BMWMB 12.351 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari Ik was hier net met onze zoon bezig over vermogen, omdat hij nu een i30N rijdt met 280pk, en hij zei dat hij gisteren nog door een BYD werd afgedroogd aan de rode lichten. En eigenlijk heeft hij een punt, want nu met deze elektrische auto's is de power van een veel hoger niveau dan voordien met diesels en benzines. Deze EX60 begint aan 374pk, en kan zelfs tot 680pk, en dat terwijl de eerste XC60 begon aan 163pk tot max 300pk. Qua power is die elektrificatie echt zot! 1 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 25 minuten geleden, BMWMB zei: Qua power is die elektrificatie echt zot! En dat merk je quasi dagelijks op de baan aan de Gen Z'ers die hun rijexamen aflegden met een 75pk Corsa en dan ineens als "young potential" een >300pk EV onder hun gat krijgen geschoven waar ze totaal niet mee om kunnen met jojo-rijgedrag en ongepaste sprintjes waar de verkeersituatie het totaal niet toelaat. (Maar then again...ik had waarschijnlijk net hetzelfde gedaan) 1 Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 1 uur terug, BMWMB zei: Ik was hier net met onze zoon bezig over vermogen, omdat hij nu een i30N rijdt met 280pk, en hij zei dat hij gisteren nog door een BYD werd afgedroogd aan de rode lichten. En eigenlijk heeft hij een punt, want nu met deze elektrische auto's is de power van een veel hoger niveau dan voordien met diesels en benzines. Deze EX60 begint aan 374pk, en kan zelfs tot 680pk, en dat terwijl de eerste XC60 begon aan 163pk tot max 300pk. Qua power is die elektrificatie echt zot! Is inderdaad nuts. En de vraag is of het nodig is. Ja, ik weet dat het zwaardere wagens zijn maar met 50 -75pk extra tegenover een vergelijkbare ICE compenseer je dat wel. Dat hoeft plots geen 200pk meer te zijn. Het is een beetje dubbel, enerzijds zulke vermogens en bijhorende snelle (tussen)acceleraties en anderzijds 70 veiligheidssystemen en een begrensde top van 180km/u. Quote
Jenkins 2.089 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 3 uren geleden, krikke zei: Strak zo zonder deurklinken maar of dat veilig is bij een ongeval valt nog af te wachten.. Heeft hij wel, zie die vinnetjes bovenaan de deuren. Vanaf 2027 zouden die volledig verzonken weergezien blijkbaar terug verboden worden op de Chinese markt (volgens Thomas van Autogefühl), en deze zouden die nieuwe regelgeving omzeilen. Van binnenuit zijn ze elektrisch en mechanisch aan te sturen. Mooi vind ik het in ieder geval niet. Quote
Roger 310 Geplaatst: 22 januari Geplaatst: 22 januari 2 uren geleden, Parsifal zei: OK... dus gewoon echt alles aangeklikt Enkel wat ik nodig acht. 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Mercedes kwam met de GLC, mooie proporties en specificaties. Sommige details, met name de snuit… / toch niet wat het moet zijn, imho. BMW kwam met de vernieuwde iX3, ik was meteen enthousiaster, de specs en vooral een nieuwe BMW zonder gigantische nieren. Véél beter, maar toch, qua gevoel scheelt er iets aan… beetje te druk hier en daar misschien. En dan kwam Volvo: Niks op aan te merken, klasse. Prijzen en specs zijn ook goed, je moet amper iets aanvinken in de optielijst, maar da’s puur persoonlijk uiteraard. Voor een semi utilitair voertuig te zijn zou ik ‘em niet onpraktischer willen maken met een nog sjiekere aankleding en 22” velgen. Standaard + 360° camera en ik ben happy. Basis vermogen is meer dan genoeg. Beetje off-Topic, maar het verbruik van de EX60 is laag, lager dan de EX30. Het is zelfs zo dat de nieuwe ES90 limousine in de basis een lager verbruik heeft dan de kleinste Volvo… Dan gaan ze die EX30 toch eens mogen updaten, iemand een idee wanneer? Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 6 minutes ago, Logic said: En dan kwam Volvo: En we vergeten allemaal wat een rampbakken de huidige Volvo ev's zijn en we staan al te zwaaien met onze flappen "want ze zullen het wel opgelost hebben" 2 1 Quote
Logic 538 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 1 minuut geleden, ir_fuel zei: En we vergeten allemaal wat een rampbakken de huidige Volvo ev's zijn en we staan al te zwaaien met onze flappen "want ze zullen het wel opgelost hebben" Lol, dammit! Hoe kan het eigenlijk, Polestar, Zeekr, Lotus, … toch allemaal dezelfde nest? Hope is not a strategy, effe afwachten dan. Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 39 minuten geleden, ir_fuel zei: En we vergeten allemaal wat een rampbakken de huidige Volvo ev's zijn en we staan al te zwaaien met onze flappen "want ze zullen het wel opgelost hebben" Finaal komen deze allemaal als lease op de markt. Als de ix3 uitverkocht is voor volgend jaar is de volgende optie de EX60. Als de fleetverantwoordelijke de beslissing neemt (en mss zelf geen bedrijfswagen heeft), moigt deze niet wakker van "welke rampbakken de huidige Volvo ev's zijn". Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 1 uur terug, Logic zei: Lol, dammit! Hoe kan het eigenlijk, Polestar, Zeekr, Lotus, … toch allemaal dezelfde nest? Hope is not a strategy, effe afwachten dan. ja voila, daarom dat ik het ook raar vind dat een Volvo 3 jaar garantie krijgt en een Zeekr 5+5 jaar. Quote
Logic 538 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 7 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ja voila, daarom dat ik het ook raar vind dat een Volvo 3 jaar garantie krijgt en een Zeekr 5+5 jaar. Volvo zal voorlopig de grotere cash cow van het concern moeten zijn hé. Terwijl de nieuwere merken zodanig gepositioneerd worden om je proberen te overtuigen met een alternatief. Een beetje kannibalisme binnen de groep is niet erg, zolang de consument maar niet van een concurrerende groep koopt. 1 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 2 uren geleden, Logic zei: Beetje off-Topic, maar het verbruik van de EX60 is laag, lager dan de EX30. Het is zelfs zo dat de nieuwe ES90 limousine in de basis een lager verbruik heeft dan de kleinste Volvo… Dan gaan ze die EX30 toch eens mogen updaten, iemand een idee wanneer? Waarom? Op zich toch niet abnormaal dat de instapper bij een merk niet de toptechnologie mee krijgt? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 78K voor eentje naar mijn gedacht. P12 plus in ForrestLake Dinsdag 10 februari is er een voorstelling bij Volvo Aalst. 2 Quote
SB-01 4.347 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Eigenlijk toch echt wel knapper dan de nieuwe iX3 toch? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Weet het niet, daarvoor moet je hem eerst ook eens in het echt bekijken. Hij heeft wel een frunk, zetelverwarming achteraan en luchtvering (de cx) tegenover de IX3. Het gat van de IX3 is wel ferm. :D Voordeel bij de EX60 en IX3 is dat ze 800km bereik hebben en tot 370kW kunnen laden, tegenover 650km en 175kW bij de IX. Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 7 uren geleden, Logic zei: Mercedes kwam met de GLC, mooie proporties en specificaties. Sommige details, met name de snuit… / toch niet wat het moet zijn, imho. BMW kwam met de vernieuwde iX3, ik was meteen enthousiaster, de specs en vooral een nieuwe BMW zonder gigantische nieren. Véél beter, maar toch, qua gevoel scheelt er iets aan… beetje te druk hier en daar misschien. En dan kwam Volvo: Niks op aan te merken, klasse. Prijzen en specs zijn ook goed, je moet amper iets aanvinken in de optielijst, maar da’s puur persoonlijk uiteraard. Voor een semi utilitair voertuig te zijn zou ik ‘em niet onpraktischer willen maken met een nog sjiekere aankleding en 22” velgen. Standaard + 360° camera en ik ben happy. Basis vermogen is meer dan genoeg. Beetje off-Topic, maar het verbruik van de EX60 is laag, lager dan de EX30. Het is zelfs zo dat de nieuwe ES90 limousine in de basis een lager verbruik heeft dan de kleinste Volvo… Dan gaan ze die EX30 toch eens mogen updaten, iemand een idee wanneer? Ook fan van deze Volvo, heerlijk subtiel. EX30 (enfin, alle post 2020 EV Volvo's) gaat wel de softwareupdate naar de EX60 bedieningsinterface ook krijgen heb ik ergens gelezen. Da's eigenlijk best al mooi! Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari https://www.carwow.co.uk/editorial/choosing-a-car/car-comparisons-side-by-side/bmw-ix3-vs-volvo-ex60?fbclid=IwY2xjawPgj4ZleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZA80MDk5NjI2MjMwODU2MDkAAR6nlpvVfLSCE78M3vpR2F3iS4rEvFaFmWQklRvZAsOpHMWPffWiLtjdzCPwOg_aem_LF3_G3IDTgosYzQJ7FY4vA#gref Ze zijn nog niet uit, en de vergelijking is er al. Quote
Lotuzzz 17.063 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Het ging hier pas ergens over (iX) cross-over of SUV of monovolume. Kijk dan eens naar dit profiel: Quote
Logic 538 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 7 uren geleden, josenjef zei: Waarom? Op zich toch niet abnormaal dat de instapper bij een merk niet de toptechnologie mee krijgt? Mmm, zo had ik het nog niet bekeken en ‘t is niet onwaar. Maar de redenering is dat een ex30 minder weegt en normaal moet zich dat vertalen in een lager verbruik… zo is een model 3 ook zuiniger dan een model S én veel goedkoper. Dus de kleinste moet niet per se alle toeters en bellen hebben, maar dat het verbruik steekt nu toch af. Ik verwacht een update. Quote
josenjef 436 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 17 minuten geleden, Logic zei: Mmm, zo had ik het nog niet bekeken en ‘t is niet onwaar. Maar de redenering is dat een ex30 minder weegt en normaal moet zich dat vertalen in een lager verbruik… zo is een model 3 ook zuiniger dan een model S én veel goedkoper. Dus de kleinste moet niet per se alle toeters en bellen hebben, maar dat het verbruik steekt nu toch af. Ik verwacht een update. Ja maar is ook oudere/mindere technologie. Een efficiëntere batterij is duurder. Maar een kleine update zou absoluut geen kwaad kunnen. Quote
BMWMB 12.351 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 5 uren geleden, Lotuzzz zei: Het ging hier pas ergens over (iX) cross-over of SUV of monovolume. Kijk dan eens naar dit profiel: Ik zie weinig verschil. De EX60 is langer (90mm) en ligt iets lager (15mm) wat 'm een gestrekter postuur geeft. Dit is dus een echte crossover, met een 'Cross Country'-versie die wel als SUV kan gezien worden. Een monovolumer is het zeker niet. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 24 januari Geplaatst: 24 januari 8 uren geleden, BMWMB zei: Ik zie weinig verschil. De EX60 is langer (90mm) en ligt iets lager (15mm) wat 'm een gestrekter postuur geeft. Dit is dus een echte crossover, met een 'Cross Country'-versie die wel als SUV kan gezien worden. Een monovolumer is het zeker niet. Idd buiten de iets sportiever gelijnde achterste zijruit, zie ik hier ook geen monovolume in. En ging ook schrijven dat de cc het nog minder zal hebben door zijn hogere veerweg. Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 26 januari Geplaatst: 26 januari Op 23/1/2026 om 17:12, SB-01 zei: Eigenlijk toch echt wel knapper dan de nieuwe iX3 toch? IX3 vind ik toch ook niet zo geslaagd, zeker de achterkant niet (dat laatste geldt imo bij alle nieuwe BMW ev's). Gelukkig moet ik niet kiezen Quote
Riskitalltowin 3.293 Geplaatst: 28 januari Geplaatst: 28 januari Ik kreeg aan de telefoon te horen dat een P12 richting levering februari 2027 gaat Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 28 januari Geplaatst: 28 januari 52 minuten geleden, Riskitalltowin zei: Ik kreeg aan de telefoon te horen dat een P12 richting levering februari 2027 gaat Ik dacht in de eerste berichten dit al gelezen te hebben, eerst de P6 beschikbaar, dan P10 en als laatste de P12. had gemist dat de EX60 geen lichtvering heeft (ook nog niet optioneel). Die is (voorlopig) enkel op de CC versie beschikbaar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.