Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Of juist teveel natuurlijk

Geplaatst:
Toen ik de laatste keer van CH terugkwam was op een natte zondag, met weinig verkeer, en toch stonden overal de digitale borden op max 130km/u.

Dat is waarschijnlijk op de A61.. is 50 km korter dan langs frankfurt te passeren maar is helemaal begrensd.. kan je beter over de A3 gaan langs Frankfurt, Keulen..

Bij mijn weten staan er op de A61 geen flitsers trouwens.. in CH daarentegen zelfs aan de grensovergang :s
Geplaatst:

A61 staat permanent op 130 indd. Enkel klein stuk voor aansluiting Karlsruhe is vrij.

Je moet wel een beetje weten hoe en waar (en wanneer) je moet rijden <_<

Gast wooter
Geplaatst:
39 minutes ago, toere said:

Dat een 911 niet ruim of praktisch is wist je toch al lang voor je die ging testen en overwoog te kopen? @wooter

Ik wou een cabrio. Een cabrio is ook niet praktisch, maar ik wou ook een X6/Cayenne, en een X6 is ook niet een 911 :).

Geplaatst:
On 12/31/2017 at 4:26 PM, Jokke_vlo said:

Ik ken een fabrikant van Electrische fietsen:

- meer verkoop dan Tesla in België

- oplossing voor het file probleem

- Minder belastend voor milieu

- Nu range van 120km, volgend jaar 240 en is de batterij leeg raak je zonder het mileu te belasten thuis

- Gaat de obesitas van de Tesla rijders tegen

- Bewezen minder ziekte, dus veel gezonder

- Op de meeste afstanden van sub 30 km sneller dan een Tesla, al zeker in de steden

- minder parkeerproblemen

- innovatief tot en met: sloten te openen met je telefoon, gps, gps tracker, werken aan een model van 240km range

Die elektrische motoren en componenten worden toch ergens geproduceerd, die fabriek is toch belastend voor het milieu? 

En wat betreft gezond zijn en afvallen kun je ook een normale fiets gebruiken al zullen mensen met overgewicht eerder gaan fietsen omdat hun fiets elektrisch is en ze wat hulp krijgen. 

Gast wooter
Geplaatst:
38 minutes ago, saabi said:

@wooter

hoe sta jij eigenlijk tegenover auto's zoals bijvoorbeeld de Lamborghini miura, ferrari F40, etc...?

Klassiekers. Ik ben zot van een F40, maar dat is zoals mensen die zot zijn van paarden. Als ik geld en ruimte genoeg had, zou ik een 911 willen maar heb noch geld nog ruimte, en zelfs dan nog is het een zotte kost waar ik niet zou uithalen wat ik zou willen. Ik rij zelden tot nooit zo rond voor mijn plezier.

Geplaatst:

Bedankt voor de tabel en bevestigt gewoon wat iedereen al zegt, spel is gemaakt om 120 mee te rijden.

Een benzine verbruikt niet 3x zoveel aan 250km/h :D 

Geplaatst:
Ik heb net de berekening gemaakt. Een 'dikke' 530d, zoals ik 'm zou willen, na salonvoorwaarden en korting, zou ik 83k betalen, de helft van de model s P100d.
Na 4 jaar/35000km komt de Tesla uit op 102k en de 530d op... 106k.
Het antwoord is dus wel degelijk 'Ja'.

Eenvoudige keuze toch ? Met die 530 ga je minder orders verliezen en dus meer verdienen !
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Wel, ik heb een 911 991.1 C4S gereden en een Model X en ik vond de Model X interessanter. Ja, qua luxe afwerking kan je bij Tesla nog niet contraststitching kiezen, maar het spel is ruimer en praktischer, gaat quasi even hard vooruit, fiscaal is er geen discussie, noch qua verbruik en een van de twee heeft geen autopilot. "Wie heeft er autopilot nodig op een 911?" -"Wie heeft er een 911 nodig op de R0".
Hand op het hart: AP heeft me over gehaald om Tesla te kiezen, en de elektromotor van een EV zoals bij Tesla zal er voor zorgen dat ik niet meer met een benzinemotor wil rijden.

Het zal u misschien verbazen dat er mensen, en al zeker op een Autoforum anders denken.

Ik hoop dat je nu niet in shock bent :)
Gast wooter
Geplaatst:

Ieder het zijne toch?

Ik ben er zeker van dat binnen 5 jaar er heel wat meer mensen anders piepen, en binnen 10 jaar nog meer mensen.

Weet je wat me het meeste frustreert bij een auto met verbrandingsmotor, eens je een vlotte EV hebt gereden? Het onnozel van versnelling moeten wisselen om te kunnen accelereren. Dat is belachelijk hoeveel een Tesla kan winnen door simpelweg niet van versnelling te moeten wisselen, zelfs tegen een auto met DCT e.a....

Geplaatst:
2 minutes ago, Jokke_vlo said:

Het zal u misschien verbazen dat er mensen, en al zeker op een Autoforum anders denken.

Ik hoop dat je nu niet in shock bent :)

Wooter probeert zichzelf al enkele jaren wijs te maken dat hij de goede keuze heeft gemaakt door niet voor de Porsche te gaan. :D

• Vind ik leuk 2
Gast wooter
Geplaatst:

Oh ik heb 100% een goede keuze gemaakt. Heb sindsdien nog in een 911 gereden en in z'n geheel ben ik nu beter af.

Geplaatst:

De enen eet liever appels, de andere peren, moeilijk te vergelijken natuurlijk

Geplaatst:

Dat is hetzelfde als je vrouw die zegt dat ze evenveel van haar mixer houdt als van haar vibrator. Niemand gelooft je, maatje.

Gast wooter
Geplaatst:

Ik heb trouwens in het verleden al gezegd dat ik eigenlijk op een hybride 911 zat te wachten.

Ja, laat dat hybride maar zitten. Als ik nog eens gek wil doen heb ik liever een Tesla Roadster 2020.

1200px-Tesla_roadster_2020_prototype.jpg

Tesla-Roadster-Grey-1.jpg

f0a347c8-cb60-11e7-9743-ef57fdb29dbc_132

Geplaatst:

We zijn 2018 he, vree zot ga je nog niet moeten doen

Geplaatst:
16 minuten geleden, wooter zei:

Weet je wat me het meeste frustreert bij een auto met verbrandingsmotor, eens je een vlotte EV hebt gereden? Het onnozel van versnelling moeten wisselen om te kunnen accelereren. Dat is belachelijk hoeveel een Tesla kan winnen door simpelweg niet van versnelling te moeten wisselen, zelfs tegen een auto met DCT e.a....

Snap ik 100%

Ik mis "mijn" C300h ook dagelijks. 

Als Mercedes met een valabel elektrisch alternatief komt ga ik dat ook vragen als bedrijfswagen

Alleen zijn er 10-15 keren per jaar momenten dat ik dan een andere wagen zou moeten nemen omdat het gewoon nog niet doenbaar is elektrisch wegens teveel tijdsverlies naar mijn goesting

Geplaatst:
7 minuten geleden, wooter zei:

Ik heb trouwens in het verleden al gezegd dat ik eigenlijk op een hybride 911 zat te wachten.

Ja, laat dat hybride maar zitten. Als ik nog eens gek wil doen heb ik liever een Tesla Roadster 2020.

1200px-Tesla_roadster_2020_prototype.jpg

Tesla-Roadster-Grey-1.jpg

f0a347c8-cb60-11e7-9743-ef57fdb29dbc_132

Heb je daar ook foto's van met het dak open?

Of hoe komen ze op de naam roadster? Die daklijn ziet er wel héél coupé/Targa-achtig uit.

Gast wooter
Geplaatst:

Dat komt nog wel... De auto's zijn er nog niet, maar de rest heeft de boodschap begrepen en gaat nu de komende jaren het netwerk van snelladers uitbreiden en ook het vermogen uitbreiden.

Zo kan een Model X wel aan 120kW laden, maar Porsche zegt dat hun Mission E aan 300kW kan laden. Er zijn nog geen 300kW laadpalen maar die gaan er komen. Net zoals Tesla ook zal moeten voorzien dat hun nieuwe modellen aan hogere snelheid kunnen laden.

Gast wooter
Geplaatst:
1 minute ago, Carlito said:

Heb je daar ook foto's van met het dak open?

Of hoe komen ze op de naam roadster? Die daklijn ziet er wel héél coupé/Targa-achtig uit.

tesla-roadster-aerial-open.jpg

tesla_roadster.jpg

tesla-semi_46.jpg

1200%7C800%7Cba1ae47bf772d0aec6a2a2cf.jp

Geplaatst:

Targa dus zoals ik dacht. Jammere naam dan als je het mij vraagt. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in