Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Gast wooter
Geplaatst:

Als ik heel makkelijk beïnvloedbaar ben zou ik elke drie weken met een andere auto rijden.

Gast wooter
Geplaatst:

Allemaal onzin natuurlijk, echte argumenten zijn er niet

Geplaatst:

Juist terug uit Zwitserland met de Model S. Conclusie:

• Ik kan de hele reis alleen rijden zonder vermoeidheid dankzij autopilot en pauze waar ik vroeger moest afwisselen met mijn vrouw. Zeker in combinatie met druk verkeer, mist en veel regen.
  • De automatische ruiten wissers werken goed nu :-)
  • Ik heb 2 x een half uur moeten laden op terugweg wat ongeveer een uur vertraging opleverde over het hele traject. Vroeger stopte ik ook een paar keer voor te wisselen / wc / drinken / eten en was dit in totaal ook iets meer kwijt dan een half uur.
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

• Ik kan de hele reis alleen rijden zonder vermoeidheid dankzij autopilot en pauze waar ik vroeger moest afwisselen met mijn vrouw. Zeker in combinatie met druk verkeer, mist en veel regen.
  • Ik heb 2 x een half uur moeten laden op terugweg wat ongeveer een uur vertraging opleverde over het hele traject. Vroeger stopte ik ook een paar keer voor te wisselen / wc / drinken / eten en was dit in totaal ook iets meer kwijt dan een half uur.

Wat was uw aankomst en vertrektijd ? Laat ons zeggen van de Duitse grens tot thuis ?

Ik vermoed dat als je maar een uurtje geladen hebt dat je uw cruise snelheid op 120-130 zal gezet hebben. ?

Geplaatst:

Wat gebeurt er eigenlijk met de autopilot wanneer je in slaap valt achter het stuur? En werkt dat ding enkel op de autosnelweg of ook in de stad bv?

Nu wat ik wel goed vind van Tesla is dat ze hun updates via het internet doorvoeren. Beetje onnozel om voor een kaartenupdate van BMW helemaal naar de dealer te moeten rijden..

Gast wooter
Geplaatst:

Autopilot vraagt om de paar minuten om het stuur vast te houden. Doe je dat niet, dan begint eerst het dashboard op te lichten, en als dat niet genoeg is gaat er ook een geluidssignaal af. Als ook dat niet genoeg is, gaan de alarmlichten aan en vertraagt de auto tot stilstand terwijl de andere signalen ook blijven af gaan. Als je het geluidssignaal krijgt, dan moet je het stuur nemen en laat de auto niet meer toe om autopilot terug aan te zetten.

Op de snelweg werkt autopilot voor 99% als je een rijstrook wil volgen. Ik heb nog niet gehad dat ie op de snelweg uit viel. Bij wegenwerken ben je best wel aandachtig.

Op gewone wegen werkt autopilot ook, zeg voor 80%. Opletten bij asverschuivingen maar dat gaat bij elke update beter. Voorrangsregels en rood licht kent ie wel niet.

Ook in de stad werkt het als er een duidelijke rijstrook is. Zonder rijstroken moet je zelf sturen, maar werkt de adaptieve cruise control wel nog.

Geplaatst:

Ik Reken Idd op 20-30 min stoppen op zo een rit.
Als je enkel autostrade doet kan Ik je wel volgen. Het is een andere ingesteldheid.

Kon jij echt nooit 7 uur rijden? Zonder het stuur af te geven?
Geplaatst:

Ik kan nog geen 2 uur rijden zonder stoppen[emoji55]
Druk op mijn ogen en ik zou in slaap vallen.
Dus moet ik wel stoppen of stuur afgeven, 10 min mijn ogen dicht doen en het is over. Heb dit al altijd gehad.

Geplaatst: (aangepast)
41 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Als je enkel autostrade doet kan Ik je wel volgen. Het is een andere ingesteldheid.

Neen 7u zonder te stoppen is me nog nooit gelukt. Na 2u moet ik al Red bull beginnen drinken en daarna wordt het verplicht stoppen met een volle blaas. Nu ik leg ook maar 1 a 2x per jaar een afstand af van +800km. Misschien als je dit vaker doet dat het wel went.

2 uren geleden, Germinal zei:

Wat was uw aankomst en vertrektijd ? Laat ons zeggen van de Duitse grens tot thuis ?

Ik vermoed dat als je maar een uurtje geladen hebt dat je uw cruise snelheid op 120-130 zal gezet hebben. ?

Ik ben over Frankrijk gereden vanwege fille en ongevallen in Duitsland. Ik was rond 13u30 in Bazel waar ik ook nog een half uur heb aangeschoven en in Metz heb ik ook een half uur verloren door druk verkeer. Rond 20u was ik thuis.  Incl 1 laadbeurt in Frankrijk. 

De snelste reismethode is eigenlijk niet 120km/h rijden. Maar +160km/h als het verkeer het toelaat en er voldoende superchargers zijn (en die zijn er wel in België/Duitslan/Zwitserland)

aangepast door iceblue
Geplaatst:
1 uur geleden, wooter zei:

Autopilot vraagt om de paar minuten om het stuur vast te houden. Doe je dat niet, dan begint eerst het dashboard op te lichten, en als dat niet genoeg is gaat er ook een geluidssignaal af. Als ook dat niet genoeg is, gaan de alarmlichten aan en vertraagt de auto tot stilstand terwijl de andere signalen ook blijven af gaan. Als je het geluidssignaal krijgt, dan moet je het stuur nemen en laat de auto niet meer toe om autopilot terug aan te zetten.

Op de snelweg werkt autopilot voor 99% als je een rijstrook wil volgen. Ik heb nog niet gehad dat ie op de snelweg uit viel. Bij wegenwerken ben je best wel aandachtig.

Op gewone wegen werkt autopilot ook, zeg voor 80%. Opletten bij asverschuivingen maar dat gaat bij elke update beter. Voorrangsregels en rood licht kent ie wel niet.

Ook in de stad werkt het als er een duidelijke rijstrook is. Zonder rijstroken moet je zelf sturen, maar werkt de adaptieve cruise control wel nog.

Merk je als jij bv. elke dag langs een bepaald punt rijdt waar hij het wat moeilijk heeft dat hij dat op den duur "leert". Of gaat dat enkel gepasseerd op vele verschillende inputs, dus op de drukkere wegen.

Geplaatst:

Het zou al kunnen, dat volledig autonoom rijden. Ik vrees alleen dat de banen in België hier absoluut niet klaar voor zijn. Vereiste zijn duidelijk zichtbare lijnen en duidelijke verkeersborden. Dat in combinatie met de vele absurde kruispunten of verkeerssituaties die ze hier creëren maakt het een gigantische klus om die wagens niet te laten flippen op het Belgische wegennet alleen al. Neem daar nog eens de variabele bij dat sommige mensen niet kunnen rijden wat de software nog verder in de war zou kunnen sturen. Om zo'n paar voorbeelden te noemen, een Poolse camionchauffeur die over de vakken zwalpt, een vrouw die voorsorteren niet snapt of tijdens het afslaan van vak verandert.. Stomme dingen die meteen voor lastige situaties kunnen zorgen bij een auto die protocollen volgt.
Geplaatst:
1 uur terug, toere zei:

Ik kan nog geen 2 uur rijden zonder stoppenemoji55.png
Druk op mijn ogen en ik zou in slaap vallen.
Dus moet ik wel stoppen of stuur afgeven, 10 min mijn ogen dicht doen en het is over. Heb dit al altijd gehad.

Nooit gedacht van u .

