Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Aangezien het topic van de etron A6 hier gesloten is, open ik dit topic voor de RS-versie die er zit aan te komen. Ik vind de gewone etron A6 ook al niet verkeerd, maar deze gaat echt wel dik worden, met die verbrede wielkassen die typisch zijn voor een RS6, en die brede zijschorten. Komt als Sportback en als Avant.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

En terwijl dat bericht de wereld werd ingestuurd, was Audi deze etron RS6 aan ‘t testen op de Nurburgring.

Time will tell.

Geplaatst:

Alweer gespot.

IMG_1995.jpeg

IMG_1996.jpeg

Geplaatst:

Enerzijds heeft 'ie een grote WANT factor, deze gaat qua afmetingen, proporties en praktische vorm helemaal mijn ding zijn. 

Anderzijds, ik vond het interieur van de A6 E-Tron een beetje teleurstellend, je zit niet zo laag als in de GT en het geeft mij een hoger en smaller gevoel binnenin. Wordt extra benadrukt door die schermen vind ik, zeer prominent aanwezig en waar ik het meeste van schrok is dat het gebogen paneel eigenlijk gewoon uit 2 rechthoekige schermpjes bestaat. Als de zon op dat paneel schijnt ziet er uit vrij cheap uit, zie je een grote rand rond die schermen, wat de illusie van het zogezegde geheel hard doorprikt. Dan liever het interieur van een Lotus Emeya, Polestar 5,  Xiao-Peng P7, ... fak, en da's allemaal Chinees.

Geplaatst:

Zal wellicht opnieuw bonkers zijn qua tech en prestaties, maar vraag me toch oprecht af wie hier nog op zit te wachten.

Geplaatst:

Ik. 👆🏻 En ik heb nog een aantal vrienden die er naar uitkijken. Welke andere performante EV break heb je vandaag, die zich qua looks onderscheidt van de basisversie, zoals de M3/M5/RS4/RS6/C63/E63? Denk eraan dat het hybride verhaal zal stoppen, dus de zelfstandige die eerdaags zo’n auto nog wat betaalbaar op de firma wil kopen, gaat potentiële klant zijn.

@Logic Ik vind de lage zithouding van de GT ook wel plezant, maar geef toch toe dat het in- en uitstappen wel wat moeilijker gaat voor mij als al wat oudere man. Zo’n A6 is ook nog een gewone lage auto, maar is toch net dat hoger dan de etron GT.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Er wordt hier toch vaak geredeneerd binnen onze landsgrenzen en belastingsklimaat. Waarom zou hybride stoppen, de huidige M5, E53 AMG en wellicht ook E63 in nabije toekomst, de toekomstige RS6,... allemaal hybride aandrijflijnen. Porsche die onlangs zijn strategie heeft bijgewerkt, er zijn genoeg voorbeelden.

Binnen EV landschap heb je er toch ook wel een aantal die zich onderscheiden van hun instap broertjes, de etron GT RS, Model S Plaid. Er zullen er wellicht nog zijn maar ik kan er nu ook niet meteen opkomen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Hybride zal stoppen, omdat deze fiscaal gewoon niet meer interessant zijn. Enkel EV's gaan nog interessant zijn, dus gaan meer zakelijke mensen dit gaan kopen. 

Ik had het over een performanete EV break, en dat zijn de etron Gt en Model S niet. De enige performante break die ik vandaag ken is de Sport Turismo van de Taycan, maar dat is geen echte ruime break. Ook is er de i5 M60, maar dat is net als de S6 etron qua looks niet onderscheidend genoeg. Deze RS6 etron gaat bredere wielkassen krijgen, wat 'm qua looks duidelijk gaat onderscheiden van de gewone A6 en S6 etron.

Geplaatst:

Wat jij bedoelt is dat hybride minder gaat verkopen in BE als de uitstoot niet goed genoeg zit. Met de restwaarde prognoses van de huidige EV markt wil ik ook nog wel eens zien dat zo'n performance EV van 150-170K bottomline goedkoper zal zijn dan een alternatief dat fiscaal minder aantrekkelijk is.

I stand corrected, voor EV breaks kan ik ook niets bedenken dat zich qua looks diversifieert van een doorsnee model.

Geplaatst:

Zal de restwaarde van een hybride of ICE beter zijn?

En ja, een EV zal door het fiscale voordeel een pak goedkoper blijven dan een even dure hybride en ICE als het fiscale voordeel hiervan wegvalt. 

Geplaatst:
8 minuten geleden, BMWMB zei:

Zal de restwaarde van een hybride of ICE beter zijn?

En ja, een EV zal door het fiscale voordeel een pak goedkoper blijven dan een even dure hybride en ICE als het fiscale voordeel hiervan wegvalt. 

Moeilijk te voorspellen maar ik verwacht van wel als je de huidige markt bekijkt. Om binnen Audi te blijven, doe maar eens de vergelijking tussen een RS6 en RS e-tron GT uit 2021/2022. Die eerste zal altijd een "want" factor hebben voor veel mensen en dat reflecteert zich in een betere restwaarde. Hierdoor zal het effectieve verschil tussen beide op het einde van de rit minder groot zijn dan je verwacht, t'is maar waar je je centen wil achterlaten, bij de dealer of de belastingen.

De toekomst zal het uitwijzen.

Geplaatst:

Sja, als ik bij mezelf kijk, d'er is zeker en vast nog veel sentiment aanwezig voor de vroem-vroem karren van deze wereld, maar ik zou er gene meer kopen, dat meen ik echt. Puur als hobby misschien, maar mijn rationele kant zou dat helemaal kapot maken, daar krijg ik aan het einde van de rit te weinig voor in de plaats ofzo.
In a weird way gun ik mezelf nog wel iets, zo'n E-Tron GT als zwanenzang (al van 't goeie teveel eigenlijk). Soit, lang verhaal kort, zo zijn er ongetwijfeld nog, en zo komen er meer en meer, is mijn idee. Het zit 'em in veel kleine dingen, gewoon al het idee dat ik met ene V8 om de zoveel tijd terug aan de benzinepomp zou staan, is evengoed niks om naar uit te kijken. 

Met de restwaardes van vandaag kan je de toekomst niet voorspellen. Ik denk dat particulieren zich onthouden en geen incentive voelt om eens een EV te proberen. Al dan niet terecht. Want het is nu niet dat er veel merken zijn, om niet te zeggen geen enkele, met geruststellend nieuws over de lange termijnkost van het rijden op een batterij. Maar als de praktijk in de komende jaren hen wel enigszins kan geruststellen, gaat die adaptatie pijlsnel kunnen gaan. Dus de vraag is, welke van de twee, zo'n RS6 EV of RS6 ICE, krijg je later het best aan een particulier verkocht? 

Momenteel zie je zo van die stuiptrekkingen op een type wagen, je zou ze 't einde van een generatie kunnen noemen, die nooit meer terugkomt. Dat begint alsmaar gekkere vormen aan te nemen naarmate we dichterbij zero uitstoot komen. Ik had ooit een M4, die vandaag de dag al méér waard is dan toen ik hem 5j geleden verkocht. Nuff said. De ICE van vandaag is een (mild)Hybrid, ook met een batterij en veel zwaarder en complexer... Ik weet het zo nog niet of die karren later eenzelfde restwaarde zullen hebben. 

Geplaatst:
14 uren geleden, vince522 zei:

Moeilijk te voorspellen maar ik verwacht van wel als je de huidige markt bekijkt. Om binnen Audi te blijven, doe maar eens de vergelijking tussen een RS6 en RS e-tron GT uit 2021/2022. Die eerste zal altijd een "want" factor hebben voor veel mensen en dat reflecteert zich in een betere restwaarde. Hierdoor zal het effectieve verschil tussen beide op het einde van de rit minder groot zijn dan je verwacht, t'is maar waar je je centen wil achterlaten, bij de dealer of de belastingen.

De toekomst zal het uitwijzen.

Ah, maar daar zeg je het zelf, een RS6… maar dat is geen hybride! Ik ben en blijf fan van de oldskool ICE wagens, en liefst zo puur mogelijk, dus zonder fake sound via de luidsprekers. Maar hybride, dat is de verkrachting van deze wagens, om de CO2 naar beneden te krijgen. Verkrachting in de zin van er zeer zware elektrische mee aan boord te leggen, die bij gecombineerd vermogen wel het gewicht doen vergeten bij het accelereren, maar in de ophanging en in de bochten voel je dat extra gewicht wel. En als je puur elektrisch met dingen rijdt, dan heb je nog niet de power van de tamste dieselmotor uit dezelfde reeks. Hierbij denk ik aan de M5 en een 520d.

Neen, voor mij ofwel een echte ICE, ofwel een EV, maar geen hybride aub. En de restwaarde van die hybrides… die gaan minstens even hard kelderen op termijn. Zoals @Logic zegt zie ik enkel de speciale niet hybride wagens a la M/RS/AMG op termijn misschien hun waarde behouden, op voorwaarde dat ze weinig kilometers hebben, want dan worden ze misschien gekocht door een liefhebber. 

De nieuwe RS6 zal ook een hybride worden. De tijd zal het ons zeggen of deze zijn waarde beter gaat behouden dan de etron RS6.

Geplaatst:
29 minutes ago, BMWMB said:

De nieuwe RS6 zal ook een hybride worden. De tijd zal het ons zeggen of deze zijn waarde beter gaat behouden dan de etron RS6.

Het is ergens ook een gemakkelijke manier van een hoop extra pk's erin te duwen.

Geplaatst:
Op 5/10/2025 om 11:19, BMWMB zei:

Alweer gespot.

IMG_1995.jpeg

IMG_1996.jpeg

Ben je zeker dat dit een ev is? :D

ik dacht dat die altijd een vermelding moesten hebben.  ( voor mocht er iets gebeuren) of hoeft dat niet meer ondertussen.  

Geplaatst:
6 uren geleden, BMWMB zei:

Ah, maar daar zeg je het zelf, een RS6… maar dat is geen hybride! Ik ben en blijf fan van de oldskool ICE wagens, en liefst zo puur mogelijk, dus zonder fake sound via de luidsprekers. Maar hybride, dat is de verkrachting van deze wagens, om de CO2 naar beneden te krijgen. Verkrachting in de zin van er zeer zware elektrische mee aan boord te leggen, die bij gecombineerd vermogen wel het gewicht doen vergeten bij het accelereren, maar in de ophanging en in de bochten voel je dat extra gewicht wel. En als je puur elektrisch met dingen rijdt, dan heb je nog niet de power van de tamste dieselmotor uit dezelfde reeks. Hierbij denk ik aan de M5 en een 520d.

Neen, voor mij ofwel een echte ICE, ofwel een EV, maar geen hybride aub. En de restwaarde van die hybrides… die gaan minstens even hard kelderen op termijn. Zoals @Logic zegt zie ik enkel de speciale niet hybride wagens a la M/RS/AMG op termijn misschien hun waarde behouden, op voorwaarde dat ze weinig kilometers hebben, want dan worden ze misschien gekocht door een liefhebber. 

Is je RRS een diesel ?

Geplaatst:

Neen, een hybride. Rijdt als een camion met dat extra gewicht, doet maar 80km elektrisch, en gaat van 0-100 in 20 seconden in EV-modus. Compleet niet mijn ding.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
Op 7/10/2025 om 08:18, BMWMB zei:

Neen, een hybride. Rijdt als een camion met dat extra gewicht, doet maar 80km elektrisch, en gaat van 0-100 in 20 seconden in EV-modus. Compleet niet mijn ding.

Vandaar mijn opmerking. 😉 

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid