Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
20 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

die konijnentanden ipv nieren blijven idd wel wennen. Maar achteraan is deze wel best te pruimen. Zeker die witte die hier staat. Straf dat de basis trim mooier is dan de M trim. 

Die nieren kan je hopelijk kiezen met en zonder verlichting. Of dat je dit kan afzetten. Dit vind ik wel spijtig bij de nieuwe M5 bv, dat die nieren altijd verlicht zijn...

maar binnenin is toch lelijk. Zo leeg en veel te veel in dat centrale scherm geplaatst. je hebt geen cockpit gevoel meer maar eerder een ruimte met een vreemd stuur en dan en dan dat scherm waar je alles in moet regelen...merken zoals VW e.d. stappen er net terug van weg en BMW doet zijn handige idrive weg.

Ik ben ook geen fan van die lange 'strip' bovenaan.

Lijkt vergezocht maar doet me denken aan de Espace 4 die mijn ouders gehad hebben. 
Doet idd nogal 'busjesachtig' aan ipv aan te voelen als een knusse cockpit.

renault_espace_iv_minivan_4(1).jpg.7f6b19386cd5b49280ba953fba00e549.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
31 minuten geleden, Tommie zei:

Telefoons en mails zijn niet bij te houden, the hype is real in elk geval.

Ligt aan het rijbereik volgens mij, als die effectief 800km (of zelfs 700km) kan rijden zullen er extreem veel verkocht worden. 

Geplaatst:
11 minuten geleden, Krikkie zei:

Ligt aan het rijbereik volgens mij, als die effectief 800km (of zelfs 700km) kan rijden zullen er extreem veel verkocht worden. 

Binnendoor zal dat wel lukken, daar is dat op berekend.

Als we nu theoretisch uitgaan van een verbruik van 22 kWh/100 km op autostrade aan 120 km/h (in de zomer zal dit wel lukken lijkt me, winter vermoedelijk iets meer), dan kan je van 100% tot 10% toch ook 444 km rijden, da's toch stevig.

Na 21 minuten laten (aan een snelle lader uiteraard) zit je weer op 80%, waarna je weer 345 km autostrade kan doen.

Geplaatst:

we zijn hier allemaal fan van busjes, dus dat espace 4 scherm zal scoren :D

• Grappig 1
Geplaatst:
41 minuten geleden, Krikkie zei:

EPA range is 640km.

En die waarde ligt vaker bij de echte range.

Ik ben wel fan eigenlijk. Benieuwd om hem irl te zien.

Geplaatst:

Bij een EV kan je toch moeilijk spreken van een echte range gezien dit sterk afhankelijk is van je gebruik. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, kwiekie zei:

Ik ben ook geen fan van die lange 'strip' bovenaan.

Lijkt vergezocht maar doet me denken aan de Espace 4 die mijn ouders gehad hebben. 
Doet idd nogal 'busjesachtig' aan ipv aan te voelen als een knusse cockpit.

renault_espace_iv_minivan_4(1).jpg.7f6b19386cd5b49280ba953fba00e549.jpg

Mij deed het vooral denken aan de Prelude. En dat is minder bus. :D

images?q=tbn:ANd9GcSQTqQ_TNGrhCbsx1hpUvK

Geplaatst:
1 uur terug, Super95 zei:

Bij een EV kan je toch moeilijk spreken van een echte range gezien dit sterk afhankelijk is van je gebruik. 

Is dat niet met een verbrandingsmotor ook ? 😛

Of je nu constant autosnelweg doet, of in de bergen woont ... het gaat altijd schelen he

Geplaatst:

Waauw. Dit is nieuw én knap ... zou BMW hiermee een "juiste" richting in zijn geslagen, i.t.t. de mormels als iX en '7 (en in niet onaardige mate ook '5, als je 't mij vraagt)?
Interieur is héél erg nieuw, maar ik kan 't wel smaken. Exterieur vind ik zelfs knap.

Zou er zo héél erg blij mee zijn (qua looks):

2025-09-0520_17_45-KonfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.ff5f6c72221e5254d0d498ed5c250970.jpg

2025-09-0520_20_07-KonfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.8446795eed713484da6d9712fb81a4fc.jpg

2025-09-0520_19_54-KonfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.f4121cc6dd41d46933496b5141dabef5.jpg

2025-09-0520_19_02-KonfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.e221bcac42613b5364e3f094f436629d.jpg

2025-09-0520_17_17-KonfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.2b41f8303df980cf47ed18727683806d.jpg

2025-09-0520_18_31-KonfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.963ecf8e94bb32a63d7998cf4653cfaa.jpg

2025-09-0520_18_03-KonfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.79ab8f8959f0941d41dd108c485dd6b5.jpg

De X3 heeft altijd al (dacht ik?) een wat eigen interpretatie van de Hofmeister-knik gehad, dus ik vind 't hier OK.
Opvallend is dat BMW de shizzle aangaande Shadow-Line vs. Chrome-Line gewoonweg onmogelijk heeft gemaakt: 't ziet er naar uit dat er geen raaomlijstingen meer zijn? (Wel nog regengootjes.)
Bijzonder blij om te zien dat je, zelfs met M Pack, niet verplicht bent om verduisterd glas te nemen. Toont een pak edeler, zo.

Na heel wat jaren sterke teleurstelling in BMW-design, ben ik voorzichtjes hoopvol, voor 't eerst, opnieuw.

Ik lees ook dat de iX3 (mits de juiste lader) klaar is voor bidirectioneel laden, voor V2H (Vehicle to Home) en V2G (Vehicle to Grid). Klinkt me alvast interessant in de oren, mocht ik ooit (dat komt er zeker) op full EV moeten overschakelen dan vind ik een dergelijke oplossing bijzonder waardevol.

2025-09-0520_23_46-KonfiguratorMozillaFirefox.thumb.jpg.694540efecf7d1cb5b85940e9f1affbd.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik vind het de eerste van BMW hun designexperimenten dat geslaagd is. Niet echt mooi (maar geen enkele X3 was ooit echt mooi), maar wel meer dan oke.

Ook qua interieur kan ik me vinden in de keuzes, behalve de knoppen op het stuur.

Ook qua tech lijkt het grote stap, enerzijds de range/snelladen, maar anderzijds ook het autonoom rijden lijkt sterk verbeterd.

Zouden ze dan toch terug op het juiste pad zitten met de Neue klasse?

Geplaatst:

Dit is nu een bmw waarvan ik denk: ja, dat kan mijn volgende leaseslet worden 

Geplaatst:
7 uren geleden, ir_fuel zei:

Sinds wanneer is grijs een kleur?

Vanaf 3/26 ook een groene en een rode tint te speccen

Geplaatst:

De snuit vind ik misschien niet alles, maar wat ze qua technologie voor elkaar gekregen hebben... 

Ja, laat maar komen! 

Geplaatst:

Succes verzekerd op de leasemarkt. Denk niet dat er veel particulieren dit gaan kopen maar bon da's ook niet de doelgroep. 

Geplaatst:

Volgens autogefühl zou er ook bruin leder beschikbaar zijn/ worden

Geplaatst:

Heb 'em exact zo besteld als demovoertuig, zeer geslaagde combo.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Het stuur zonder spaak op 12u is het sportstuur? 

Geplaatst:
1 uur terug, Tommie zei:

Enig idee wanneer hij er dan is? Dan wil ik wel eens langskomen om te kijken

Geplaatst:
Zojuist, anders zei:

Enig idee wanneer hij er dan is? Dan wil ik wel eens langskomen om te kijken

Da’s pas voor 03/2026. Nog even wachten dus.

Staat wel op de IAA en Brussels Motor Show.

Geplaatst:
1 uur geleden, Framfy zei:

Het stuur zonder spaak op 12u is het sportstuur? 

Nee, dat is het gewone stuur, dacht ik. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, DenDuvel zei:

Nee, dat is het gewone stuur, dacht ik. 

Nee, het stuur met spaken aan zijkant is het M-stuur. Configurator staat gewoon online he.

Geplaatst:
8 uren geleden, Tommie zei:

Ik kom af!

• Omhelzing 1
Geplaatst:
8 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Ik kom af!

Meer dan welkom! Dan steken we die Y in brant. 

• Grappig 3
  • Omhelzing 1
  • Taal izan 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid