Ga naar inhoud

Aankoopadvies Land Rover discovery 5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste vrienden, 

yours truly is op zoek naar aankoopadvies omtrent een LR disco 5. Voornamelijk de diesels. Iemand nuttige info? 

Alvast bedankt! 

Mvg,

• Grappig 1
Geplaatst:

een ramp

ik keek eens in het atelier en er stonden er 2 waar ze de motor van aan het vervangen waren, diezels

Geplaatst:
49 minuten geleden, Jules_W zei:

Beste vrienden, 

yours truly is op zoek naar aankoopadvies omtrent een LR disco 5. Voornamelijk de diesels. Iemand nuttige info? 

Alvast bedankt! 

Mvg,

Niet kopen:D

Geplaatst:
12 minuten geleden, flupke73 zei:

een ramp

ik keek eens in het atelier en er stonden er 2 waar ze de motor van aan het vervangen waren, diezels

2.0 of 3.0? 

Geplaatst:
1 minuut geleden, Super95 zei:

Het gehandicapte broertje van de Range..

Een collega van mij heeft er ene en heeft er in garantie wel wat problemen mee gehad maar daarna weinig problemen mee gehad. Nu had hij laatst wel de thermostaat kapot. Wagen is ondertussen een 7 jaren oud. Nadeel bij LR is dat de erkende dealers pokkeduur zijn. Voordeel voor @Jules_W is dat hij terecht kan in Eversel bij Leekens. de 2.0D alleszins vermijden.

Geplaatst:
1 minuut geleden, Jules_W zei:

2.0 of 3.0? 

Zal de 2.0 zijn. 3.0 is de juiste keuze.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

3.0 is ook een ramp! 3% van die motoren ploffen redelijk snel, krukas breekt. En 3% is veel in mijn ogen.

Geplaatst:
37 minuten geleden, Krikkie zei:

3.0 is ook een ramp! 3% van die motoren ploffen redelijk snel, krukas breekt. En 3% is veel in mijn ogen.

Lijkt me nog optimistisch die 3%. Is een motor (LR/Ford Lion V6) met tal van ontwerpfouten! 

En die Ingenium 2.0 zijn al helemaal een ramp.

Ik heb de 4.4 TDV8 in de L322, is een veel betere motor. 

Tenzij je per se een 7-zitter nodig hebt kies je beter voor een L405.

Geplaatst:
45 minuten geleden, Krikkie zei:

Is gigantisch imo. Krukas breekt dus game over. Heftig. 

Geplaatst:
4 minuten geleden, Fr79 zei:

Tenzij je per se een 7-zitter nodig hebt kies je beter voor een L405.

Ik heb al een auto met een fout imago, ik wil er geen 2 :D 

• Grappig 1
Geplaatst:

En een disco 5 heeft geen fout imago dan? 😆

Geplaatst:

2.0 diesel sowieso vermijden. 3.0 diesel kan je wel kopen als hij al wat kilometers heeft. Mijn 2014 Disco 4 heeft nu 270.000 km en is de laatste jaren eigenlijk vrij betrouwbaar. 

Probleem is dat je niet kan weten welke onderhoudsintervallen er gebruikt zijn natuurlijk. Indien de voorgeschreven intervallen aangehouden zijn: afblijven. Indien het een zot is gelijk ik die max elke 10-15k km olie laat vernieuwen zou ik een 3.0 wel nog durven kopen.

Geplaatst:

Ik sluit me aan bij bovenstaande. De 2.0 mijden als de pest, die halen met geluk 150.000 km met 1 motor. Een 3.0 kopen is de lotto spelen. Sommigen halen 300k, anderen nog geen 50. De TDv6'en blijken wel betrouwbaarder dan de SDv6'en, al is dat natuurlijk eigenlijk de motor die je wil. 

Ik zou persoonlijk liever een exemplaar met 170.000 km kopen die al een nieuwe motor heeft dan een auto met 100.000 km met de eerste motor. Of koop er 1 met een kapotte motor (autoscout staat er vol mee) voor weinig.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De goesting begint serieus af te nemen eerlijk gezegd 😄 

Ik zou volgend jaar een occasie daily driver willen kopen. Liefst een SUV en ik dacht aan zo’n discovery. De 4e generatie heeft ook zulke problemen?

Geplaatst:

Kennis van mij werkt bij Szrek,dat is een hele grote dealer van LR en Jaguar. Het is daar elke week prijs met diesels waarvan ze het blok moeten vervangen.

Geplaatst:
1 uur terug, Jules_W zei:

De goesting begint serieus af te nemen eerlijk gezegd 😄 

Ik zou volgend jaar een occasie daily driver willen kopen. Liefst een SUV en ik dacht aan zo’n discovery. De 4e generatie heeft ook zulke problemen?

Probleempjes die je sowieso mag verwachten met een Disco4 tdv6/sdv6 binnen een termijn die niet te wijten is aan normale slijtage:

• gescheurd inlaatspruitstuk
  • voorste draagarmen
  • waterinsijpeling langs leeslichtje als je niet op tijd de waterafvoer van het open dak uitblaast of eens met een dunne kabel ingaat
  • krukas breekt

Geplaatst:
1 uur terug, Jules_W zei:

De 4e generatie heeft ook zulke problemen?

Zoek iets anders aub 😝, wat zijn de vereisten? 

Geplaatst:
13 uren geleden, gewoon ik zei:

@Alexanderr hebben jullie nog jullir disco?

Nee is al weg sinds 2020 (denk ik). Was een heerlijk spel, 1 van de allerlaatste SDV6’en. Nooit miserie mee gehad behalve idd de draagarmen, maar dat is gewoon slijtage door het concept.

IMG_8762.jpeg

Edith zegt me dat ik de herinnering aan de auto romantiseer. Ooit eens mee in panne gevallen op skivakantie waardoor ik een speciale verjaardagsverrassing voor mijn vrouw heb moeten cancelen. Toen kon ik hem wel in de vaart rijden 😛 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
15 uren geleden, Jules_W zei:

Beste vrienden, 

Alvast bedankt! 

Mvg,

Gewoon gaan neerzitten tot de goesting over is

• Grappig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in