Ga naar inhoud

Kleine cabrio


Naish

Aanbevolen berichten

Comfort achterin :lolz:

Dochter is een goeie 2,5 en zoon is een 5,5 en die kan eigenlijk ook vooraan zitten met een verhoogkussen.

Denk dat dit geen probleem is voor de komende 4 jaar of zoiets zeker?

En ze moeten daar dagelijks een goeie 5km inzitten ;)

En dan soms eens in het weekend een ritje of eens ergens naartoe in de zomer met de kap open... Ze hadden nog minder plaats in de P cabrio en dat vonden ze de max...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt er ook vanaf hoever de chauffeur achteruit zit.

Mijn madamke is ergens 1m65, dus dat zal wel meevallen...

Als ik natuurlijk vooraan zit, dan zal dat wat anders zijn :(

Nu ja, ik vermoed dat het ding maar 1 zomer zal in het weekend gebruikt worden, want ik plan nog steeds om zo'n oldtimer speedster erbij te kopen (met de nieuwe VAA is het alternatief van een recente 991 cabrio even uitgesteld) en dan zullen weekend kilometers in cabrio daarmee gedaan worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

A3 cabrio vind ik ook niet mis...

Kwa prijs zit die tussen de mini en de 1 reeks...

Eos ook eens bekeken...

A3 cab heeft een kleine, slecht toegankelijke koffer.

Hebben dan maar een A5 gekocht :D.

Eos is niet meer zo recent ook, heeft al FL gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

A3 cab heeft een kleine, slecht toegankelijke koffer.

Hebben dan maar een A5 gekocht :D.

Eos is niet meer zo recent ook, heeft al FL gehad.

Eos heeft ook niet mijn voorkeur...

Moet dan trouwens al een 2 liter naft pakken voor een automaat te kunnen pakken... Op de A3 kan ik een 1.8TFSI met S-tronic kiezen.

Ok dat de koffer klein is, maar die wordt eigenlijk niet gebruikt behalve voor 2 peuterboekentassen en een boekentas van madam...

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. dan zou ik toch inderdaad eerder voor zo'n A3 of 1serie gaan. Thuis is de Mini begin van het jaar verkocht, aangezien de kleinkinderen er echt niet meer in pasten (en dat met een niet al te grote oma voorin / 2 kleinkinderen van toen 5 en 7 achterin en kleine afstanden). Ze zijn sneller groot dan je denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eos heeft ook niet mijn voorkeur...

Moet dan trouwens al een 2 liter naft pakken voor een automaat te kunnen pakken... Op de A3 kan ik een 1.8TFSI met S-tronic kiezen.

Ok dat de koffer klein is, maar die wordt eigenlijk niet gebruikt behalve voor 2 peuterboekentassen en een boekentas van madam...

Bij mijn ma moet de koelbox en haar andere boodschappen in de koffer kunnen. Ze was de koffer van de A6 gewoon, dus die van de A3 ging echt niet lukken.

Nu ja, gingen sowieso voor de A5 gaan, qua CO2 zit die nu wel hoog met 180 gram voor het VAA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. dan zou ik toch inderdaad eerder voor zo'n A3 of 1serie gaan. Thuis is de Mini begin van het jaar verkocht, aangezien de kleinkinderen er echt niet meer in pasten (en dat met een niet al te grote oma voorin / 2 kleinkinderen van toen 5 en 7 achterin en kleine afstanden). Ze zijn sneller groot dan je denkt.

We moeten binnenkort eens testen...

Ben sowieso van plan eens te rijden met de Mini, A3, 1-cabrio en de A5 cabrio... Gewoon om het verschil eens te voelen.

Bij mijn ma moet de koelbox en haar andere boodschappen in de koffer kunnen. Ze was de koffer van de A6 gewoon, dus die van de A3 ging echt niet lukken.

Nu ja, gingen sowieso voor de A5 gaan, qua CO2 zit die nu wel hoog met 180 gram voor het VAA.

Idd, hoofdredenen om nu te veranderen zijn omdat madam wel graag een cabrio wil en omwille van die VAA... 5000 eur per jaar VAA betalen voor die mercedes om ergens een 7000 km mee te rijden is erover... Nu ja, 3000 voor hetzelfde met een mini is ook nog genoeg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is een eos wel een pak knapper!

Irl vind ik de golf cabrio veel knapper dan de EOS. Golf heeft trouwens een stoffen kap, imo een pluspunt.

En de golf is ook mooier dan de A3 en waarschijnlijk goedkoper.

(Maar voor zover ik me herinner, komen Naish en ik zelden overeen wat autosmaak/meningen betreft. Dus de Golf zal wel links gelaten worden :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Computer says no (or 1-series after adapting some queries)

Sarah Connor! Terminator. :inlove:

Wat ons naadloos bij dit brengt:

Naish, get her a choppah.

Liever een 1 cabrio dan een A3 cabrio. Iets stoort me aan de A3 cabrio, zeker in open toestand.

Als ik "A3" en "open toestand" bij elkaar zie staan krijg ik een mental image van W3N op gynaecoloogbeugels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist W3N rijdt met een A3 cabrio, die is dus geschrapt van de lijst...

Eos zie ik ook niet echt zitten en een golf cabrio al helemaal niet...

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een 1-serie cabrio kwa lijnen en dergelijke... Maar de vraag is of zo'n 120i cabrio tegenover een Cooper S cabrio 10K meer waard is.

Is toch een serieus prijsverschil in mijn ogen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk heel wat ervaring met zo'n 1 cab en ik moet zeggen: al héél veel fun beleefd aan die auto.

Het is niet meteen iets wat ik zou kopen, maar ik had thuis nu eenmaal niks te zeggen (logisch wat 't zijn mijn ouders die betalen :D).

Maar zo'n 1 cabrio is echt een leuke en toch wel knappe auto vind ik. Hij rijdt heel leuk, en is op de ring ook een auto die meer dan zijn mannetje staat, hoewel dit waarschijnlijk niet meteen uw bedoeling is.

De onze is een 2.0d en dat is een meer dan behoorlijke motor voor die wagen, zeker als je prestaties en verbruik tegen over elkaar legt. Persoonlijk weet ik eigenlijk niet of zo'n 2.0i me zou kunnen bekoren in die auto. Als je voor een naft gaat, zou ik direct voor een 6 cilinder gaan denk ik. Ik vrees dat de 2.0i wat 'tammekes' zal zijn voor zo'n auto, want een pluimgewicht is zo'n 1 cab niet.

80802.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de 1 cabrio idd een heel mooie auto die we zeker binnenkort eens gaan testrijden.

Maar de vraag is of het de opleg waard is tegenover een mini... 10K extra en iets meer als je naar een 125i gaat (ook mijn voorkeur). Daarnaast is het verhaal van VAA en dergelijke met zo'n 125i automaat al helemaal niet meer interessant en blijft madam beter rijden met die MB en wacht ik wat voor ik een grotere cabrio koop.

Mini zou ik nu kopen en een jaar in de zaak houden en dan nog een jaar of 3 of 4 privé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee vragen:

Waarom zet je de C-klasse niet gewoon naar privé?

En waarom moet het per se een nieuwe zijn? Neem een heel jong gebruikte, dan heb je ineens een lager factuurbedrag voor je VAA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Twee vragen:

Waarom zet je de C-klasse niet gewoon naar privé?

En waarom moet het per se een nieuwe zijn? Neem een heel jong gebruikte, dan heb je ineens een lager factuurbedrag voor je VAA.

Waarom de C niet privé: vooral om de reden dat ik geen zin heb BIV en dergelijke te betalen, terwijl mijn madam (en ik ook) eigenlijk al denken om hem te gaan vervangen. Ook omdat het een diesel is en er te weinig km's mee gedaan worden en hij nu met 3 jaar en maar 40K kilometer nog heel goed in de markt ligt.

Waarom een nieuwe: nieuwe importeren uit UK kost minder dan een jonge occassie (tenzij je naar meer dan 1 a 2 jaar oude karren gaat kijken)... En de dat is ook de factuurprijs voor mijn VAA. Daarnaast is het ook makkelijker om voor een nieuwe het renting idee op 1 jaar op te zetten en hem dan privé te zetten.

Bovendien ben ik zeker dat er geen mini te vinden is zoals ik die wil:

Mini Cooper S cabrio

Automaat

JCW sportpakket

Pepper White

Chocolate interieur

Chocolate dak

Chocolate inleglijsten

Pepper white accenten in het interieur

En dan nog de navi erin, zetelverwarming, comfort access, xenon, black headlights, full bleutooth,...

Mocht je eentje vinden van max 1 jaar oud (nodig om de 6-traps steptronic te hebben met een bmw motor als ik me niet vergis) en max 15K op de teller :D

En dan moet zoiets nog aanzienelijk minder kosten dan een 25K (excl btw) wat de nieuwprijs is ervan op dit moment ;);)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar wie koopt er nu een Mini Cabrio :facepalm:

:roll:

Madam wil dat het graag... Ik ga daar maar enkel in rijden als het echt mooi weer is... En zelfs dat zal niet zo lang duren want als ik zo'n oldtimer speedster heb ga ik daarmee rijden :D

Wat stel je voor als alternatief, want dat is ook nog steeds het doel van dit topic...

Ok een 1 cabrio is een beter alternatief, maar kost wel de helft meer ;)

Dan heb ik ook liever een panamera turbo in plaats van mijn A7 dieselke :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid