Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:

@BMWMB https://abetterrouteplanner.com/ is de betere routeplanner maar daarvoor moet je wel op Show Settings klikken om je type van Tesla te kiezen en andere waarden aan te passen. Het voordeel van abetterrouteplanner is dat je die route op je laptop of tablet kan berekenen en voorbereiden, en dan in de browser van je Tesla kan laden zodat je vanuit je Tesla navigatieinstructies krijgt tezamen met Google Streetview beelden en correcte tracking van je verbruik.

Geplaatst:
7 uren geleden, BMWMB zei:

Ik stop onderweg altijd in wegrestaurants. Je kan altijd afwijken van de route, maar dan ga je daar niet kunnen superchargen. Als ik voor zo'n trip 's avonds gezellig had willen gaan eten in het hotel, dan was ik vroeger vertrokken. Uiteindelijk kan ik na die trip met mijn €350,- die ik uitspaar heel deftig gaan eten!

Ik kon pas vertrekken nadat mijn afspraak hier in België voorbij was. Dus vroeger vertrekken was onmogelijk.

En aangezien ik om 19u in Polen was heb ik daar uitgebreid gegeten met de mannen daar, wat voor 'teamgeest' wel bevorderlijk is, en ik anders had moeten missen.

Ik vond het ook raar dat ik geen type wagen en actieradius kon kiezen, dus die planner die jij hebt is idd beter.

En je spaart geen 350 uit, je vergeet de taxikosten mee te rekenen. Oké, is maar 100 euro, maar toch.

En die 250 ben ik gewoon van uitgegaan dat ik 180l (3 tanks) gevuld heb aan 1€40. Verbruik 7 liter, 2300km is eigenlijk 160 liter.

C300 zat ik op zo'n afstanden aan 9l/100km, dus 210 liter

Ikzou met een 450 denk ik iets van een 12 liter verbruiken dus 280 liter.

Geplaatst:
8 uren geleden, BMWMB zei:

Ik zou in Lauenau uitgebreid lunchen (wegrestaurant Maxi Autohof), en in Uckerfeld iets licht (broodje) eten. 

Zo slecht ziet zo'n Star wegrestaurant er toch niet uit...

M009_stage_star_cafe_v3_AJ.png

_17q0469_v3.jpg.crop_display_jpg.jpg

P002-2-M005-img_left-broetchen.png

Op zo van die foto's ziet mcdo er ook uit als hof van Cleve

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
8 hours ago, BMWMB said:

en 20 koffie's drinken? 

Euh, ja? Hij moet wel zelf sturen hé. :D

Geplaatst:
Het gaat dan ook over de laatste maaltijd. Meestal plan ik mijn trips zodat ik aankom op een uur dat ik kan gaan eten op mijn bestemming. Altijd gezelliger dan langs de snelweg (om van de kwaliteit maar te zwijgen).

Maargoed, blijkbaar is dat niet meer van tel.

FYI als je voor je trip boterhammen inpakt en drinken meeneemt ipv in zo een overpriced snelwegding alles te kopen kan je nog eens 100 euro besparen heen en terug.

Daar sta je dan met je kar van 100K .... 

oja, TCO, bijna vergeten!

En dat noemen ze “vooruitgang” ?

Hoe lang ben je zo aan het plannen? En al dat eten en stoppen is plots normaal?

Als ik stop dan doe Ik dat wanneer ik wil:

- wanneer ik dorst he

- wanneer ik naar WC moet

- wanneer ik een mooi plekje zie (bv net boven

La Bresse midden in de natuur als ik door de vogezen rijd)

- wanneer ik honger heb

- helemaal niet als ik tijd wil winnen

Soit ik heb “vrijheid” , en leef niet geconditioneerd door de beperkingen van mijn auto. Sta me toe dit soort geplande en beperkende ritten GEEN vooruitgang te vinden. Stel u voor dat ze morgen een auto “uitvinden” die 750 km kan aan zelfs gemiddelden van 160. Ik zou het verdorie vooruitgang noemen. Tzou precies zijn alsof het voordien met paard en kar was.

Sorry en als ik een Tesla van 150.000 euro leg en heb thuis nog een Porsche of M2 staan dan is als dat “gespaar” een beetje triest gedoe van rijk volk. Van buitenaf bekeken he.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Ik stop onderweg altijd in wegrestaurants. Je kan altijd afwijken van de route, maar dan ga je daar niet kunnen superchargen. Als ik voor zo'n trip 's avonds gezellig had willen gaan eten in het hotel, dan was ik vroeger vertrokken. Uiteindelijk kan ik na die trip met mijn €350,- die ik uitspaar heel deftig gaan eten!

Maar je krijgt maar 400kwh gratis laden bij een nieuwe Tesla, de rest is betalen. Dus bij trip 2 betaal je 138 euro, waardoor het verschil al een stuk kleiner wordt.
Geplaatst:
.

Sorry en als ik een Tesla van 150.000 euro leg en heb thuis nog een Porsche of M2 staan dan is als dat “gespaar” een beetje triest gedoe van rijk volk. Van buitenaf bekeken he.

Dat was ik ook aan t denken.. bezig zijn over 300 eurokes uit te sparen op een trip.. wel 6 uur tijd verliezen ( deels laden en trager rijden) maar dan wel 150k aan een auto geven..

Je zou eens moeten uitrekenen hoeveel je zou besparen door met een Opel Astra diesel die trip te doen en die tesla niet te kopen.

Man man
  • Vind ik leuk 5
Geplaatst:
36 minutes ago, Germinal said:

Dat was ik ook aan t denken.. bezig zijn over 300 eurokes uit te sparen op een trip.. wel 6 uur tijd verliezen ( deels laden en trager rijden) maar dan wel 150k aan een auto geven..

Je zou eens moeten uitrekenen hoeveel je zou besparen door met een Opel Astra diesel die trip te doen en die tesla niet te kopen.

Man man

Dat is tenminste redeneren. 

Persoonlijk vind ik tesla knap. Mooie vondst. Maar als ik zo moet rekenen en mijn kop breken om ergens te komen, dan is voor mij het al naar de knopen. 

Koop dan inderdaad een kleiner autootje en bespaar veel meer dan 300 euro

en trouwens hoeveel is die c180d goedkoper als een Tesla. TCO?

Geplaatst:
1 minuut geleden, wabe zei:

Dat is tenminste redeneren. 

Persoonlijk vind ik tesla knap. Mooie vondst. Maar als ik zo moet rekenen en mijn kop breken om ergens te komen, dan is voor mij het al naar de knopen. 

Koop dan inderdaad een kleiner autootje en bespaar veel meer dan 300 euro

en trouwens hoeveel is die c180d goedkoper als een Tesla. TCO?

Vergeleken met de hypothetische Model 3 scheelt het niet veel

Geplaatst:
En dat noemen ze “vooruitgang” ? Hoe lang ben je zo aan het plannen? En al dat eten en stoppen is plots normaal?

Als ik stop dan doe Ik dat wanneer ik wil:

- wanneer ik dorst he

- wanneer ik naar WC moet

- wanneer ik een mooi plekje zie (bv net boven

La Bresse midden in de natuur als ik door de vogezen rijd)

- wanneer ik honger heb

- helemaal niet als ik tijd wil winnen

Soit ik heb “vrijheid” , en leef niet geconditioneerd door de beperkingen van mijn auto. Sta me toe dit soort geplande en beperkende ritten GEEN vooruitgang te vinden. Stel u voor dat ze morgen een auto “uitvinden” die 750 km kan aan zelfs gemiddelden van 160. Ik zou het verdorie vooruitgang noemen. Tzou precies zijn alsof het voordien met paard en kar was.

Ik begrijp u he Jokke. Moest ik echt weinig tijd hebben, en snel willen rijden, om bijvoorbeeld ‘s avonds met de mannen uitgebreid te eten zoals Carlito dat heeft gedaan, dan zou ik de Range van mijn vrouw nemen. Zo’n trips doe ik misschien 5x per jaar. Maar, als ik tijd zou hebben, ik zou de Tesla nemen.

Maar, nogmaals, als je veel lange afstanden moet doen, en je snel wil rijden, dan moet je geen Tesla kopen. [emoji6]

Ik vind het wel spijtig dat je mij triest vindt. Mag ik een Tesla knap vinden, en ook een cool concept, en ja, ik spaar er ook wat belastingen mee uit, want we betalen er al genoeg.

Geplaatst:

Ik vind u niet triest, laat dat duidelijk zijn [emoji6]

Iets triest vinden vs iemand triest vinden

(En ik zeg van op afstand bekeken = abstractie).

Je gaat nu toch niet ontkennen dat dat zo zou kunnen overkomen he?

Ik begrijp je wel, ik zie alleen dat een Tesla niet zo direct nu al vooruitgang wil zeggen. En een wagen op fossiele brandstof voorbijgestreefd. Zo ver is het nog niet.

Goed zo?

Kisses.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
21 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik begrijp u he Jokke. Moest ik echt weinig tijd hebben, en snel willen rijden, om bijvoorbeeld ‘s avonds met de mannen uitgebreid te eten zoals Carlito dat heeft gedaan, dan zou ik de Range van mijn vrouw nemen. Zo’n trips doe ik misschien 5x per jaar. Maar, als ik tijd zou hebben, ik zou de Tesla nemen.

Maar, nogmaals, als je veel lange afstanden moet doen, en je snel wil rijden, dan moet je geen Tesla kopen. emoji6.png

Ik ga dat misschien 10-15 keer per jaar nodig hebben. Al de rest kan ik perfect met een Model 3 hoe hij voorgesteld wordt.

Gezien ik "regelmatig" auto's moet kunnen transporteren heb ik 2 keuzes:

1: Ik koop bij wijze van spreken een Sprinter-achtig iets waar een wagen achterop kan, haal een vrachtwagen rijbewijs, rij 90 (begrenzer) als ik met een auto onderweg ben en bijhorende rij en rusttijden, en in de andere gevallen pak ik de Tesla en rij 110 om accu te sparen en rij- en rusttijden aangegeven door mijn accu.

2: Ik koop mezelf een Range/GLE/X5/Q7 met een potente dieselmotor die 3.5 ton mag trekken, rij 110 als ik met een auto onderweg ben (veiligheid), stop wanneer ik zin heb, en rij op mijn manier wanneer ik zonder iets onderweg ben.

Zowel qua totale aankoopkost en/of TCO gaan beide alternatieven gelijkwaardig uitkomen lijkt me, maar in optie 2 ga ik meer comfort en "vrijheid" hebben. In plaats van dagdagelijks in een Model 3 te moeten zitten (die ik vergelijk qua comfort met een C-klasse) kan ik dagelijks in een Range/GLE/X5/Q7 rondrijden.

Mijn ouders bvb zou ik perfect in een Model 3 zien, ware het niet dat geen van beiden een automatische versnellingsbak wilt :lol: 

Geplaatst:

Een Tesla heeft geen automatische versnellingsbak. :-P

Geplaatst:
1 minuut geleden, BMWMB zei:

Een Tesla heeft geen automatische versnellingsbak. :-P

Jawel, eentje met 1 versnelling vooruit en 1 achteruit

Of moet je een koppeling indrukken om in achteruit te schakelen?

Geplaatst:
Maar je krijgt maar 400kwh gratis laden bij een nieuwe Tesla, de rest is betalen. Dus bij trip 2 betaal je 138 euro, waardoor het verschil al een stuk kleiner wordt.

Als je bestelt voor eind januari is superchargen nog gratis.
Maar, ik weet niet als het betalend wordt, hoeveel je moet betalen.
Geplaatst:
4 minutes ago, Carlito said:

Jawel, eentje met 1 versnelling vooruit en 1 achteruit

euh.

Geplaatst:
10 hours ago, BMWMB said:

Zoals ik al zei, ik zou vroeger vertrokken zijn om idd 's avonds gezellig te kunnen gaan eten in het hotel.

€ 100,-? Om 2x ergens broodjes te gaan eten. Ik denk het ook niet. Kijk maar eens op boevnstaande foto €2,4 voor een broodje, en stel ook dat bedrag voor een koffie of water. Ga jij 20 broodjes eten onderweg, en 20 koffie's drinken? 

2.4 euro voor een broodje? 

Wat gaat dat zijn? iets van 2cm op 2cm? In een gemiddelde broodjeszaak zit je al aan 4-5 euro voor iets schappelijk. Ze vragen al bijna 2 euro voor ne koffiekoek in zo een spel!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist, ir_fuel zei:

euh.

Hoe noem je dat dan?

Qua bediening is het "hetzelfde" als een automaat vermoed ik.

PDK/DSG noemen ze ook automaten, maar dat zijn het in de strikte zin van het woord ook niet he.

Tijdens het rijden merk je qua schakelbediening geen verschil tussen een B-klasse elektrisch en een B200d "automaat"

Geplaatst:
Just now, Carlito said:

Hoe noem je dat dan?

Ik vermoed dat ik je niet moet uitleggen wat een versnellingsbak is. :)
Waar zit dat stuk ergens op een Tesla?

Geplaatst:
2.4 euro voor een broodje? 
Wat gaat dat zijn? iets van 2cm op 2cm? In een gemiddelde broodjeszaak zit je al aan 4-5 euro voor iets schappelijk. Ze vragen al bijna 2 euro voor ne koffiekoek in zo een spel!

Allé, 10 broodjes dan. [emoji2]
Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik vermoed dat ik je niet moet uitleggen wat een versnellingsbak is. :)
Waar zit dat stuk ergens op een Tesla?

Denk jij dat mijn moeder een versnellingsbak kan aanduiden als ze onder de auto staat? Wat voor haar telt is de pook in het interieur en het aantal pedalen.

Geplaatst:

Heeft ze al ooit automaat gereden?

Geplaatst:
Zojuist, BMWMB zei:

Heeft ze al ooit automaat gereden?

Heb haar eens rijles gegeven in mijn SL.

Na 1 keer heb ik het opgegeven uit schrik voor schade aan mijn auto :lolz:

Geplaatst:

Onbegrijpelijk eigenlijk. Zoveel gemakkelijker en aangenamer.

Geplaatst:
52 minuten geleden, BMWMB zei:

Onbegrijpelijk eigenlijk. Zoveel gemakkelijker en aangenamer.

Vind ik dus ook, achja, ik stoor er mij niet meer aan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid