Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Op pagina 75 van het Tesla topic lezen dat de trekker van het topic niet op dit forum hoort, allez vooruit. Kijk es, ik ben nen 'knuckledragger' en ik rij graag , liefst met een primitieve auto, maar op plaatsen waar ge moet aanschuiven en waar alles gemonitored is zou ik een autopilot ook gebruiken moest die er zijn. Allez, waarschijnlijk. Ge kunt er bij Wooter uitpikken wat ge wilt maar de notie dat autorijden op veel plaatsen al of bijna verleden tijd is is waar. Ge kunt wel zeggen dat het er nog wat van afhangt hoe aggressief ge toch nog probeert en hoe tolerant ge zijt tegenover dingen die 'strikt genomen niet mogen/niet wettelijk zijn/echt not done/roekeloos'. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 29 minuten geleden, PJH zei: Mijn rijplezier komt immers van het aanremmen, heel&toe terugschakelen met prachtige revmatches, de ideale lijn benaderen, op het juiste moment op het gas gaan en met een minimum aan wheelspin de bocht uit komen Dat zie ik me niet doen met een automatisch rijdende walvis van +2ton. Ik zie me dat op mijn winterbanden ook niet doen eigenlijk.'t Is wreed. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 1 uur geleden, saabi zei: Na het lezen van uw laatste posts weet ik het zeker, je bent niet autominded en zit dan ook op het verkeerde forum. (Misschien één of ander game of computerforum overwegen, daar zal je op begrip kunnen rekenen) Ik meen hier nog gelezen te hebben dat dit eigenlijk een lifestyleforum is. Dus als ge niet bezig zijt met het begeren van exclusieve autos , sorry maat. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Ik kan dit niet beter omschrijven (ik geniet op exact dezelfde wijze) ! Idd zo genieten nogal wat autominded gebruikers van hun wagen, zonder Tesla hater te zijn. Waar we hier nooit een antwoord op krijgen: als een Tesla zo fantastisch en geweldig is, de oplossing voor alles waarom zijn particuliere kopers zowat onbestaande? Het blijft me een raadsel. (al meen ik het antwoord te kennen) ik ken weinig (om niet te zeggen geen) particulieren die een wagen van rond de 100000€ zelf kopen. ik vermoed zelfs dat er veel particulieren er wel eentje zouden willen, maar dat de prijs een struikelblok is. want aan de andere kant, wie heeft er een zoe of leaf? idd een particulier, en geen bedrijfsleider maar tja een bedrijf moet dat niet betalen hé. die krijgen dat toch van de belastingen terug. Quote
msxx 7.826 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 12 minuten geleden, tuscani zei: maar tja een bedrijf moet dat niet betalen hé. die krijgen dat toch van de belastingen terug. Er wordt vaak lacherig over gedaan, maar als je die TCO berekeningen ziet is het gewoon waarheid. Privé kan ik me zo'n Tesla nooit veroorloven. Een 530D wel (los van het feit dat ik er niet voor kies om een nieuwe te rijden). Tegelijk stelt BMWMB dat dit voor hem gelijk opgaat. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 ik schrijf ook een waarheid toch in de paragraaf erboven. er rijden wel degelijk particulieren met elektrische wagens, maar de meesten kunnen een tesla niet betalen. met hun kleinere versie zal er volgens mij een groot deel particulieren bijkomen Quote
saabi 4.094 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 39 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: Op pagina 75 van het Tesla topic lezen dat de trekker van het topic niet op dit forum hoort, allez vooruit. Kijk es, ik ben nen 'knuckledragger' en ik rij graag , liefst met een primitieve auto, maar op plaatsen waar ge moet aanschuiven en waar alles gemonitored is zou ik een autopilot ook gebruiken moest die er zijn. Allez, waarschijnlijk. Ge kunt er bij Wooter uitpikken wat ge wilt maar de notie dat autorijden op veel plaatsen al of bijna verleden tijd is is waar. Ge kunt wel zeggen dat het er nog wat van afhangt hoe aggressief ge toch nog probeert en hoe tolerant ge zijt tegenover dingen die 'strikt genomen niet mogen/niet wettelijk zijn/echt not done/roekeloos'. Ik weet niet van welke regio je bent, maar ik vermoed van het Gentse. Neem eens de N 60 tot iets voorbij Oudenaarde, en sla daar linksaf. rij verder zonder GPS en laat je meesleuren in de kronkels van de Vlaamse Ardennen. Dat mag/is dus wettelijk / done / en hoeft niet roekeloos te zijn En ik blijf erbij als aanschuiven tot Uw dagelijkse autorit behoort, zoek alternatieven in het openbaar vervoer. Als je het wil zien zijn er zoveel plaatsen waar je nog kan rijden. maar helaas kijkt iedereen naar dezelfde weg om op te rijden. Ik had vroeger een kantoor in het centrum van Gent en zag bij wijze van spreken vanaf het UZ mijn bureau iets verder aan het park, doch moest nog zeker 20 minuten aanschuiven. Ik heb op een bepaald moment heel mijnen santeboetiek opgepakt en heb een kantoor geopend op 400 meter van mijn huis (in een boerengat btw). Ik heb geen enkele cliënt verloren en heb veel tijd gewonnen. Het is nutteloos om meer auto's te kopen, zowel elektrische als anderen, als die enkel tot nut hebben om aan te schuiven hé. 43 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: Ik meen hier nog gelezen te hebben dat dit eigenlijk een lifestyleforum is. Dus als ge niet bezig zijt met het begeren van exclusieve autos , sorry maat. ik zeg nergens dat Tesla geen lifestyle is. je moet er enkel geen enige ware godsdienst van maken. 5 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 53 minuten geleden, tuscani zei: ik ken weinig (om niet te zeggen geen) particulieren die een wagen van rond de 100000€ zelf kopen. ik vermoed zelfs dat er veel particulieren er wel eentje zouden willen, maar dat de prijs een struikelblok is. want aan de andere kant, wie heeft er een zoe of leaf? idd een particulier, en geen bedrijfsleider maar tja een bedrijf moet dat niet betalen hé. die krijgen dat toch van de belastingen terug. Dat zie je fout...... meer dan je denkt ! @Alexanderr 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 ik verkeer in de lagere kringen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 5 minuten geleden, tuscani zei: ik verkeer in de lagere kringen. Het moet zijn, ik ken ook niet veel volk dat zo'n kist privé koopt. Of privé nieuw althans. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Waarom dat een half jaar na datum vanuit Amsterdam moet komen snap ik ook niet. Quote
saabi 4.094 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Op het autosalon 2016 had ik mij ook opgegeven voor een testrit....nooit iets van gehoord. Quote
Gast Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Ze weten dat je geen geld hebt voor een Tesla, maatje.. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 2 minuten geleden, Geezer zei: Ze weten dat je geen geld hebt voor een Tesla, maatje.. Niemand heeft geld voor een Tesla, bruur. Zolang de BVBA en de bank willen meewerken is er geen probleem toch? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 4 uren geleden, Jokke_vlo zei: als een Tesla zo fantastisch en geweldig is, de oplossing voor alles waarom zijn particuliere kopers zowat onbestaande? Het blijft me een raadsel. (al meen ik het antwoord te kennen) Om dezelfde reden waarom jij 300kg extra meesleurt in uw Panamera: Fiscale voordelen! En die zijn er niet voor de particulieren. Zowel een Panamera hybride als een Tesla is voor de meeste particulieren te duur. Maar, er is wel een Tesla 3 in aantocht... Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 10 minuten geleden, BMWMB zei: Om dezelfde reden waarom jij 300kg extra meesleurt in uw Panamera: Fiscale voordelen! En die zijn er niet voor de particulieren. Zowel een Panamera hybride als een Tesla is voor de meeste particulieren te duur. Maar, er is wel een Tesla 3 in aantocht... Welja dat is mijn punt dan ook he BMWMB ! Maar als die auto echt zo goed is al onze fanboy hier zit te beweren dan zouden er zeker ook particuliere kopers zijn. Vandaar ook mijn verwijzing naar @Alexanderr en @Challazer in de particuliere markt is er WEL heel wat verkoop in bv 911 / 718 / Lotus etcv..... waarom? Omdat ze zo leuk/goed zijn dat particulieren hier wel geld aan spenderen. Dat ze argumenten hebben waardoor particulieren wel veel geld aan een leuke auto geven. Blijkbaar is de Tesla nog niet leuk genoeg om daar mee te spelen. @BMWMB ik ben het volledige eens met je stelling op zich, ik ontken dat dan ook niet in tegenstelling tot de profeet hier Ik stel die auto zelfs niet eens voor wegens verouderd, keislecht en compleet achterlopend op Tesla. 3 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 6 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ik stel die auto zelfs niet eens voor wegens verouderd, keislecht en compleet achterlopend op Tesla. Wie beweert dat? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 18 minuten geleden, BMWMB zei: Wie beweert dat? think. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 PJH, Le Capri Mauve en msxx zijn gewoon juist. Over smaken kan je discussiëren en autopilot is niet verplicht, maar ik heb de Model X gekozen omdat dat ding ruim en praktisch is, luxueus is uitgerust, door zijn acceleratie en wegligging mij rijplezier geeft als ik zelf rij en door de AP mij veiliger vervoert als ik vind dat zelf rijden geen voordeel heeft. En dat ik een Model X koop wilt niet zeggen dat PJH zijn Lotus plots verdwijnt, en de aankomende toekomst van goedkope zelfrijdende taxi’s zal bij veel mensen hun garage vrijmaken van utilitaire voertuigen om er misschien meer plezier- en weekendauto’s te stallen. Dat mag ik dan oldtimers of dinosaurussen noemen maar daar lijkt me toch niks mis mee; oude techniek kan je in nieuwe tijden nog altijd apprecieren. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 think. Dus enkel voor ‘think’ ga je nu uw heerlijk machien niet voorstellen, en worden alle andere leden gestraft. Spijtig... :-( Quote
Gast Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Wooter, zou je geen boek schrijven over Tesla? Hier ga jij echt van genieten denk ik.. Quote
Gast Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 Een boek is misschien wat achterhaald, een vlog? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 5 januari 2018 Geplaatst: 5 januari 2018 1 minuut geleden, BMWMB zei: Dus enkel voor ‘think’ ga je nu uw heerlijk machien niet voorstellen, en worden alle andere leden gestraft. Spijtig... :-( Ik ben daar eerlijk in en veel valt er niet te vertellen uiteindelijk. Die aankoop is puur omdat ik milieuvriendelijk wil zijn en dat imago uitstralen. Ik besef ook dat dat voor de rest voor geen meter rijdt (ik koop dat ECHT niet voor rijeigenschappen an sich) en er weinig te zeggen valt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.