Tommie 10.463 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 13 minuten geleden, Fons De Turbospons zei: Is Lotus niet hetzelfde als Polestar? Onlangs was ik in de Polestar winkel in Antwerpen en daar zeiden ze dat dat dezelfde auto's zijn zoals Lotus, en uiteraard Volvo. Klopt. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 Op 10/9/2025 om 13:55, Logic zei: For the record, ik was hier niet aan het klagen dat de planken er maar moeilijk ingaan. Je kan ze zelfs bovenop ene Aston Valkyri monteren als het moet. (En die kinderen misschien ook) Voor de kinderen gebruikt elke beschaafde mens wel een dakkoffer eh.. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 2 uren geleden, Tommie zei: Klopt. Klopt niet! Ze zijn beiden van de Geely familie, en ze delen bepaalde onderdelen, maar hetzelfde zijn ze zeker niet. Quote
Logic 538 Geplaatst: 11 september 2025 Geplaatst: 11 september 2025 Best ironisch (het aluminium bonded gedeelte, wat zo typisch Lotus is) Quote The Polestar 5 and Lotus Emeya are different vehicles built on their own distinct platforms: the Polestar 5 uses a custom, bonded aluminum "Polestar Performance Architecture," while the Emeya is based on Lotus's Electric Premium Architecture (EPA), an enhanced SEA platform from Geely. The primary difference is their platform, but they also diverge in engineering approach, as the Polestar 5 was developed in the UK with a bespoke aluminum structure designed for supercar stiffness, whereas the Emeya utilizes a shared platform from its parent company, Geely. Polestar 5 Platform: Uses a proprietary, bespoke bonded aluminum "Polestar Performance Architecture". Development: Engineered and developed by a UK-based team of engineers. Key Features: Known for its "supercar" stiffness and lightweight construction due to the bonded aluminum. Lotus Emeya Platform: Built on Lotus's Electric Premium Architecture (EPA), which is an enhancement of the SEA platform from Geely. Development: Utilizes a platform shared with other vehicles, which is common for cost savings. Key Features: Offers a high level of performance but is built on a platform that serves various car segments. In essence, while both are four-door electric GTs aimed at the premium market, they are not sharing the same architecture. The Polestar 5 is a more exclusive platform designed specifically for the vehicle, while the Emeya benefits from a platform that can be leveraged across different vehicles under the Geely umbrella Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 14 september 2025 Geplaatst: 14 september 2025 Stond dit weekend al op Wheels Mariënwaerdt, helaas een zwart/zwart config. Mooie wagen maar vanbinnen inderdaad niet bepaald een ruim gevoel. Displays wat cheap ogend, vooral door hun styling en behoud van hun typische Polestar oranje denk ik. Tof op een 2, maar niet op een dikke GT. Imo. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 16 september 2025 Geplaatst: 16 september 2025 Op 11/9/2025 om 17:48, Le Capri Mauve zei: Voor de kinderen gebruikt elke beschaafde mens wel een dakkoffer eh.. moet je eerst je schoonmoeder er uit halen 2 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 3 oktober 2025 Geplaatst: 3 oktober 2025 Vandaag zag ik de nieuwe XPeng P7. Een lookalike van de Polestar 5, met dezelfde afmetingen, maar wel aan de helft van de prijs. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 3 oktober 2025 Geplaatst: 3 oktober 2025 Toch met je ogen halfdicht geknepen dan. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 15 oktober 2025 Geplaatst: 15 oktober 2025 Dit weekend in Knokke geweest, en ik was eigenlijk het meest benieuwd naar deze Polestar 5. Hij stond er op een ruime stand, dus er was veel plaats om 'm eens goed te besnuffelen. Aan de buitenkant vind ik het echt wel een zeer knappe wagen. Hij is zeer herkenbaar Polestar, maar dan wel als een lange lage gestrekte GT. Zeer geslaagd! Vooral de achterkant vind ik heel vet. Het is een grote auto, en voelt ook zo aan, langer en breder dan mijn Audi. Desondanks is de koffer aan de kleine kant, en met een kleine klep. Ik was vooral benieuwd naar de afwerking en keuze van materialen, en dat is echt wel in orde. Er is minder leder/alcantara/carbon dan in mijn Audi, maar ik besef dat dat een voorbijgaande afwerking is. Alles moet nu vegan zijn, en dat is in deze Polestar heel knap gedaan. In deze waren matte houten lijsten die ik erg kon smaken, maar knapper was het geweest icm het 'Zinc' interieur ipv 'charcoal'. Stoelen zitten zeer goed, en het grote scherm doet me weer denken aan mijn Tesla, met de grootte en vorm uiteraard, maar ook omdat je hier weer online muziek kan zoeken. Zalig! Aan het stuur is een klein scherm, waar de actieradius opstond, en ik was onder de indruk van de cijfers, nl. 300km actieradius met 58% van de batterij, wat 520km is met een volle batterij, wat heel veel meer is dan mijn Audi. Top! 1 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 15 oktober 2025 Geplaatst: 15 oktober 2025 Ze zullen pas in de lente van 2026 beschikbaar zijn om testritten te doen, dus ik heb mij al opgegeven. Ik ben heel benieuwd hoe deze auto gaat rijden tov mijn Audi. Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 15 oktober 2025 Geplaatst: 15 oktober 2025 Breder dan jouw Audi , en dat is al geen smalleke… Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 15 oktober 2025 Geplaatst: 15 oktober 2025 Met de spiegels ingeklapt zou de Polestar 4cm breder zijn. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 15 oktober 2025 Geplaatst: 15 oktober 2025 2025, en dan zo een randen Wat hebben ze daar in gestoken, een iPad 2? 1 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 15 oktober 2025 Geplaatst: 15 oktober 2025 En wat is die obsessie met online zoeken naar muziek? Kan jouw Audi dat niet via Spotify integrated app? (Zoals bij BMW…) 1 1 Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 15 oktober 2025 Geplaatst: 15 oktober 2025 Neen, mijn Audi kan dat niet. Spotify heb ik wel via Carplay, en ik kan zoeken in mijn playlists, maar online zoeken gaat niet. Als ik dat wil doen, dan moet ik dat doen met mijn iPhone. Idem voor Youtube Music. Ik doe veel de baan, en dan wil ik gewoon muziek kunnen zoeken. Bij de Tesla ging dat, en ik gebruikte dat heel veel, dus nu mis ik het. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 15 oktober 2025 Geplaatst: 15 oktober 2025 1 minuut geleden, BMWMB zei: Neen, mijn Audi kan dat niet. Als ik muziek online wil zoeken, dan moet ik dat doen met mijn iPhone. Idem voor Youtube Music. Ik doe veel de baan, en dan wil ik gewoon muziek kunnen zoeken. Bij de Tesla ging dat, en ik gebruikte dat heel veel, dus nu mis ik het. Ik heb dat nu pas ontdekt. dat je dat via voicecommand, kan opvragen. "Luister naar ( en dan een naam of titelsong)" en paf zeg hij zoekt en speelt af. Wat een wonder. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 15 oktober 2025 Geplaatst: 15 oktober 2025 1 hour ago, tuscani said: Ik heb dat nu pas ontdekt. dat je dat via voicecommand, kan opvragen. "Luister naar ( en dan een naam of titelsong)" en paf zeg hij zoekt en speelt af. Wat een wonder. Ja dat kan mijn Apple Carplay ook. 1 Quote
Challazer 4.456 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 11 uren geleden, BMWMB zei: Neen, mijn Audi kan dat niet. Spotify heb ik wel via Carplay, en ik kan zoeken in mijn playlists, maar online zoeken gaat niet. Als ik dat wil doen, dan moet ik dat doen met mijn iPhone. Idem voor Youtube Music. Ik doe veel de baan, en dan wil ik gewoon muziek kunnen zoeken. Bij de Tesla ging dat, en ik gebruikte dat heel veel, dus nu mis ik het. Je kan dat ook met Carplay. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 1 uur terug, Challazer zei: Je kan dat ook met Carplay. Enkel met spraak. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 In zijprofiel heeft het wat weg van een A7 vind ik. Quote
Logic 538 Geplaatst: 16 oktober 2025 Geplaatst: 16 oktober 2025 15 uren geleden, BMWMB zei: Aan het stuur is een klein scherm, waar de actieradius opstond, en ik was onder de indruk van de cijfers, nl. 300km actieradius met 58% van de batterij, wat 520km is met een volle batterij, wat heel veel meer is dan mijn Audi. Top! Just saying, de facelift GT heeft een WLTP range van 622 km of evengoed 520km in de praktijk, zo uitzonderlijk is het tegenwoordig niet. Wat het interieur betreft, misschien raar om te zeggen, dat was 4 jaar geleden ook al zo dat de GT niet de meest vooruitstrevende was. Als je dat vergelijkt met de nieuwste -veelal Chinese- voertuigen, man man, wat een agricultureel oud analoog machien is die GT Langs de ene kant is dat tof en handig, nog met veel knopjes, maar wat Volvo/Polestar en zoveel Chinezen doen is eenzelfde moderne simpliciteit van een Tesla combineren met een hoogwaardige kwaliteit en diversiteit van materialen. Da's heel wat interessanter om te zien en te voelen dan een Tesla (of Audi design van 5 jaar geleden). De lat ligt weer wat hoger. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 19 december 2025 Geplaatst: 19 december 2025 Vandaag eens op bezoek geweest bij de nieuwe garage van Polestar op de ring van Hasselt, omdat ik in de buurt was. Ik weet dat de Polestar 5 er pas zal staan over een paar maanden, maar wilde toch al eens gaan snuffelen, en vooral om dat Zinc interieur te zien. Op foto zie je niet of dat grijs is, of toch een beige toon heeft. Er stond buiten een Polestar 4 met dat interieur, en even mogen zien van de heel vriendelijke verkoper, maar vergeten een foto te nemen. Wel heb ik een foto genomen van het staaltje in de showroom, en het even gelegd op wit en zilvergrijs, zodat het duidelijk is dat er wel degelijk een beige tint in zit. Het is dus 'greige'. Dit zou mijn kleurkeuze voor het interieur zijn. En een foto die ik gevonden heb op het internet. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 20 december 2025 Geplaatst: 20 december 2025 Op 16/10/2025 om 11:48, Logic zei: Just saying, de facelift GT heeft een WLTP range van 622 km of evengoed 520km in de praktijk, zo uitzonderlijk is het tegenwoordig niet. Wat het interieur betreft, misschien raar om te zeggen, dat was 4 jaar geleden ook al zo dat de GT niet de meest vooruitstrevende was. Als je dat vergelijkt met de nieuwste -veelal Chinese- voertuigen, man man, wat een agricultureel oud analoog machien is die GT Langs de ene kant is dat tof en handig, nog met veel knopjes, maar wat Volvo/Polestar en zoveel Chinezen doen is eenzelfde moderne simpliciteit van een Tesla combineren met een hoogwaardige kwaliteit en diversiteit van materialen. Da's heel wat interessanter om te zien en te voelen dan een Tesla (of Audi design van 5 jaar geleden). De lat ligt weer wat hoger. Interieur van zo een Q4 etron al eens bekeken? Dat is pas beschamend voor een audi badge. Ik vind oprecht het interieur van een B8 Passat kwalitatiever ogen en aanvoelen dan bij die Q4 etron. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.