Ga naar inhoud

Autogerelateerde studies


tato

Aanbevolen berichten

Omdat hier nogal wat mensen rondhangen die interesse hebben in auto's en bij gevolg ook die richting willen uitgaan met hun studies, kunnen er in dit topic ervaringen worden uitgewisseld en andere onderwijsinstellingen aangebracht worden.

Studiemogelijkheden in België

  • Groep T - Intelligent Mobility (Industrieel Ingenieur)
  • KdG - Autotechnologie (Professionele Bachelor)
  • KdG - Automotive Engineering (Industrieel Ingenieur)
  • Lessius - Autotechnologie (Professionele Bachelor)
  • Lessius - Automotive Engineering (Industrieel Ingenieur)
  • KUL - Voertuigtechnieken (Burgerlijk Ingenieur)
  • Syntra - Automechanica (avondonderwijs)
  • Vives - Autotechnologie (Professionele Bachelor)
  • Vives - Automotive Management (Professionele Bachelor)
Studiemogelijkheden in het buitenland
  • NL: IVA Driebergen
  • NL: TU/E - Automotive Technology
  • DE: EBS - Master in Automotive Management
  • DE: Ingolstadt - Master in Automotive Engineering (M.Eng)
  • DE: RWTH Aachen - Master in Automotive Engineering (M.Sc)
  • UK: Brunel University - Master in Automotive Engineering
  • UK: Cardiff Business School
  • UK: Cranfield University - Master in Automotive Engineering (M.Sc)
  • UK: Kingston University - Master in Automotive Engineering (M.Sc)
  • UK: Loughborough University - Master in Automotive Engineering
aangepast door tato
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik aan het kijken om volgend jaar een Master Automotive Engineering te volgen. Alleen weet ik niet waar beginnen, Duitsland of UK.

De selectie op Cranfield gebeurd op basis van de cv (eerste grove selectie) en de laatste 300 potentiële kandidaten mogen op gesprek. Van de oorspronkelijke 3000 kandidaten blijven er maar een dertigtal over die effectief de course mogen volgen.

In de Duitse universiteiten heb ik me nog niet echt verdiept, maar aangezien Duitsland toch gekend staat voor zijn knowhow moet dit ook goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent Cardiff Business School vergeten. Zonder twijfel één van de top scholen qua automotive in de wereld.

1. Prof.Dr. Garel Rhys. Hij werd enkele jaren geleden door AutoExpress verkozen als één van de top 50 meest invloedrijke mensen in de automobilesector in de laatste 125 jaar.

2. Prof.Dr. Dan Jones, auteur van "The Machine that Change the World", "Lean Thinking", etc. Een wereldautoriteit op gebied van auto supply chain.

Als je bij die twee heren bent langsgeweest, dan doet dat een heel pak deuren open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent burgerlijk ingenier afstudeerrichting voertuigtechnieken vergeten aan de KUL. Ik heb dat gedaan, nu aan het doctoreren, volgend jaar cursus duits volgen en wie weet ooit in duitsland gaan werken.

Heb ook nog aan UK gedacht, maar studeren in angelsaksise landen is DUUR! Duits kan ik nog niet voldoende, dus ben ik na men bachelor in gent, de master in leuven gaan doen.

Verzonden met tapatalk, dus dont mind de typos.

aangepast door jan.van.gent
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag Automotive Engineering doen aan KdG maar ik vrees dat dit wat te zwaar gaat zijn. Vooral het eerste jaar: veel fysica, chemie en wiskunde.

In maart is het opendeurdag, best eens gaan informeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent Cardiff Business School vergeten. Zonder twijfel één van de top scholen qua automotive in de wereld.

1. Prof.Dr. Garel Rhys. Hij werd enkele jaren geleden door AutoExpress verkozen als één van de top 50 meest invloedrijke mensen in de automobilesector in de laatste 125 jaar.

2. Prof.Dr. Dan Jones, auteur van "The Machine that Change the World", "Lean Thinking", etc. Een wereldautoriteit op gebied van auto supply chain.

Als je bij die twee heren bent langsgeweest, dan doet dat een heel pak deuren open.

Ikzelf ben aan het zoeken tussen de technische richtingen in de automotive, daarmee dat ik Cardiff nergens ben tegen gekomen. Maar bij deze is hij toegevoegd aan de startpost. ;)

Je bent burgerlijk ingenier afstudeerrichting voertuigtechnieken vergeten aan de KUL. Ik heb dat gedaan, nu aan het doctoreren, volgend jaar cursus duits volgen en wie weet ooit in duitsland gaan werken.

Heb ook nog aan UK gedacht, maar studeren in angelsaksise landen is DUUR! Duits kan ik nog niet voldoende, dus ben ik na men bachelor in gent, de master in leuven gaan doen.

Verzonden met tapatalk, dus dont mind de typos.

Voertuigtechnieken, misschien toch ook maar eens in de gaten houden, helemaal over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip, eveneens toegevoegd aan de startpost.

Duur is relatief hé, als de studiekosten kan "terugverdienen" tijdens je loopbaan op 5 à 10 jaar is dat toch een goede investering in de toekomst.

In Duitsland worden die lessen volledig in het Engels gegeven, toch in Aachen voor zover ik weet. Duits is ook verre van mijn sterkste taal, maar ik kan me er in behelpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag Automotive Engineering doen aan KdG maar ik vrees dat dit wat te zwaar gaat zijn. Vooral het eerste jaar: veel fysica, chemie en wiskunde.

In maart is het opendeurdag, best eens gaan informeren.

Wat studeer je nu? Want m.i. is industrieel ingenieur best goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag Automotive Engineering doen aan KdG maar ik vrees dat dit wat te zwaar gaat zijn. Vooral het eerste jaar: veel fysica, chemie en wiskunde.

In maart is het opendeurdag, best eens gaan informeren.

Vergeet ook de Nayer niet he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf ben aan het zoeken tussen de technische richtingen in de automotive, daarmee dat ik Cardiff nergens ben tegen gekomen. Maar bij deze is hij toegevoegd aan de startpost. ;)

Voertuigtechnieken, misschien toch ook maar eens in de gaten houden, helemaal over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip, eveneens toegevoegd aan de startpost.

Duur is relatief hé, als de studiekosten kan "terugverdienen" tijdens je loopbaan op 5 à 10 jaar is dat toch een goede investering in de toekomst.

In Duitsland worden die lessen volledig in het Engels gegeven, toch in Aachen voor zover ik weet. Duits is ook verre van mijn sterkste taal, maar ik kan me er in behelpen.

Duitsland is goed te betalen, das niet duur. Engeland wel, beetje zelfde als VS.

Aachen is wel goede unief en niet ver. Ik kom er nu ook dikwijls mee in contact. Over 10 min vertrek ik terug naar daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat studeer je nu? Want m.i. is industrieel ingenieur best goed te doen.

Nu zit ik in het 5e jaar Economie-Moderne talen.

Vergeet ook de Nayer niet he ;)

Idd maar ik had eens op AF gelezen dat KdG voor die richting beter zou zijn, wat denk jij daarvan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zit ik in het 5e jaar Economie-Moderne talen.

Waarom doe je geen Economie-Wiskunde? Want een wiskundige achtergrond kan je wel goed gebruiken tijdens deze studies.

Misschien eens kijken naar IVA Driebergen, daar ligt de focus niet volledig op de mechanica, maar ook het marketing-aspect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik nog eens afgeven op Driebergen? Zoals Tato zelf aanhaalt is dit een marketing richting. En trouwens, een goede verkoper kan zelfs zijn schoonmoeder verkopen. Daarvoor moet je dus niet je tijd gaan verschijten in Driebergen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom doe je geen Economie-Wiskunde? Want een wiskundige achtergrond kan je wel goed gebruiken tijdens deze studies.

Misschien eens kijken naar IVA Driebergen, daar ligt de focus niet volledig op de mechanica, maar ook het marketing-aspect.

Eerlijk gezegd heb ik me dat ook al veel afgevraagd waarom ik geen eco-wis gevolgd heb, de talen interesseren me langs geen kanten meer. Had dat pas door in het 4e jaar eigenlijk en dan heb je al te veel wiskundige achterstand om nog te veranderen.

Fout in het onderwijssysteem imo, het derde middelbaar is nog veel te vroeg om een richting te kiezen.

En ja wat IVA betreft weet ik niet of dat zijn geld waard is. Hoeveel was het, €8000/ lesjaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Economie Wiskunde is gewoon kak moeilijk, dat ja :D in het 3e en het 4e gedaan, in het 5 maar lekker 4u wisk gaan doen

Dat is uw mening.

Heb daar nooit moeilijkheden mee gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
  • 1 jaar later...

GroepT in Leuven heeft sinds kort ook als laatste keuze en Masterjaar "Mobility". Dan krijg je dus een algemeen Industrieel ingenieur diploma met op het einde een eerste stap in de automotive richting om te werken. (Ceke hier volgt deze opleiding momenteel)

 

http://www.groept.be/www/ingenieur/opleidingen/master-in-de-industriele/master-1-jaar/opleidingsonderdelen/em-mobility/

Link naar reactie
Delen op andere sites

GroepT in Leuven heeft sinds kort ook als laatste keuze en Masterjaar "Mobility". Dan krijg je dus een algemeen Industrieel ingenieur diploma met op het einde een eerste stap in de automotive richting om te werken. (Ceke hier volgt deze opleiding momenteel)

 

http://www.groept.be/www/ingenieur/opleidingen/master-in-de-industriele/master-1-jaar/opleidingsonderdelen/em-mobility/

 

Gast ik doe manufacturing :)

Maat Wouterr volgt wel de Mobility richting

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

GroepT in Leuven heeft sinds kort ook als laatste keuze en Masterjaar "Mobility". Dan krijg je dus een algemeen Industrieel ingenieur diploma met op het einde een eerste stap in de automotive richting om te werken. (Ceke hier volgt deze opleiding momenteel)

 

http://www.groept.be/www/ingenieur/opleidingen/master-in-de-industriele/master-1-jaar/opleidingsonderdelen/em-mobility/

Ik volg dat inderdaad (na eerst Autotechnologie te hebben gedaan aan Vives).

 

'Intelligent Mobility' is wel echt niet gelijk aan 'Automotive'. Je zal er niet als autospecialist buitenkomen, maar het vormt wel een basis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid