Timo 16.072 Geplaatst: 6 september 2025 Geplaatst: 6 september 2025 19 uren geleden, Fr79 zei: Succes verzekerd op de leasemarkt. Denk niet dat er veel particulieren dit gaan kopen maar bon da's ook niet de doelgroep. Serieus budget dat er dan gespendeerd mag worden. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 6 september 2025 Geplaatst: 6 september 2025 7 minuten geleden, Timo zei: Serieus budget dat er dan gespendeerd mag worden. Dat zal in maandprijs wel meevallen. Goedkoper dan een gelijkaardige i4. 2 1 2 Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 6 september 2025 Geplaatst: 6 september 2025 3 minuten geleden, Tommie zei: Dat zal in maandprijs wel meevallen. Goedkoper dan een gelijkaardige i4. Ah zat met andere prijzen in mijn hoofd. Een 'basis' spec ix3 heb ik net voor 72.690 incl BTW geconfigureerd. Daar nog fleetkorting af en dan zit dat wel goed. Quote
3000 1.080 Geplaatst: 6 september 2025 Geplaatst: 6 september 2025 Vind het wel handig dat je op de nieuwe configurator duidelijk ziet welke de bandenmaat is van je gekozen wielen Quote
Redfive 242 Geplaatst: 6 september 2025 Geplaatst: 6 september 2025 1 uur terug, Tommie zei: Meer dan welkom! Dan steken we die Y in brant. In brant? Tom? 3 1 Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 6 september 2025 Geplaatst: 6 september 2025 22 minuten geleden, Redfive zei: In brant? Tom? Geen zorgen Luc! Running gag op dit forum. 2 2 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 6 september 2025 Geplaatst: 6 september 2025 konden ze die camera vooraan nu niet ergens anders zetten dan in 1 van de 2 konijnentanden euh nieren? Quote
Super95 410 Geplaatst: 6 september 2025 Geplaatst: 6 september 2025 (aangepast) Ik vind het vreemd dat hij qua interieur zo sterk afwijkt van de nieuwe X3, die een stuk dichter ligt bij wat we gewend waren. Normaal heb je toch een zekere uniformiteit qua design binnen een generatie. Ik vind dat het dashboard meer aan dat van een Mini doet denken dan dat van een BMW, het is mij wat te speels en onconventioneel. 6 september 2025 aangepast door Super95 1 Quote
Redfive 242 Geplaatst: 6 september 2025 Geplaatst: 6 september 2025 1 uur geleden, Tommie zei: Geen zorgen Luc! Running gag op dit forum. Wou ik er nog bijzetten: "of mis ik iets", want zijn we niet van jou gewoon. OK, running gag, didn't know.. Sorry Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 7 september 2025 Geplaatst: 7 september 2025 14 uren geleden, Tommie zei: Dat zal in maandprijs wel meevallen. Goedkoper dan een gelijkaardige i4. Ok… Dus ipv een i4 zal ik dus voor een ix3 moeten gaan… 1 1 Quote
Joske 922 Geplaatst: 7 september 2025 Geplaatst: 7 september 2025 4 uren geleden, Riskitalltowin zei: Ok… Dus ipv een i4 zal ik dus voor een ix3 moeten gaan… Ne U4 VS dit? Da's toch nie te vergelijken. Dan de i4 elke dag. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 7 september 2025 Geplaatst: 7 september 2025 22 uren geleden, Super95 zei: Ik vind het vreemd dat hij qua interieur zo sterk afwijkt van de nieuwe X3, die een stuk dichter ligt bij wat we gewend waren. Normaal heb je toch een zekere uniformiteit qua design binnen een generatie. Ik vind dat het dashboard meer aan dat van een Mini doet denken dan dat van een BMW, het is mij wat te speels en onconventioneel. Welk interieur? Ze leveren wat de dag van vandaag verkoopt. Een plastieken venstertablet met een scherm aan en een vierkant stuur. Tot daar het cocoon gevoel of alles is naar de chauffeur gericht. Quote
BMWMB 12.348 Geplaatst: 7 september 2025 Geplaatst: 7 september 2025 Ik was heel benieuwd naar deze iX3, en vooral hoeveel hij qua design zou verschillen van de X3, en het is dus een compleet andere auto geworden. Mercedes heeft destijds ook gekozen om niet hun populaire modellen EV te maken, en dus gekozen voor een aparte EQ-reeks, die veel minder knap is dan de traditionele modellen. Ik was dus al blij dat BMW dat niet deed met de iX1, i4, i5, i7, maar nu doen ze het toch weer. Ook Audi blijft aparte ontwerpen maken van ICE en EV. Ik blijf het vreemd vinden, maar het zal aan mij liggen. BMW is qua design mij al wat jaren kwijt, en deze iX3 gaat daar weinig verschil in brengen. De X3 kon ik nog enigszins smaken, maar deze iX3 is weeral nog hoekiger en futuristischer geworden, en daar moet mijn oog echt aan wennen. Ik vind de iX en XM gedrochten, en deze iX3 sluit daar bij mee gewoon op aan. De 'Neue Klasse' neus is wel beter, maar maakt niet genoeg verschil voor mij. Dat is mijn eerste mening op basis van de eerste foto's, dus misschien dat mijn mening verandert als ik irl ga zien op de openbare weg. Wat wel indrukwekkend is, dat zijn de cijfers. We weten dat er veel mensen nog niet willen overstappen omdat de actieradius niet voldoende is, maar dat kan bij deze iX3 geen excuus meer zijn. Zoals ik al van in het begin zeg zullen we een serieuze evolutie meemaken bij deze EV's, en dat bewijst deze iX3. Ik heb 'm eens geconfigureerd, en samengesteld naar mijn goesting kom ik op 89k euro, wat ik niet overdreven vind voor zo'n moderne EV uit deze klasse, met deze uitrusting, en van een premium Europees merk. Elke Chinees die hierdoor minder wordt gekocht is een gewoon zaak! Wel ben ik teleurgesteld in de weinige kleurkeuzes buiten. Zoals @ir_fuel al zegt is er maar 1 kleur, en de rest is wit/grijs/zwart. Zonde! Ik heb dan maar een krijtgrijze gekozen. Vanuit deze hoek vind ik 'm het knapste, met zijn brede heupen. Ook de velgen vind ik knap. En binnen dat Adelaide grau, wat precies wel een wat bruin-achtige tint heeft. Knap vind ik het vele Alcantara. 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 On 9/6/2025 at 6:25 PM, Tommie said: Dat zal in maandprijs wel meevallen. Goedkoper dan een gelijkaardige i4. Er is geen gelijkaardige i4. De prijs is best wel scherp als je ziet hoe groot de batterij is. Quote
Subaru555 3.607 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Op 6/9/2025 om 18:25, Tommie zei: Dat zal in maandprijs wel meevallen. Goedkoper dan een gelijkaardige i4. Wat voor maandprijzen spreken we dan? Ik vind hem perso ook heel knap. Veel elementen die me positief verbazen in elk geval. Al zal het kantje-boordje worden of ik zo een kar in mijn budget krijg. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Ben ik de enige die absoluut niet vrolijk wordt van zo'n dashboard... !? Als je dat nog een dashboard kan noemen... Exterieur vind ik wel geslaagd. 3 2 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Op 5/9/2025 om 20:25, gTa zei: Ik lees ook dat de iX3 (mits de juiste lader) klaar is voor bidirectioneel laden, voor V2H (Vehicle to Home) en V2G (Vehicle to Grid). Klinkt me alvast interessant in de oren, mocht ik ooit (dat komt er zeker) op full EV moeten overschakelen dan vind ik een dergelijke oplossing bijzonder waardevol. In hoeverre is dat in BE al mogelijk? Los van het fiscale verhaal wat bij een privé toestel niet van toepassing is. Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 51 minuten geleden, Maxime S zei: Ben ik de enige die absoluut niet vrolijk wordt van zo'n dashboard... !? Als je dat nog een dashboard kan noemen... Exterieur vind ik wel geslaagd. idd, hier hetzelfde. Exterieur kan me echt wel smaken, maar het interieur en zeker dat stuur kunnen mij minder bekoren. Nu op de facelift moeten ze toch iets hebben om te verbeteren. Maar dit zal een succes worden, 10/15k goedkoper dan een vergelijkbare Q6, +/-20% grotere batterij en de 800V techniek. Benieuwd wanneer de Audi prijzen zullen zakken. Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Kan niet anders dan eens succes worden. Ik had gisteren een vriendin over de vloer die niets van auto's kent, maar vandaag al naar de BMW garage wou trekken voor info over de nieuwe iX3 in leasing... Dat is een goeie barometer. Zegt genoeg . Exterieur is oké. Niet zo'n fan van de achterlichten omdat ze wat te dicht naar elkaar toekomen vind ik. Een beetje de i4 snuit maar dan achteraan, zo met die inkeping. Interieur is niet mijn stijl maar volgens Autogefuhl toch al terug kwalitatiever dan de G45. Bi-directioneel laden gaat zeer interessant worden. Quote
Jeroen_M5 1.893 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 Leuk dat de basisversie al zwarte dakhemel heeft. Zijn er al echte foto's van dat polarized grey? Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 8 september 2025 Geplaatst: 8 september 2025 4 uren geleden, ir_fuel zei: Er is geen gelijkaardige i4. De prijs is best wel scherp als je ziet hoe groot de batterij is. Ik bedoel qua uitrusting he. Quote
krikke 116 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 Zou de 40 sdrive dezelfde batterijcapaciteit krijgen? Dan moet die toch 900 km kunnen halen op een volledige lading denk ik dan. Een 600 km in de zomer met 80%. Quote
Tommie 10.463 Geplaatst: 9 september 2025 Geplaatst: 9 september 2025 Over de 40 eDrive zijn er nog geen details beschikbaar, productie is pas 07/2026. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.