iceblue 51 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 (aangepast) 2 uren geleden, flupke73 zei: je moet je als gebruiker idd enorm aanpassen, imho is dat niet iedereen gegeven Ik heb mij ook enorm moeten aanpassen toen ik mijn eerste smartphone kocht. Man deze ging niet meer de hele week op 1 lading maar de batterij ging maar 1 dag mee ook het laden duurde veel langer en de gsm veel veel groter, logger, zwaarder en geen toetsen meer. En toch gebruik ik nog steeds een smartphone en zie ik hetzelfde bij veel mensen rondom mij. 18 februari 2018 aangepast door iceblue Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Straf hoe fanboys reageren op andere eigenaars ....Nee, je had klachten hoe ik in een Porsche topic kritiek had op je brandstofverbruik en dat heeft je zo opgejaagd dat je de mods heel het spel hebt laten verwijderen.En nu kom je hier weeral vage negatieve dingen verkondigen... Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Het is wel altijd negatief.Ik was eens benieuw als die man gisteren heel positief was geweest over z’n Tesla, of je dat dan ook hier zou gepost hebben.Sorry maar jullie verbloemen alle negatieve punten op zo een manier dat het anti reclame wordt. Yup als ik iets Verbeeck als gisteren dan deel ik dat om toch iets of wat nuance te brengen.Soit ik ga jullie niet verder storen. Verhaal van gisteren was wat ter sprake kwam tijdens een etentje en werpt enige nuance op.Het is zeker allemaal niet negatief maar dat absurd extremisme helpt het imago hier eerder naar de zak imo he Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Welk extremistisch imago? Als ik zeg dat ik heel tevreden ben over mijn keuze en ik elke dag met volle batterij mijn rit kan starten en zelden aan een supercharger sta geloof je me niet, maar wij moeten jou dan geloven dat je iemand spreekt die magisch dit niet kan, dan klopt er toch iets niet.Zoals iceblue zegt ontmoet je inderdaad misschien enkel mensen die hun Nokia 6110 hebben ingewisseld op een iPhone en gefrustreerd zijn dat de batterij na een anderhalve dag plat is door constant te bellen, terwijl anderen misschien stilzwijgend hun iPhone elke dag aan de lader hangen en zelden bellen maar meer surfen, mailen en chatten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Nog niet maar misschien wel met een volgende update... . AP is tot 150. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Nu gaan we naar het niveau dat die man gisteren “dingen zegt die niet kloppen” Misschien waren we zat en staat zijn auto niet te koop. Was een fata morgana mijn excuses. Soit ik kruip terug in mijn prehistorische grot zodat je God Elon verder kan aanbidden Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Daarom dat ik je vroeg wat voor Model X hij had gekocht want een 75D heeft natuurlijk minder range dan een 90D of 100D.Misschien kan je daar op antwoorden? Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 En misschien ook vermelden wat zijn gemiddeld verbruik is en hoeveel ie thuis kan laden. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Sorry maar jullie verbloemen alle negatieve punten op zo een manier dat het anti reclame wordt. Yup als ik iets Verbeeck als gisteren dan deel ik dat om toch iets of wat nuance te brengen.Soit ik ga jullie niet verder storen. Verhaal van gisteren was wat ter sprake kwam tijdens een etentje en werpt enige nuance op.Het is zeker allemaal niet negatief maar dat absurd extremisme helpt het imago hier eerder naar de zak imo he Heb ik dan nog geen minpunten van Tesla vernoemd? Dan moet je toch eens beter lezen en onthouden. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ik ben@wooter niet hé. :-) Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 3 hours ago, wooter said: Daarom dat ik je vroeg wat voor Model X hij had gekocht want een 75D heeft natuurlijk minder range dan een 90D of 100D. Misschien kan je daar op antwoorden? De dooddoener. JE HEBT HEM NIET DE KEUTELS UIT ZIJN NEUS GEVRAAGD DUS JE VERHAAL IS #FAKENEWS Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Maar fuel, heel het verhaal trekt gewoon op niks. Ik heb hier statistieken van wat een Tesla doet aan 120 en 150 km/u, en er ontbreekt gewoon een heel verhaal achter. Ik ben nooit op zoek naar een stekker. Ik ben nooit zoveel tijd verloren. Ik ben er zelfs achter gekomen dat ik mijn zware voet kan behouden als ik wil. Maar ik heb wel een X 100D. En dat betekent dat je met een X 75D heel wat andere resultaten kan zien. Logisch, als je een 25% minder grote brandstoftank hebt. Ik vind het anderzijds heel opvallend dat jokke altijd wel ergens een obscure Tesla eigenaar kan ontmoeten waar alles aan scheelt, een abnormaal hoog verbruik waar je ofwel continu met trailer voor moet rijden of enkel 's nachts plankgas voor moet rijden, en dat de auto te koop staat, maar dat je die auto's dan niet te koop kan vinden. Je zou bijna beginnen denken dat... dat Jokke iets persoonlijks tegen een Tesla heeft... Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ik heb er nu al veel zien rijden maar dat is constant aan 100km/h hoor dus kan wel geloven dat het spel niet gemaakt is om vlot mee te rijden Deze week naar Lux gereden en dat zou al niet gelukt zijn zonder bij te laden. Dan hoeft het voor mij al niet meer Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 9 minutes ago, dragonfly said: Ik heb er nu al veel zien rijden maar dat is constant aan 100km/h hoor dus kan wel geloven dat het spel niet gemaakt is om vlot mee te rijden Waar zie je die dingen rijden want ik zie ze altijd met het verkeer mee rijden, of zelfs sneller dan mij. Hier en daar eentje die strak 120 aan houdt maar nooit volk dat 100 zit te rijden. 9 minutes ago, dragonfly said: Deze week naar Lux gereden en dat zou al niet gelukt zijn zonder bij te laden. Dan hoeft het voor mij al niet meer Vanwaar kwam je dan? En met welke Tesla zou dit dan niet gelukt zijn? Model S 100D kan dit vanaf de kust, mijn Model X 100D zou vanuit Gent nog over hebben. Een Model X 75D dan? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Dat zal bij mij toch niet het geval zijn. En de voorbije weken heb ik terug meer de baan aan het doen, en ben ik toch een aantal keren door een Tesla voorbij gereden op de snelweg, telkens een X en telkens een 100d. Ik rijd meestal 130 op de teller. En ik heb er natuurlijk ook tegen 100/120 op het rechter rijvak zien rijden, wat telkens oudere Model S'en zijn. Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 BMWMB, als jij 130 rijdt om niet 127 op GPS te doen, ga je in een Model S 100D absoluut geen last hebben van range... Gewoon 127 op te teller (is 126 op GPS, zal hetzelfde zijn als jouw echte snelheid nu, en veilig genoeg) en dan zal je al pech hebben om meer dan 250 watt per kilometer te verbruiken, en zit je dus zeker aan 400km range bij een volle batterij en als je wel wat van risico houdt. Vertrek je 's morgens met 90% en wil je pakweg 15% marge houden, heb je makkelijk 300km aan range zonder ooit in problemen te geraken. En bij file zakt het verbruik nog meer, dus nog meer range. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ik heb een klant in Bourscheid (Luxemburg). Als ik daar naartoe zou willen rijden, dan zou ik vlot heen en terug geraken, want het is 350km heen en terug. Stel dat ik toch wat sneller zou willen rijden over die heerlijke E42, dan zou ik in Verviers kunnen superchargen op mijn weg terug. Afhankelijk van mijn rijstijl zou ik daar dus niet ofwel max. 10 minuten moeten superchargen. Ik zie het probleem niet... Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 4 minuten geleden, wooter zei: BMWMB, als jij 130 rijdt om niet 127 op GPS te doen, ga je in een Model S 100D absoluut geen last hebben van range... Gewoon 127 op te teller (is 126 op GPS, zal hetzelfde zijn als jouw echte snelheid nu, en veilig genoeg) en dan zal je al pech hebben om meer dan 250 watt per kilometer te verbruiken, en zit je dus zeker aan 400km range bij een volle batterij en als je wel wat van risico houdt. Vertrek je 's morgens met 90% en wil je pakweg 15% marge houden, heb je makkelijk 300km aan range zonder ooit in problemen te geraken. En bij file zakt het verbruik nog meer, dus nog meer range. Dat heb ik gemerkt als ik de testwagen terug naar Aartselaar bracht, en ik aan een verbruik zat van minder dan 250Wh. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 4 minutes ago, BMWMB said: Ik heb een klant in Bourscheid (Luxemburg). Als ik daar naartoe zou willen rijden, dan zou ik vlot heen en terug geraken, want het is 350km heen en terug. Stel dat ik toch wat sneller zou willen rijden over die heerlijke E42, dan zou ik in Verviers kunnen superchargen op mijn weg terug. Afhankelijk van mijn rijstijl zou ik daar dus niet ofwel max. 10 minuten moeten superchargen. Ik zie het probleem niet... Ga dan best niet naar ginder tussen 1 oktober en 1 mei ... https://forums.tesla.com/forum/forums/cold-weather-range-loss 30-40% verlies bij "koud" weer. En blijkbaar is 5 graden al koud genoeg, laat staan als het vriest. Van uw 300km range schiet er nog 180 - 210km over. Maargoed, het zal weer allemaal niet waar zijn Quote
dragonfly 14.975 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Op de E40 rijden er genoeg en ik ben nog nooit ingehaald door een Tesla. H/T vanaf de kust? Dat wil ik nog eens zien. VDV ga ik normaal niet meer nemen dus dan moet ik al speciaal gaan omrijden om te laden. Als jij een Tesla regelt wil ik dat met veel plezier eens uittesten Quote
Gast wooter Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 12 minutes ago, ir_fuel said: Ga dan best niet naar ginder tussen 1 oktober en 1 mei ... https://forums.tesla.com/forum/forums/cold-weather-range-loss 30-40% verlies bij "koud" weer. En blijkbaar is 5 graden al koud genoeg, laat staan als het vriest. Van uw 300km range schiet er nog 180 - 210km over. Maargoed, het zal weer allemaal niet waar zijn Het was deze morgen 1 graden. Het zullen dan wel fake graden geweest zijn, of ik heb 30-40% meer over bij warm weer Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Sorry voor mijn post. Komt natuurlijk van een forum van Tesla haters en zal dus niet objectief zijn. 1 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Vrijdag heb ik met vrouw en kinderen een dagje vrij genomen, en zijn we gaan shoppen in Antwerpen. Naar ginder meer file gehad dan verwacht, en ons dan een uur later dan gehoopt, om 11u aangekomen in de parking 'Inno' aan het Hopland. Daar kan je dus gratis je auto laden, en vrijdag stond er geen enkele elektrische wagen, hoewel meerdere laadpunten. 's Morgens zou ik met een volle batterij vertrokken zijn, aan 250Wh x 120km = 30KW verbruik, zou in 3u tijd volledig gratis terug geladen zijn. Zalig toch. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 18 minuten geleden, ir_fuel zei: Ga dan best niet naar ginder tussen 1 oktober en 1 mei ... https://forums.tesla.com/forum/forums/cold-weather-range-loss 30-40% verlies bij "koud" weer. En blijkbaar is 5 graden al koud genoeg, laat staan als het vriest. Van uw 300km range schiet er nog 180 - 210km over. Maargoed, het zal weer allemaal niet waar zijn Toen ik mijn Model S als testwagen had was het begin december en was het ook koud buiten. Toch was mijn verbruik minder dan 250Wh. In de zomer kan je zelfs minder dan 200Wh halen bij een normale rijstijl. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 18 februari 2018 Geplaatst: 18 februari 2018 Ok. Die Tesla haters op dat forum kletsen duidelijk uit hun nek. Ik zou ze eens mijn gedacht gaan zeggen als ik van u was. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.