-Fred- 824 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Altijd wel een cool ding gevonden. Je ziet ze ook niet zo vaak Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Ik vind ze ook best wel cool en zou dat ook wel durven kopen. Denk dat de boodschap is een 3.0 kopen, met garantie en om de 15k olie verversen Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 11 december 2024 Auteur Geplaatst: 11 december 2024 1 uur geleden, Challazer zei: Denk dat de boodschap is een 3.0 kopen, met garantie en om de 15k olie verversen Ik lees vooral dat ik mijn pijlen op iets anders moet richten Quote
RRD 9.535 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 De betrouwbaarste motor bij JLR is de 5.0 benzine, al dan niet supercharged. Als je daar op tijd de kettinggeleiders van vervangt komt daar betrekkelijk weinig aan. Reken wel op een verbruik van 18 à 20 liter. 2 Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 11 december 2024 Auteur Geplaatst: 11 december 2024 14 minuten geleden, RRD zei: De betrouwbaarste motor bij JLR is de 5.0 benzine, al dan niet supercharged. Als je daar op tijd de kettinggeleiders van vervangt komt daar betrekkelijk weinig aan. Reken wel op een verbruik van 18 à 20 liter. Ik begrijp dat die niet naar LV om te bouwen zijn met achterbank? Quote
kwiekie 3.009 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Dat je dat zelfs nog overweegt te kopen na alle horrorverhalen Onderzoek waarbij mensen 10 jaar alle kosten aan hun wagens moeten bijhouden. https://www.auto55.be/nieuws/34997-wat-kost-onderhoud-eigenlijk-bij-dit-merk-ben-je-op-10-jaar-het-bedrag-van-een-kleine-auto-kwijt#:~:text=Dit zijn de duurste automerken om te onderhouden&text=Land Rover spant de absolute,zoveel als een kleine auto. De twee absolute uitschieters zijn Porsche en Land Rover. Daarbij neigt de onderhoudskost de eerste vijf jaar al naar 4.000 euro, terwijl er de vijf opeenvolgende jaren gemiddeld nog eens 2.000 euro per jaar bijkomt. Land Rover spant de absolute kroon: met dit merk rijden kost je op 10 jaar tijd alleen aan onderhoud (inclusief banden wel dacht ik) zoveel als een kleine auto. Een land rover kost gemiddeld €17 903 op 10 jaar 1 Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 Ik wil dat toch enigzins nuanceren (vanuit een LR liefhebber). Ik heb mijn 2.7D RR Sport bijna 150.000 km gereden en alleen af en toe wat olie bijgekapt (heeft in mijn tijd letterlijk alleen de garage gezien voor een kapotte turboslang en een nieuwe batterij). (Had ik nooit moeten verkopen ) Uit de kennissenkring met meerdere RR (de grote waaronder meeste 3.0) zeer diverse ervaringen. 2 compagnons; 1 x elke 2 maanden in de garage. De andere vrijwel nooit. Uitspraak van een LR dealer uit Antwerpen aan een bevriend koper; van die occassies moet je deze nemen. Die is probleemloos. Zou hij destijds aan het motornummer kunnen zien (wat me sterk leek). Ik blijf bij mijn gevoel dat een RR overwegend alleen op lange afstanden gereden moet worden (deed 55km enkele weg naar het werk). De probleemgevallen heb ik in mijn omgeving gehoord bij de wagens die om de kerk gereden werden. Nu goed! Een L405 lwb staat hier hoog op het Mobile/autoscout/etc lijstje ... maar durf het ook nog niet zo goed aan. Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 43 minuten geleden, abtler zei: Ik heb mijn 2.7D RR Sport Dat was dan ook de beste diesel motor Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 1 uur geleden, Jules_W zei: Ik begrijp dat die niet naar LV om te bouwen zijn met achterbank? Niks is nog lv te rijden met achterbank, met uitzondering van een pick up Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 V-klasse en consoorten ook niet meer? Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 11 december 2024 Auteur Geplaatst: 11 december 2024 53 minuten geleden, ex-Mooseman zei: V-klasse en consoorten ook niet meer? Camionetten uiteraard nog wel Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 3 uren geleden, kwiekie zei: Dat je dat zelfs nog overweegt te kopen na alle horrorverhalen Onderzoek waarbij mensen 10 jaar alle kosten aan hun wagens moeten bijhouden. https://www.auto55.be/nieuws/34997-wat-kost-onderhoud-eigenlijk-bij-dit-merk-ben-je-op-10-jaar-het-bedrag-van-een-kleine-auto-kwijt#:~:text=Dit zijn de duurste automerken om te onderhouden&text=Land Rover spant de absolute,zoveel als een kleine auto. De twee absolute uitschieters zijn Porsche en Land Rover. Daarbij neigt de onderhoudskost de eerste vijf jaar al naar 4.000 euro, terwijl er de vijf opeenvolgende jaren gemiddeld nog eens 2.000 euro per jaar bijkomt. Land Rover spant de absolute kroon: met dit merk rijden kost je op 10 jaar tijd alleen aan onderhoud (inclusief banden wel dacht ik) zoveel als een kleine auto. Een land rover kost gemiddeld €17 903 op 10 jaar Enkel voor onderhoud zat ik op € 19983,22 op 5,5 jaar tijd, zonder banden 5 3 Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 1 uur geleden, Jonass zei: Niks is nog lv te rijden met achterbank, met uitzondering van een pick up Hoe zit dat dan met zoiets ? Kijk er telkens weer van op, dat zoiets nog op LV aangeboden wordt. CHEVROLET SUBURBAN-BJ 2016 https://link.2dehands.be/m2195397136?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 24 minuten geleden, Mbman zei: Enkel voor onderhoud zat ik op € 19983,22 op 5,5 jaar tijd, zonder banden Waarom koop je eigenlijk niks anders? Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 14 minuten geleden, abtler zei: Hoe zit dat dan met zoiets ? Kijk er telkens weer van op, dat zoiets nog op LV aangeboden wordt. CHEVROLET SUBURBAN-BJ 2016 https://link.2dehands.be/m2195397136?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Als een V-klasse een camionette is, is dit een camion Quote
