BMWMB 12.352 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 4 uren geleden, Jokke_vlo zei: Maar een Tesla is echt wel onder de radar he @BMWMB Ook BMW's en Mercedessen worden in brand gestoken. Uitschot wat dat doet is al jaloers op iets van +25k euro, of op iets wat wat opvalt. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Vanaf begin februari wordt supercharging betalend voor alle nieuwe klanten van Tesla. Zou dit er niet voor zorgen dat er minder eigenaars hun Tesla bij superchargers gaan opladen, want velen doen het net omdat het gratis is. Toen ik dat testweekend mijn Tesla ging laden in Zolder, stonden er 3 andere tesla eigenaars die bewust naar daar waren gereden om 'gratis' te kunnen laden, en niet om 'snel te kunnen laden. Voor mij maakt dat betalend superchargen weinig verschil, want 80% van mijn laadbeurten gaan gewoon thuis of op de firma zijn. Stel dat ik nog 10k km per jaar zou laden aan superchargers, aan 275wh verbruik, dan kost me dat €52.7 per maand... Quote
WoKe 308 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 De prijs van de 2dehands Tesla’s gaat dan ineens door het dak gaan Logisch dat ze dat gratis verhaal niet op lange termijn kunnen volhouden. Wedden dat het volgende zal zijn dat SC’s ook open zullen staan voor andere merken die de technologie willen aanbieden. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Mijn gedacht is altijd geweest dat Musk batterijen gaat bouwen, die andere merken gaan kopen, zodat je idd dan ook kan laden bij Tesla laders. Het kan toch niet zijn dat er eerdaags superchargers gaan gebouwd worden van alle automerken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Ik was gisteren onderweg en moest 10 minuten laden om genoeg te hebben om nog ergens langs te gaan en naar huis te rijden, 120km verder. Er stonden 3 andere Tesla’s te laden toen ik arriveerde, en toen ik weg reed 10 minuten later stonden ze er nog. Vermoedelijk inderdaad volk dat genoeg gratis wil laden. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Mijn gedacht is altijd geweest dat Musk batterijen gaat bouwen, die andere merken gaan kopen, zodat je idd dan ook kan laden bij Tesla laders. Het kan toch niet zijn dat er eerdaags superchargers gaan gebouwd worden van alle automerken. Tuurlijk wel. Ze zijn al langs alle kanten bezig, met steun van de overheid die daar duidelijke targets in heeft. Ben weyts heeft het probleem dat hij 4miljoen euro gekregen heeft om de elektrische wagen mee te subsidiëren. Alleen krijgt hij dat geld echt langs geen kanten op gezien bijna geen mens/particulier een elektrische wagen koopt. Om de verkoop een boost te geven hebben ze dus targets vooropgesteld voor laadpalen die voor alle merken toegankelijk zijn. DDke heeft ook al een verkoper over de vloer gehad van het hotel. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 1 hour ago, Tjeu said: Tuurlijk wel. Ze zijn al langs alle kanten bezig, met steun van de overheid die daar duidelijke targets in heeft. Ben weyts heeft het probleem dat hij 4miljoen euro gekregen heeft om de elektrische wagen mee te subsidiëren. Alleen krijgt hij dat geld echt langs geen kanten op gezien bijna geen mens/particulier een elektrische wagen koopt. Om de verkoop een boost te geven hebben ze dus targets vooropgesteld voor laadpalen die voor alle merken toegankelijk zijn. DDke heeft ook al een verkoper over de vloer gehad van het hotel. Ben Weyts: Vlaanderen Hotel DDke: Wallonië u zei? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Deze namiddag een (te) lang gesprek gehad met een eigenaar. Volgens hem is het probleem op lange termijn niet de elektrische auto's, de productie van de Model 3 of whatnot, want dat komt allemaal wel goed, maar wel de autopilot en het autonoom rijden. Een bedrijf zoals Waymo zou pakken verder staan op dat vlak dan Tesla (dat zijn AP1 heeft buitengekuist wegens ruzie met de leverancier en dan pas na lange tijd AP2 in-house op het niveau van AP1 heeft gekregen), en hij denkt dat je daar een "Apple vs Android" scenario gaat krijgen, waarbij Tesla zoals Apple alles in-house houdt en ontwikkelt, en moet concurreren tegen Chinese constructeurs van elektrische wagens die de technologie van Waymo gaan licensen. Het worden nog interessante tijden de komende 5 jaar. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Ben Weyts: Vlaanderen Hotel DDke: Wallonië u zei?Dat we 4 ministers van mobiliteit hebben die allemaal krak hetzelfde doen : de regels en adviezen uitvoeren die Europa voorschrijft Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Stond de Hesla hier al ergens ? https://www.waterstof-centrum.nl/nieuws/hesla-tesla-op-waterstof http://www.thedrive.com/sheetmetal/15797/meet-project-hesla-the-first-hydrogen-powered-tesla-model-s een Tesla MET rijbereik voor de kilometervreters 1 Quote
WoKe 308 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 2 hours ago, wooter said: Ik was gisteren onderweg en moest 10 minuten laden om genoeg te hebben om nog ergens langs te gaan en naar huis te rijden, 120km verder. Er stonden 3 andere Tesla’s te laden toen ik arriveerde, en toen ik weg reed 10 minuten later stonden ze er nog. Vermoedelijk inderdaad volk dat genoeg gratis wil laden. Because TCO Quote
Gast wooter Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 1 hour ago, ir_fuel said: Deze namiddag een (te) lang gesprek gehad met een eigenaar. Volgens hem is het probleem op lange termijn niet de elektrische auto's, de productie van de Model 3 of whatnot, want dat komt allemaal wel goed, maar wel de autopilot en het autonoom rijden. Een bedrijf zoals Waymo zou pakken verder staan op dat vlak dan Tesla (dat zijn AP1 heeft buitengekuist wegens ruzie met de leverancier en dan pas na lange tijd AP2 in-house op het niveau van AP1 heeft gekregen), en hij denkt dat je daar een "Apple vs Android" scenario gaat krijgen, waarbij Tesla zoals Apple alles in-house houdt en ontwikkelt, en moet concurreren tegen Chinese constructeurs van elektrische wagens die de technologie van Waymo gaan licensen. Het worden nog interessante tijden de komende 5 jaar. Ben ik helemaal mee akkoord. Het gaat ook niet zijn dat je een competitie krijgt tussen Tesla en een Waymo gelicencieerde auto die je kan kopen. Nee, het gaat gaan tussen bezit van auto's vs het huren van autonoom rijdende voertuigen als taxi, en die laatste gaat een factor 10 goedkoper zijn dan zelf een auto bezitten. Met andere woorden: het businessmodel van het verkopen van auto's gaat sterk onder druk komen te staan, en dat voor alle automerken, inclusief Tesla. Enkel de speciallekes zoals een Lotus en Porsche met een 911 gaan nog een unieke insteek hebben, omdat ze liefhebbers aanspreken die autorijden als plezier doen. Versta dat niet mis; dat liefhebberij rijden gaat ook beperkt worden. Dagdagelijks naar Brussel pendelen met je eigen plezierauto gaat er binnen 50 jaar echt niet meer inzitten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 24 minutes ago, abtler said: Stond de Hesla hier al ergens ? https://www.waterstof-centrum.nl/nieuws/hesla-tesla-op-waterstof http://www.thedrive.com/sheetmetal/15797/meet-project-hesla-the-first-hydrogen-powered-tesla-model-s een Tesla MET rijbereik voor de kilometervreters De details al eens gelezen? Voor dat "extra" rijbereik van ocharme 400km moet je 50K breekwerken uitvoeren en een hoop kofferruimte opgeven. https://electrek.co/2017/12/14/gas-company-ruined-tesla-model-s-hydrogen-fuel-cell-system/ Het zou praktischer zijn om de waterstoftanks gewoon te vervangen door extra batterijen, dan had je nog meer range. Of denk je dat waterstof eenvoudig te tanken is? http://beautomotive.be/toyota-bouwt-eerste-publieke-waterstof-tankstation-belgie/ Quote Het waterstoftankstation maakt 2,7 kg waterstof per uur aan en kan tot 39 kg opslaan. Ergo, je kan bij de meeste waterstoftankstations ongeveer een 35 auto's per dag tanken. Ga je zoals met benzine, de waterstof apart opwekken en transporteren naar tankstations, zit je met een belachelijk hoge energienood: Daarenboven kan je met relatief kleine verliezen stroom importeren vanuit Afrika en het Midden-Oosten en daar hebben ze zon genoeg, ook in de winter. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 11 januari 2018 Geplaatst: 11 januari 2018 Ja (de links die ik plaats), nee verder nog niks behalve kort interview gehoord. Ik vind het gewoon positief dat er mensen zijn die dit proberen (en daarnaast kijken naar de bv. snellere tankmogelijkheden voor alternatieve brandstoffen ; werken naar 3 minuten om te tanken). Uiteraard is het nog niet perfect maar er wordt tenminste nagedacht. Tja, en sites vinden die ergens anders / tegenovergesteld over denken is niet moeilijk. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Ben ik helemaal mee akkoord. Het gaat ook niet zijn dat je een competitie krijgt tussen Tesla en een Waymo gelicencieerde auto die je kan kopen. Nee, het gaat gaan tussen bezit van auto's vs het huren van autonoom rijdende voertuigen als taxi, en die laatste gaat een factor 10 goedkoper zijn dan zelf een auto bezitten. Met andere woorden: het businessmodel van het verkopen van auto's gaat sterk onder druk komen te staan, en dat voor alle automerken, inclusief Tesla. Enkel de speciallekes zoals een Lotus en Porsche met een 911 gaan nog een unieke insteek hebben, omdat ze liefhebbers aanspreken die autorijden als plezier doen. Versta dat niet mis; dat liefhebberij rijden gaat ook beperkt worden. Dagdagelijks naar Brussel pendelen met je eigen plezierauto gaat er binnen 50 jaar echt niet meer inzitten.Dat worden leuke tijden...Hopelijk onzin, zoals veel wat je hier verkondigt. Quote
toere 16.927 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Gisteren voor de eerste keer regen en het werkt echt wel goed. Gewoon instappen, rijden, en als het regent veegt ie.ONGELOOFLIJK!!!De technologie staat niet stil he[emoji16] 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Ja (de links die ik plaats), nee verder nog niks behalve kort interview gehoord. Ik vind het gewoon positief dat er mensen zijn die dit proberen (en daarnaast kijken naar de bv. snellere tankmogelijkheden voor alternatieve brandstoffen ; werken naar 3 minuten om te tanken). Uiteraard is het nog niet perfect maar er wordt tenminste nagedacht. Tja, en sites vinden die ergens anders / tegenovergesteld over denken is niet moeilijk.Waterstof voor wegverkeer is gewoon onzin. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 1 uur geleden, wooter zei: Daarenboven kan je met relatief kleine verliezen stroom importeren vanuit Afrika en het Midden-Oosten en daar hebben ze zon genoeg, ook in de winter. Waterstof voor wegverkeer is gewoon onzin. kwestie van even kort door de bocht te gaan .... maar ach gelukkig geloven er o.a. nog automerken en regeringen wel in. Stel je voor dat iemand onderweg ergens de verlengkabel vanuit Afrika uittrekt kun je tenminste met de waterstof doorrijden. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Het is tragisch dat er nog regeringen en automerken in geloven. Om die waterstof op te wekken heb je nog altijd die verlengkabel nodig. Meer nog, je hebt drie keer zoveel energie nodig om die waterstof te kunnen opwekken. En vervolgens rij je rond met een tank waterstof onder hoge druk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 En kort door de bocht? Ik geef duidelijke argumentatie waarom het niet werkt, en jij komt met geen tegenargumenten af. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 geeuw .. ik heb echt géén behoeft om dat spel (zoals sommige anderen hier wel die er veel tijd in stoppen) te gaan spelen. Ja Wooter, je hebt gelijk. Toch eens kijken hoe dat werkt met de negeerlijst en wat ik dan wel te zien krijg want één ding weet ik in elk geval zeker; ik snap niet wat sommige mensen op een autoforum zoeken als ze alleen maar overtuigd zijn van hun recht c.q. niet geïnteresseerd zijn in andere ontwikkelingen c.q. constant discussie zoeken/aangaan. ps. je hoeft hier niet op te reageren met duidelijke argumentatie etc bla bla bla want ik ga er voor mijn eigen gemoedsrust niet meer op in. 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Ik heb zeker interesse in andere ontwikkelingen, maar zoals het nu staat heeft waterstof al een grote achterstand en zolang opslag en opwekking niet bijgebeend geraakt, zal het niet waterstof worden. Maar in tussentijd kunnen wel een hoop kwakzalvers wel wat miljoenen subsidies losweken onder het mom van een zero emissie brandstof (terwijl alle nadelen van elektrische auto's ook opgaan, maar je 3 keer zoveel energie moet opwekken dus de nadelen ook 3 keer zo groot zijn). Nu, maakt niet uit... Je komt met een alternatief aan dat je ergens hebt horen waaien, ik geef wat gefundeerde tegenargumenten en je geeft het al op met wat verwijten alsof ik niet geïnteresseerd zou zijn of enkel de confrontatie wil aangaan. Da's een zwaktebod. Quote
NA_T 6 Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Mijn gedacht is altijd geweest dat Musk batterijen gaat bouwen, die andere merken gaan kopen, zodat je idd dan ook kan laden bij Tesla laders. Het kan toch niet zijn dat er eerdaags superchargers gaan gebouwd worden van alle automerken. Dat willen ze zeker en vast. Alleen komen ze er niet uit wie die "Universele snelladers" nu mag gaan bouwen en leveren.. als ze daarin wat meer richting toekomst zouden denken en gewoon overeenkomen zou alles in een stroomversnelling geraken voor (het range "probleem" van) alle elektrische wagens! Quote
Gast wooter Geplaatst: 12 januari 2018 Geplaatst: 12 januari 2018 Ja maar die overeenkomst is er al hoor. Voor Europa worden dat snelladers tot 350kW met CCS2 stekker. Het ene netwerk is Ionity, dat tegen 2020 400 laders wil plaatsen over heel Europa. https://electrek.co/2017/11/27/ionity-ultra-fast-electric-car-charging-network-partners-with-petrol-stations-chargers/ Het andere netwerk is Ultra E, dat 25 snelladers in Duitsland, Nederland, Belgie en Oostenrijk wil plaatsen tegen 2018. Een derde netwerk is Eon, dat 10000 laders wil plaatsen over heel Europa. https://electrek.co/2017/11/06/ultra-fast-electric-car-charging-network/ Het probleem: buiten Tesla's zijn er geen EV's die momenteel een vermogen van meer dan 70kW aankunnen. Tesla's doen 120kW, Hyundai kan 70kW en Nissan en BMW 50kW, maar er zijn momenteel enkel 50kW laders beschikbaar. Tesla bood inderdaad aan om hun superchargers beschikbaar te maken voor andere merken maar die andere merken zijn daar niet op ingegaan. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.