Ga naar inhoud

Kleine cabrio

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Efkes wat zitten configureren op de bmw site en ik bekom het volgende voor een 1 reeks (M-pack, leder interieur, 18 inch, automaat, navi pro, en de rest van de opties) in stijgende prijs met telkens identieke uitrusting :D

118i - 32900

118d - 34200

120i - 34600

120d - 35400

125i - 35600

123d - 37300

Prijzen allemaal excl btw en met bevestigde korting in de UK...

Een mini cooper s naar mijn gedacht (zie hoger) kost daar 25000 excl btw...

Geplaatst:

Ook eens naar de VAA gekeken...

Sowieso geen 125i of 123d, want dan is de VAA even hoog als de huidige MB :D

Mini VAA is 2400 per jaar ongeveer en voor een 118i, 118d, 120i, 120d komt het allemaal op ongeveer 3700 eur per jaar...

In dat geval denk ik dat ik zou twijfelen tussen 120i en 120d waarbij die laatste volgens mij niet zo interessant is voor 10K per jaar max...

Geplaatst:

Mijn zus heeft een 125i cabriolet en da's toch wel het minimum voor die kas. Met een 120i komt die echt tekort.

120d zal ook wel ok zijn, die heeft meer vermogen en meer koppel, maar ik vind een diesel niet in een cabriolet passen.

Geplaatst:
Mijn zus heeft een 125i cabriolet en da's toch wel het minimum voor die kas. Met een 120i komt die echt tekort.

120d zal ook wel ok zijn, die heeft meer vermogen en meer koppel, maar ik vind een diesel niet in een cabriolet passen.

Vroeger vond ik dat ook.

Maar je kunt er niet om heen. Als ze zelfs al diesels in TT's en SLK's pleuren, kan het zeker in een (kleine) 4-zits cabrio...

Geplaatst:

Gisterenavond bekeken met madam en van alle mogelijk cabrio's gaan we kiezen tussen de mini en de 1 serie...

Deze eens gaan testen na het verlof en dan bestellen...

Geplaatst:
:roll:

Ik ga daar maar enkel in rijden als het echt mooi weer is...

Het woord 'pauper' is hier op zijn plaats. :ninja:

Ik dacht eerder aan:

tumblr_lerod40IR91qd531zo1_400.jpg

:D

Geplaatst:

Diesel in een cabrio kan bij sommige types wel nog op zijn plaats zijn, maar dan moeten er minstens vijf cilinders onder de kap steken. Een viercilinder diesel cabrio mag nog zo goed rijden als het wil, het gaat altijd net dat tikkeltje klasse tekort komen om echt leuk te zijn.

Geplaatst:

Wij hebben sinds mei vorig jaar een 120d cabrio, en madam is er erg tevreden over. En ik eigenlijk ook, het is geen slechte auto. Maar als je iets met poeier gewoon bent dat iedereen in Duitsland eraf rijdt, dan merk je dat je met een 120d toch moet lossen bij de ///M's, AMG's en Porsches van deze wereld. Logisch ook, maar 't is gene 535d die geruisloos mee kan met zo een mannen.

Moeder de vrouw had ook interesse in de MINI cabrio, maar dat is gewoon te klein om praktisch te zijn. Als je een hipster zonder kinderen bent moet dat wel lukken, maar in alle andere scenario's krijg je je boodschappen nauwelijks kwijt in de koffer.

Geplaatst:

lexus-is-cabrio.jpg

wel 213g/co²

Geplaatst:

Dat is nu echt eens een lelijke cabrio!

Geplaatst:
Wij hebben sinds mei vorig jaar een 120d cabrio, en madam is er erg tevreden over. En ik eigenlijk ook, het is geen slechte auto. Maar als je iets met poeier gewoon bent dat iedereen in Duitsland eraf rijdt, dan merk je dat je met een 120d toch moet lossen bij de ///M's, AMG's en Porsches van deze wereld. Logisch ook, maar 't is gene 535d die geruisloos mee kan met zo een mannen.

Moeder de vrouw had ook interesse in de MINI cabrio, maar dat is gewoon te klein om praktisch te zijn. Als je een hipster zonder kinderen bent moet dat wel lukken, maar in alle andere scenario's krijg je je boodschappen nauwelijks kwijt in de koffer.

Wooter, goeie info!

Dat een mini niet geschikt is voor boodschappen dat weet ik ook wel... Maar dat gebeurd ook nooit met die kar, ofwel gaan we samen met die van mij ofwel collect and go die ik ga ophalen onderweg naar huis.

Na skiverlof gaan we ze allebei eens gaan bekijken bij de dealer en testweekendje scoren met beide ;)

Geplaatst:
Thumb resize.

wel 213g/co²

:sick:

Zo'n lomp gat en had er ook al naar gezien trouwens...

Gast caoimhin
Geplaatst:
Vroeger vond ik dat ook.

Maar je kunt er niet om heen. Als ze zelfs al diesels in TT's en SLK's pleuren, kan het zeker in een (kleine) 4-zits cabrio...

Dat mag geen excuus zijn om een diesel cabrio te nemen. Het past ook niet in een TT of SLK trouwens.

Geplaatst:
... ofwel collect and go die ik ga ophalen onderweg naar huis.

Pauper.... hier leveren ze aan huis, tot in de keuken! 8)

Geplaatst:
Dat mag geen excuus zijn om een diesel cabrio te nemen. Het past ook niet in een TT of SLK trouwens.

Allez, kap open en lekker genieten van de motor-sound :D

Geplaatst:
Pauper.... hier leveren ze aan huis, tot in de keuken! 8)
Welke winkel?
Geplaatst:
Welke winkel?

Pabo

Geplaatst:

Of hoe we naadloos van een kleine cabrio naar "waar doe jij je boodschappen" gaan.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Net terug van de garages.

Mini is ons allebei bevallen en de kindjes zien dat ook zitten :D

Dan nog naar de 1 cabrio gaan zien, maar die is afgeschreven... Fak zo'n ouderweds, saai,... interieur zeg! Man, dat is zelfs minder dan de huidige C en ouder dan dat! Enige wat er beter aan is: ruimte achteraan en grotere koffer, maar daarvoor 10K meer betalen en alle nadelen erbij nemen...

Nu ja, dan even de toonzaal rondgekeken en enige wat madam mooi vond was de 6 cabrio :lolz: Zo'n slee man, maar toen ze naar prijske keek erbij viel ze bijna om (115K :shock:)

Op weg naar huis kon ik haar geen ongelijk geven als ze zei: 'Man, bij BMW staan ze precies stil, dat is daar allemaal zoooo ouderwets... Zeker als je het vergelijkt met jou A7 en de 1-reeks, X5, X6 en X1 met mijn C-class...

Trouwens de toonzaal bij Dejonckheere stelde een beetje teleur... Meeste karren op kleine lelijke velgen op wieldeksels en dergelijke... Niet echt aantrekkelijk. Ook grappig was dat er bij BMW 4 verkopers waren, de patron en een receptioniste en dat er 1 persoon bezig was met iemand en dan even iemand met ons (maar niet veel gevraagd omdat we niet meteen verkocht waren) terwijl er maar 1 gastje was in de mini garage ernaast en er daar terwijl wij er waren gemiddeld 4 koppels stonden te wachten.

Nu nog testrit afwachten voor definitief te belissen. Weekendje gevraagd met de mini cabrio (eender welke motor maar liefst S) en dan sowieso een ritje van een uur met een cooper S automaat om te voelen of het ons aanstaat.

Geplaatst:

Ik ben op het salon ook in de 1 cabrio gaan zitten. Tov de nieuwe generatie BMW's is dit dashboard inderdaad hopeloos verouderd. Ook het dashboard van onze M3 tov dat van de nieuwe 3 is hetzelfde verhaal. De 1 cabrio op het salon was dan ook nog eens in een zeer klassieke combo met gewoon standaard stoelen. In Duitsland ben ik gaan kijken naar een 135i DKG cabrio met bruine sportzetels en aluminium sierlijsten. In die combo is 'm toch nog lekker.

Geplaatst:
Ik ben op het salon ook in de 1 cabrio gaan zitten. Tov de nieuwe generatie BMW's is dit dashboard inderdaad hopeloos verouderd. Ook het dashboard van onze M3 tov dat van de nieuwe 3 is hetzelfde verhaal. De 1 cabrio op het salon was dan ook nog eens in een zeer klassieke combo met gewoon standaard stoelen. In Duitsland ben ik gaan kijken naar een 135i DKG cabrio met bruine sportzetels en aluminium sierlijsten. In die combo is 'm toch nog lekker.

Akkoord, maar binnen 3 jaar is dat ook niet mee te pruimen...

Ik wacht vol ongeduld op telefoontje ivm testweekendje met mini cabrio... Hij ging proberen een Cooper S te regelen met automaat in cabrio...

Geplaatst:
Akkoord, maar binnen 3 jaar is dat ook niet mee te pruimen...

Ik wacht vol ongeduld op telefoontje ivm testweekendje met mini cabrio... Hij ging proberen een Cooper S te regelen met automaat in cabrio...

Ik wil een foto van jou in die kar met de kap naar beneden. Een roze hemd is een plus, maar geen vereiste.

Geplaatst:
Ik wil een foto van jou in die kar met de kap naar beneden. Een roze hemd is een plus, maar geen vereiste.

Doe ik als hij er is :D

Ik voorzie een blad: ICM hang eraan :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in