josenjef 436 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 41 minuten geleden, abtler zei: Hoe zit dat dan met zoiets ? Kijk er telkens weer van op, dat zoiets nog op LV aangeboden wordt. CHEVROLET SUBURBAN-BJ 2016 https://link.2dehands.be/m2195397136?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons 50% laadvolume. Ik weet het niet van deze maar ik weet dat er modellen waren waarbij de rugleuning van de achterzetels vrij recht stond om aan dat volume te kunnen komen. Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 45 minuten geleden, abtler zei: Hoe zit dat dan met zoiets ? Kijk er telkens weer van op, dat zoiets nog op LV aangeboden wordt. CHEVROLET SUBURBAN-BJ 2016 https://link.2dehands.be/m2195397136?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Zoals hieronder al staat. 50% van de wielbasis moet laadruimte zijn. Quasi alle suv’s geraken daar niet. Mogelijks deze wel inderdaad. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 2 uren geleden, Jonass zei: Niks is nog lv te rijden met achterbank, met uitzondering van een pick up 2 uren geleden, ex-Mooseman zei: V-klasse en consoorten ook niet meer? Ik kom voor de vervanging van mijn lichte vracht hier ook steeds op uit. En dan vraag ik mij af wat een pickup beter doet als je niet in de modder gaat ploeteren. Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 10 minuten geleden, Jonass zei: Zoals hieronder al staat. 50% van de wielbasis moet laadruimte zijn. Quasi alle suv’s geraken daar niet. Mogelijks deze wel inderdaad. Is het dan als particulier ook de hogere wegentaks en biv of enkel bij pick-up? Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 11 december 2024 Geplaatst: 11 december 2024 1 uur terug, Krikkie zei: Is het dan als particulier ook de hogere wegentaks en biv of enkel bij pick-up? Lv is lv dacht ik. En taks gewijs is dat voor zover ik weet nog steeds gelijk voor alle partijen. Wallonië is mogelijks anders. Quote
Jules_W 4.838 Geplaatst: 12 december 2024 Auteur Geplaatst: 12 december 2024 10 uren geleden, josenjef zei: Ik kom voor de vervanging van mijn lichte vracht hier ook steeds op uit. En dan vraag ik mij af wat een pickup beter doet als je niet in de modder gaat ploeteren. Idem. Voor mij de meest logische beslissing eigenlijk, alleen is een V-klasse heel erg duur, en hoe je het ook draait of keert; Dat is een camionette. Een veredelde Vito aan 70-80k€. Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 12 uren geleden, Timo zei: Waarom koop je eigenlijk niks anders? 2 redenen: ik ben aan het verbouwen en zowel budgettair als praktisch is een nieuwe auto niet echt aan de orde. ik zie voorlopig geen alternatief met eenzelfde rijpositie, veelzijdigheid, comfort, ... Quote
Challazer 4.457 Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 10 uren geleden, Jonass zei: Lv is lv dacht ik. En taks gewijs is dat voor zover ik weet nog steeds gelijk voor alle partijen. Wallonië is mogelijks anders. Pick-up particulier telt niet meer, je betaalt taksen zoals een gewone auto. Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 17 minuten geleden, Challazer zei: Pick-up particulier telt niet meer, je betaalt taksen zoals een gewone auto. Ah oké. Maar vb een c63 op lv kan nog steeds gereden worden door een particulier met quasi geen taks, toch? Quote
josenjef 436 Geplaatst: 12 december 2024 Geplaatst: 12 december 2024 1 uur geleden, Jules_W zei: Idem. Voor mij de meest logische beslissing eigenlijk, alleen is een V-klasse heel erg duur, en hoe je het ook draait of keert; Dat is een camionette. Een veredelde Vito aan 70-80k€. Ja en ik heb nu een Vito Mixto, uit 2007 met meer dan 350 000 kilometer, die zo voldoet in zijn veelzijdigheid dat ik de meerwaarde van een V-klasse ook steeds betwijfel. Kennis had een V en nu een dikke vito, uit zijn ervaring is ook de goed uitgeruste Vito de betere keuze. Bij een V zou ik bijvoorbeeld alle plastic uit de koffer uitbouwen zoals die witte die hier te koop heeft gestaan, wat natuurlijk een beetje zonde is. Wat bij mij veel harder speelt (koop in principe tweedehands) op dit moment is het feit dat die LEZ beperkingen voor diesels nu echt wel dichterbij komen in de tijd. Koop ik nu een euro6 diesel dan mag die binnen twee jaar niet meer in de LEZ's, koop ik een euro6 d (moet zelfs temp zijn denk ik) dan heb ik nog 5 jaar. Dus ik twijfel op dit moment aan een "goedkope" tweedehands diesel of een nieuwe plug-in Transit of Transporter dubbele cabine. Bij de diesel optie spookt er dan al eens een Amarok V6 door mijn gedachte om nog eens een dikke diesel te kunnen rijden, maar daar gooi ik niet snel de fietsen in bijvoorbeeld. PS: door regelmatig Britse youtube content te kijken heb ik de Discovery kriebel ook af en toe, maar die is snel terug over na het bijlezen over die dingen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.