Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:

Eigenlijk is heel dit topic niet representatief want ik reken zelden op voorhand uit waar ik precies moet stoppen. Het enige wat ik op lange trips (die al meer dan een halve dag duren enkele richting) is even doorheen abetterrouteplanner halen om een idee te krijgen van totale reistijd met laadpauzes. De rest is allemaal niet belangrijk.

Gast wooter
Geplaatst:

Als je bestelt voor eind januari is superchargen nog gratis.
Maar, ik weet niet als het betalend wordt, hoeveel je moet betalen.

Staat op de Tesla site, 0,23€/kWh
Gast wooter
Geplaatst:

De vrijheid waar jokke over spreekt met benzine is ook maar relatief. Vergelijk het met een LPG tank Europa doorkruisen. De vrijheid zit ‘m bij benzine erin dat er overal zoveel benzinetankstations zijn. Die waren er in 1910 ook nog niet en toch zijn die er nu wel. Hetzelfde gebeurt nu met laadpalen. Straks staan er laadpalen bij je favoriete restaurant en is die discussie ook weer irrelevant.

Geplaatst:
5 minuten geleden, wooter zei:

Eigenlijk is heel dit topic niet representatief want ik reken zelden op voorhand uit waar ik precies moet stoppen. Het enige wat ik op lange trips (die al meer dan een halve dag duren enkele richting) is even doorheen abetterrouteplanner halen om een idee te krijgen van totale reistijd met laadpauzes. De rest is allemaal niet belangrijk.

Gezien het veranderende aspect van laadpunten is het sowieso niet iets waar je je op moet vastpinnen inderdaad, maar het helpt wél om een realistisch vergelijk te krijgen van de huidige omstandigheden.

Wat ik me wel afvraag, wat verbruikt zo een tesla als je in de file staat? Toen in de andere richting was een ongeval gebeurd met blokkering van de snelweg tot gevolg voor 4u lang (echt gewoon stilstaand, geen start/stopverkeer waar je de eerste afrit kan nemen). Stel dat je daar met je Tesla instaat op 10km van je laadpunt, en dus een 15% SOC. Hoe lang kan je dan in de file staan zonder dat je niet meer verder kan? Op zich stelt hetzelfde probleem zich met brandstof, maar als mijn motor stilligt kan ik nog steeds wel zetelverwarming en radio hebben.

Gast wooter
Geplaatst:

File betekent niets qua range. Airco verbruikt een 7% range over een hele nacht.

Geplaatst:
De vrijheid waar jokke over spreekt met benzine is ook maar relatief. Vergelijk het met een LPG tank Europa doorkruisen. De vrijheid zit ‘m bij benzine erin dat er overal zoveel benzinetankstations zijn. Die waren er in 1910 ook nog niet en toch zijn die er nu wel. Hetzelfde gebeurt nu met laadpalen. Straks staan er laadpalen bij je favoriete restaurant en is die discussie ook weer irrelevant.

Welja dat is het juist, straks is niet nu !
Gast wooter
Geplaatst:

Klopt, maar net zoals er gekken zijn met LPG en nu CNG, zijn er ook gekken die vinden dat je nu al met een EV kan rijden.

Ik blijf het zeggen: relatief gezien ben je met een Tesla nog altijd een early adaptor maar voor mij was het product al goed genoeg en kan ik mij vinden in het ecologische stuk en het futuristische stuk.

Geplaatst:

Ik keek net een review van een Model 3. Nuja review, eerder de zoveelste eigenaar die een "how to" geeft. Die zei dat AP nog in Bèta was. Klopt dit?

Gast wooter
Geplaatst:

Er was een tijd dat automatisch noodstopremmen nog calibratie onderging maar weet niet wanneer dit is opgelost. Of AP op een Model 3 nog beta is weet ik niet maar AP zit er wel op en kan je gebruiken.

Geplaatst:
9 minutes ago, Polygoon said:

Ik keek net een review van een Model 3. Nuja review, eerder de zoveelste eigenaar die een "how to" geeft. Die zei dat AP nog in Bèta was. Klopt dit?

Alles is in beta. Dat maakt het gemakkelijker te reageren bij fouten. "Ah ja, is normaal he, t is in beta". Kijk maar naar de automatische ruitenwissers. Een jaar aan bezig, om dan met een BETA uit te komen. Ofwel zeggen "het zou moeten werken, hopen we".

Een andere fabrikant zou zoiets eens moeten flikken ...

Nuja, die Tesla boys vinden dat wschl de max want ze voelen zich dan belangrijk dat ze mee "early adopter"/"beta tester" mogen spelen. Met wat chance wordt hun feedback op Twitter zelfs opgepikt op den Elon, en schrijft hij zelfs een antwoord!

tumblr_lv9gy159oI1r2avnn.gif

• Vind ik leuk 4
Gast wooter
Geplaatst:

De reviews zeggen dat die beta automatische ruitenwissers beter werken dan die van Mercedes.

Geplaatst:
2 uren geleden, wooter zei:

Straks staan er laadpalen bij je favoriete restaurant en is die discussie ook weer irrelevant.

Ik stel me daar toch vragen bij. In Mei van 2017 tekende ik het roadbook voor de allereerste electric rally van ons land: http://www.focus-wtv.be/nieuws/primeur-elektrische-rally-nieuwpoort# (Zoek PJH :D)

We hadden daar wat laadpalen laten plaatsen door Flow Charging, en er was toch enige schrik dat we niet gingen toekomen met de beschikbare stroom.

Als ik dan elke winter opnieuw hoor dat er een afschakelplan is, omdat er niet genoeg elektriciteit is voor alle gezinnen, dan vraag ik me toch zeer sterk af of het wel mogelijk is dat er laadpalen gaan staan bij al mijn favoriete restaurants...en al zeker als daar allemaal wagens aanhangen. En wat gaat dat geven als ze de kerncentrales sluiten en dan nog eens al die elektrische voertuigen die er bij gaan komen.

Much to think about :o

Gast wooter
Geplaatst:

Aha weer een doemdenker. Zo een laadpaal is doorgaans 3kW oftewel 16A enkelfasig. Je oven aanzetten verbruikt meer.

In tussentijd zijn de energieleveranciers ook wakker geschoten en er zijn al batterij projecten gestart om batterijen te plaatsen om de pieken in verbruik op te vangen met productie van windenergie in het verleden. Het ziet er nog niet uit dat we binnen 2 jaar allemaal elektrisch rijden dus er is nog wat marge met dergelijke projecten.

Gast wooter
Geplaatst:

Maar goed, blader 20 pagina`s terug, daar hebben we het al over deze kwestie gehad.

Geplaatst:
16 minuten geleden, wooter zei:

De reviews zeggen dat die beta automatische ruitenwissers beter werken dan die van Mercedes.

Wat doen ze beter?

Geplaatst:

Gewoon niet bij te houden dit topic.. Ik stel voor om de naam te veranderen van 'Tesla Lovers' naar 'Tesla Bashers'. Dat komt wat meer overeen met de realiteit.

Hoeveel mensen met commentaar hier hebben er eigenlijk al eens uitgebreid mee gereden? Als ik sommigen hier bezig hoor willen ze continu een motor horen revven en schakel overgangen voelen. Dus dat wil je ook in je dagelijkse woon-werk verkeer?

Fuck man. Ik rij rond met een Fiesta ST (ocharme) en zou soms zelfs willen dat die zachter afgeveerd is, of een automaat heeft. Er is niks leuk aan om over 11km 30min te doen. Ik ga echt niet gelukkiger worden in een GT3RS op dat traject.

Zou ik een Tesla willen om in de ardennen mee te knallen, of een roadtrip mee te maken? Nee.

Zou ik gek worden van al dat superchargen op een rit van 1000km? Ja.

Zou ik van een Tesla genieten in het dagelijkse kut verkeer van België? Zeker en vast.

Geplaatst:
Er is niks leuk aan om over 11km 30min te doen. Ik ga echt niet gelukkiger worden in een GT3RS op dat traject. 

Mocht Wooter even genuanceerd zijn als jij zou er niet aan “bashen” gedaan worden. Simpel.

Dit gezegd zijnde nunnen mensen grondig verschillen ....... Ik ben de zot die wel gelukkiger ben op dat traject. Om twee redenen.

1. Het traject er voor en erna kan Ik wel genieten van rijden en al wat er komt bij kijken.

2. Ik ben de zot die ook geniet van in zo een zalige wagen gewoon al te zitten. (Met een Muziekje aan). Gewoon omdat Ik autoliefhebber en autozot ben.

En tegelijk dank naar dat het nog kan en mag verlopig. Ik besef wat een gelukzak Ik ben en stap na de rit met een blij gevoel uit die wagen ook na een rotdag.

Alle begrip voor andere standpunten he maar zo voel het bij mij.

Heb bij al uitgebreid met een GT3 gereden om dat te beseffen ? [emoji4]

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Er wordt hier minder op het 'concept Tesla' gebashed, dan op 'De godsdienst Tesla'.....soms moet je dit misschien tussen de lijnen lezen, meestal is dit overduidelijk.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
53 minuten geleden, wooter zei:

Werken

Details maatje, hier kom je niet zo makkelijk mee weg.

Niet negeren aub!

Gast wooter
Geplaatst:
11 minutes ago, saabi said:

Er wordt hier minder op het 'concept Tesla' gebashed, dan op 'De godsdienst Tesla'.....soms moet je dit misschien tussen de lijnen lezen, meestal is dit overduidelijk.

De godsdienst tesla is gewoon bullshit.

Geplaatst:

11km 30 minuten?

Pak dan een elektrische fiets.

Geplaatst:
Just now, wooter said:

De godsdienst tesla is gewoon bullshit.

Ben blij dat je het beseft.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 minute ago, wooter said:

Nu nog wachten tot jullie het beseffen.

joel-osteen.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid