ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 25 juni 2025 Geplaatst: 25 juni 2025 Wie kan een handelaarsplaat krijgen? handelaars in motorvoertuigen en aanhangwagens kan enkel gebruikt worden door: zelfstandige handelaars of familieleden die aangegeven zijn als helper vennoten, beheerders en geranten werknemers (als er een ondertekende toelating van de houder van de handelaarsplaat in het voertuig bevindt). Quote
Bjorno 2.272 Geplaatst: 26 juni 2025 Geplaatst: 26 juni 2025 12 uren geleden, Mich zei: Vraagje mbt Z-platen… ik ga me binnenkort een Z-plaat aanvragen en heb begrepen dat je dat via je verzekeraar moet regelen Nu mijn huisverzekeraar heeft ni zoveel ervaring met dit soort platen. Zijn er maatschappijen die hier wel goed in zijn, er goede voorwaarden in hebben? Ergens kleine omnium ook mogelijk? Word je dan getaxeerd volgens dezelfde regelgeving als niet handelaar voor deze plaat of komt er nog ergens een verdooken tax bij? Enfin alle info hieromtrent is welkom Ik heb het via VanBreda Geerts en ze hebben alles geregeld voor de V-plaat. Ik heb het wel zelf moeten aanvragen dacht ik via een overheids website en ik heb er ook voor moeten bellen omdat ik exclusief Oldtimer wil doe want nu betaal ik maar 100€ voor alles. Anders was het dik 2800€ denk ik. Voor de rest geen verdoken kosten. Achteraf gezien had ik wel beter en Z-plaat aangevraagd. Ma plan is niet om zoveel auto's te blijven verkopen. 2 Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 26 juni 2025 Geplaatst: 26 juni 2025 13 uren geleden, Mich zei: Vraagje mbt Z-platen… ik ga me binnenkort een Z-plaat aanvragen en heb begrepen dat je dat via je verzekeraar moet regelen Nu mijn huisverzekeraar heeft ni zoveel ervaring met dit soort platen. Zijn er maatschappijen die hier wel goed in zijn, er goede voorwaarden in hebben? Ergens kleine omnium ook mogelijk? Word je dan getaxeerd volgens dezelfde regelgeving als niet handelaar voor deze plaat of komt er nog ergens een verdooken tax bij? Enfin alle info hieromtrent is welkom HIer loopt alles via Claeys, er zijn geen verdoken kosten maar natuurlijk betaal je wel tax op je Z plaat ifv de cilinderinhoud. Neem gerust contact op met k.coupe @ groupclaeys . be met mijn groeten. Eerste aanvraag kan je zo doen, na 1 jaar moet je aantonen 12 auto's te hebben verkocht, anders vervalt je plaat. 1 Quote
GTX 4.954 Geplaatst: 27 juni 2025 Geplaatst: 27 juni 2025 Op 25/6/2025 om 19:22, Mich zei: Vraagje mbt Z-platen… ik ga me binnenkort een Z-plaat aanvragen en heb begrepen dat je dat via je verzekeraar moet regelen Nu mijn huisverzekeraar heeft ni zoveel ervaring met dit soort platen. Zijn er maatschappijen die hier wel goed in zijn, er goede voorwaarden in hebben? Ergens kleine omnium ook mogelijk? Word je dan getaxeerd volgens dezelfde regelgeving als niet handelaar voor deze plaat of komt er nog ergens een verdooken tax bij? Enfin alle info hieromtrent is welkom Op 25/6/2025 om 22:11, ex-Mooseman zei: @GTX aan de kassa gevraagd ! Momenteel bog in vakantie maar ik kan volgende week wel kijken wat er mogelijk is via ons Quote
paul 0 Geplaatst: 12 december 2025 Geplaatst: 12 december 2025 wat is de website om een v nr plaat te registreren? Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 12 december 2025 Geplaatst: 12 december 2025 5 uren geleden, paul zei: wat is de website om een v nr plaat te registreren? Ik dacht dat deze door uw verzekeringsmakelaar dient aangevraagd te worden Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 12 december 2025 Geplaatst: 12 december 2025 Beroepsplaat Een beroepsplaat is mogelijk voor koetswerkmakers en herstellers. Gebruiksvoorwaarden U mag de beroepsplaat voor een periode van acht dagen per jaar (niet noodzakelijk opeenvolgend) voor eenzelfde voertuig op het Belgische grondgebied gebruiken voor de volgende situaties: de levering van het voertuig de overdracht van het voertuig voor herstelling de controle van het voertuig na een herstelling het voorrijden van het voertuig om een individuele goedkeuring te verkrijgen het voorrijden van het voertuig bij een instelling voor de technische keuring van in het verkeer gebrachte voertuigen de demonstratie van het voertuig, op voorwaarde dat het een Europese of Belgische nationale typegoedkeuring heeft gekregen. De beroepsplaat mag alleen op het voertuig aangebracht worden als u beschikt over het attest van voorlopige inschrijving dat hoort bij het voertuig. Dat attest wordt automatisch aangemaakt na het volledig invullen van dit onlineformulier. Het attest moet zich aan boord van het voertuig bevinden. Voorbeeld: attest van voorlopige inschrijving Bescheinigung über eine vorläufige Zulassung Op de website van de FOD Mobiliteit en Vervoer vindt u automatisch online het aantal resterende gebruiksdagen, wanneer u de acht dagen niet (in een keer) na elkaar opneemt. Hebt u een probleem bij het genereren van het attest, neem dan contact op met [email protected]. Document voor de personen die de beroepsplaat mogen gebruiken: de identiteit van en de hoedanigheid waarin de personeelsleden van de houder van de kentekenplaat het voertuig mogen gebruiken die Identität und die Eigenschaft aufgrund derer die vom Inhaber beschäftigten Arbeitnehmer berechtigt sind, das Fahrzeug zu verwenden Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.