Geplaatst:
2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Overdag kan ik gerust 10u rijden, afgelopen zomer ook gedaan maar moet wel af en toe stoppen voor een snel plasje :) 's Nachts zou dat me niet meer lukken, slaap nodig :P 

Gaat in FR wel snel met al die vuile toiletten langs de baan :roll:

Geplaatst:
1 hour ago, NA_T said:

Het zou al kunnen, dat volledig autonoom rijden.

...

. Stomme dingen die meteen voor lastige situaties kunnen zorgen bij een auto die protocollen volgt.

Ja natuurlijk dat het kan, autonoom rijden op het circuit van Spa.

Wat je dus eigenlijk zegt is dat het niet kan, tenzij in gecontroleerde omstandigheden.

Dat is net de hele clue van autonoom rijden, het kunnen omgaan met al die situaties.

Nu goed, als je al autonoom zou kunnen rijden van oprit tot afrit op de snelweg, maar dan echt 100% autonoom he (een dutje doen en gewekt worden 2 minuten voor de afrit) dan zou het al veel zijn.

Gast wooter
Geplaatst:

Autonoom rijden kan al wel, en niet enkel in gecontroleerde omgevingen. Waymo bied nu al autonoom rijdende diensten in Phoenix aan.

Geplaatst:
4 hours ago, Stabilo Boss said:

Nu wat ik wel goed vind van Tesla is dat ze hun updates via het internet doorvoeren. Beetje onnozel om voor een kaartenupdate van BMW helemaal naar de dealer te moeten rijden..

Minor updates en kaarten doet mijn Volvo ook vanzelf over internet hoor.

Geplaatst:
22 minutes ago, wooter said:

Autonoom rijden kan al wel, en niet enkel in gecontroleerde omgevingen. Waymo bied nu al autonoom rijdende diensten in Phoenix aan.

In de gecontroleerde omgeving van Phoenix.

Ik zal zeggen dat het "kan" de dag dat er mij ene mij kan komen oppikken voor mijn deur, op het platteland, en bij kan brengen naar ergens in het centrum van een stad.

Geplaatst:

Trouwens, ze krijgen nu al stress bij mobiliteit. Men vreest dat als dat echt doorbreekt er nog veel meer auto's op de weg gaan zijn, want al die mensen die zich nu niet meer kunnen verplaatsen wegens te oud/geen rijbewijs/taxi te duur/... ineens hun mobiliteit gaan terug claimen + een hoop mensen die de bus niet meer gaan willen pakken = een pak meer wagens op de weg die niet geparkeerd staan met alle gevolgen vandien voor de doorstroming, zelfs met wagens die op 10cm van mekaar kunnen rijden.

Geplaatst:

Ik kan vlot de klok rond rijden zonder mijn stuur af geven, maar na max. 3u rijden wil ik toch een half uur stoppen om de benen te strekken. De langste trip die ik in 1 dag heb gedaan is 1300km.

Geplaatst:

Ik kan blijven gaan. Twee jaar terug nog naar Mont Pellier en terug gereden met Mayo om een caterham te gaan bekijken :D

Geplaatst:

Bij mij ligt de limiet op 14u. Al paar keer gedaan en dan merk ik echt dat het genoeg is.

Geplaatst:

Ooit eens na een circuit 3-daagse met de moto van Brno in 1 trok naar huis gereden (1200km), daar uit de camionette gestapt en direct door naar Aachen mijn nieuwe A5 gaan ophalen, en dan nog ff via de Nürburgring gepasseerd op weg naar huis. Afgeklokt op 1700km op 1 dag. Wel een paar redbull’s nodig gehad...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
7 minuten geleden, WoKe zei:

Ooit eens na een circuit 3-daagse met de moto van Brno in 1 trok naar huis gereden (1200km), daar uit de camionette gestapt en direct door naar Aachen mijn nieuwe A5 gaan ophalen, en dan nog ff via de Nürburgring gepasseerd op weg naar huis. Afgeklokt op 1700km op 1 dag. Wel een paar redbull’s nodig gehad...

Gij telt niet mee gijse zot :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid