toere 14.593 Geplaatst: 3 januari 2012 Delen Geplaatst: 3 januari 2012 Keuze is simpel denk ik toch ? Er komt een nieuwe 3 serie op komst die F30 zal heten , mijn keuze motorisatie zou de 335i zijn met 306PK die volgens kenners een knappe motor is die zeer gewillig in de toeren gaat met bijhorend lekkere 6cilinder BMW motorsound . Andere keuze is de huidige M3 die ik het liefst zie in coupe ( sorry BMWMB:D ) V8 motor die volgens sommigen geen echte M is doordat hij te zwaar is en meer een GT is dan een sportwagen . Heb deze al een paar keer getest en is voor mij een prachtauto waar ik zeker elke dag met veel plezier achter het stuur zou kruipen. Kwa budget kost de nieuwe F30 een stuk meer , maar door de veel hogere BIV/taks/verbruik is de winst die ik zou doen als ik een M3 koop volledig weg. Ben benieuwd wat de mede forummers zouden kiezen en waarom!!! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 3 januari 2012 Delen Geplaatst: 3 januari 2012 Een Motorsport-versie zal altijd specialer zijn en aanvoelen dan een "gewone" BMW, ook al is het een dikke. Maar de voornaamste reden dat ik zou kiezen voor een E92 is dat de F30 zijn betrouwbaarheid nog moet bewijzen. Ik heb geen zin om met mijn gloednieuwe auto om de haverklap in de concessie te staan voor allerhande problemen. M3 dus! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 3 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2012 Maar de voornaamste reden dat ik zou kiezen voor een E92 is dat de F30 zijn betrouwbaarheid nog moet bewijzen. Ik heb geen zin om met mijn gloednieuwe auto om de haverklap in de concessie te staan voor allerhande problemen. Voor die reden zou ik het niet laten , ik was ook 1 van de eerste met een E90 en heb er niet echt noemenswaardige problemen mee gehad. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 3 januari 2012 Delen Geplaatst: 3 januari 2012 Voor die reden zou ik het niet laten , ik was ook 1 van de eerste met een E90 en heb er niet echt noemenswaardige problemen mee gehad. Natuurlijk kan je ook geluk hebben, maar ik zou precies dat risico niet willen nemen. Het risico op falen is m.i. groter bij een eerste modeljaar dan bij een facelift. Maar de M3 is misschien ook geen facelift? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 3 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2012 Natuurlijk kan je ook geluk hebben, maar ik zou precies dat risico niet willen nemen. Het risico op falen is m.i. groter bij een eerste modeljaar dan bij een facelift.Maar de M3 is misschien ook geen facelift? Mijn E90 was ook een eerste modeljaar he . Klopt , M3 is ook geen facelift;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
m0rph 52 Geplaatst: 3 januari 2012 Delen Geplaatst: 3 januari 2012 Ge weet echt nie wa kiezen hé Koopt u maar die 335i Je zou eens een week die M3 moeten testrijden, je wordt grijs van het verbruik! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 3 januari 2012 Delen Geplaatst: 3 januari 2012 Hart zegt M3 (maar dan wel liefst een FL competition), laatste echte M in mijn ogen, beestige motor. Verstand zegt 335i: nieuw model, zuiniger, praktischer, fabrieksgarantie, etc. etc. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 4 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2012 Ge weet echt nie wa kiezen hé Koopt u maar die 335i Je zou eens een week die M3 moeten testrijden, je wordt grijs van het verbruik! Heb een mooie aanbieding gekregen voor een knappe E92 M3 ( rood exterieur ) Verbruik is niet zo een "drama " aangezien ik max 20k op een jaar doe ... Verstand zegt 335i: nieuw model, zuiniger, praktischer, fabrieksgarantie, etc. etc. Denk dit ook ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dawud 3.705 Geplaatst: 4 januari 2012 Delen Geplaatst: 4 januari 2012 Hart zegt M3 (maar dan wel liefst een FL competition), laatste echte M in mijn ogen, beestige motor. Waarom is dat de laatste echte M? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 4 januari 2012 Delen Geplaatst: 4 januari 2012 Omdat de nieuwe nog niet uit is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 4 januari 2012 Delen Geplaatst: 4 januari 2012 Waarom is dat de laatste echte M? Omdat dit naar alle waarschijnlijkheid de laatste non-turbo M zal zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dawud 3.705 Geplaatst: 4 januari 2012 Delen Geplaatst: 4 januari 2012 Omdat dit naar alle waarschijnlijkheid de laatste non-turbo M zal zijn. Ik durf te wedden dat Phil hetzelfde zei toen de E9X uitkwam met zijn V8.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.477 Geplaatst: 4 januari 2012 Delen Geplaatst: 4 januari 2012 Voor mij persoonlijk is de E46 CSL, de echte laatste M... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yoran 116 Geplaatst: 4 januari 2012 Delen Geplaatst: 4 januari 2012 Een rode E92 M3, veel beter kan het toch niet worden Zoals al gezegd geweest is, keuze uit het hart gaat direct naar de M3 ook al is het misschien niet de beste keuze voor de herverkoop, taksen,... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwiekie 2.506 Geplaatst: 4 januari 2012 Delen Geplaatst: 4 januari 2012 M3, moet een heerlijk gevoel zijn om daar telkens mee te kunnen vertrekken! Volgens mij gaat die 335i met turbo als je die ook wat in toeren jaagt (ik veronderstel dat je die wel van plan bent) ook goed zuipen! Ik dacht dat bv. de 1M ook wat litertjes mag. Zet anders eens 2 fotootjes ook van de versies die je zou kopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DéGioke 2.235 Geplaatst: 4 januari 2012 Delen Geplaatst: 4 januari 2012 M3 zonder twijfel. Een M zal altijd anders aanvoelen dan een gewone BMW. Belangrijk punt: sperdiff! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 4 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2012 Een rode E92 M3, veel beter kan het toch niet worden Zoals al gezegd geweest is, keuze uit het hart gaat direct naar de M3 ook al is het misschien niet de beste keuze voor de herverkoop, taksen,... Ja En ja M3, moet een heerlijk gevoel zijn om daar telkens mee te kunnen vertrekken!Volgens mij gaat die 335i met turbo als je die ook wat in toeren jaagt (ik veronderstel dat je die wel van plan bent) ook goed zuipen! Ik dacht dat bv. de 1M ook wat litertjes mag. Zet anders eens 2 fotootjes ook van de versies die je zou kopen Is niet de bedoeling om met een 335i te bewijzen dat hij minder dan 10L/ 100 km kan verbruiken klopt:D E92 M3 die te koop staat kan/mag ik jammer genoeg nog geen foto tonen :$ 335i : Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 4 januari 2012 Delen Geplaatst: 4 januari 2012 Waarom is dat de laatste echte M? Hoogtoerige atmo. Ach, allemaal relatief hè, evolutie moet er zijn. Ik durf te wedden dat Phil hetzelfde zei toen de E9X uitkwam met zijn V8.... You've just lost a bet sir. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tradie 10 Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Een 316d of 335i ziet er hetzelfde uit, een M3 ziet zelfs een blinde dat dit een andere kar is dan de mainstream. Ook het rijden zal anders zijn. Verbruik, als je zoals jij stevig doorduwt zal je met die turbo ook hoog uitkomen, zie maar je diesel nu, iedereen doet daar 9l mee, jij zit aan 12. Denk ook aan de kleine koffer, als je op vakantie wil ermee, samen met kids, zal krap zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dawud 3.705 Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Denk ook aan de kleine koffer, als je op vakantie wil ermee, samen met kids, zal krap zijn. Dakkoffer? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tradie 10 Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Dakkoffer? Tja, ik kom van E naar C klasse en nu binnenkort weer naar F10, ik heb toch altijd de koffer en binnenruimte gemist. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 F30 maar dan ook zonder M-pakket. 19-duimers mogen er wel op. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwiekie 2.506 Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Vond je de M3 trouwens genoeg koppel hebben in lage toeren, komende van uw 535d? Want ik denk dat het motorkarakter van de 335i daar mee bij aansluit, niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Vond je de M3 trouwens genoeg koppel hebben in lage toeren, komende van uw 535d? Want ik denk dat het motorkarakter van de 335i daar mee bij aansluit, niet? Geen last van , denk dat ik te rap weg ben uit die lage toeren:lol: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Een 316d of 335i ziet er hetzelfde uit, een M3 ziet zelfs een blinde dat dit een andere kar is dan de mainstream. Ook het rijden zal anders zijn.Verbruik, als je zoals jij stevig doorduwt zal je met die turbo ook hoog uitkomen, zie maar je diesel nu, iedereen doet daar 9l mee, jij zit aan 12. Denk ook aan de kleine koffer, als je op vakantie wil ermee, samen met kids, zal krap zijn. Voor die ene keer dat ik op reis ga met de auto koop ik mij geen grote auto meer hoor ... dan moeten de kinderen maar thuis blijven:D Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.