Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
37 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

zou er ook opnieuw een X5 M komen?

Zit iemand daar eigenlijk nog op te wachten? (oprechte vraag)

Geplaatst:
7 minuten geleden, Maxime S zei:

Liquid Li0n

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 4
Geplaatst:
50 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

zou er ook opnieuw een X5 M komen?

Ja, met V8. Dus ik vermoed de aandrijflijn van de M5 touring.

Geplaatst:
1 uur terug, Maxime S zei:

De rest van de wereld waar fiscaliteit geen dingetje is?

Ik zat toevallig gisteren in een call met 200 Sales Managers van over de hele wereld. Moesten op een gegeven moment aanduiden welke X5 motorisatie voor onze business het belangrijkste was.

25% 40d

25% 40i

35% iX5

15% M60i V8

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

we staren ons vaak blind op het kleine belgië of het kleine West Europa waar ze auto's geven alsof den baas u ne koffie aanbied. En dat zijn daardoor full EV's de laatste jaren. Maar de meerderheid van de wereld heeft nog dikke diesels en benzines.

• Taal izan 2
Geplaatst:
10 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

we staren ons vaak blind op het kleine belgië of het kleine West Europa waar ze auto's geven alsof den baas u ne koffie aanbied. En dat zijn daardoor full EV's de laatste jaren. Maar de meerderheid van de wereld heeft nog dikke diesels en benzines.

Maar dan ben ik telkens verrast als je met mensen uit US of Azie spreekt dat ze toch met EVs rijden. Voor een niet petrolhead is een EV een perfecte keuze.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
25 minuten geleden, BelgianRally zei:

Maar dan ben ik telkens verrast als je met mensen uit US of Azie spreekt dat ze toch met EVs rijden. Voor een niet petrolhead is een EV een perfecte keuze.

zeker wanneer je thuis kan laden

Geplaatst:

dit had ik dus ook al gedacht toen ik het zag 

Kan een afbeelding zijn van belichting, auto en de tekst '۲ ር BMW's X5 Will Remind You Of Musk Every Time You Turn On The Lights'

Geplaatst:
1 uur terug, Tommie zei:

Ik zat toevallig gisteren in een call met 200 Sales Managers van over de hele wereld. Moesten op een gegeven moment aanduiden welke X5 motorisatie voor onze business het belangrijkste was.

25% 40d

25% 40i

35% iX5

15% M60i V8

Welja... vandaar de vraag.
In België zullen het er maar een handvol zijn. Maar benieuwd hoe het in de rest van de wereld zit. 

Koopt men met dat geld intussen niet liever een SUV van een meer premium merk (die vroeger geen SUV in gamma had) ?
Don't know, oprechte vraag.
Maar moest ik 180k moeten ophoesten voor een auto, zou ik dat niet aan een 'BMW die je op iedere hoek ziet' hangen denk ik. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
22 minuten geleden, Maxime S zei:

In België zullen het er maar een handvol zijn. Maar benieuwd hoe het in de rest van de wereld zit. 

Koopt men met dat geld intussen niet liever een SUV van een meer premium merk (die vroeger geen SUV in gamma had) ?
Maar moest ik 180k moeten ophoesten voor een auto, zou ik dat niet aan een 'BMW die je op iedere hoek ziet' hangen denk ik. 

De rest van de wereld woont ook niet in zuid-west-vlaanderen waar je een x5 precies bij een brood cadeau krijgt.

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:
6 uren geleden, Maxime S zei:

Want dan ga je het aan een Cayenne hangen ? Die zie je niet op iedere hoek van de straat?

Ben oprecht benieuwd naar je alternatief. Zowat elke concurrent zie ik echt vaak. 

Geplaatst:

GLE : er rijden er massa's rond in de streek

Cayenne: idem, en hoe meer je naar de oostkust trekt, hoe meer je er ziet

Range Rover Sport en Velar: wetende dat er veel in panne staan, zie je die toch massaal veel rijden

Ofwel moet je dan naar Maserati (zie je amper), Volvo XC90 of iets anders Chinees gaan. 

• Grappig 2
Geplaatst:
1 uur geleden, ex-Mooseman zei:

Range Rover Sport en Velar: wetende dat er veel in panne staan, zie je die toch massaal veel rijden

Dit blijft zo'n onzin hé. Wij hebben al onze 3de Rangerover op rij, en telkens zonder probkemen. Eén van mijn beste vrienden zweert bij Rangerover, doet 60k km per jaar, heeft 2 Velars 3.0d 180k km gereden, en heeft nu alweer 120k km met zijn Sport P460e, en ook nooit problemen. Ze geraken toch moeilijk van dat imago af.

Pas werd er nog een quality rating gepubliceerd in de US. Kijk eesn waar Landrover staat tov bijvoorbeeld BMW en Mercedes.

spacer.png

Geplaatst:

't was een graptje é

(en ik wist dat je ging reageren 😋)

Geplaatst:

Plagen is ... vragen. 😘

• Omhelzing 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, BMWMB zei:

Dit blijft zo'n onzin hé. Wij hebben al onze 3de Rangerover op rij, en telkens zonder probkemen. Eén van mijn beste vrienden zweert bij Rangerover, doet 60k km per jaar, heeft 2 Velars 3.0d 180k km gereden, en heeft nu alweer 120k km met zijn Sport P460e, en ook nooit problemen. Ze geraken toch moeilijk van dat imago af.

Pas werd er nog een quality rating gepubliceerd in de US. Kijk eesn waar Landrover staat tov bijvoorbeeld BMW en Mercedes.

spacer.png

Onzin? Daarmee dat ze zware verliezen lijden door hun onbetrouwbaarheid:

Land Rover’s Reliability Problems Are Now Costing JLR Serious Money

JLR faced a challenging year marked by rising warranty costs, prompting billions in spending cuts over the next two years

https://www.autoblog.com/news/land-rovers-reliability-problems-are-now-costing-jlr-serious-money

Geplaatst:
20 uren geleden, Tommie zei:

25% 40d

25% 40i

35% iX5

15% M60i V8

Wat is eigenlijk de reden dat de I/X5 hetzelfde model is, terwijl de ICE en EV X3 twee totaal verschillende modellen zijn?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

ICE is volgens mij nog het oude platform (weliswaar 'geoptimaliseerd') 

Geplaatst:

Range moet je vooral wat geluk mee hebben. Onze oude TDV8 (L322) buiten oliewissels, remblokken voor en zomerbanden die ik heb vervangen door A/S ook niets aan gehad maar vorige eigenaar had wel al diverse dure onderdelen vervangen. 

Tweedehands koop je beter ene waar al van alles aan werd vervangen i.p.v. ene die al 180k km zogezegd foutloos is. Daar ben je gegarandeerd binnen de kortste keren zelf  mee aan de beurt.

Geplaatst:
57 minuten geleden, BMWMB zei:

spacer.png

Ik ken toch een mecanicien bij een LR dealer en hij raadde me toch af een RRS te kopen. Volgens hem is t al beter bij 10 jaar geleden. Maar nog altijd veel zaken die kapot gaan en onoplosbare gremlins.

Nu goed ik ben de x5 ook al 2x kwijt geweest voor bizarre zaken.

Geplaatst:
3 minuten geleden, Rabbit zei:

Ik ken toch een mecanicien bij een LR dealer en hij raadde me toch af een RRS te kopen. Volgens hem is t al beter bij 10 jaar geleden. Maar nog altijd veel zaken die kapot gaan en onoplosbare gremlins.

Nu goed ik ben de x5 ook al 2x kwijt geweest voor bizarre zaken.

Dan zou ik toch eens in de spiegel kijken 😛

Geplaatst:
1 minuut geleden, ICM zei:

Dan zou ik toch eens in de spiegel kijken 😛

wow, dat is een doordenkertje :D

Geplaatst:
16 uren geleden, Rabbit zei:

Want dan ga je het aan een Cayenne hangen ? Die zie je niet op iedere hoek van de straat?

Ben oprecht benieuwd naar je alternatief. Zowat elke concurrent zie ik echt vaak. 

Toch liever 180k voor een Porsche of Range dan voor een BMW? 
Je ziet een Range of Cayenne vaak, maar toch niet X5-vaak. Daar rijdt letterlijk 1 op de 2 zelfstandige mee in elke gemeente. 

En ik persoonlijk zou nooit nieuw kopen natuurlijk... dan hang ik 180k aan een occasie DBX ofzo 🙂 

Geplaatst:
On 7/2/2026 at 3:16 PM, Liquid Li0n said:

we staren ons vaak blind op het kleine belgië of het kleine West Europa waar ze auto's geven alsof den baas u ne koffie aanbiedt.

In welke landen geven ze X5's als firmawagen?

Nederland? Duitsland? Frankrijk?

Denk dat je de fiscaliteit er eens op na moet gaan, bij onze buren.

Geplaatst:

Zelfs in ons land rijden er weinig mensen in loondienst met een X5 van de zaak, denk ik.  i5'en en iX'en, dat nog wel voor hogere managementfuncties.

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid