Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 8 minutes ago, Polygoon said: Wat is het verschil met de huidige versie? Zou die nieuwe versie dan ook uit zichzelf van baanvak veranderen etc. of is het gewoon de "stuur-vasthoudt-veiligheid" die weggevallen was? Aangezien je wel van rijvak moet wisselen om van oprit naar snelweg en naar afrit te rijden, zal dat er in hebben gezeten. En aangezien de CEO aan het testen was, vermoed ik dat ie ook de stuur-vasthoud-veiligheid had laten deactiveren. Dat scenario mag als een revolutie klinken, maar het lijkt me eenvoudig doorbouwen op wat de auto al nu kan, en ik elke dag gebruik... Ik zet zelf de richtingsaanwijzer aan maar vanaf dan beslist ie zelf wanneer van rijvak te wisselen. Het enige wat ik me af vraag is in hoeverre dit echt level 3 is, of gewoon balls out de huidige beveiliging deactiveren. Want op de E313 is dit een fluitje, maar op de E42 valt soms gewoon de belijning weg en geeft m'n Tesla het op. En level 3 moet zo een situatie op tijd kunnen herkennen, en level 4 en 5 moeten zelfs zo een situatie probleemloos kunnen nemen. En om dat te doen moet je je computer meer doen dan simpelweg zorgen dat er links en rechts een witte lijn is, en ervoor zorgen dat je voldoende links en rechts stuurt om binnen die 2 witte lijnen te blijven. Je moet op dat niveau al echt AI herkenning in het systeem gaan steken, waardoor ie ook fysieke objecten zoals vangrails en de rand van de weg gaat herkennen, en zelf een rijstrook kan bedenken. De auto moet dus eigenlijk voor de volgende 300-500 meter een plan hebben wat ie gaat doen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 12 minuten geleden, wooter zei: Dat scenario mag als een revolutie klinken, maar het lijkt me eenvoudig doorbouwen op wat de auto al nu kan, en ik elke dag gebruik... Ik zet zelf de richtingsaanwijzer aan maar vanaf dan beslist ie zelf wanneer van rijvak te wisselen. Nee, eigenlijk net NIET. Ik ben niet zo heel verbaasd dat dit al kan tbh ... Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Ze zullen hoogstwaarschijnlijk ook wel niet het moeilijkste stuk weg genomen hebben om zoiets te testen, dat zou helemaal dom zijn Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 41 minuten geleden, wooter zei: @dragonfly ik kan je niet toevoegen op mijn ignore list. kan je dit fixen? Oei, ik post toch enkel maar feiten? Als je daar al niet meer tegen kan. Geen idee ivm die ignore lijst. Krijg je een bepaalde foutmelding? Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 11 minutes ago, dragonfly said: Oei, ik post toch enkel maar feiten? Als je daar al niet meer tegen kan. Geen idee ivm die ignore lijst. Krijg je een bepaalde foutmelding? Het is oud nieuws, het is niet 5K, en het staat duidelijk op de site bij bestellen dat het nog niet beschikbaar is. Of ga je nu ook in het Apple topic verwijzen naar artikels die zeggen dat de Apple HomePod bij release niet stereo kon spelen? Maar ik ben er klaar mee om op al die zever te antwoorden. Heb wel wat beters te doen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Oei, ik post toch enkel maar feiten? Als je daar al niet meer tegen kan. Geen idee ivm die ignore lijst. Krijg je een bepaalde foutmelding?Ignore list werkt bij mij enkel op tapatalk. Op de pc moet ik nog steeds wooter zijn zever aanschouwen. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Zojuist, Tjeu zei: 15 minuten geleden, dragonfly zei: Oei, ik post toch enkel maar feiten? Als je daar al niet meer tegen kan. Geen idee ivm die ignore lijst. Krijg je een bepaalde foutmelding? Ignore list werkt bij mij enkel op tapatalk. Op de pc moet ik nog steeds wooter zijn zever aanschouwen. Dat is niet normaal. Heb je berichten aangevinkt? Er zijn 4 checkboxen die standaard uitstaan. Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 3 minuten geleden, wooter zei: Het is oud nieuws, het is niet 5K, en het staat duidelijk op de site bij bestellen dat het nog niet beschikbaar is. Daar gaat het helemaal niet om. Je verdraait weer de feiten. Lees anders eens wat sites zodat je het wel begrijpt. Kan je @Ritsuke negeren? Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Daar gaat het helemaal niet om. Je verdraait weer de feiten. Lees anders eens wat sites zodat je het wel begrijpt. Kan je [mention=95]Ritsuke[/mention] negeren?Ach, eigenlijk is het wooter zijn fout niet (maar dat maakt het niet minder irritant), maar die van Google die steeds zoekresultaten naar voor schuift die zo dicht mogelijk aanleunen bij wat je wilt lezen. Hij kan op die wijze geen objectieve info meer verkrijgen, waardoor het niet verwonderlijk is dat voor hem Tesla veel beter is dan in de realiteit. Een mooi voorbeeld van de gevaren van zoekoptimalisatie en hoe snel dit kan leiden tot radicalisering, zeker bij makkelijk beïnvloedbare personen. 1 Quote
Jupke 11.092 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 30 minutes ago, dragonfly said: Daar gaat het helemaal niet om. Je verdraait weer de feiten. Lees anders eens wat sites zodat je het wel begrijpt. Kan je @Ritsuke negeren? Zal wel zijn omdat je admin bent dat dit geweigerd wordt. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 2 uren geleden, wooter zei: ... Idd mond vol tanden, moet ik u anders mijn reis van vorige week eens meegeven? Je mag dan eens een realistisch vergelijk maken. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 6 minutes ago, Jokke_vlo said: Idd mond vol tanden, moet ik u anders mijn reis van vorige week eens meegeven? Je mag dan eens een realistisch vergelijk maken. Ik had een reactie, maar besliste ze dan te verwijderen. Mah bon. Nee, ik vind mijn auto een heel goeie reiswagen. Ik kom overal relax aan, ik moet zelf niet veel doen en hij brengt me in alle veiligheid waar ik wil zijn. En ik moet nergens op wachten. Maar ik denk dat we een andere invulling van reizen hebben. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 https://www.ukimediaevents.com/engineoftheyear/results.php?id=ieoty https://www.ukimediaevents.com/engineoftheyear/results.php?id=92 cavakes. Quote
Logic 538 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 13 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Idd mond vol tanden, moet ik u anders mijn reis van vorige week eens meegeven? Je mag dan eens een realistisch vergelijk maken. Is het met de fiets interessanter dan per Tesla? Want een beetje lichaamsbeweging is een must, eerlijk, dat mag wel wat tijd in beslag nemen. Hoe zalig dat kan zijn, als de omgeving en het weer ook een beetje meezit, endorfines in het kwadraat! Ontspannen, strak in het pak arriveer je op de eindbestemming, terwijl je onderweg veel hebt kunnen snacken zelfs. En moeten we 't nog over de TCO, het milieu of onze ziekenhuisfactuur hebben!? Het kan maw niet beter, on-mo-ge-lijk! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Tuurlijk reizen = vakantie. We zitten op AM natuurlijk Tijd genoeg om er een extra lange gezapige trip van te maken. Voorbeeld (let wel het kan zijn dat ik over laadpalen etc heb gezien): Vorige week Race in Zandvoort, hotel Beachhouse. Geen laadpaal te zien op de parking waar ik mocht staan op circuit, geen aan mijn hotel zeer drukke boulevard met amper parkeer plaats. Na de race om 18.15 vertrokken naar Fribourg (CH), aangekomen om 1.20 (om 's morgens om 8u op een meeting te zijn) Aan hotel: geen laadpaal Bij het bedrijf waar ik moest zijn in Givisiez: geen laadpaal Op vrijdag vorige week om 15u vertrekken naar België (natuurlijk met files) en om 22.30 aangekomen. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 2 uren geleden, Tjeu zei: 2 uren geleden, dragonfly zei: Oei, ik post toch enkel maar feiten? Als je daar al niet meer tegen kan. Geen idee ivm die ignore lijst. Krijg je een bepaalde foutmelding? Ignore list werkt bij mij enkel op tapatalk. Op de pc moet ik nog steeds wooter zijn zever aanschouwen. Ignore werkt bij mij op pc, ik heb het net uitgeprobeerd door twee checkboxes met 'berichten' af te vinken(geen idee wat het verschil is tussen de twee). Het aantal paginas in de topic bleef wel hetzelfde als ik wooter ignorede , ze werden alleen korter. Maar ik heb geen nood aan die functie dus ignorelist is weer leeg. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 8 minuten geleden, wooter zei: Wat gingen die nieuw? Net eens gekeken en die dingen gaan nog wel een hoop geld. Zoiets zou ik nog wel zien zitten als eerste elektrische wagen. Wat voor rijbereik haal je daarmee? Werkt dat op de Tesla SC's? Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Ik denk dat je op een 250-300km mag rekenen met originele batterij. De roadster kan niet aan superchargers laden. Je moet dus ook op 2,5 tot 5 uur laden rekenen op een publieke laadpaal. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Ik heb er eentje getest toen ik de Z4M had en de Tesla voelde veel sneller, maar begrenst tot 200 km/u. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Hoeveel gingen die nieuw? Kosten nog bakken vol geld ... Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Dat verklaart veel. Dacht dat die maar 60-70k waren. 100k vind ik nu wel wat overpriced. Quote
Gast wooter Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 https://www.egear.be/tesla-roadster-gen1/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.