Ga naar inhoud

Kleine cabrio


Naish

Aanbevolen berichten

Het is op een paar plaatsen als eens gepasseerd, maar ik overweeg om onze MB weg te doen en een cabrio in huis te halen. Het vrouwke zou graag eentje hebben en ondertussen zijn de kids groot genoeg om zelfstandig op de achterbank te kruipen en hun gordel aan te doen.

Grootste reden is natuurlijk wel de VAA die nogal hoog is voor hetgeen de MB maar gebruikt wordt... Kar heeft een uistoot van 177, heeft factuurprijs van 45K of zoiets en heeft op 3 jaar een kleine 40K gereden.

Wat zijn de eisen:

* 4 zitplaatsen (meestal is mijn vrouw onderweg met 2 kinderen (bijna 6 en 3).

* Cabrio

* Benzine (diesel mag ook maar is niet interessant volgens mij)

* Automaat (en zeker beter dan die oude 5-traps uit de MB...)

* Zeker niet groter dan een C (madam vindt die nu te groot)

* Redelijk pittig

* Mag iets speciaal zijn (de witte met AMG-pack is nu ook niet meteen discreet...)

Waar ik zelf aan denk:

* Mini cabrio is de favoriet van madam, maar ik twijfel omwille van het feit dat hij bijna end-of-life is en niet echt bruikbaar in het weekend met 4 personen.

* 1-reeks cabrio vind ik op gebied van grote beter, maar zal ook binnenkort vernieuwd worden of vervangen door die 2-reeks zeker?

* A5, 3 cabrio (of 4-reeks die komt), E cabrio, Volvo cabrio zijn allemaal wat gelijkaardig maar zijn aan de grote kant volgens mijn madam. Bovendien zijn die niet meteen beter voor die VAA en zie ik dan ook geen reden om op korte termijn naar zoiets te gaan.

Gebruik in het weekend is nu ook niet zo belangrijk, want het plan is nog steeds om zo'n speedster oldtimer te scoren daarvoor...

Daarmee dat ik ook overweeg om eventueel in occassie richting 1 cabrio of mini cabrio te gaan voor een jaar of 2 a 3.

Welke karretjes zie ik over het hoofd???

Wat zouden jullie doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf zou voor een 1 serie gaan... Als ik die van bij Maxime S thuis zie blijf ik dat een mooie wagen vinden die daarnaast ook nog vrij praktisch kan zijn.

En een BMW 3 serie E93 bijvoorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor een occasie E93 gaan, 325i (met eventueel een chip) of 330!

Grootste reden is natuurlijk wel de VAA die nogal hoog is voor hetgeen de MB maar gebruikt wordt... Kar heeft een uistoot van 177, heeft factuurprijs van 45K of zoiets en heeft op 3 jaar een kleine 40K gereden. ==> VAA voor onze 325 is iets lager dan ervoor.

Wat zijn de eisen:

* 4 zitplaatsen (meestal is mijn vrouw onderweg met 2 kinderen (bijna 6 en 3).==> doenbaar, zelfs ik pas achterin een E93

* Cabrio ==>check

* Benzine (diesel mag ook maar is niet interessant volgens mij)==>check

* Automaat (en zeker beter dan die oude 5-traps uit de MB...)==>check

* Zeker niet groter dan een C (madam vindt die nu te groot)==>E93 is ong even groot als een C

* Redelijk pittig==>Pittigheid in de vorm van een plotse explosie van pk's heb je niet, wel een heel soepele motor

* Mag iets speciaal zijn (de witte met AMG-pack is nu ook niet meteen discreet...)==>Een E93 valt niet echt op en een M-pakket werd pas in 2010 ofzo beschikbaar.

Welke karretjes zie ik over het hoofd???==> Veel goed rijdende en ruime 4 zits cabrio's zijn er niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry E93 cabrio komt er zeker niet... Dan wacht ik op de opvolger, enige in die klasse die ik nu nog zou kopen zijn de A5 en de E.

Mooie auto, maar begint wat gedateerd te worden in mijn ogen.

En heb net eens zitten zien naar de C02 van de 1-reeks en dat is al geen wonder, laat staan dan een 325i of 330i...

Let erop dat dit een 2de auto is voor ons hé... Ik ga daar dus zelden mee onderweg zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mini is nog niet meteen end-of-life hoor, duurt nog zeker tot in 2013 voor er een nieuwe Mini komt.

Hmm, maar dan twijfel ik toch om er nu een nieuwe te kopen... Dan liever een occassie en als de nieuwe mooi is bij de voorstelling meteen eentje bestellen dan...

CO2 uitstoot 1-reeks cabrio valt dik tegen...

Zoek mij: mini cooper S cabrio in het wit, met bruin dak, bruin interieur en de nodige opties... Bouwjaar 2010 of later en minder dan 20K op de teller :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

Ik denk niet dat madam daarvoor haar C gaat willen afgeven :D:D

Ik had die gisteren toevallig zien staan op Autoscout. Vraag me niet waarom ik bij Rover ben terecht gekomen... Tis trouwens de duurste Rover op autoscout te koop in Belgie :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

CO2 uitstoot 1-reeksen is echt teleurstellend...

Heb eens mijn zin geconfigureerd op mini UK :D

Wit, bruin leder interieur, bruin dak

sportpack erop

navi, verwarmde zetels, xenon, sound, ...

automaat met paddels

Met andere woorden zo goed als full option...

Mini cooper komt dan op 22500 ongeveer (excl btw)

Mini cooper S komt op 25000 (excl btw)

Gekeken op Mobile en daar alles vanaf 2010 en minder dan 20K op te teller en niets die in aanmerking komt... Nooit wat ik wil en bijna direct duurder dan nieuw bestellen...

Mailke is al weg naar UK voor prijs te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien hadden jullie het niet tussen de regels gelezen, maar er staat daar ook 'premium' merk...

Die Rover is net premium maar wel exclusief... MRJ zal het bevestigen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch voor een 1 cabrio gaan. Met 2 kinderen heb je hierin toch wat meer plaats. Ook blijf ik deze 1 een zeer knappe cabrio vinden, en al zeker met een M-sportpakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=204181766

Wat zijn de eisen:

* 4 zitplaatsen (meestal is mijn vrouw onderweg met 2 kinderen (bijna 6 en 3).

* Cabrio

* Benzine (diesel mag ook maar is niet interessant volgens mij)

* Automaat (en zeker beter dan die oude 5-traps uit de MB...)

* Zeker niet groter dan een C (madam vindt die nu te groot)

* Redelijk pittig

* Mag iets speciaal zijn (de witte met AMG-pack is nu ook niet meteen discreet...)

Het voldoet aan alles, zeker nu ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch voor een 1 cabrio gaan. Met 2 kinderen heb je hierin toch wat meer plaats. Ook blijf ik deze 1 een zeer knappe cabrio vinden, en al zeker met een M-sportpakket.

Tja, maar de 1 is nog van voor het CO2 verhaal en dus op dat gebied wel niet zo sterk...

Cooper S heeft maar 139 uitstoot. Gisteren over gehad met madam en ze ziet het zitten... Nu eens een testrit regelen om vooral de ruimte ervan in te schatten en ik moet voor halverwege januari bestellen om levering april ongeveer...

Onder premium versta ik geen opel met een ander labelke...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cooper S heeft maar 139 uitstoot. Gisteren over gehad met madam en ze ziet het zitten... Nu eens een testrit regelen om vooral de ruimte ervan in te schatten en ik moet voor halverwege januari bestellen om levering april ongeveer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid