Ga naar inhoud

Audi A6 Avant e-tron


Soul

Aanbevolen berichten

Audi A6 Avant e-tron

Scoop: Audi A6 Avant e-tron op pad zonder camouflage
Onze spionagefotografen hebben de aanstaande elektrische break van het Duitse merk gespot met vrijwel niets van camouflage!

Audi_A6_Avant_e-Tron_001.jpg

We hebben een donkerbruin vermoeden dat de officiële presentatie van de elektrische Audi A6 niet meer veraf is... Onze spionagefotografen hebben namelijk een exemplaar van de Duitse break gespot met slechts het kleinste beetje camouflage! We kunnen dus duidelijk de verzonken deurgrepen, een aflopende daklijn en vooral de opvallende dubbele koplampen zien die we ook al op eerdere prototypes konden spotten. Er bestaat dus geen twijfel meer over dat de definitieve look van het model sterk zal lijken op die van het concept uit maart 2022.

Audi_A6_Avant_e-Tron_004.jpg

Audi A6 e-tron met 700 km autonomie?

Bij zijn aankondiging vertelde Audi al dat zijn 4,96 m lange break op het nieuwe PPE-platform van de groep gebouwd zou worden. Een 800 V-architectuur die, in het geval van de A6, ruimte biedt voor twee elektromotoren voor een totaal van 350 kW (476 pk) en 800 Nm koppel. Daarmee zou de 100 km/u in amper 4 seconden bereikt moeten worden (of zelfs minder met de elektrische RS6?), maar de krachtige batterij zou vooral een maximale WLTP-autonomie van 700 km mogelijk maken! Laten we hopen dat het Duitse merk zijn belofte weet te houden.

Audi_A6_Avant_e-Tron_005.jpg

Nog een beetje geduld...

De Audi A6 wordt een volledig elektrisch model, maar de grote reisberline en -break die we vandaag kennen van het merk met de ringen zal nog steeds blijven bestaan. De naam verandert echter naar A7, een model dat onze spionagefotografen trouwens ook onlangs hebben gespot, al had de A7 wel nog een dikke laag camouflage. Zowel de elektrische A6 als de A7 met verbrandingsmotoren zouden in 2024 voorgesteld moeten worden. Nog heel even geduld, dus.

Audi_A6_Avant_e-Tron_007.jpg

https://www.vroom.be/nl/nieuws/scoop-2024-audi-a6-avant-e-tron-26034/

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, tuscani zei:

Zo is hij wel heel klassiek precies?

Wat in mijn ogen toch niet slecht moet zijn ?  

Ik heb het niet zo voor die futuristische EV's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

Wat in mijn ogen toch niet slecht moet zijn ?  

Ik heb het niet zo voor die futuristische EV's.

't moet idd geen vliegende schotel zijn. maar ten opzichte van het concept heeft hij toch veel pluimen verloren precies? En het is niet dat dat niet haalbaar was, qua design.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, JanC zei:

Inderdaad, precies een Citroën Cactus, of één van z'n opvolgers.

THE 7 een opvolger van de Cactus noemen, is een brug te ver voor Tommie. :D

P90492179_highRes_bmw-i7-xdrive60-m-sp%2

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook eerst Citroën tot ik de achterkant zag. 

Maar idd waarom moet iedereen ineens die lelijke dubbele koplampen hebben?  Enkel de Badge geeft tegenwoordig nog mee welk merk het is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat dat komt door de steeds hoger wordende neuzen (owv crash- en voetgangersveiligheid), waar ze op den duur met véél te grote lichtblokken zouden zitten om dat designmatig nog wat te vullen. Dan steken ze steeds vaker "karakterlichten" in de bovenste rij (waar de neus doorgaans al wat schuin zit) en wat dieper steken ze dan, verdonkerd, koplampen die dienen als dim- en verlicht.

Ik ben er tot nu toe ook geen fan van.

 

Edit: ik zie dat Porsche ook die toer op gaat:

image.png.83805b7a4cffa6970ba307749d1868a4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22/12/2023 om 12:02, JanC zei:

Inderdaad, precies een Citroën Cactus, of één van z'n opvolgers.

 

Op 22/12/2023 om 20:29, gTa zei:

Edit: ik zie dat Porsche ook die toer op gaat:

image.png.83805b7a4cffa6970ba307749d1868a4.png

Al helemaal in de benaming ook. Nu nog rubberen matten in de deuren... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze zullen hun reden wel hebben maar nu is het design matig toch ook gene vette. 

Op de Cayenne herken je toch nog een beetje de Porsche lichten er in, ze hebben toch nog een beetje moeite gedaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Kheb de indruk dat de nieuwe A7 ( de ice variant  dus) meer trekjes heeft van de concept ev, dan de uiteindelijke A6?

6ocppi1cal0yg3_800.jpg

mqtvxsteyasiuy_800.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid