Ga naar inhoud

Het mooie wintervuile, vettig geragde auto/patserbak/paupermobiel topic


walter

Aanbevolen berichten

Raar, ik krijg mijn auto's nooit zo vuil als wat ik hier in dit topic zie.

Bij de C4 zag je het vuil dan wel niet zo snel, maar de Megane nu krijg ik tot toe toch ook niet echt vuil.
Het is thans al enkele maanden geleden dat die nog gewassen werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het pas van zaterdag geleden.

Je hebt al een paar keer die vraag gesteld, ik heb ook al eens geantwoord. Er zijn een aantal randvoorwaarden;

- vuil op baan

- spetters, geen "reinigende" regen

- opdrogen

 

Dus zoals in mijn geval: geen overvloedige regen, maar spetternatte baan en oogstseizoen dus veel modder en vuil op baan, (of strooiperiode met zilt straatvuil dat opspettert en niet afregent). En na de rit in de verwarmde ondergrondse garage.

Nadien geen zware regen meer, want dan lost het terug grotendeels op en blijft alleen de klassieke vuillaag over.

En geen 5km rond de toren, maar rijden, rijden, rijden ....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden zei gewoon ik:

Ik ben meer geinteresseerd hoe enkel de 1 leesbaar blijft op de plak

Ik vermoed sneeuwresten.

Ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

It puzzles me, @Bompa!!! Is het met opzet dat je de letters nog minimaal liet doorschemeren maar de cijfers echt compleet weg deed? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_20171025_095209.jpg.c022a5ebf105542c3619dc8fe55caa97.jpg
IMG_20171025_095225.jpg.6655d35fd7b26b87be0a0a43bd6666c0.jpg
Begint te komen. Collega had er wat uit nodig en er hem op attent gemaakt om de deuren met de klink langs binnen dicht te doen zodat er geen handjes op komen. 

Ander werk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Bompa:

Bij mij is het pas van zaterdag geleden.

Je hebt al een paar keer die vraag gesteld, ik heb ook al eens geantwoord. Er zijn een aantal randvoorwaarden;

- vuil op baan

- spetters, geen "reinigende" regen

- opdrogen

 

Dus zoals in mijn geval: geen overvloedige regen, maar spetternatte baan en oogstseizoen dus veel modder en vuil op baan, (of strooiperiode met zilt straatvuil dat opspettert en niet afregent). En na de rit in de verwarmde ondergrondse garage.

Nadien geen zware regen meer, want dan lost het terug grotendeels op en blijft alleen de klassieke vuillaag over.

En geen 5km rond de toren, maar rijden, rijden, rijden ....

 

Het was deze keer geen vraag, gewoon een vaststelling.

Bij de Citroën zal het wel vooral geweest zijn door de kleur van de auto dat het vuil niet zo goed te zien was.
Nu met een rode auto is alle vuil er toch wel heel goed op te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/24/2017 om 10:36 zei Bompa:

Vettig geragd.

Westvlaamse boerenwegels :inlove: Op gewone asfalt rijden met dergelijke wielen was de eerste 100m pure fun, ik slierde alsof ik op sneeuw reed :lol:

Ziet er vuil maar makkelijk uit. Vlak en ge kunt momentum houden. Ik heb mij toch een keer vastgereden op een modderbaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Bompa:

Kweetet, maar ik heb graag alles in de gaten, dus die middenspiegel ook....

Ik gebruik die achterste ruitenwisser zo goed als nooit.
Ben gewoon met de camionet op het werk te rijden en die heeft net echter de cabine een overdekt stuk waardoor je met de binnenspiegel ook niks kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij schakelt automatisch in, als de regensensor aanstaat, en je in achteruit schakelt.
Bij de Volvo had ik dat weg laten programmeren, bij Mercedes willen of kunnen ze dit niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei knight-rider:

Ik gebruik die achterste ruitenwisser zo goed als nooit.
Ben gewoon met de camionet op het werk te rijden en die heeft net echter de cabine een overdekt stuk waardoor je met de binnenspiegel ook niks kan zien.

ik vind dat dan altijd stom dat die spiegel er dan nog hangt, als je toch geen achterruit noch achterbank hebt. Want verhinderd toch het zicht door de voorruit.

 

en die Volvo V60 is echt zalig! En ik vind dat ruitenwisser spoor net cool. En ook leuk dat er geen vingers of iets op geschreven staat. Egaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hoort het inderdaad :D

Huisregels zijn hier gekend. Blijf met je fikken van dat koetswerk. Die handgreep is ontwikkeld met een reden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar vele mensen vergeten dat je bij een kofferklep een handgreep aan de binnenkant hebt. dan zie je sommige bijna op hun tippen staan om die kofferklep dicht te slagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Bompa:

Zo hoort het inderdaad :D

Huisregels zijn hier gekend. Blijf met je fikken van dat koetswerk. Die handgreep is ontwikkeld met een reden.

En als iemand een probleempje heeft met handafdrukken kunnen ze bij mij terecht voor 'mud look' spuitbussen om te retoucheren aan een schappelijk prijsje.  Kleine percentjes rijke ventjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎27‎/‎10‎/‎2017 om 21:39 zei ex-Mooseman:

Die van mij schakelt automatisch in, als de regensensor aanstaat, en je in achteruit schakelt.
Bij de Volvo had ik dat weg laten programmeren, bij Mercedes willen of kunnen ze dit niet

Ik kan dat simpel zelf aan en uit zetten in de boordcomputer.

Kon zo bij de Citroën C4 en nu ook met de Renault Megane.

(Vandaag heb ik per ongeluk de achterste ruitenwisser op gezet, eerste keer dat die gewerkt heeft op de Megane)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid