Ga naar inhoud

Aankoop advies voor een 7 zitter

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben op zoek naar een 7-zits SUV met een budget tussen de €20.000 en €30.000 (iets meer of minder is bespreekbaar). De auto moet aan de volgende eisen voldoen:

- Geschikt voor 6 passagiers.

- Voorzien van een trekhaak voor een fietsendrager met 4 mountainbikes.

Uitgerust met dakrails voor een 3-persoons daktent of een dakkoffer.

- Geschikt voor reizen door Europa, inclusief de Alpen.

- Ik verwacht er ongeveer +-40.000 km per jaar mee te rijden.  

Zelf vind ik de Land Rover Discovery 5 mooi maar hoor alleen maar slechten dingen hierover. 

Geplaatst:

Met die eisen zou ik eerder de SUV laten vallen en voor een busje gaan. Type Transporter of Sprinter ofzo.

Geplaatst:

Dus voor mijn budget is er geen geschikte SUV te vinden?? Wat voor een budget moet ik dan hebben en waarom?

Ik moet de auto ook voor woon-werk verkeer gaan gebruiken. Een busje lijkt mij dan toch weer te lomp en rijdt niet zo comfortabel. 

Geplaatst:

Er is een topic over de disco, om uw goesting over te laten gaan. 

• Grappig 2
Geplaatst:
18 minuten geleden, DMP zei:

Dus voor mijn budget is er geen geschikte SUV te vinden?? Wat voor een budget moet ik dan hebben en waarom?

Ik moet de auto ook voor woon-werk verkeer gaan gebruiken. Een busje lijkt mij dan toch weer te lomp en rijdt niet zo comfortabel. 

Zo denderend veel 7-zits SUV's zijn er niet te vinden. Je eisen en budget maken het niet zo evident.

• Audi Q7
  • BMW X7
  • Dodge Durango
  • Ford Explorer
  • Kia Sorento
  • and Rover Discovery 
  • Mercedes-Benz GLE
  • Mercedes-Benz GL(S)
  • Mitsubishi Outlander
  • Nissan X-Trail
  • Peugeot 5008
  • Seat Tarraco
  • Skoda Kodiaq
  • Ssangyong Rexton
  • Tesla Model Y
  • Tesla Model X
  • Toyota Landcruiser
  • VW Tiguan Allspace
  • Volvo XC90

Mogelijks vergeet ik er wel enkele, het is niet mijn point fort (dergelijk voertuigtype).
Van een aantal modellen is de 3e zetelrij ook enkel optioneel, dus zeker checken of die er weldegelijk is.

Voor jouw budget lijken mij de Peugeot, Seat, Skoda en VW zeker het bekijken waard, wan courant en een groot aanbod 2dehands.

• Omhelzing 1
Geplaatst:
40 minuten geleden, DMP zei:

Ik ben op zoek naar een 7-zits SUV met een budget tussen de €20.000 en €30.000 (iets meer of minder is bespreekbaar). De auto moet aan de volgende eisen voldoen:

- Geschikt voor 6 passagiers.

- Voorzien van een trekhaak voor een fietsendrager met 4 mountainbikes.

Uitgerust met dakrails voor een 3-persoons daktent of een dakkoffer.

- Geschikt voor reizen door Europa, inclusief de Alpen.

- Ik verwacht er ongeveer +-40.000 km per jaar mee te rijden.  

Zelf vind ik de Land Rover Discovery 5 mooi maar hoor alleen maar slechten dingen hierover. 

Als je 7 zetels wil, comfort, off road mogelijkheden, een trekhaak kunnen plaatsen en niet veel wil betalen: één optie

image.jpeg.88e163ab77538b639db4c0655b4039cd.jpeg

Geplaatst:
4 minuten geleden, gTa zei:

Zo denderend veel 7-zits SUV's zijn er niet te vinden. Je eisen en budget maken het niet zo evident.

• Audi Q7
  • BMW X7
  • Ford Explorer
  • Land Rover Discovery 
  • Mercedes-Benz GLE
  • Mercedes-Benz GLS
  • Mitsubishi Outlander
  • Nissan X-Trail
  • Seat Tarraco
  • Skoda Kodiaq
  • Tesla Model Y
  • Tesla Model X
  • Toyota Landcruiser
  • Volvo XC90

Mogelijks vergeet ik er wel enkele, het is niet mijn point fort (dergelijk voertuigtype).
Van een aantal modellen is de 3e zetelrij ook enkel optioneel, dus zeker checken of die er weldegelijk is.

Voor jouw budget lijken mij de Seat, Skoda en Mitsubishi zeker het bekijken waard.

@gTa, als je die 7 zits X7 vindt die redelijk is en in die prijzen valt, laat weten :D 

• Grappig 1
Geplaatst:

Ik geloof dat de Skoda ruimer is van binnen. Kan ik dan beter voor een diesel of benzine kiezen?

Geplaatst:

De Skoda ruimer dan de X7 of de R klasse? 😳

Geplaatst:
3 minuten geleden, The Swede zei:

De Skoda ruimer dan de X7 of de R klasse? 😳

Nee, bedoelde dan een Peugeot of vw

Geplaatst:
15 minuten geleden, The Swede zei:

Als je 7 zetels wil, comfort, off road mogelijkheden, een trekhaak kunnen plaatsen en niet veel wil betalen: één optie

Dat zijn 6 zitters zonder koffer. 7 de plaats is miniem. Bovendien ook al best oud en qua taksen een ramp.

Geplaatst:
16 minuten geleden, The Swede zei:

Maar dan rijd je wel rond in het lelijkste hok dat MB sinds de Tweede Wereldoorlog heeft gebouwd

Geplaatst:
14 minuten geleden, DMP zei:

Ik geloof dat de Skoda ruimer is van binnen. Kan ik dan beter voor een diesel of benzine kiezen?

Binnen jouw budget de diesel. Anders zit je in de gevaarlijke jaren van de benzines. Zoek op youtube maar eens op PSA THP. Je goesting in een benzine zal sneller over zijn dan je zin in een Disco 5

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

En zorg dat het een EAP8 is als je naar PSA kijkt.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, Fr79 zei:

Maar dan rijd je wel rond in het lelijkste hok dat MB sinds de Tweede Wereldoorlog heeft gebouwd

Je hebt de Vaneo al verdrongen?

Geplaatst:
1 minuut geleden, Tjeu zei:

Binnen jouw budget de diesel. Anders zit je in de gevaarlijke jaren van de benzines. Zoek op youtube maar eens op PSA THP. Je goesting in een benzine zal sneller over zijn dan je zin in een Disco 5

Haha nog sneller dan de disco?? 🤣🤣 ik zal een koekeloeren op YT

Geplaatst:

En als ruimte belangrijk is, dan is een Alhambra nog steeds een waardig alternatief, met de 2.0 TDI 184 pk. Is sombreffe staat een nette die alles heeft wat je vraagt voor 22k

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Een X7 ga je mogen vergeten binnen dat budget, dan besef je zelf ook wel hoop ik.

Iets realistischer een Tarraco of een Kodiaq misschien. Maar zelfs in die 7-zitters zijn de 2 achterste plaatste enkel geschikt voor -12 jarigen (pakweg 1m60).

Als je daar Europa mee wil doorkruisen is dat hoe dan ook geen cadeau.

Zoals deadly Joske eerder al zei, beter een busje kopen...

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Je hebt de Vaneo al verdrongen?

ex-aequo dan😀

• Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Moest je toch in de disco 5 blijven hangen, dan is dit prijs/uitrusting zowat de beste online. Echt prachtig. 

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/land-rover-discovery-5-3-0-td6-hse-luxury-7-places-7-plaats-7-seats-diesel-zwart-ae64d690-b20d-4286-9c86-075226c05303?&utm_source=android-share&utm_campaign=share&utm_medium=copy

Nooit gedacht dat mijn favorieten lijst op autoscout nuttig zou zijn binnen een topic hier. :lolz:

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Ik weet niet hoe groot die mensen zijn die op de achterste rij van zo'n 7zit SUV zijn, maar daar wilt ge echt nie zitten om door Europa te reizen, vandaar mijn tip om naar een bus te kijken upvern SUV.

• Thanks Friendly 2
Geplaatst:
51 minuten geleden, gTa zei:

• Audi Q7
  • BMW X7
  • Dodge Durango
  • Ford Explorer
  • Kia Sorento
  • and Rover Discovery 
  • Mercedes-Benz GLE
  • Mercedes-Benz GL(S)
  • Mitsubishi Outlander
  • Nissan X-Trail
  • Peugeot 5008
  • Seat Tarraco
  • Skoda Kodiaq
  • Ssangyong Rexton
  • Tesla Model Y
  • Tesla Model X
  • Toyota Landcruiser
  • VW Tiguan Allspace
  • Volvo XC90

Voor jouw budget lijken mij de Peugeot, Seat, Skoda en VW zeker het bekijken waard, wan courant en een groot aanbod 2dehands.

Een X5 kennelijk ook. Bagageruimte zal dan wel via een aanhangwagen zijn.

Mooi exemplaar te koop momenteel, prettig geprijsd maar ander budget dan topicstarter voor ogen heeft.

IMG_5466.png

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
31 minuten geleden, Tjeu zei:

Dat zijn 6 zitters zonder koffer. 7 de plaats is miniem. Bovendien ook al best oud en qua taksen een ramp.

Nope. Fris je autokennis even op en je zal merken dat die ook als 7 zits bestonden.

En een lange versie geeft je een volwaardige koffer, zelfs met 7 zetels. 

Iets wat je van een Espace bvb niet kan zeggen.

Ook de SUV’s als de Q7 kunnen aan die ruimte niet tippen.

30 minuten geleden, Fr79 zei:

Als je een auto wil die aan deze criteria voldoet, dan mogen looks geen criterium zijn. 

En zo een ding rijdt trouwens erg goed voor zo een groot ding. 

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in