Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De huidige Q7 is er al van eind 2015, met een facelift in 2019, dus het is tijd voor een nieuw model, en dat is bijna klaar.

Deze Q7 gaat enkel komen met ICE en hybride aandrijflijn, dus geen EV.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Ik vind 'm zeer geslaagd, en zeker met die bolle achterflanken, en de verbrede wielkasbogen. Enkel spijtig dat 'm niet als EV komt, dus ben benieuwd of Audi in deze klasse met een EV gaat komen.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Pittig stanceke! Leuk.

Oogt gespierd, zeer dynamisch. Met BMW die z'n Hofmeister-knik heeft laten verwateren (zoals zoveel zaken... 😢 ) zou dit eigenlijk zomaar eens de nieuwe X5 kunnen zijn ook. Komt erg (pre-2020) BMW over qua algemene indruk.

EV zal er wel komen, neem ik aan. Maar ik verwacht ook wel dat Audi z'n lesje zal hebben geleerd door holderdebolder op de EV-manie te springen (en daar hard in door te slaan) de voorbije 6 jaar, wat hen erg zuur is opgebroken. Goed dus, dat ze nog een oneven model brengen (= ICE & hybride) en niet meer enkel even modellen (= EV). Heel veel klanten wereldwijd (groot %) zit daar nog altijd niet op te wachten, uiteindelijk is een EV ook geen oplossing voor het mondiaal persoonlijk transport en is het succes vandaag nog altijd (groten)deels te danken aan fiscale ondersteuning... ook een eindig verhaal.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Even voor EV, en oneven voor ICE en hybride is al niet meer juist. Bewijs is de nieuwe Audi A6.

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Even voor EV, en oneven voor ICE en hybride is al niet meer juist. Bewijs is de nieuwe Audi A6.

Aha, ook op dat vlak "leren" ze dus. Persoonlijk ben ik blij dat die EV-manie wat wordt getemperd.
Ze zouden nu nog van die compleet belachelijke motorisatie-staffels (de uit de lucht gegrepen cijfertjes die de vermogensversies moeten aanduiden) af moeten geraken en 't wordt nog helemaal goed. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

enkel die Citroen Picasso lichten kan ik maar niet gewoon worden bij de nieuwe Audi's.

Geplaatst:

Dik. Letterlijk en figuurlijk

Geplaatst:

Voorkant heeft terug een pak meer weg van de eerste generatie, wat in mijn ogen altijd een van de mooiste SUV's was in dat segment. Nooit een fan geweest van de huidige, dat design was veel te plomp en zoutloos.

Geplaatst:

image.png

Had je mij gezegd dat het een prototype van BMW was ik had je geloofd, vanuit deze hoek.

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
19 uren geleden, ir_fuel zei:

image.png

Had je mij gezegd dat het een prototype van BMW was ik had je geloofd, vanuit deze hoek.

X7

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
19 uren geleden, ir_fuel zei:

image.png

oh ja idd. lijkt zelfs die hofmeister knik te hebben in de D stijl.

deze versie lijkt wel een SQ7 aan die 4 uitlaten te zien.

• 9 maanden later...
Geplaatst:

Eerste officiële teaser van Audi voor de nieuwe Q7.

spacer.png

Geplaatst:

Wel spijtig genoeg niet als EV. Wie koopt dat dan nog in België?

Geplaatst:
13 minuten geleden, BMWMB zei:

Dezelfden die een RR, X7 of een GLS kopen? Er zijn er nog ze. En de markt is groter dan BE alleen. 

Geplaatst:
6 uren geleden, BMWMB zei:

ik denk dat ge daar nog van zou verschieten.

Ga eens een auto trailer of boot trekken met een EV...dan zal je wel weten hoe lang het duurt eer je op je bestemming bent.

Geplaatst:

Dat zal toch een minderheid zijn. Meestal zijn dat zelfstandigen, en die kijken toch ook naar het fiscale voordeel. Als die niet EV willen gaan, dan gaan die zoeken naar een LV. Geen idee of zo'n nieuwe Q7 kan omgebouwd worden naar LV. 

De meeste SUV's die je nu ziet rijden zijn hybrides die zelden een trailer zullen trekken voor langere afstanden, dus die kopers gaan bij een volgende aankoop voor een EV gaan. 

Geplaatst:

Net zoals Mercedes gaat Audi toch een beetje de mist in qua vormgeving. De proporties zitten goed, mooie wielen, maar wat steken ze uit met de lampen? Raar bijvoorbeeld dat onderste gedeelte van de achterlichten.

Geplaatst:
21 minuten geleden, Jeroen_M5 zei:

Net zoals Mercedes gaat Audi toch een beetje de mist in qua vormgeving. De proporties zitten goed, mooie wielen, maar wat steken ze uit met de lampen? Raar bijvoorbeeld dat onderste gedeelte van de achterlichten.

ik vind de achterlichten dan nog meevallen. de voorlichten bij moderne Audi's tegenwoordig zijn echt zo Citroen Picasso achtig...dacht dat we daar eindelijk vanaf waren, komt Audi er mee

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid