Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De massa werkt tegen, maar het erg lage zwaartepunt werkt voor. Nauwelijks bodyroll, of duiken of steigeren. Wat het wel doet is banden vreten, want massa wil natuurlijk eerst niet in beweging raken en eens in beweging niet makkelijk terug stoppen of van richting veranderen.

Nu, qua massa zit je in de regio BMW X5/X6 en Porsche Cayenne, maar met een aanzienlijk lager zwaartepunt. Het zal dus niet zoals een 911 rijden, maar per definitie beter dan een X5M/X6M/...

Geplaatst:

En remmen moet je niet doen ? Enfin je hebt de vgl al herleid naar een X5 ipv M2. Dat is al een serieuze stap :)

Geplaatst:

Aangezien je het beter weet lijkt het me best dat je dat ook zo verkondigt en mijn mening hierop negeert.

Geplaatst:

Tesla boys :inlove:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180115_03299969

‘Omruilen? Ik denk er niet aan’, reageert Thomas G. aan Het Nieuwsblad, de West-Vlaming die de nummerplaat A-IO al sinds 2014 bezit. ‘Ik heb het net gekozen omdat het lijkt op A-10. Overal waar ik kom, denken ze dat ik een minister ben. Vroeger reed ik met een VW, maar sinds enkele weken met een Tesla. Sindsdien is iedereen ervan overtuigd. Onlangs werd ik tegengehouden voor een alcoholcontrole. Door het open raam hoorde ik de politie fluisteren: Dat is een minister...’

:inlove:

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

:lolz:

Al vier keer heeft hij zo’n boete in de brievenbus gekregen, zo vertelde minister Bacquelaine afgelopen weekend in de Franstalige krant La Capitale. Telkens voor overtredingen in de buurt van Brugge: ofwel omdat hij te snel reed, of omdat zijn dienstwagen verkeerd geparkeerd stond. Alles samen: 253 euro.

Vroeger reed ik met een VW, maar sinds enkele weken met een Tesla. 

Zo vaak loop ik trouwens geen boetes op.

Does not compute :D

Geplaatst:

Laten we alsjeblieft geen logica gebruiken in dit topic!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
12 uren geleden, Jokke_vlo zei:

In heb daar echt die ervaring niet voor nodig om 100% zeker te zijn. Echt man..... echt !

Dus @Tom Bentley kent zonder er mee te hebben gereden het verschil tussen een GT3 zonder en één met vleugel? :ninja:

:biggrin:

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Of course ! Met al de opgedane ervaring en kennis

Geplaatst:

OMG niet kunnen belijken zelfs nadat ik de eerste 5 minuten skipte. Wel leuk voor een volgende discussie.

Can they compete :)

Geplaatst:

Tuurlijk niet.

Hybrid is per definitie willen maar niet kunnen tov 100% elektrisch. Combineer anders effe de nadelen van beide systemen.

En dat meen ik.

Geplaatst:

Als je dan wil zagen over dat filmpje... Rond 5 minuten hebben ze het over de knoppen die geen knoppen meer zijn maar een zwart tablet met touch knoppen... Tesla heeft dat handig opgelost: je ziet nooit zwarte knoppen met je vingerafdrukken op, want altijd als je instapt is het scherm aan.

Geplaatst:

En wat fuel zegt klopt gewoon... Je krijgt de nadelen van een beperkte batterij (zelfs zonder snelladen want je hebt enkel een Type 2 connector) en de nadelen van een zware auto. Je sleurt dus eigenlijk veel mee om een grote stinkende geluidsgenerator mee te slepen. En ja, je kan op 5 minuten de brandstoftank volgieten.

Maar vergelijk dat dan met een Model S, en dan zit je naast de grotere koffer ook nog eens met een makkelijkere achterbank want geen aandrijflijn, en vooraan ook nog eens een koffer. En +500km range (NEDC) en goedkoper tanken.

Die discussie over luxe binnenin... Ja, ik kon geen contraststiksels selecteren, maar voor de rest is de afwerking met alcantara en zwart en wit leder dik in orde.

Geplaatst:

Gewoon eens een Model S rijden, dan begrijp je het.

Oh wacht.... :ninja:

Geplaatst:

Ja Ik begrijp dat ik op mijn vele lange trips snacks moet eten en 2 uur langer onderweg ben.

Zelfs een 991 is inferieur voor jou he. Eigenlijk had bij als Nick de Messias moeten hebben

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Die vele lange trips doe je toch binnendoor met een andere auto? :ninja: 

Geplaatst:

Ge moogt altijd proberen om in de winter de Route des Cretes te nemen

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zal wel. Telkens ik mij kandidaat stel is er wel een seut die vind dat ik dat helemaal niet mag proberen.

Geplaatst:
17 uren geleden, wooter zei:

0-100 in 5s, mijn Z4 deed niet beter.

Bochten gaat dat ding ook goed af, laag zwaartepunt.

Niet dat dat magisch beter rijdt maar ben wel curieus.

17 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Echt serieus denk je nu echt dat je gaat kunnen peren op zulke banen vgl met sportwagens omdat hij 0-100 in 5 sec doet. Probeer toch een kleine beetje realisme in je denken te steken aub

@PJH : bij deze graag plaats vrij houden voor mij aub :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur geleden, wooter zei:

En wat fuel zegt klopt gewoon... Je krijgt de nadelen van een beperkte batterij (zelfs zonder snelladen want je hebt enkel een Type 2 connector) en de nadelen van een zware auto. Je sleurt dus eigenlijk veel mee om een grote stinkende geluidsgenerator mee te slepen. En ja, je kan op 5 minuten de brandstoftank volgieten.

Maar vergelijk dat dan met een Model S, en dan zit je naast de grotere koffer ook nog eens met een makkelijkere achterbank want geen aandrijflijn, en vooraan ook nog eens een koffer. En +500km range (NEDC) en goedkoper tanken.

Die discussie over luxe binnenin... Ja, ik kon geen contraststiksels selecteren, maar voor de rest is de afwerking met alcantara en zwart en wit leder dik in orde.

Het is een feit dat een hybride steeds die zware batterijen aan boord heeft om slechts 25km elektrisch kunnen te rijden, en dan ook nog eens zeer traag, want je hebt dan bijlange niet de power van een Tesla.

Dat je veel ruimte hebt is ook waar, maat zo'n Panamera is al meer dan groot genoeg, voor mij.

Qua afwerking komt de Tesla nog niet tot aan de enkels van een Panamera. Leder, ehm, platsiek zal je bedoelen, want in een Tesla kan je geen echt leder meer krijgen. Ook zullen de stoelen van de Panamera veel beter zitten. De Tesla is een Amerikaanse auto, en dat merk je aan het design, de afwerking en de materiaalkeuze. Neen, op dat gebied is Porsche echt wel de top.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
17 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Echt serieus denk je nu echt dat je gaat kunnen peren op zulke banen vgl met sportwagens omdat hij 0-100 in 5 sec doet. Probeer toch een kleine beetje realisme in je denken te steken aub

Onderschat een Tesla niet qua wegligging, en na elke bocht katapulteer je weg op een manier dat je met geen enkele sportwagen kan. Natuurlijk zijn sportwagens beter in de bochten, temeer ze kleiner en lichter zijn. Hou er rekening mee dat het hier over openbare wegen gaat, en niet over een circuit.

Waarom ik zo'n rondrit niet met een Tesla wil doen, is omdat je er geen plezier aan hebt. Waar is de motorsound, waar is de manuele versnellingsbak, en vooral, waar ga je laden als 'm na 150km leeg is, want dat ga je hebben als je in de ardennen gaat 'peren'. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid