Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ok die eigenaar liegt als hij zegt dat dat laden kloteboel is en zijn range ontoereikend is? Dat is eigenlijk wat jullie zeggen? Hij ziet een probleem en jullie niet. Die mens werkt overdag (batterij niet altijd vol dus) en rijdt dan ‘s avonds door naar Knokke. Woont omgeving Brakel Ik deel alleen die mens zijn mening mee en jullie beweren dat hij zevert. Tja Dat hij het nooit meer wil kopen heeft dus geen reden ondanks de gigantische fiscale voordelen Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 2 minutes ago, BMWMB said: Dat is juist! En ik kom terug op wat ik altijd heb gezegd. Als je dikwijls meer dan 400km per dag wil doen, dan kan je beter geen Tesla kopen. In mijn geval is dat niet zo dikwijls. En als ik dan toch eens 660 km wil rijden in 1 dag, dan ga ik met plezier onderweg ergens superchargen. En als je naar Zeeland wilt, kan je in Ekeren laden Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 1 minuut geleden, Jokke_vlo zei: Ok die eigenaar liegt als hij zegt dat dat laden kloteboel is en zijn range ontoereikend is? Dat is eigenlijk wat jullie zeggen? Hij ziet een probleem en jullie niet. Die mens werkt overdag (batterij niet altijd vol dus) en rijdt dan ‘s avonds door naar Knokke. Woont omgeving Brakel Hij is dus de ganse dag in Brakel? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Just now, Jokke_vlo said: Ok die eigenaar liegt als hij zegt dat dat laden kloteboel is en zijn range ontoereikend is? Dat is eigenlijk wat jullie zeggen? Hij ziet een probleem en jullie niet. Die mens werkt overdag (batterij niet altijd vol dus) en rijdt dan ‘s avonds door naar Knokke. Woont omgeving Brakel Brakel-Knokke is 105km. Met een Model X 90D is dat pakweg 1/3e accu dat hij daar mee kwijt is. Hoeveel accu heeft hij nog over als hij 's avonds naar Knokke wil? Waar komt hij vandaan? En als hij van Brussel komt, kan even laden in Aalst er niet meer vanaf? Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Hij is dus de ganse dag in Brakel?Echt man !! Stop er nu mee en bel hem anders zelf. Moet ik hem ondervragen of zo? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ik denk eerder dat het probleem is dat de kerel een elektrische auto heeft maar gewoon niet wil laden. Naast de supercharger in Aalst zijn er ook nog snelladers langs de snelweg in Drongen, in Brugge aan de E403, en meerdere 'gewone' laadpalen in Knokke zelf. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 3 minutes ago, Jokke_vlo said: Echt man !! Stop er nu mee en bel hem anders zelf. Moet ik hem ondervragen of zo? Jij draaft hem op om een punt te bewijzen Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Dat gaat dan binnenkort verschieten worden als Porsche EV gaat https://newsroom.porsche.com/en/technology/porsche-emobility-electrified-vehicles-powertrain-electric-motors-acceleration-performance-power-charging-parks-ccs-standard-range-mission-e-14839.html Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 13 minutes ago, BMWMB said: Nogmaals! Wanneer zou ik geen Tesla kopen? 1. Als je vele dagen meer dan 400km per dag moet rijden 2. Als je steeds heel snel wil rijden, en ik denk dan aan Duiste Autobahn ritten. Als je geen 7 andere auto's in de garage hebt als alternatief .... Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ik heb er maar 1 waar ik mee rij en ben er super tevreden mee Ik ben heel benieuwd hoe BMWMB de toekomst gaat ervaren :). Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Jij draaft hem op om een punt te bewijzen [emoji4]Gast ! Ik zit gisteren aan tafel en dat komt ter sprake. Ik ben die mens niet gaan opzoeken om hier negatief te praten . Punt Jullie reageren echt niet meer normaal Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 12 minuten geleden, ir_fuel zei: Als je geen 7 andere auto's in de garage hebt als alternatief .... Er zijn ook mensen die wel eens hun niet-elektrische auto willen wisselen met mijn Tesla, moest ik een week ver op vakantie willen gaan, en niet met de Tesla willen gaan. Toen ik in Zolder aan de Supercharger stond was er zo'n man, die een week met de Tesla van z'n broer reed, omdat die met z'n Audi op skivakantie was. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 5 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Gast ! Ik zit gisteren aan tafel en dat komt ter sprake. Ik ben die mens niet gaan opzoeken om hier negatief te praten . Punt Jullie reageren echt niet meer normaal Wij proberen het gewoon te begrijpen Jokke, niet meer en niet minder... Met de info die ik nu heb begrijp ik de man niet. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 17 minuten geleden, ir_fuel zei: Als je geen 7 andere auto's in de garage hebt als alternatief .... Awel, we zullen na een jaar eens zien hoeveel keren ik de Tesla niet heb genomen, en wel de Range Sport van mijn vrouw. Het zal bitter weinig zijn, om niet te zeggen gewoon niet. Nu nemen we in de weekends dikwijls de Range, maar dat gaat gedaan zijn eens de Tesla er is. Elke euro telt... En de kids vinden de Tesla cooler, en ik rijd er liever mee dan met die camion. Quote
Mbman 3.470 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 38 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Hij ziet een probleem en jullie niet. Die mens werkt overdag (batterij niet altijd vol dus) en rijdt dan ‘s avonds door naar Knokke. Woont omgeving Brakel Ik denk dat dat idd een groot probleem is met zo'n Tesla voor zelfstandigen zoals die man uit Brakel en zoals mezelf. Ik rijd +- 35k km per jaar, hetgeen niet zo veel is. Maar op drukke dagen doe ik wel heel wat adressen, waar de auto dan stilstaat en niet kan opladen. Als ik dan 's avonds nog naar de kust (100km) wil rijden, waar geen oplaadmogelijkheid is in mijn garage om dan de volgende dag terug te rijden, dan heb ik toch een probleem ? Quote
flupke73 10.918 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Voor grote afstanden: de trein gecombineerde mobiliteit is de toekomst mgv futurolooch Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 7 minuten geleden, Mbman zei: Ik denk dat dat idd een groot probleem is met zo'n Tesla voor zelfstandigen zoals die man uit Brakel en zoals mezelf. Ik rijd +- 35k km per jaar, hetgeen niet zo veel is. Maar op drukke dagen doe ik wel heel wat adressen, waar de auto dan stilstaat en niet kan opladen. Als ik dan 's avonds nog naar de kust (100km) wil rijden, waar geen oplaadmogelijkheid is in mijn garage om dan de volgende dag terug te rijden, dan heb ik toch een probleem ? Ik doe ook 35 -40k km per jaar. Hoeveel km doe je op die drukke dagen? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 6 minutes ago, Mbman said: Ik denk dat dat idd een groot probleem is met zo'n Tesla voor zelfstandigen zoals die man uit Brakel en zoals mezelf. Ik rijd +- 35k km per jaar, hetgeen niet zo veel is. Maar op drukke dagen doe ik wel heel wat adressen, waar de auto dan stilstaat en niet kan opladen. Als ik dan 's avonds nog naar de kust (100km) wil rijden, waar geen oplaadmogelijkheid is in mijn garage om dan de volgende dag terug te rijden, dan heb ik toch een probleem ? Ik heb ook al 's avonds ritten gedaan na een dag werken. Nood breekt wet; als je moet laden moet je laden. Dat is toch ook met een gewone auto? En ik ben toch ook altijd thuis geraakt. En ja als je er niet om geeft kan je inderdaad met je diesel ook 60 liter tanken op de snelweg om 1000km verder te geraken. Maar dan tank je diesel, en dat heb ik ook al lang niet meer gedaan. Quote
Germinal 464 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ziehier bewijs uit eigen ervaring. Een foto die ik hier al eerder postte. Het was toen dus 1°C overdag! Een verbruik van 296 Wh/km bij sportief rijden, en continu volgas accelereren en hernemen. Als het waar is wat op die site staat, dan ga ik een supergelukkig mens zijn, want dan gaat mijn verbruik in de zomer minder dan 200Wh zijn bij zo'n zotte rijstijl. Meer moet dat niet zijn... Als je dan kijkt naar het gemiddeld verbruik van minder dan 250Wh dat ik reed de dag dat ik 'm naar Aartselaar terugbracht, dan gaat dat in de zomer dus maar 170Wh zijn, wat zou neerkomen op een rijbereik van ruim 500km! Ik hoop dat ze gelijk hebben... [emoji4]Sorry man.. maar je ziet het echt te positief qua verbruik.Ofwel heb jij een super bompa rijstijl natuurlijk Maar continu volgas en hernemen is eerder 400-600wh.Ik kan alleen uit ervaring spreken en op een ritje Brussel - Antwerpen over de E19 had ik iets meer dan 100km rated range verbruikt.Maar ik ben benieuwd naar uw eerste 500 km rit aan 120kph. Ik trakteer u dan een bak bier Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Wij gaan dit jaar skiën in Sankt Anton. Helaas heb ik dan de Tesla nog niet, want anders had ik die auto genomen. Maaseik - Sankt Anton: 764km 's Morgens vertrekken wij steeds rond 9u. Eerste deel zou ik rijden tot in Waldlaubersheim. We hebben dan 270km gereden, en kunnen daar lunchen met de kids, 40 minuten, en ondertussen is de auto alweer voldoende geladen om tot de volgende supercharger te geraken. De 2de stop is dan in Ulm, waar we een koffie kunnen drinken, en ondertussen alweer kunnen superchargen, een half uur, om dan verder te rijden tot Sankt Anton. Het leuke is dat er in Sankt Anton 4 Superchargers zijn, waar ik in die week wel even een moment vindt om 'n een uur te laten laden zodat 'm weer vol is. Misschien hoeft dit zelfs niet, want aan een standaard stopcontact van 220V is 'm in de week ook volledig weer geladen. En dan dezelfde weg weer terug naar huis. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 11 minutes ago, Germinal said: Sorry man.. maar je ziet het echt te positief qua verbruik. Ofwel heb jij een super bompa rijstijl natuurlijk Maar continu volgas en hernemen is eerder 400-600wh. Ik kan alleen uit ervaring spreken en op een ritje Brussel - Antwerpen over de E19 had ik iets meer dan 100km rated range verbruikt. Maar ik ben benieuwd naar uw eerste 500 km rit aan 120kph. Ik trakteer u dan een bak bier BMWMB zegt zelf dat ie 130 op de snelheidsmeter rijdt. Dan haal je nog niet eens 300wh/km met een Model S. Continu volgas en hernemen, dan rij je zonder respect voor je rijbewijs in België en vermoedelijk ook zonder respect voor je mede weggebruikers. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 16 minuten geleden, Germinal zei: Sorry man.. maar je ziet het echt te positief qua verbruik. Ofwel heb jij een super bompa rijstijl natuurlijk Maar continu volgas en hernemen is eerder 400-600wh. Ik kan alleen uit ervaring spreken en op een ritje Brussel - Antwerpen over de E19 had ik iets meer dan 100km rated range verbruikt. Maar ik ben benieuwd naar uw eerste 500 km rit aan 120kph. Ik trakteer u dan een bak bier Ik heb nergens gezegd dat mijn Tesla 500km zal doen. Ik haal dit aan omdat ik mijn Tesla had begin december en ik er vlot mee onder de 250Wh verbruik kon geraken. Er werd beweerd dat op van die koude dagen de range met 40-50% daalt, awel, dan zal ik in de zomer vlot 500km kunnen rijden volgens die theorie. Ik hoop op 400-450km. Trouwens toen ik de Tesla had, heb ik echt wel naar het verbruik gekeken, en ook aan constante snelheid op de snelweg. Ziehier alweer één van mijn foto's. Tussen 40 en 25km heb ik snelweg gedaan aan 130 op de teller, met de laatste 5km aan 100 km/u, wat je ziet aan het lagere verbruik. Toen was het buiten maar 1°C! In de zomer gaat dat vlot +20% beter zijn. Tussen 50 en 40km was het aan zeer vlot tempo, met steeds volgas accelereren, en dan nog kom ik amper boven de 400Wh. Tussen 25 en 15km expressweg met een paar vlotte stoplichtsprintjes, niet full pull, 3/4 gas. Tussen 15 en 10 gewoon baan tegen 50 -70. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ik denk dat dat idd een groot probleem is met zo'n Tesla voor zelfstandigen zoals die man uit Brakel en zoals mezelf. Ik rijd +- 35k km per jaar, hetgeen niet zo veel is. Maar op drukke dagen doe ik wel heel wat adressen, waar de auto dan stilstaat en niet kan opladen. Als ik dan 's avonds nog naar de kust (100km) wil rijden, waar geen oplaadmogelijkheid is in mijn garage om dan de volgende dag terug te rijden, dan heb ik toch een probleem ?BMWMB snapt dat niet met de info die je nu geeft. Gelieve uw voorbeeld te detailleren. We onderzoeken dan uw foute zienswijze. Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Zijn jullie die discussie nu nog niet moe? Eerlijk gezegd als ik zo moet plannen waar en wanneer dat ik moet stoppen en voor hoelang. Dat doet me wel huiveren. 4 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 10 minuten geleden, Jokke_vlo zei: BMWMB snapt dat niet met de info die je nu geeft. Gelieve uw voorbeeld te detailleren. We onderzoeken dan uw foute zienswijze. Zo is het! Ik doe ook 35-40k km per jaar, en ik zie geen probleem. Graag wil ik Mbman zijn situatie bekijken om te zien of een Tesla voor hem interessant is, of net niet. Is daar iets mis mee? Ik merk dat vele mensen het elektrisch rijden niet begrijpen. " Ik ga toch niet iedere dag een uur gaan liggen laden...". Als ik dan vraag hoeveel dagen ze meer dan 450km doen, dan zeggen de meeste mensen al dat er dat bijna geen zijn. Als ik dan zeg dat je iedere ochtend met een volle batterij vertrekt, dan beginnen ze al anders te denken. "En als ik dan toch eens 500 of 600km moet rijden, wat dan?" Awel, er staan in België om de 50-100km superchargers. Als je 600km wil doen in 1 dag, dan moet je NIET volladen, dus NIET een uur superchargen, maar wel voldoende om terug thuis te geraken, 150km dus. Awel, dat heb je geladen in een kwartier tijd. Dan zijn de meeste monden al gesnoerd. "Ah, als je het zo bekijkt, ja, dat is wel al wat anders...." Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.