Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Je denigrerende uitspraak zegt veel natuurlijk. U bent ceo van Apple en weet het wel ? Ik schrijf duidelijk met mijn boerenverstand. En welke multinational leidt u nu? PS: Nu goed ben nog al wel eens denigrerend uitgelachen door grote jongens, toen ik een reddingsplan voorstelde. Het resultaat is gekend, Nietwaar[mention=127]ir_fuel[/mention] Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 53 minutes ago, wooter said: Dat klopt helemaal, maar die corporate investeerders zitten ook in Tesla. Je kan niet 1,8 miljard halen uit brave huisvaders alleen. Dat is mijn punt. Als de grote investeerders geen resultaten zien, zijn ze weg. Die blijven niet zitten op een wolk van hoop op een mooiere toekomst voor onze aarde of sympathie voor Musk. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Just now, ICM said: Dat is mijn punt. Als de grote investeerders geen resultaten zien, zijn ze weg. Die blijven niet zitten op een wolk van hoop op een mooiere toekomst voor onze aarde of sympathie voor Musk. Maar grote investeerders laten zich ook niet leiden door wat fluffy nieuws. Ze zitten nog altijd er in, en met het recente nieuws zie ik ze niet vertrekken. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 3 minuten geleden, wooter zei: Maar grote investeerders laten zich ook niet leiden door wat fluffy nieuws. Ze zitten nog altijd er in, en met het recente nieuws zie ik ze niet vertrekken. Had Musk onlangs niet gezegd dat hij het volgende kwartaal met winstcijfers ging komen? Als je dan nu 9% (om geen 10 te zeggen) van je personeel moet ontslaan is dat "fluffy" nieuws? Fuck man: als je dat in ons "sociaal" welvarend land zou doen sta je niet alleen aan de schandpaal maar komt de overheid en vakbond zich moeien met je "collectief" ontslag. "Fluffy" nieuws, seriously? Quote
ICM 24.885 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Just now, wooter said: Maar grote investeerders laten zich ook niet leiden door wat fluffy nieuws. Ze zitten nog altijd er in, en met het recente nieuws zie ik ze niet vertrekken. Absoluut. Dat pleit in het voordeel van Tesla. De strategische richting zal een goedbewaard geheim zijn uit de corporate boardrooms van die investeringsmaatschappijen. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 12 minutes ago, Jokke_vlo said: PS: Nu goed ben nog al wel eens denigrerend uitgelachen door grote jongens, toen ik een reddingsplan voorstelde. Het resultaat is gekend, Nietwaar[mention=127]ir_fuel[/mention] Tut tut. Ze bestaan nog altijd Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 7 minuten geleden, ir_fuel zei: Tut tut. Ze bestaan nog altijd Ja en iemand heeft de 17 miljoen euro verlies moeten pakken Ze bestaan nog en ook niet he. De bedrijfsNAAM is overgenomen, niet het bedrijf, dat is kaputski. Geen kat dat daar nog maar 1 euro zou aan gegeven hebben. DENK ik, dacht ik en zie ik. Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 2 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ja en iemand heeft de 17 miljoen euro verlies moeten pakken Ze bestaan nog en ook niet he. De bedrijfsNAAM is overgenomen, niet het bedrijf, dat is kaputski. Geen kat dat daar nog maar 1 euro zou aan gegeven hebben. DENK ik, dacht ik en zie ik. Niemand mag weten dat het over Merckx-velo's gaat zeker http://www.standaard.be/cnt/dmf20170623_02938389 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Absoluut. Dat pleit in het voordeel van Tesla. De strategische richting zal een goedbewaard geheim zijn uit de corporate boardrooms van die investeringsmaatschappijen.Als Tesla groeit ter grootte van een 3e grootste Amerikaanse merk, en je hebt 15% in handen, is dat een comfortabele positie. Als je dan wat van dividenden kan profiteren en na 15 jaar je aandeel verkopen om te cashen, niet slecht.Of het lukt niet en je verkoopt aan 200 terwijl je aan 100 hebt ingekocht en bent nog altijd rijk. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 1 minuut geleden, wooter zei: Of het lukt niet en je verkoopt aan 200 terwijl je aan 100 hebt ingekocht en bent nog altijd rijk. Als je in '13 kocht wel ja Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 15 minuten geleden, wooter zei: Als Tesla groeit ter grootte van een 3e grootste Amerikaanse merk, en je hebt 15% in handen, is dat een comfortabele positie. Als je dan wat van dividenden kan profiteren en na 15 jaar je aandeel verkopen om te cashen, niet slecht. Financiele dingesen zijn mijne rayon niet echt maar ik ben toch al gevallen tegengekomen waar het ging over het verschil tussen een natuurlijke en geforceerde groei. Bij het eerste zit ge financieel veilig maar blijft uw groei beperkt door uw veilige strategie, bij het tweede neemt ge risiko's. Soms hebt ge geen keus, bijvoorbeeld omdat ge met het risiko zit er met natuurlijke groei tussenuit te vallen , maar de boekhouder zal u dan wel zeggen dat groei een valse indicator is van veiligheid. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 47 minuten geleden, wooter zei: Als Tesla groeit ter grootte van een 3e grootste Amerikaanse merk, en je hebt 15% in handen, is dat een comfortabele positie. Als je dan wat van dividenden kan profiteren en na 15 jaar je aandeel verkopen om te cashen, niet slecht. Of het lukt niet en je verkoopt aan 200 terwijl je aan 100 hebt ingekocht en bent nog altijd rijk. Dat hebben er met de cryptomunten ook veel gedacht. Alleen lees je vooral of alleen de succesverhalen. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 1 uur geleden, stijn82 zei: Je kent je geschiedenis duidelijk niet. En iemand die velo'kes maakt, die even gaat uitleggen hoe grote innovatieve bedrijven het moeten doen... Excuseer? De fiets bestaat bijna 200 jaar. Daarbij heeft ie doorheen al die jaren al enorm veel vormen, kleuren en modellen aangenomen en zichzelf keer op keer heruitgevonden. De laatste jaren opnieuw, met ondermeer de elektrische varianten. De fietsenverkoop zit trouwens ook in de lift https://nieuwsfiets.nu/2018/03/02/recordomzet-fietsverkopen-2017-976-miljoen/ (wel artikel uit Nederland, maar in België zal het zeker ook zo zijn). Dat het daarenboven opnieuw de fiets is die heer en meester in de stad wordt en er de laatste jaren opnieuw enorm veel in fiets infrastructuur geïnvesteerd wordt (zoals fietsostrades) toont net aan dat de fietsindustrie steeds inventief genoeg is om het antwoord klaar te hebben, voor de vraag gesteld wordt. Uw neerbuigende kijk op de fietsindustrie lijkt me niet terecht. 2 Quote
josenjef 436 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Absoluut. Dat pleit in het voordeel van Tesla. De strategische richting zal een goedbewaard geheim zijn uit de corporate boardrooms van die investeringsmaatschappijen.Het kan inderdaad gewoon "het dak repareren terwijl de zon schijnt" zijn, zolang die grote investeringsmaatschappijen aan boord blijven wil ik dat ook geloven. Alleen kan het heel snel bergaf gaan wanneer die afhaken en er nergens Profit zit. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 24 minutes ago, Tjeu said: Excuseer? De fiets bestaat bijna 200 jaar. Daarbij heeft ie doorheen al die jaren al enorm veel vormen, kleuren en modellen aangenomen en zichzelf keer op keer heruitgevonden. De laatste jaren opnieuw, met ondermeer de elektrische varianten. De fietsenverkoop zit trouwens ook in de lift https://nieuwsfiets.nu/2018/03/02/recordomzet-fietsverkopen-2017-976-miljoen/ (wel artikel uit Nederland, maar in België zal het zeker ook zo zijn). Dat het daarenboven opnieuw de fiets is die heer en meester in de stad wordt en er de laatste jaren opnieuw enorm veel in fiets infrastructuur geïnvesteerd wordt (zoals fietsostrades) toont net aan dat de fietsindustrie steeds inventief genoeg is om het antwoord klaar te hebben, voor de vraag gesteld wordt. Uw neerbuigende kijk op de fietsindustrie lijkt me niet terecht. Klopt, maar als je 2 jaar geleden in een fabriek van stadsfietsen zonder batterijen investeerde, had je nu pech want je kan momenteel nauwelijks nog een gewone fiets vinden. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 5 minuten geleden, wooter zei: Klopt, maar als je 2 jaar geleden in een fabriek van stadsfietsen zonder batterijen investeerde, had je nu pech want je kan momenteel nauwelijks nog een gewone fiets vinden. Stupide vergelijkingen gaan idd niet op met een multinational. Maar ook hier zijn er een pak overkop gegaan die het te vroeg te groot zagen. Anderen zijn als winstgevend bedrijf op het juiste moment met de juiste leveranciers ingestapt en zijn succesvol. Quote
Logic 538 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 2 uren geleden, Jokke_vlo zei: Enkele vb uit mijn sector: - Cannondale, Cervelo, BMC, Merckx...... telkens "goede" merken, met verkoop die jarenlang verlies maken of maakten en overgekocht worden voor de symbolische euro of spotprijsjes. Jammer dat dat hier een Tesla topic is, want 'k vind de fietsen interessanter. Merckx heb ik van kortbij gevolgd (sedert eind 2013), aangezien dat een klant van ons was. 't Heeft bij mij de fietsmicrobe weer aangewakkerd (heb sindsdien een EMX525 en EM525 gekocht). Het is een merk waar telkens iemand op verliefd wordt, geld in pompt en op dezelfde muur botst? Ik begrijp het eerlijk gezegd niet. Ik begrijp het klassieke retail model ook niet meer, want ik voel me iedere keer genaaid als ik van de fietsenwinkel kom. Alles hopen ze te verkopen aan adviesprijzen en doe je ook maar eventjes de moeite om een product te Google'en (puur voor informatie en reviews) krijg je sowieso betere prijzen te zien. Enkele handelszaken hebben het begrepen, maar de overgrote meerderheid precies nog niet. Ik ben voor Merckx begrippen dan nog een jongere consument, die ook meer dan de gemiddelde Merckx koper de reflex heeft om eens online te kijken/vergelijken. Dan is het toch logisch dat ze a) geen jongere consumenten aantrekken met dergelijke prijzen? b) de Merckx koper uitsterft, letterlijk. Direct sales kregen ze bij Merckx (natuurlijk) niet verkocht, heel de keten stond op z'n achterpoten vanaf de eerste schuchtere poging iets online te verkopen. Mijn EMX525 heb ik indertijd rechtstreeks van de fabriek kunnen kopen, dus ik ken min of meer de materiaalprijzen & ik snap niet dat je dat niet rendabel krijgt. Dan moet er toch eens flink aan de boom geschud worden precies, of ben ik mis? Tesla verkoopt wel rechtstreeks. Ziezo mijn ontopic bijdrage. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 12 minuten geleden, Logic zei: Jammer dat dat hier een Tesla topic is, want 'k vind de fietsen interessanter. Merckx heb ik van kortbij gevolgd (sedert eind 2013), aangezien dat een klant van ons was. 't Heeft bij mij de fietsmicrobe weer aangewakkerd (heb sindsdien een EMX525 en EM525 gekocht). Het is een merk waar telkens iemand op verliefd wordt, geld in pompt en op dezelfde muur botst? Ik begrijp het eerlijk gezegd niet. Ik begrijp het klassieke retail model ook niet meer, want ik voel me iedere keer genaaid als ik van de fietsenwinkel kom. Alles hopen ze te verkopen aan adviesprijzen en doe je ook maar eventjes de moeite om een product te Google'en (puur voor informatie en reviews) krijg je sowieso betere prijzen te zien. Enkele handelszaken hebben het begrepen, maar de overgrote meerderheid precies nog niet. Ik ben voor Merckx begrippen dan nog een jongere consument, die ook meer dan de gemiddelde Merckx koper de reflex heeft om eens online te kijken/vergelijken. Dan is het toch logisch dat ze a) geen jongere consumenten aantrekken met dergelijke prijzen? b) de Merckx koper uitsterft, letterlijk. Direct sales kregen ze bij Merckx (natuurlijk) niet verkocht, heel de keten stond op z'n achterpoten vanaf de eerste schuchtere poging iets online te verkopen. Mijn EMX525 heb ik indertijd rechtstreeks van de fabriek kunnen kopen, dus ik ken min of meer de materiaalprijzen & ik snap niet dat je dat niet rendabel krijgt. Dan moet er toch eens flink aan de boom geschud worden precies, of ben ik mis? Tesla verkoopt wel rechtstreeks. Ziezo mijn ontopic bijdrage. Ik denk te weten waar het schoentje knel(t)(de) maar goed, dat is zeker niet om op een forum te gooien uit respect voor de nieuwe eigenaars en om mijn eigen visie als velomaekerke maar voor mij te houden. Er zijn zoveel slimmere ceo's.........:) 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 https://www.reuters.com/article/us-tesla-stocks-shorts/tesla-short-sellers-2-billion-in-the-red-for-june-as-shares-soar-idUSKBN1J82OX Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 3 uren geleden, Logic zei: -want ik voel me iedere keer genaaid als ik van de fietsenwinkel kom. Alles hopen ze te verkopen aan adviesprijzen en doe je ook maar eventjes de moeite om een product te Google'en (puur voor informatie en reviews) krijg je sowieso betere prijzen te zien. Enkele handelszaken hebben het begrepen, maar de overgrote meerderheid precies nog niet. wat hebben ze niet begrepen? dat zelfstandigen geen euro meer mogen verdienen en beter hun winkeltje sluiten om iedereen bij de grote onlinewinkels te laten kopen? of moeten ze hun winkeltje enkel nog openhouden om "gratis" herstellingen te doen aan vodden die online gekocht zijn 4 Quote
Jupke 11.092 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 5 minutes ago, tuscani said: wat hebben ze niet begrepen? dat zelfstandigen geen euro meer mogen verdienen en beter hun winkeltje sluiten om iedereen bij de grote onlinewinkels te laten kopen? of moeten ze hun winkeltje enkel nog openhouden om "gratis" herstellingen te doen aan vodden die online gekocht zijn De verschillen zijn te groot gewoon. Als ik mijn spullen, 10-20% duurder kan kopen bij de lokale handelaar zou ik het nog overwegen. Maar bij cassettes ed gaat dat over het dubbele van de prijs bij stukken die sowieso al niet goedkoop zijn. Plus dat het vrij simpel is om aan te werken, dus de service component is voor hoe langer hoe meer mensen ook minder belangrijk. De mensen die het dan niet kunnen/durven moeten er dan wel flink voor betalen. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 2 minuten geleden, Jupke zei: De verschillen zijn te groot gewoon. Als ik mijn spullen, 10-20% duurder kan kopen bij de lokale handelaar zou ik het nog overwegen. Maar bij cassettes ed gaat dat over het dubbele van de prijs bij stukken die sowieso al niet goedkoop zijn. Plus dat het vrij simpel is om aan te werken, dus de service component is voor hoe langer hoe meer mensen ook minder belangrijk. De mensen die het dan niet kunnen/durven moeten er dan wel flink voor betalen. ik begrijp je, maar soms is het echt geen slechte wil. ik zie soms ook lenzen online staan amper een paar euro meer dan mijn aankoopprijs. Quote
Gast wooter Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 En ga je dan klagen bij je leverancier? Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 Zojuist, wooter zei: En ga je dan klagen bij je leverancier? dat doet niets uit, want heb ik idd al gedaan en laten zien. geen % meer korting, want ik zit al in een hoge schijf en blabla en sorry Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 13 juni 2018 Geplaatst: 13 juni 2018 ik begrijp je, maar soms is het echt geen slechte wil. ik zie soms ook lenzen online staan amper een paar euro meer dan mijn aankoopprijs. Zelfs wij als fabrikant of invoerder zien parts online staan aan onze inkoopprijs of lager. Het is te gek om los te lopen in deze wereld. Maar goed dat is niet voor dit topic. En dan zeggen alle mensen tegen je “How de fiets booming business man” “daar valt geld te verdienen” Met alle respect maar ik heb in België nog maar 1 (en er zijn er al wat geweest) financieel sterke man uit een andere sector weten slagen in zijn opzet en dat was Kumpen, weliswaar met de juiste man en subsidies van heb ik u hier. (Hij is er ook tijdig uitgestapt). Voor de rest allemaal plat op de bek. Wij werken aan echt ridicule marges en toch wensen mensen dat niet te geloven. Passie vs business (in de auto-industrie zijn ze daar al langer achter) De “passie” markt is zo rot als iets. Believe me Even terugkoppelen naar dit topic. In het begin had een merk als Sparta of Gazelle hun motoren en batterijen in eigen beheer waardoor Gazelle als mede pioneer failliet gegaan is. Later zijn de fabrikanten overgestapt op de platformen van Bosch en Shimano. Deze hebben wel goed geboerd. Niets zegt dat de auto-industrie niet zo evolueert....... en dan zou in dit scenario Tesla daar voor een volgend probleem staan (zonder financiele reserves) In mijn velomaekers logica zou Tesla dan of - het platform moeten zijn waar de anderen ook op overstappen (en dus bv stoppen met autobouwen en overstappen op platformen en systemen)- op tijd overstappen op dat platform (of compatibel maken) Om met 1 merk met eigen systemen te blijven bestaan tov een platform dat zou gedeeld worden door een pak andere merken samen (zelfs al zou het beter zijn) : ik denk niet dat dat lukt. Nu goed nogmaals ik ben blijkbaar maar een oelewapper he.De grote ceo’s weten het zoveel beter dat. Dat hebben we gezien bij Nokia , IBM en vele anderen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.