BMWMB 12.352 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Tuurlijk reizen = vakantie. We zitten op AM natuurlijk [emoji3] Tijd genoeg om er een extra lange gezapige trip van te maken. [emoji4] Voorbeeld (let wel het kan zijn dat ik over laadpalen etc heb gezien): Vorige week Race in Zandvoort, hotel Beachhouse. Geen laadpaal te zien op de parking waar ik mocht staan op circuit, geen aan mijn hotel zeer drukke boulevard met amper parkeer plaats. Na de race om 18.15 vertrokken naar Fribourg (CH), aangekomen om 1.20 (om 's morgens om 8u op een meeting te zijn) Aan hotel: geen laadpaal Bij het bedrijf waar ik moest zijn in Givisiez: geen laadpaal Op vrijdag vorige week om 15u vertrekken naar België (natuurlijk met files) en om 22.30 aangekomen. Met een Tesla Duitsland doorkruisen aan hoge snelheid, om tijd te winnen, is niet mogelijk! Met een Tesla moet je traag (130 km/u) rijden, en tot Zwitserland zeker 2u laadtijd bijtellen. Als je idd op vakantie gaat, en je wil en kan veel tijd nemen, dan is een Tesla plezant. Moet het sneller gaan, laat dan de Tesla maar staan. Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 28 minuten geleden, BMWMB zei: Met een Tesla Duitsland doorkruisen aan hoge snelheid, om tijd te winnen, is niet mogelijk! Met een Tesla moet je traag (130 km/u) rijden, en tot Zwitserland zeker 2u laadtijd bijtellen. Als je idd op vakantie gaat, en je wil en kan veel tijd nemen, dan is een Tesla plezant. Moet het sneller gaan, laat dan de Tesla maar staan. Voila een realistische visie. Apprecieer ik wel in u (al zijn we het dikwijls oneens ook ;)) En geen blinde adoratie. Voor professioneel - internationaal gebruik is een Tesla, voorlopig nog, een achteruitgang en zeker geen vooruitgang. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 6 juni 2018 Geplaatst: 6 juni 2018 Ik heb mijn Tesla nu 2 weken, en heb 1500km op de teller. Mijn rijstijl heb ik niet aangepast, en zit daarom ook op een redelijk hoog gemiddeld verbruik van 250Wh, wat neerkomt op een actieradius van 350km. Op secundaire wegen aan 50/70/90, en als je je netjes aan de snelheid houdt, dan geraak je aan minder dan 200Wh, maar dan mag je echt de power niet gebruiken. Op de snelweg aan 130 km/u zit je dus ook aan die 250Wh, en dat stijgt heel snel als je sneller begint te rijden. Als je dus naar CH rijdt, en je onderweg moet laden tot een volle batterij, dan moet je telkens bijna een uur laadtijd tellen. Aangezien je maar max. 40 minuten mag laden, gaat de batterij nooit volledig gevuld zijn, en ben je verplicht om om de 300km te stoppen, waardoor je dus 3x moet laden om met een volle batterij de terugrit te kunnen inzetten. Dat is de realiteit. Ook als je in BE veel lange afstanden moet doen, zoals mijn verkopers die 70k km per jaar doen, ook dan is een Tesla niet de ideale auto. Voor mij is het net te doen, omdat ik 35k km doe per jaar, en niet zo heel dikwijls verder dan 400km moet rijden in 1 dag. Maar, dat ik ooit eens ga vloeken, dat mijn batterij leeg is op een ongewenst moment, daar ben ik wel zeker van. 2 Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Als je op reis gaat met het ding moet je niet elke keer een uur laden. Het advies van Tesla is om ‘S morgens volgeladen te vertrekken en dan kan je 400km rijden tot aan de eerste supercharger die je navigatie aanwijst. Daar zal je voor een half uur of korter laden en 50% geladen hebben en zet de navigatie je terug op de baan om 250km verder te rijden tot de volgende supercharger, om daar weer max. een half uur te laden voor 250km.Die eerste 50% kan je namelijk aan vol vermogen laden; daarna valt het vermogen langzaam terug om de batterij te sparen.En als je eens langer dan een half uur staat te laden omdat je aan het eten bent, vergroot je range ook en kan je na het eten eens 350km doen.Ga er vanuit dat je op 5 uur rijden er een half uur aan laden bij moet doen, en bij 10 uur rijden 2 uren.En ik rij in Duitsland probleemloos 150 km/u op autopilot. Sneller gaat ook, maar niet op autopilot en je vraagt wel heel wat energie. Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Zandvoort - Fribourg = 890 km18.15 - 1.20u = 5uDat is gemiddeld net geen 180 km/u... Quote
iceblue 51 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Dat is dan overal +220 km/h waar het kan. Ik ben afgelopen winter in Zwitserland geweest. En op terugweg hebben we 1u in totaal geladen. Ik maak enkel 2x per jaar zo een verre verplaatsing en dan is het nog privé voor vakantie dus voor mij maakt dat 1u echt niet zoveel uit. Ik kan mij inbeelden als je meermaals per week/maand verre verplaatsingen (+600km) moet doen het laden misschien wel kan storen Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Ik wou ook al zeggen dat je voor een enkele rit Zwitserland echt niet 2 uur laad tijd kwijt bent. Met mijn auto zou ik een uur moeten laden van bij mijn thuis naar Bern, en dus 6u28 onderweg zijn ipv 5u25. Op 624km zou ik sowieso ook een keer halverwege moeten tanken met een benzine, ga ik vermoedelijk 's middags ergens willen eten als ik 's ochtends vertrek (of 's avonds als ik in de namiddag vertrek) en voorzie ik dat mijn vrouw nog een extra sanitaire stop zou moeten doen. Privé verlies ik dus niet veel extra tijd met de Model X, en ik moet niet zelf het hele traject rijden. Zandvoort - Fribourg zou met mijn Model X overigens 9 uur kosten, waarvan 2 uren laden. Quote
Soundstorm 2.639 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 1 hour ago, BMWMB said: Zandvoort - Fribourg = 890 km 18.15 - 1.20u = 5u Dat is gemiddeld net geen 180 km/u... Als ik ooit een container nodig heb, laat ik de offerte door jou uitrekenen 21 minutes ago, wooter said: Ik wou ook al zeggen dat je voor een enkele rit Zwitserland echt niet 2 uur laad tijd kwijt bent. Met mijn auto zou ik een uur moeten laden van bij mijn thuis naar Bern, en dus 6u28 onderweg zijn ipv 5u25. Op 624km zou ik sowieso ook een keer halverwege moeten tanken met een benzine, ga ik vermoedelijk 's middags ergens willen eten als ik 's ochtends vertrek (of 's avonds als ik in de namiddag vertrek) en voorzie ik dat mijn vrouw nog een extra sanitaire stop zou moeten doen. Privé verlies ik dus niet veel extra tijd met de Model X, en ik moet niet zelf het hele traject rijden. Zandvoort - Fribourg zou met mijn Model X overigens 9 uur kosten, waarvan 2 uren laden. Op Zandvoort was blijkbaar geen laadpaal aanwezig. Dus hij kan daar al niet starten met 100%. Zelfs al heb je op de weg naar daar nog gestopt om volledig op te laden, denk ik dat je maar van maximum 50% mag uitgaan om te starten. Je reis gaat dus al snel richting 10 uur gaan. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 OK, stel dat ie van thuis vertrekt, en ik gebruik Brussel om te anonimiseren: Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 2 uren geleden, wooter zei: kan je 400km rijden tot aan de eerste supercharger die je navigatie aanwijst. Daar zal je voor een half uur of korter laden en 50% geladen hebben en zet de navigatie je terug op de baan om 250km verder te rijden tot de volgende supercharger, om daar weer max. een half uur te laden voor 250km. Die eerste 50% kan je namelijk aan vol vermogen laden; daarna valt het vermogen langzaam terug om de batterij te sparen. En als je eens langer dan een half uur staat te laden omdat je aan het eten bent, vergroot je range ook en kan je na het eten eens 350km doen. ik blijf er bij, zo'n tesla S is een schitterende wagen (heb er nog niet mee gereden) qua looks en gewoon wat hij kan. maar dit blijft voor mij toch zijn grootste struikelblok. het is dus zo dat je elke pakweg 2u, een half uur moet stoppen om te laden. en ja dat is voor mij enkel voor op reis te gaan, maar ik zou me daar vrees ik serieus in opjagen. het is dus echt een vastgeroeste gewoonte dat je moet loskrijgen. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Op 6 minuten na richting de 10 uur dus, zoals @Soundstorm zei. Leuk als je dan om 18 uur vertrekt in Zandvoort. Dan ben je om 4 uur in CH en moet je om 8 uur in je meeting zitten. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Dag tevoren in Breukelen even laden scheelt wel: Maar dat zijn allemaal gegevens op basis van rijden met mijn rijstijl met mijn Model X. @BMWMB zal het met zijn Model S aanzienlijk beter doen. Je ziet ook de Wh/km omhoog gaan als je doorheen Duitsland gaat, net omdat de ik de auto op de onbeperkte stukken 150 rij op autopilot. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Just now, Polygoon said: Op 6 minuten na richting de 10 uur dus, zoals @Soundstorm zei. Leuk als je dan om 18 uur vertrekt in Zandvoort. Dan ben je om 4 uur in CH en moet je om 8 uur in je meeting zitten. Je moet wel een bepaalde vijs los hebben om om 18u in Zandvoort te vertrekken om de dag erop om 8u in een vergadering te zitten in Zwitserland. Quote
Cat7even 23 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Welke vijs zou dat dan zijn ... er zijn hier meer mensen op dit forum die niet 9-5 werken en een avontuurlijk leven leiden hoor. Ik weet van AVIS over een 4800km in 4 dagen klant Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 4800km op 4 dagen is niet gek. +900 km na het avondeten om dan nog 8 uur te slapen om om 8u aan een vergadering aan te schuiven is gek. Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 1 minuut geleden, wooter zei: +900 km na het avondeten om dan nog 8 uur te slapen om om 8u aan een vergadering aan te schuiven is gek. Waar haal je die 8 uur slapen ineens vandaan? Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 21 hours ago, wooter said: Dat scenario mag als een revolutie klinken, maar het lijkt me eenvoudig doorbouwen op wat de auto al nu kan, en ik elke dag gebruik... Ik zet zelf de richtingsaanwijzer aan maar vanaf dan beslist ie zelf wanneer van rijvak te wisselen. Ja en we weten allemaal hoe goed dat werkt. Jij komt aan 90 achter een camion uit en ik kom aan 140 op het 2e vak en ik knal los op die Tesla als ik niet op mijn rem ga staan. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Ik kom niet aan 90 achter een camion uit, ik ga al voldoende op tijd naar links. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 5 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja en we weten allemaal hoe goed dat werkt. Jij komt aan 90 achter een camion uit en ik kom aan 140 op het 2e vak en ik knal los op die Tesla als ik niet op mijn rem ga staan. had je een tesla gehad, was hij vanzelf beginnen remmen, of was hij naar het derde vak gegaan. degene op het derde vak zit, moet dan ook maar een tesla hebben. en de cirkel is rond. alleen zie je nooit een tesla op het derde vak, en zal die ofwel met een acc moeten rijden van gelijk welk ander merk, of een sneeuwruimer. Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 1 hour ago, wooter said: OK, stel dat ie van thuis vertrekt, en ik gebruik Brussel om te anonimiseren: En iedereen moet dit maar voor "de waarheid" aannemen? Die routeplanner rekent gemiddelden die compleet onrealistisch zijn. Van Waldlaubersheim naar Achern rekent hij bv gemiddeld 131km/h aan, over een traject van 203km. Wil dat dan zeggen dat je met je Tesla pieken van 180 gaat moeten rijden in het verkeer om dat te halen? En wat doet dat met je verbruik? Amsterdam - Horst is al 125km/h gemiddeld ... Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 3 minutes ago, wooter said: Ik kom niet aan 90 achter een camion uit, ik ga al voldoende op tijd naar links. Daar spreek je jezelf tegen. Je Tesla beslist dat, niet jij. Dat was je punt. Jij zet gewoon de richtingaanwijzer op. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 42 minutes ago, ir_fuel said: Daar spreek je jezelf tegen. Je Tesla beslist dat, niet jij. Dat was je punt. Jij zet gewoon de richtingaanwijzer op. Waarom zou de Tesla dan 90 rijden? Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 Zandvoort - Fribourg = 890 km18.15 - 1.20u = 5uDat is gemiddeld net geen 180 km/u...Correctie idd. 7u, wat gemiddeld 125 km/u is.Kleine verschilleke... [emoji51]Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, als je ziet wat Lefty soms presteert. Quote
Gast wooter Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 42 minutes ago, ir_fuel said: En iedereen moet dit maar voor "de waarheid" aannemen? Die routeplanner rekent gemiddelden die compleet onrealistisch zijn. Van Waldlaubersheim naar Achern rekent hij bv gemiddeld 131km/h aan, over een traject van 203km. Wil dat dan zeggen dat je met je Tesla pieken van 180 gaat moeten rijden in het verkeer om dat te halen? En wat doet dat met je verbruik? Amsterdam - Horst is al 125km/h gemiddeld ... Geen idee. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik het verbruik heb kunnen afstemmen met wat mijn auto effectief doet, en ik bijgevolg qua laadtijden en verbruik redelijk realistisch zit voor mijn auto en rijstijl. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 7 juni 2018 Geplaatst: 7 juni 2018 1 uur terug, BMWMB zei: Correctie idd. 7u, wat gemiddeld 125 km/u is. Kleine verschilleke... Ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn, als je ziet wat Lefty soms presteert. als je lefty in een tesla steekt, staat die na 80km met een platte batterij vrees ik. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.