velgen is daar zeker een markt voor. Ik denk enkel dat het tweedehands veel mensen afschrikt. In het algemeen dan, zelfs los van de prijs. Al gaat men uiteraard minder nadenken bij een set van 500 euro dan bij een set van 2500 euro. Quote
SB-01 4.380 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 2 uren geleden, -Fred- zei: Affrezen zou ik nooit doen. Risico op trillingen achteraf, en je neemt toch een stuk materiaal weg wat het wiel ook niet bepaald sterker maakt. Ik vind dat banden ook veel doen. Mijn conti PS4S zijn een stuk "beafier" dan de bridgestones die er af fabriek onder zaten. Als het maar over zo'n klein verschil gaat dan zou ik daar eerder naar kijken. Conti? Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 5 minuten geleden, SB-01 zei: Als ik op de socials van BlackSheep zie wat die verkoopt aan dat soort velgen is daar zeker een markt voor. Ik denk enkel dat het tweedehands veel mensen afschrikt. In het algemeen dan, zelfs los van de prijs. Al gaat men uiteraard minder nadenken bij een set van 500 euro dan bij een set van 2500 euro. Of omdat die notorious zijn om te barsten van zodra je er nog maar naar kijkt Quote
abtler 4.525 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 23 minuten geleden, SB-01 zei: Als ik op de socials van BlackSheep zie wat die verkoopt aan dat soort velgen is daar zeker een markt voor. Ik denk enkel dat het tweedehands veel mensen afschrikt. Kristof verkoopt alleen nieuw. Zijn klanten zijn vrees ik niet op zoek naar tweedehands. 17 minuten geleden, Jules_W zei: Of omdat die notorious zijn om te barsten van zodra je er nog maar naar kijkt Denk dat dit tegenwoordig wel meevalt. Mijn Zwitserse kameraad rijdt Vossen op al zijn wagens en heeft niet bepaald een rustige rijstijl. Hoor toch weinig problemen bij hem. Quote
SB-01 4.380 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 6 minuten geleden, abtler zei: Kristof verkoopt alleen nieuw. Zijn klanten zijn vrees ik niet op zoek naar tweedehands. Denk dat dit tegenwoordig wel meevalt. Mijn Zwitserse kameraad rijdt Vossen op al zijn wagens en heeft niet bepaald een rustige rijstijl. Hoor toch weinig problemen bij hem. Awel, dat is wat ik wil zeggen hé Klanten genoeg voor nieuwe, dikke +20" wielen. Tweedehands is dat duidelijk een ander verhaal. Quote
-Fred- 829 Geplaatst: 21 november 2025 Geplaatst: 21 november 2025 4 uren geleden, SB-01 zei: Conti? Oops, Michelin Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 16 januari Geplaatst: 16 januari Op 20/11/2025 om 22:38, BMWMB zei: Ik zit dus nu met een dilemma. Doen, of niet doen? Wat foto's: Ik had geen goed gevoel bij het afdraaien van de wielen, dus heb ik ze verkocht. Ze komen te liggen onder een PTS Olive Taycan Cross Turismo. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.