Daann 4.202 Geplaatst: 24 december 2011 Delen Geplaatst: 24 december 2011 Mini is vreselijk oncomfortabel achterin, en niet enkel qua beenruimte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2011 Comfort achterin Dochter is een goeie 2,5 en zoon is een 5,5 en die kan eigenlijk ook vooraan zitten met een verhoogkussen. Denk dat dit geen probleem is voor de komende 4 jaar of zoiets zeker? En ze moeten daar dagelijks een goeie 5km inzitten En dan soms eens in het weekend een ritje of eens ergens naartoe in de zomer met de kap open... Ze hadden nog minder plaats in de P cabrio en dat vonden ze de max... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ugeken 9.519 Geplaatst: 24 december 2011 Delen Geplaatst: 24 december 2011 Hangt er ook vanaf hoever de chauffeur achteruit zit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 24 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2011 Hangt er ook vanaf hoever de chauffeur achteruit zit. Mijn madamke is ergens 1m65, dus dat zal wel meevallen... Als ik natuurlijk vooraan zit, dan zal dat wat anders zijn Nu ja, ik vermoed dat het ding maar 1 zomer zal in het weekend gebruikt worden, want ik plan nog steeds om zo'n oldtimer speedster erbij te kopen (met de nieuwe VAA is het alternatief van een recente 991 cabrio even uitgesteld) en dan zullen weekend kilometers in cabrio daarmee gedaan worden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2011 A3 cabrio vind ik ook niet mis... Kwa prijs zit die tussen de mini en de 1 reeks... Eos ook eens bekeken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.097 Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 A3 cabrio vind ik ook niet mis...Kwa prijs zit die tussen de mini en de 1 reeks... Eos ook eens bekeken... A3 cab heeft een kleine, slecht toegankelijke koffer. Hebben dan maar een A5 gekocht . Eos is niet meer zo recent ook, heeft al FL gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2011 A3 cab heeft een kleine, slecht toegankelijke koffer.Hebben dan maar een A5 gekocht . Eos is niet meer zo recent ook, heeft al FL gehad. Eos heeft ook niet mijn voorkeur... Moet dan trouwens al een 2 liter naft pakken voor een automaat te kunnen pakken... Op de A3 kan ik een 1.8TFSI met S-tronic kiezen. Ok dat de koffer klein is, maar die wordt eigenlijk niet gebruikt behalve voor 2 peuterboekentassen en een boekentas van madam... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.806 Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 .. dan zou ik toch inderdaad eerder voor zo'n A3 of 1serie gaan. Thuis is de Mini begin van het jaar verkocht, aangezien de kleinkinderen er echt niet meer in pasten (en dat met een niet al te grote oma voorin / 2 kleinkinderen van toen 5 en 7 achterin en kleine afstanden). Ze zijn sneller groot dan je denkt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.097 Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 Eos heeft ook niet mijn voorkeur...Moet dan trouwens al een 2 liter naft pakken voor een automaat te kunnen pakken... Op de A3 kan ik een 1.8TFSI met S-tronic kiezen. Ok dat de koffer klein is, maar die wordt eigenlijk niet gebruikt behalve voor 2 peuterboekentassen en een boekentas van madam... Bij mijn ma moet de koelbox en haar andere boodschappen in de koffer kunnen. Ze was de koffer van de A6 gewoon, dus die van de A3 ging echt niet lukken. Nu ja, gingen sowieso voor de A5 gaan, qua CO2 zit die nu wel hoog met 180 gram voor het VAA. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2011 .. dan zou ik toch inderdaad eerder voor zo'n A3 of 1serie gaan. Thuis is de Mini begin van het jaar verkocht, aangezien de kleinkinderen er echt niet meer in pasten (en dat met een niet al te grote oma voorin / 2 kleinkinderen van toen 5 en 7 achterin en kleine afstanden). Ze zijn sneller groot dan je denkt. We moeten binnenkort eens testen... Ben sowieso van plan eens te rijden met de Mini, A3, 1-cabrio en de A5 cabrio... Gewoon om het verschil eens te voelen. Bij mijn ma moet de koelbox en haar andere boodschappen in de koffer kunnen. Ze was de koffer van de A6 gewoon, dus die van de A3 ging echt niet lukken.Nu ja, gingen sowieso voor de A5 gaan, qua CO2 zit die nu wel hoog met 180 gram voor het VAA. Idd, hoofdredenen om nu te veranderen zijn omdat madam wel graag een cabrio wil en omwille van die VAA... 5000 eur per jaar VAA betalen voor die mercedes om ergens een 7000 km mee te rijden is erover... Nu ja, 3000 voor hetzelfde met een mini is ook nog genoeg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.539 Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 Dit ook een mogelijkheid? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.980 Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 Dit ook een mogelijkheid? Als je het over de inhoud hebt wat mij betreft wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwiekie 2.506 Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 Dit ook een mogelijkheid? Dan is een eos wel een pak knapper! Ik ga dus akkoord met fuel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Astraatje 1.232 Geplaatst: 27 december 2011 Delen Geplaatst: 27 december 2011 Liever een 1 cabrio dan een A3 cabrio. Iets stoort me aan de A3 cabrio, zeker in open toestand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.539 Geplaatst: 28 december 2011 Delen Geplaatst: 28 december 2011 Dan is een eos wel een pak knapper! Irl vind ik de golf cabrio veel knapper dan de EOS. Golf heeft trouwens een stoffen kap, imo een pluspunt. En de golf is ook mooier dan de A3 en waarschijnlijk goedkoper. (Maar voor zover ik me herinner, komen Naish en ik zelden overeen wat autosmaak/meningen betreft. Dus de Golf zal wel links gelaten worden ) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.980 Geplaatst: 28 december 2011 Delen Geplaatst: 28 december 2011 Een EOS. Ik heb nooit gesnapt wat iemand daar in kan zien. Dat is in mijn ogen zowat de meest karakterloze kar die ze bij VW ontworpen hebben de laatste jaren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 28 december 2011 Delen Geplaatst: 28 december 2011 Computer says no (or 1-series after adapting some queries) Sarah Connor! Terminator. Wat ons naadloos bij dit brengt: Naish, get her a choppah. Liever een 1 cabrio dan een A3 cabrio. Iets stoort me aan de A3 cabrio, zeker in open toestand. Als ik "A3" en "open toestand" bij elkaar zie staan krijg ik een mental image van W3N op gynaecoloogbeugels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 28 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2011 Juist W3N rijdt met een A3 cabrio, die is dus geschrapt van de lijst... Eos zie ik ook niet echt zitten en een golf cabrio al helemaal niet... Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een 1-serie cabrio kwa lijnen en dergelijke... Maar de vraag is of zo'n 120i cabrio tegenover een Cooper S cabrio 10K meer waard is. Is toch een serieus prijsverschil in mijn ogen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.170 Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Persoonlijk heel wat ervaring met zo'n 1 cab en ik moet zeggen: al héél veel fun beleefd aan die auto. Het is niet meteen iets wat ik zou kopen, maar ik had thuis nu eenmaal niks te zeggen (logisch wat 't zijn mijn ouders die betalen ). Maar zo'n 1 cabrio is echt een leuke en toch wel knappe auto vind ik. Hij rijdt heel leuk, en is op de ring ook een auto die meer dan zijn mannetje staat, hoewel dit waarschijnlijk niet meteen uw bedoeling is. De onze is een 2.0d en dat is een meer dan behoorlijke motor voor die wagen, zeker als je prestaties en verbruik tegen over elkaar legt. Persoonlijk weet ik eigenlijk niet of zo'n 2.0i me zou kunnen bekoren in die auto. Als je voor een naft gaat, zou ik direct voor een 6 cilinder gaan denk ik. Ik vrees dat de 2.0i wat 'tammekes' zal zijn voor zo'n auto, want een pluimgewicht is zo'n 1 cab niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2011 Ik vind de 1 cabrio idd een heel mooie auto die we zeker binnenkort eens gaan testrijden. Maar de vraag is of het de opleg waard is tegenover een mini... 10K extra en iets meer als je naar een 125i gaat (ook mijn voorkeur). Daarnaast is het verhaal van VAA en dergelijke met zo'n 125i automaat al helemaal niet meer interessant en blijft madam beter rijden met die MB en wacht ik wat voor ik een grotere cabrio koop. Mini zou ik nu kopen en een jaar in de zaak houden en dan nog een jaar of 3 of 4 privé... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.051 Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Twee vragen: Waarom zet je de C-klasse niet gewoon naar privé? En waarom moet het per se een nieuwe zijn? Neem een heel jong gebruikte, dan heb je ineens een lager factuurbedrag voor je VAA. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2011 Twee vragen:Waarom zet je de C-klasse niet gewoon naar privé? En waarom moet het per se een nieuwe zijn? Neem een heel jong gebruikte, dan heb je ineens een lager factuurbedrag voor je VAA. Waarom de C niet privé: vooral om de reden dat ik geen zin heb BIV en dergelijke te betalen, terwijl mijn madam (en ik ook) eigenlijk al denken om hem te gaan vervangen. Ook omdat het een diesel is en er te weinig km's mee gedaan worden en hij nu met 3 jaar en maar 40K kilometer nog heel goed in de markt ligt. Waarom een nieuwe: nieuwe importeren uit UK kost minder dan een jonge occassie (tenzij je naar meer dan 1 a 2 jaar oude karren gaat kijken)... En de dat is ook de factuurprijs voor mijn VAA. Daarnaast is het ook makkelijker om voor een nieuwe het renting idee op 1 jaar op te zetten en hem dan privé te zetten. Bovendien ben ik zeker dat er geen mini te vinden is zoals ik die wil: Mini Cooper S cabrio Automaat JCW sportpakket Pepper White Chocolate interieur Chocolate dak Chocolate inleglijsten Pepper white accenten in het interieur En dan nog de navi erin, zetelverwarming, comfort access, xenon, black headlights, full bleutooth,... Mocht je eentje vinden van max 1 jaar oud (nodig om de 6-traps steptronic te hebben met een bmw motor als ik me niet vergis) en max 15K op de teller En dan moet zoiets nog aanzienelijk minder kosten dan een 25K (excl btw) wat de nieuwprijs is ervan op dit moment ;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.051 Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Ja maar wie koopt er nu een Mini Cabrio Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Naish 7.987 Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2011 Ja maar wie koopt er nu een Mini Cabrio Madam wil dat het graag... Ik ga daar maar enkel in rijden als het echt mooi weer is... En zelfs dat zal niet zo lang duren want als ik zo'n oldtimer speedster heb ga ik daarmee rijden Wat stel je voor als alternatief, want dat is ook nog steeds het doel van dit topic... Ok een 1 cabrio is een beter alternatief, maar kost wel de helft meer Dan heb ik ook liever een panamera turbo in plaats van mijn A7 dieselke Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.303 Geplaatst: 29 december 2011 Delen Geplaatst: 29 december 2011 Dan heb ik ook liever een panamera turbo in plaats van mijn A7 dieselke Het woord 'pauper' is hier op zijn plaats. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.