Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag werd de nieuwe Audi A6 voorgesteld, al de 9de generatie (C9), en komt voorlopig enkel als Avant, maar de berline zou ook snel komen.

Aangezien er een A6 etron is als EV, is deze enkel met ICE verkrijgbaar en ook mild hybrid. 

Mooi auto, herkenbaar Audi en echt een grote A5. Groter ook dan de A6 etron, en binnen ook chiquer afgewerkt met nappaleder op het dashboard en bovenzijde deuren. 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Was deze maar de EV versie 😞 😞 

Geplaatst:

Op basis van de foto’s lijkt ‘m erg geslaagd!

Geplaatst:

Mooie auto, maar jammer altijd van de verticale openingen in de voorbumper. 

BMW heeft dat ook bij bepaalde modellen voor of achteraan... niet mooi ! 

Geplaatst:

Idd weer mooi werk van Audi. 

Geplaatst:

Waarom splitsen ze de koplampen hier niet op en op de a6 e-tron wel?

Geplaatst:

Ik mis deze velgen in de configurator...

spacer.png

Geplaatst:
10 uren geleden, BMWMB zei:

spacer.png

@tuscani zal ze al allemaal besteld hebben. 

• Grappig 2
Geplaatst:

't zijn rode remklauwen, geen rode biesjes

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
13 uren geleden, Super95 zei:

Waarom splitsen ze de koplampen hier niet op en op de a6 e-tron wel?

Heeft waarschijnlijk iets met de wetgeving en de max hoogte van koplampen te maken.

En het zou ook gewoon een visueel trukje kunnen zijn om de veel te hoge koets voor het batterijpakket te verdoeselen.

Geplaatst:
30 minuten geleden, Joske zei:

Heeft waarschijnlijk iets met de wetgeving en de max hoogte van koplampen te maken.

En het zou ook gewoon een visueel trukje kunnen zijn om de veel te hoge koets voor het batterijpakket te verdoeselen.

Snap wat je wil zeggen, maar het front van bijvoorbeeld een Taycan is net lager omdat er geen verbrandingsmotor onder de kap ligt. Twijfel daardoor of het niet eerder een designkeuze is.

Geplaatst:
13 uren geleden, BMWMB zei:

spacer.png

Edition one aanduiden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Eens eentje geconfigureerd, een 3.0 TFSI, Edition One. €117.990,- 

Zeer knappe auto!

Schermopname (37).png

Schermopname (38).png

Schermopname (39).png

Schermopname (40).png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik heb ook eens een S6 etron Avant geconfigureerd, en deze komt op 124k euro. Ik denk dat dat toch mijn keuze zou zijn. 

Wel zijn er geen mooie 21" wielen, dus dat wordt aftermarket shoppen. 

Schermopname (41).png

Schermopname (42).png

Schermopname (43).png

Schermopname (44).png

Geplaatst:

Ik vind de buitenkant minder geslaagd dan de vorige.

Binnenin is het wel knap. Is één van de eerste wagens met al die schermen die een mooi afgewerkt uitziet itt al de plastieken interieurs bij de andere. 

Geplaatst:

Idem zoals The Swede zegt. Wat mij vooral stoort in het zijaanzicht is de sectie onder de achterlichten....

Voor mij blijft de vorige generatie qua exterieur knapper.

Geplaatst:
Op 7/3/2025 om 20:55, BMWMB zei:

Eens eentje geconfigureerd, een 3.0 TFSI, Edition One. €117.990,- 

Zeer knappe auto!

Schermopname (39).png

Op 7/3/2025 om 21:10, BMWMB zei:

Ik heb ook eens een S6 etron Avant geconfigureerd, en deze komt op 124k euro. Ik denk dat dat toch mijn keuze zou zijn. 

Wel zijn er geen mooie 21" wielen, dus dat wordt aftermarket shoppen. 

Schermopname (43).png

2 verschillende soorten schermen precies? Het rechter scherm is veel minder goed geïntrigeerd bij de e-tron. 

Er zijn nog wat verschillen merkbaar aan de middenconsole en dergelijke.  Voor mij het interieur van de ice versie.

Geplaatst:

Ook hier is de kofferruimte geslonken van 565/1680 naar 503/1534 liter, toch wel apart, bij de A5 Avant is die ook al kleiner dan bij de A4 Avant...

Geplaatst:
19 uren geleden, JanC zei:

Ook hier is de kofferruimte geslonken van 565/1680 naar 503/1534 liter, toch wel apart, bij de A5 Avant is die ook al kleiner dan bij de A4 Avant...

Met dank aan MHEV. (wat betreft enkel de kofferruimte dan)

• 1 maand later...
Geplaatst:
18 minuten geleden, Phil zei:

Vandaag met de V6 gereden en met de TDI quattro meegereden. Heel geslaagd design.

Leuk vergelijk van de A6’en:

en wat is het verdict ? V6 qua geluid/gevoel meerprijs waard ? en hoe voelt het verschil met de A6 EV ? ik zie dat die er ook tussen stond ?

Geplaatst:
1 uur geleden, berengun zei:

en wat is het verdict ? V6 qua geluid/gevoel meerprijs waard ? en hoe voelt het verschil met de A6 EV ? ik zie dat die er ook tussen stond ?

V6 TFSI met luchtvering en meedraaiende achteras: zeer lineaire motor, amper geluid, zeer comfortabel. Voelt eerder als een A8. Echt niet mijn ding, het mag voor mij echt een stuk sportiever.

Dan vond ik de 2.0 TDI persoonlijker aangenamer aanvoelen; meer voeling met de weg, motorgeluid, meer punch.

Er komt eind van het jaar ook een V6 TDI dus dat zal wellicht ideaal zijn.

De A6 e-tron voelt duidelijk compacter aan, rijdt top. Het enige minpuntje is de iets te hoge zitpositie, je zit echt óp de batterij.

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in