The Swede 6.662 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Zojuist, msxx zei: Een X5 kennelijk ook. Bagageruimte zal dan wel via een aanhangwagen zijn. Mooi exemplaar te koop momenteel, prettig geprijsd maar ander budget dan topicstarter voor ogen heeft. AM . Nu wachten tot iemand met een Bentayga afkomt. 3 Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-tiguan-allspace-iq-drive-1-5tsi-110kw-150cv-6v-benzine-zwart-c55ded72-6f55-4dd4-b549-ddd5b0e4f1d2?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share Quote
Luv4DLM 1.280 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Die Allspace 1.5 is wel een drinker. Een vriend heeft die na 1.5 jaar verkocht om die reden. Mijn Formentor was gemiddeld 7,2 met die motor, hij zat op 8.6. Quote
-Fred- 824 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Ik zou denk ik ook eerder zoeken naar de tdi variant. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 1 uur terug, The Swede zei: Nope. Fris je autokennis even op en je zal merken dat die ook als 7 zits bestonden. En een lange versie geeft je een volwaardige koffer, zelfs met 7 zetels. Iets wat je van een Espace bvb niet kan zeggen. Ook de SUV’s als de Q7 kunnen aan die ruimte niet tippen. Als je een auto wil die aan deze criteria voldoet, dan mogen looks geen criterium zijn. En zo een ding rijdt trouwens erg goed voor zo een groot ding. ik schrijf letterlijk dat er ook een 7 zit versie is...... Maar het ding is ontworpen als 6 zit en die zevende zitplaats is gewoon een schupstoeleke. 1 Quote
DMP 1 Geplaatst: 9 februari 2025 Auteur Geplaatst: 9 februari 2025 De stoelen achterin zijn bedoelt voor kinderen van 2x 13, 11 en 5 jaar oud. Die hebben nog niet zo veel ruimte nodig. De x7 is wel echt een mooi ding maar denk niet dat ik mijn vrouw kan overhalen om 60k neer te leggen Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 5 minuten geleden, DMP zei: De x7 is wel echt een mooi ding maar denk niet dat ik mijn vrouw kan overhalen om 60k neer te leggen En toch kwam je naar autominded… Quote
DMP 1 Geplaatst: 9 februari 2025 Auteur Geplaatst: 9 februari 2025 7 minuten geleden, The Swede zei: En toch kwam je naar autominded… Uuh, ja?? Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Een voorwaarde om hier lid te worden, is dat je het thuis voor het zeggen hebt en met je zakgeld PTS kleurtjes kan kopen. 2 Quote
Dimitri 733 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Een Skoda Kodiaq, heb er me onlangs zelf eentje gekocht. Of de Seat Tarraco of VW Tiguan allspace, basically alledrie dezelfde auto. Maar het interieur van de Tarraco is om te janken en het aanbod allspaces zijn beperkt. Je gaat geen grotere zevenzit SUV vinden, of je moest naar een import Amerikaanse SUV gaan kijken. Quote
Super95 412 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 4 uren geleden, DMP zei: Dus voor mijn budget is er geen geschikte SUV te vinden?? Wat voor een budget moet ik dan hebben en waarom? Ik moet de auto ook voor woon-werk verkeer gaan gebruiken. Een busje lijkt mij dan toch weer te lomp en rijdt niet zo comfortabel. Waarom zou een monovolume minder comfortabel zijn dan een suv? Volgens mij is het eerder omgekeerd. 1 3 Quote
tuscani 11.795 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 5 uren geleden, Tjeu zei: Dat zijn 6 zitters zonder koffer. 7 de plaats is miniem. Bovendien ook al best oud en qua taksen een ramp. Een Q7 of X7 in 7zit heeft ook geen koffer meer hoor. ( ik bedoel maar dat alle 7zitters dat zullen zijn, tenzij de busjes) https://www.2dehands.be/v/auto-s/audi/m2232833543-audi-q7-3-0tdi-3x-s-line-7plaats-sq7-pack-gekeurd-v-v?_gl=1*18ex3ez*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=CjwKCAiAwaG9BhAREiwAdhv6Y4C3n07NwPpRvJr8yYEnfz1fRopxWhhkDLK-_erVmjv3Ek71LOLobBoCwj8QAvD_BwE Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 5 uren geleden, DMP zei: Dus voor mijn budget is er geen geschikte SUV te vinden?? Wat voor een budget moet ik dan hebben en waarom? Ik moet de auto ook voor woon-werk verkeer gaan gebruiken. Een busje lijkt mij dan toch weer te lomp en rijdt niet zo comfortabel. Efkes serieus. Voor 25k kan je zeker een redelijke 7 sits wagen vinden. Alleen ga je dan rationeel tewerk moeten gaan, wat verder moeten kijken dan de Belgische markt en het criterium imago achterwege moeten laten. Je kan gaan van een W210 break over een Sharan, een Peugeot 807 tot de enkele SUV (bvb de Q7 of GLS). Quote
josenjef 436 Geplaatst: 9 februari 2025 Geplaatst: 9 februari 2025 Trekhaak met 4 mountainbikes, daktent, 6 zitplaatsen en bagage? Dan ga je toch busje rijden in mijn ogen, wij hadden zo een 7-zits SUV en die doet op alles onder voor een busje. Ook wat lomp betreft, de vierkante meters dat zo een busje inneemt op de weg is even groot als bij een SUV, alleen is je volume binnenin veel groter. Tenzij je ruwer terrein wil opgaan of "cool" zijn, zijn er geen argumenten in deze voor een SUV. Ik denk zelfs dat een lichte vracht, dubbele cabine, met 3 zitplekken vooraan, comfortabeler gaat zijn dan die derde rij in een SUV. 4 1 Quote
DMP 1 Geplaatst: 10 februari 2025 Auteur Geplaatst: 10 februari 2025 Na wat onderzoek en vele youtube filmpjes heb ik mijn zinnen gezet op de Skoda Kodiaq en de Kia Sorento. Volgens mij zijn dit mijn beste opties binnen mijn budget. De bedoeling van de auto is dat ik met mijn vrouw en 4 kinderen op vakanties kan gaan. Dit dan max 2 weken. Als we dan op vakantie gaan wil ik gebruik maken van een dakkoffer en misschien een fietsendrager. Tussen door wil ik af en toe met de vrouw 2 a 3 dagen weg om te gaan mountainbiken in bijvoorbeeld Oostenrijk, Italie, Frankrijk of Engeland. Dan nemen we alleen de daktent en fietsendrager mee. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Qua betrouwbaarheid ben je dan beter af met de Kia. Quote
Sibo Berebrouckx 206 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Ik zou in dat geval voor een Transit Custom gaan. Genoeg aanbod binnen het budget, trekhaak, 170 pk, daktent kan perfect, 6 of 9 plaatsen denk ik . . .. Ooit op de terugweg van verlof 400 km mee gereden en rijdt voor zijn formaat best goed, beter als veel SUV's. Oké, minder interessant als je vaak ergens in een centrum moet parkeren, maar met deze zoekcriteria moeten er compromissen gemaakt worden. . . https://www.autoscout24.be/nl/lst/ford/transit-custom?atype=C&cy=B&damaged_listing=exclude&desc=0&powertype=kw&priceto=30000&search_id=cy2z3tixg6&seatsfrom=6&sort=mileage&source=homepage_search-mask&ustate=N%2CU Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 (aangepast) 2 uren geleden, DMP zei: Na wat onderzoek en vele youtube filmpjes heb ik mijn zinnen gezet op de Skoda Kodiaq en de Kia Sorento. Volgens mij zijn dit mijn beste opties binnen mijn budget. De bedoeling van de auto is dat ik met mijn vrouw en 4 kinderen op vakanties kan gaan. Dit dan max 2 weken. Als we dan op vakantie gaan wil ik gebruik maken van een dakkoffer en misschien een fietsendrager. Tussen door wil ik af en toe met de vrouw 2 a 3 dagen weg om te gaan mountainbiken in bijvoorbeeld Oostenrijk, Italie, Frankrijk of Engeland. Dan nemen we alleen de daktent en fietsendrager mee. Ik zou er troch nog eens over nadenken. Je bagage capaciteit is wel erg beperkt op die manier en de sfeer tegen dat je aankomt kan wel stevig onder nul zijn als je iedereen zo op elkaar duwt. MAar dat hangt natuurlijk af van gezin tot gezin. Als je vier kinderen in de Sorento zet, is de overgebleven ruimte voldoende voor het benodigde eten voor onderweg en de jassen. Dat wil zeggen dat alle bagage in de dakkoffer moet. Neem nog een grote, dan heb je 600l (en max 80 kilo) bagage voor 6 personen, inclusief drie tieners en inclusief fietsgerief voor 4 personen. Zelf al krijg je nog 100l extra in de wagen, dan nog is het erg krap (laat staan veilig). Dan kom je aan ongeveer een kubus van 50cm * 50 cm * 50 cm per persoon. Een kennis van ons had eenzelfde situatie, met ongeveer dezelfde leeftijden (2de jongste was nog wat jonger en dus kleiner dan bij jou). Ze deden dat met een Zafira. Nou, dat hebben ze 1 keer gedaan. Daarna is er snel een busje gekomen 10 februari 2025 aangepast door Tjeu Quote
josenjef 436 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 2 uren geleden, DMP zei: Na wat onderzoek en vele youtube filmpjes heb ik mijn zinnen gezet op de Skoda Kodiaq en de Kia Sorento. Volgens mij zijn dit mijn beste opties binnen mijn budget. De bedoeling van de auto is dat ik met mijn vrouw en 4 kinderen op vakanties kan gaan. Dit dan max 2 weken. Als we dan op vakantie gaan wil ik gebruik maken van een dakkoffer en misschien een fietsendrager. Tussen door wil ik af en toe met de vrouw 2 a 3 dagen weg om te gaan mountainbiken in bijvoorbeeld Oostenrijk, Italie, Frankrijk of Engeland. Dan nemen we alleen de daktent en fietsendrager mee. Tot vorig jaar hadden wij een (moderne) 7-zits SUV en een (oude) Vito Mixto. Bij al die zaken die jij opnoemt gebruikten wij de Vito. Waarom? Omdat het veel aangenamer is zonder dakkoffer en met veel bagage (rommel) op (kampeer)reis/weekend. Omdat het veel aangenamer is om de fietsen veilig in de koffer te zetten in plaats van op een rek. Omdat het veel aangenamer is om niet ingesloten in een koffer boven of achter een achteras te zitten op een vlak bankje. Komt dan nog is bij dat het even "lomp" is, in een ondergrondse parking kan je in dezelfde plekjes dan een SUV, en het is minder duur dan een SUV ook. Wij zijn een gezin met 2 kinderen en de enige wagen die we eigenlijk niet "nodig" hebben, de Vito was jaren geleden een goedkope oplossing om tijdelijk voort te kunnen, is diegene die we niet kunnen missen. Ik begrijp dat een SUV meer aanspreekt, maar de "fout" van de 7-zits SUV, of bij uitbreiding SUV, als familie/reiswagen maken wij niet meer opnieuw. Mijn vrouw heeft nog wel een SUV, maar dat is geen rationele keuze, wat ook ok is natuurlijk 3 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Mijn Pajero destijds was perfect voor dergelijk gebruik. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 en dan te bedenken dat dit vroeger, toen de auto's een pak kleiner waren, schijnbaar geen probleem was. Kan me herinneren dat we, toen ik een jaar of 7-8 was, met mijn pa zijn Saab 900 coupe met 4 volwassenen, 2 kinderen en een hond op reis gingen naar Spanje. Zo'n alu dakrekje met koffers en wij (de kinderen) met nog wat bagage in de kofferbak. Ondenkbaar tegenwoordig 1 Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 2 minuten geleden, The Swede zei: Mijn Pajero destijds was perfect voor dergelijk gebruik. Een Pajero kost 2k per jaar aan taksen. Een 'recente', 2014-2016, kost je dan nog eens 3k aan inschrijving. Je moet gek zijn dat nog neer te willen tellen voor een rauwe 4cil diesel met een 5 traps automaat uit het jaar kruik. 0-100 in net geen 13 seconden... Ieder busje doet beter, is stiller, zuiniger,... Quote
Super95 412 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 2 minuten geleden, abtler zei: wij (de kinderen) met nog wat bagage in de kofferbak. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 voor dat budget heb je een Dacia Bigster. Dan heb je een nieuwe auto voor minder dan 30k Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 21 minuten geleden, Liquid Li0n zei: voor dat budget heb je een Dacia Bigster. Dan heb je een nieuwe auto voor minder dan 30k Is strikte 5 zitter, ts heeft 4 kinderen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.