Ga naar inhoud

Nieuwe berekening voordeel allerlei aard personenwagens vanaf 2012

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Geldt enkel voor investeringen, niet voor huur. Dus bij een renting blijf je buiten schot.

Die regeling is niet alleen voor auto's trouwens.

Is dit ook bij lichte vracht zo??

Geplaatst:
Voor alle investeringen.

Dan maar een lichte vracht in renting zeker?

Geplaatst:

Current New
Benefit: 6.037,20 354.857,14
Taxes: 3.229,90 189.848,57
Extra taxes per year: 186.618,67
Extra taxes per month: 15.551,56
Extra corporate taxes per year: 20.504,71

:shock:
Geplaatst:

Current New

Benefit: 6.037,20 354.857,14

Taxes: 3.229,90 189.848,57

Extra taxes per year: 186.618,67

Extra taxes per month: 15.551,56

Extra corporate taxes per year: 20.504,71

:shock:

als dat een firma-wagen is,

weten we waar ze 't idee hebben gehaald om die formule in mekaar te flansen:'(

Geplaatst:
Tel deze anders even uit:D

Thumb resize.

Deze is leuker:

1937-Mercedes-Benz-540K-Special-Roadster.jpg

Waarde nu: enkele miljoenen euro

Nieuwprijs: +/- 10.000 dollar

:D

Geplaatst:

ze kijken naar de catalogusprijs toch ? :D

Geplaatst:

Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen met occassie wagens...

Als het daar toch de factuurwaarde wordt, dan heb ik wel een ideetje voor een mooie oplossing :D

Geplaatst:
Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen met occassie wagens...

Als het daar toch de factuurwaarde wordt, dan heb ik wel een ideetje voor een mooie oplossing :D

dat zullen ze wel counteren door het niet toelaten van meerdere keren hetzelfde chassisnummer op 1 vennootschap

Geplaatst:
dat zullen ze wel counteren door het niet toelaten van meerdere keren hetzelfde chassisnummer op 1 vennootschap

Ha, zover was ik ook wel al...

Simpel...

Firma A neemt een rentingcontract voor de patron van firma B. Dat rentingcontract met een grote aanbetalingsfactuur laat je ongeveer 6 maand lopen bij Firma A.

Na 6 maand koopt firma B de renting over voor de resterende waarde waarna er slechts op een geringe waarde VAA zal betaald worden.

De eerste 6 maand zal er dus veel VAA zijn, daarna minder.

Gezien het via een nogal officiële partij (de rentingfirma) gaat worden die facturen makkelijk aanvaard.

Geplaatst:

en wat als ze hetzelfde chassisnummer niet toelaten met dezelfde chauffeur? :D

Geplaatst:
en wat als ze hetzelfde chassisnummer niet toelaten met dezelfde chauffeur? :D

Ge denkt niet tommeke...

Die eerste 6 maand zit alles op papier in vennootschap A en na 6 maand in vennootschap B... Dus ook VAA eerst voor zaakvoerder van A en daarna voor zaakvoerder van B...

Wie er nu precies die eerste 6 maand mee gereden heeft, dat moet niemand weten ;)

Geplaatst:
Ge denkt niet tommeke...

Die eerste 6 maand zit alles op papier in vennootschap A en na 6 maand in vennootschap B... Dus ook VAA eerst voor zaakvoerder van A en daarna voor zaakvoerder van B...

Wie er nu precies die eerste 6 maand mee gereden heeft, dat moet niemand weten ;)

maar ge betaalt toch een VAA op uw persoonlijke naam?

dus in dit geval zijt gij zaakvoerder A & zaakvoerder B hé?

die zien dan toch dat gij 6 maand VAA betaalt voor uw auto van vennootschap A en opeens via vennootschap B een pak minder betaalt voor dezelfde auto? dat geraakt nooit door een deftige controle

Geplaatst:

die zien dan toch dat gij 6 maand VAA betaalt voor uw auto van vennootschap A en opeens via vennootschap B een pak minder betaalt voor dezelfde auto? dat geraakt nooit door een deftige controle

Zijn madam heeft ook een zaak, en ik veronderstel dat zij daar zaakvoerder van is.

De grote autoswitch binnen één huishouden dus

Geplaatst:
Zijn madam heeft ook een zaak, en ik veronderstel dat zij daar zaakvoerder van is.

zelfde adres van de VAA? :D

Geplaatst:

Stel ik zet mijn bedrijfswagen te koop op ebay (marktwaarde €25000) en ik zet er een prijs bij bvb bieden vanaf 2500. Stel men doet een bod van €5000 en er biedt niemand hoger, dan ben ik volgens de spelregels van Ebay verplicht om deze voor die prijs te verkopen. Maar hoe zit dit bij de Fiscus? Mag ik mijn wagen onder de marktwaarde verkopen?

Geplaatst:

Zeker niet dezelfde zaakvoerder hééé...

In mijn geval kan ik daar idd weg mee met de zaak van madam, maar je kan gerust zo'n constructies opzetten met een collega ondernemer zeker? Zo zou ik zoiets zeker kunnen regelen met ICM...

Jup zoiets... Maar nog veiliger is met een collega zaakvoerder.

Het is maar een concept hé, de kleine details moeten uitgewerkt worden dan hééé...

Geplaatst:

dan moet je mekaar toch wel serieus vertrouwen...

Geplaatst:
dan moet je mekaar toch wel serieus vertrouwen...

Feit...

Maar dat moet je ook als je met meerdere mensen een LUX firma gaat opstarten... Als er eentje nalaat van te betalen, dan moeten de andere er ook voor instaan.

Kan je nu wel oplossen door iedere deelnemer een aparte rekening te geven voor zijn kosten en opbrengsten, maar in het einde ben je als firma samen verantwoordelijk.

Maar je gaat me toch niet wijsmaken dat niet elke ondernemer een andere kent die hij 100% kan vertrouwen...

Bovendien stem je dan een beetje af en koop je op hetzelfde moment nieuwe karren ongeveer zodat de kosten dan elkaar wat afwegen en niet alles volledig tussen allebei moet geregeld worden...

Geplaatst:

en wat als ze BIV gewijs de cataloguswaarde elk jaar met 10% laten dalen?

Geplaatst:

Dan is het geen oplossing hééé...

Maar alle oplossingen hier zijn gissingen zonder de eigenlijke wet te kennen zeker...

Maar je kan beter voorbereid zijn denk ik.

Geplaatst:

Dat zou veel eerlijker zijn.

Dan koop ik me een 2004/2005 Carrera S ;)

Geplaatst:
Dat zou veel eerlijker zijn.

Dan koop ik me een 2004/2005 Carrera S ;)

Ik ook...

En een gewone in cabrio voor madam...

:D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in