Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 minuten geleden, Mbman zei:

ik kan niet in de garage rijden dus die staat gewoon op de kustlaan. Geen stopcontact dus.

En bij het economisch centrum? Is dat uw kantoor? 

Geplaatst:

BMWMB, die Tesla Wall Connector kan je ook op je werk plaatsen. Dan kan je wel niet beveiligen dat er iemand anders dat ding in prikt, maar het is wel een van de goedkoopste wall chargers.

Geplaatst:
Zojuist, BMWMB zei:

En bij het economisch centrum? Is dat uw kantoor? 

nee

Geplaatst:
2 minuten geleden, wooter zei:

image.thumb.png.f686465c83f74d8e775c555cc6df43db.png

ja, en ?

ik ga niet gaan betalen om hem in een parking te gaan zetten als het gratis is rechtover de ingang van mijn garage he

Geplaatst:
1 minute ago, Mbman said:

ja, en ?

ik ga niet gaan betalen om hem in een parking te gaan zetten als het gratis is rechtover de ingang van mijn garage he

De 2 blauwe zijn parkings, de anderen zijn openbare plekken.

Geplaatst:

Maar goed, ik hoor het weer, een lijst vol excuses waarom het allemaal niet kan.

Maar gaan tanken aan de Q8 met tegenzin dat gaat wel.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Mbman zei:

nee

Dan is de Tesla voor u geen optie. Als je niet kan laden waar je woont, of waar je werkt, dan is het moeilijk.

Moest ik in uw situatie zijn, dan zou ik ook geen Tesla gekocht hebben.

Toch nog 1 vraag. Waar is je kantoor?

Geplaatst:
8 minuten geleden, Mbman zei:

ja, en ?

Dat is nu toch maar een kleintje om aan het Groenplein te parkeren en dan te voet naar je appartement te wandelen hé. Mbman toch :lolz: 

Geplaatst:
8 minuten geleden, Mbman zei:

ja, en ?

Het hangt er natuurlijk vanaf waar in Knokke je moet zijn. Maar in de ondergrondse van de Minigolf parkeer je een gans jaar voor €1.600 wat neerkomt op nog geen €4,- per dag, terwijl je gratis kan laden. Hoeveel diesel rijd je nu op per dag?

Geplaatst:
1 minuut geleden, dragonfly zei:

Dat is nu toch maar een kleintje om aan het Groenplein te parkeren en dan te voet naar je appartement te wandelen hé. Mbman toch :lolz: 

Dat is natuurlijk een belangrijk gegeven. Ik zou ook niet iedere dag heel ver willen wandelen van mijn auto naar het appartement. Ik weet niet waar mbman moet zijn in Knokke.

Geplaatst:
Zojuist, BMWMB zei:

Dat is natuurlijk een belangrijk gegeven. Ik zou ook niet iedere dag heel ver willen wandelen van mijn auto naar het appartement. Ik weet niet waar mbman moet zijn in Knokke.

Jij snapt het maar onze Tesla God niet. En dat is net waar iedereen zich aan stoort.

Ter info, in de Wetparking ben je er ook aan voor de moeite. Tegenwoordig zijn die laders allemaal bezet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Just now, dragonfly said:

Ter info, in de Wetparking ben je er ook aan voor de moeite. Tegenwoordig zijn die laders allemaal bezet.

Ja leuk he. Dat is het equivalent van gaan tanken en je auto aan de pomp laten staan terwijl je gaat werken.

Geplaatst:

Zoals ik al zei, als je niet thuis of aan de firma deftig kan laden, dan is zo'n Tesla heel moeilijk.

Geplaatst:

In principe kan mbman wel iedere dag in Aalst gaan superchargen, maar dan staat 'm daar iedere dag bijna een uur. Een no go! 

Geplaatst:

Waarom zou hij daar een uur moeten staan?

En het probleem met de laadpalen aan een parking Wet e.a. is dat er meer vraag dan aanbod is.

Bij een klant in NL hebben ze 14 laadplekken en die zijn soms allemaal bezet :D

Geplaatst:
9 minutes ago, dragonfly said:

Jij snapt het maar onze Tesla God niet. En dat is net waar iedereen zich aan stoort.

En ik snap het wel maar de excuses zijn nogal dun.

Ik heb in Brussel ook een klant waar geen laadpaal in de buurt is.

Sucks to be me then als ik dan een kwartiertje bij VdV moet bijladen omdat ik niet genoeg thuis kon laden.

Stel je eerste de vraag waarom je een Tesla zou kopen. Begin niet met "ik koop geen tesla want x en y en z". Dit is het topic waar je begint met "Ik wil een tesla kopen want x en y en z, maar ik stel me vragen over a en b en c".

Wat zin heeft dat nu om in een Lovers topic te gaan stoefen over hoe je een bepaald merk niet wil kopen...

Geplaatst:

H/T Knokke Brussel + 150km extra = 350km. Dat is toch bijna een uur superchargen, niet?

Er zullen nog heel veel laadpalen bij moeten komen om de toekomastige vraag te kunnen beantwoorden. Ik blijf erbij dat als je niet 90% van de tijd thuis of op je werk kan laden, dat het niet simpel is om elektrisch te rijden.

Geplaatst:
1 minuut geleden, wooter zei:

En ik snap het wel maar de excuses zijn nogal dun.

Ik heb in Brussel ook een klant waar geen laadpaal in de buurt is.

Sucks to be me then als ik dan een kwartiertje bij VdV moet bijladen omdat ik niet genoeg thuis kon laden.

Stel je eerste de vraag waarom je een Tesla zou kopen. Begin niet met "ik koop geen tesla want x en y en z". Dit is het topic waar je begint met "Ik wil een tesla kopen want x en y en z, maar ik stel me vragen over a en b en c".

Wat zin heeft dat nu om in een Lovers topic te gaan stoefen over hoe je een bepaald merk niet wil kopen...

Ik vind de excuses allesbehalve dun in het geval van mbman.

Discussiëren mag, en is zelfs plezant! 

Geplaatst:
De enige keren dat ik naar de supercharger moet is overigens omdat ik de elektriciteit thuis nog niet heb laten aanpassen. Als ik in de garage 3 fasen kan laden, ga ik enkel nog naar een supercharger moeten als ik echt eens meer dan 300km op een dag doe en niet ergens aan een paal bij een klant of hotel kan laden.
Maar gelijk welke andere EV die op de markt gaat komen heeft geen kans op slagen want die merken hebben nog geen SC net, schreeuw je dan in andere topics.

Evenwel begrijp ik hier ook het eeuwige getouwtrek niet. Het is toch simpel : doe je soms tot vaak +300km en wil je tussendoor niet stoppen, wacht dan nog maar een paar jaar om de overstap te maken. Maar voor die 80% van de bevolking die enkel per uitzondering +350km doen en veel geld hebben (of een zaak hebben die veel geld heeft) is zo een dikke EV een te overwegen vehicle.

En wat voor die laatste categorie de beste keuze is, is zuiver persoonlijk.

Had ik nu geld, ik kocht nog geen EV maar een laatste kar met karakterblok, voor de laatste keer. En binnen een jaar of vijf of tien, dan zou ik klaar zijn voor mijn eerste EV.
Ik ben nu nog niet klaar voor een EV. Maar ik vind ze wel boeiend! En ik begrijp ook waarom mensen voor een Tesla Model S 100d kiezen. De keuze voor andere Tesla modellen en keuzes begrijp ik evenwel nog niet. Zoals een model S75, waarom kies je dat in godsnaam?
En een Model x, dat begrijp ik ook echt niet. Maar dat ligt aan persoonlijke voorkeur.
  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:

Er wordt hier wel vaak vergeten dat de type aanduiding overeenkomt met de batterij capaciteit en niet met de nuttig bruikbare energie.

Geplaatst:
1 uur geleden, dragonfly zei:

is toch 250m stappen he :lol:

nene, als de Disco begint te falen koop ik mij iets genre RS6, ik ga ook eens aan mezelf beginnen denken :) 

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:
Ik heb nergens gezegd dat mijn Tesla 500km zal doen. Ik haal dit aan omdat ik mijn Tesla had begin december en ik er vlot mee onder de 250Wh verbruik kon geraken. Er werd beweerd dat op van die koude dagen de range met 40-50% daalt, awel, dan zal ik in de zomer vlot 500km kunnen rijden volgens die theorie.
Ik hoop op 400-450km.
Trouwens toen ik de Tesla had, heb ik echt wel naar het verbruik gekeken, en ook aan constante snelheid op de snelweg. Ziehier alweer één van mijn foto's. Tussen 40 en 25km heb ik snelweg gedaan aan 130 op de teller, met de laatste 5km aan 100 km/u, wat je ziet aan het lagere verbruik. Toen was het buiten maar 1°C! In de zomer gaat dat vlot +20% beter zijn.
Tussen 50 en 40km was het aan zeer vlot tempo, met steeds volgas accelereren, en dan nog kom ik amper boven de 400Wh. 

Tussen 25 en 15km expressweg met een paar vlotte stoplichtsprintjes, niet full pull, 3/4 gas.

Tussen 15 en 10 gewoon baan tegen 50 -70.

78377bd2777583b062f5bc07f06384a8.jpg&key=e4f1b2b7dd56e875012be300cf2558d348e796c321d6306f2a2341f6e22b5090

40-50% gaat dat absoluut niet geven... denk wel dat wooter dat kan bevestigen :)))

Ik beweer ook nergens dat 250wh onrealistisch is.. dat is realistisch.. bij 130kph welteverstaan.

En ik ben akkoord dat een tesla 100d een leuke wagen is met afdoende range.

Heb zelf meermaals gezegd dat ik eigenlijk beter een 100d had gekocht ipv panamera omdat ik het elektrisch rijden zo aangenaam vind.

Zolang je thuis kan laden en maar niet op de Duitse autobahn gaat is alles goed met een tesla.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zelfs op de autobahn is dat ding goed, voor zover je als normale mens gaat rijden en niet aan +150 :).

En ik kan niet ontkennen, ik heb ook tot 230 doorgetrokken op de A9 om eens te zien wat dat gaf :D

Geplaatst:

Als ik op de Autobahn ben wil ik plankgas rijden, en dan bedoel ik echt zoveel als mogelijk +200 km/u. Dat zal met een Tesla niet mogelijk zijn helaas.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid