Ga naar inhoud

F30 335i / E92 M3


toere

Aanbevolen berichten

Keuze is simpel denk ik toch ?

Er komt een nieuwe 3 serie op komst die F30 zal heten , mijn keuze motorisatie zou de 335i zijn met 306PK die volgens kenners een knappe motor is die zeer gewillig in de toeren gaat met bijhorend lekkere 6cilinder BMW motorsound .

Andere keuze is de huidige M3 die ik het liefst zie in coupe ( sorry BMWMB:D )

V8 motor die volgens sommigen geen echte M is doordat hij te zwaar is en meer een GT is dan een sportwagen .

Heb deze al een paar keer getest en is voor mij een prachtauto waar ik zeker elke dag met veel plezier achter het stuur zou kruipen.

Kwa budget kost de nieuwe F30 een stuk meer , maar door de veel hogere BIV/taks/verbruik is de winst die ik zou doen als ik een M3 koop volledig weg.

Ben benieuwd wat de mede forummers zouden kiezen en waarom!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Motorsport-versie zal altijd specialer zijn en aanvoelen dan een "gewone" BMW, ook al is het een dikke. Maar de voornaamste reden dat ik zou kiezen voor een E92 is dat de F30 zijn betrouwbaarheid nog moet bewijzen. Ik heb geen zin om met mijn gloednieuwe auto om de haverklap in de concessie te staan voor allerhande problemen.

M3 dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de voornaamste reden dat ik zou kiezen voor een E92 is dat de F30 zijn betrouwbaarheid nog moet bewijzen. Ik heb geen zin om met mijn gloednieuwe auto om de haverklap in de concessie te staan voor allerhande problemen.

Voor die reden zou ik het niet laten ,

ik was ook 1 van de eerste met een E90 en heb er niet echt noemenswaardige problemen mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die reden zou ik het niet laten ,

ik was ook 1 van de eerste met een E90 en heb er niet echt noemenswaardige problemen mee gehad.

Natuurlijk kan je ook geluk hebben, maar ik zou precies dat risico niet willen nemen. Het risico op falen is m.i. groter bij een eerste modeljaar dan bij een facelift.

Maar de M3 is misschien ook geen facelift?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kan je ook geluk hebben, maar ik zou precies dat risico niet willen nemen. Het risico op falen is m.i. groter bij een eerste modeljaar dan bij een facelift.

Maar de M3 is misschien ook geen facelift?

Mijn E90 was ook een eerste modeljaar he .

Klopt , M3 is ook geen facelift;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge weet echt nie wa kiezen hé :D Koopt u maar die 335i ;)

Je zou eens een week die M3 moeten testrijden, je wordt grijs van het verbruik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hart zegt M3 (maar dan wel liefst een FL competition), laatste echte M in mijn ogen, beestige motor.

Verstand zegt 335i: nieuw model, zuiniger, praktischer, fabrieksgarantie, etc. etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge weet echt nie wa kiezen hé :D Koopt u maar die 335i ;)

Je zou eens een week die M3 moeten testrijden, je wordt grijs van het verbruik!

Heb een mooie aanbieding gekregen voor een knappe E92 M3 ( rood exterieur ) :D

Verbruik is niet zo een "drama " aangezien ik max 20k op een jaar doe ...

Verstand zegt 335i: nieuw model, zuiniger, praktischer, fabrieksgarantie, etc. etc.

Denk dit ook ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rode E92 M3, veel beter kan het toch niet worden :inlove:

Zoals al gezegd geweest is, keuze uit het hart gaat direct naar de M3 ook al is het misschien niet de beste keuze voor de herverkoop, taksen,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

M3, moet een heerlijk gevoel zijn om daar telkens mee te kunnen vertrekken!

Volgens mij gaat die 335i met turbo als je die ook wat in toeren jaagt (ik veronderstel dat je die wel van plan bent) ook goed zuipen! Ik dacht dat bv. de 1M ook wat litertjes mag.

Zet anders eens 2 fotootjes ook van de versies die je zou kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rode E92 M3, veel beter kan het toch niet worden :inlove:

Zoals al gezegd geweest is, keuze uit het hart gaat direct naar de M3 ook al is het misschien niet de beste keuze voor de herverkoop, taksen,...

Ja :inlove:

En ja :(

M3, moet een heerlijk gevoel zijn om daar telkens mee te kunnen vertrekken!

Volgens mij gaat die 335i met turbo als je die ook wat in toeren jaagt (ik veronderstel dat je die wel van plan bent) ook goed zuipen! Ik dacht dat bv. de 1M ook wat litertjes mag.

Zet anders eens 2 fotootjes ook van de versies die je zou kopen :)

Is niet de bedoeling om met een 335i te bewijzen dat hij minder dan 10L/ 100 km kan verbruiken klopt:D

E92 M3 die te koop staat kan/mag ik jammer genoeg nog geen foto tonen

:$

335i :

Foto-RVYTVJX4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is dat de laatste echte M?

Hoogtoerige atmo. Ach, allemaal relatief hè, evolutie moet er zijn.

Ik durf te wedden dat Phil hetzelfde zei toen de E9X uitkwam met zijn V8....

You've just lost a bet sir. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 316d of 335i ziet er hetzelfde uit, een M3 ziet zelfs een blinde dat dit een andere kar is dan de mainstream. Ook het rijden zal anders zijn.

Verbruik, als je zoals jij stevig doorduwt zal je met die turbo ook hoog uitkomen, zie maar je diesel nu, iedereen doet daar 9l mee, jij zit aan 12.

Denk ook aan de kleine koffer, als je op vakantie wil ermee, samen met kids, zal krap zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond je de M3 trouwens genoeg koppel hebben in lage toeren, komende van uw 535d? Want ik denk dat het motorkarakter van de 335i daar mee bij aansluit, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond je de M3 trouwens genoeg koppel hebben in lage toeren, komende van uw 535d? Want ik denk dat het motorkarakter van de 335i daar mee bij aansluit, niet?

Geen last van , denk dat ik te rap weg ben uit die lage toeren:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 316d of 335i ziet er hetzelfde uit, een M3 ziet zelfs een blinde dat dit een andere kar is dan de mainstream. Ook het rijden zal anders zijn.

Verbruik, als je zoals jij stevig doorduwt zal je met die turbo ook hoog uitkomen, zie maar je diesel nu, iedereen doet daar 9l mee, jij zit aan 12.

Denk ook aan de kleine koffer, als je op vakantie wil ermee, samen met kids, zal krap zijn.

Voor die ene keer dat ik op reis ga met de auto koop ik mij geen grote auto meer hoor ... dan moeten de kinderen maar thuis blijven:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid