Ga naar inhoud

Ferrari F12 Berlinetta


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ferrari F12 Berlinetta is onthuld en heeft 740 pk!

Dit is dan de auto waar Lamborghini nachtmerries van moet krijgen (als we Ferrari geloven). De opvolger van de 599 GTB (en GTO) heeft wederom een dikke V12 onder de motorkap liggen die in dit geval zelfs 6.3 liter groot is en 740 pk & 690 Nm levert. Dat is dus fors meer dan de 700 pk die de Lamborghini Aventador heeft. Een ander groot verschil met de Lambo is dat deze Ferrari (uiteraard) gewoon achterwielaandrijving heeft en geen AWD.

De afgelopen weken zagen we al de nodige teasers en lekplaatjes voorbij komen van de krachtigste (road legal) Ferrari ooit. Deze auto heeft dus meer vermogen dan de Ferrari Enzo!

Op dit moment moeten we het nog doen met een stapeltje foto’s, maar volgende week zullen we tijdens de autoshow van Genève zelf over deze nieuwe Ferrari kunnen kwijlen. En dan zullen we ook eens goed bestuderen of die voorbumper er in het echt net zo scherp uitziet als op de foto’s.

Belangrijk om te vermelden is ook dat de F12 Berlinetta een stuk lichter is geworden dan zijn voorganger en dankzij dat lagere gewicht (-70 kg) en zijn modernere motor (met directe injectie) is deze F12 Berlinetta ook nog eens een stuk zuiniger dan zijn voorganger. Dat merk je niet alleen aan de pomp, maar zal ook blijken uit het feit dat je minder belasting hoeft te betalen in Nederland.

En dan de prestaties! De F12 sprint in slechts 3,1 seconden van 0 naar 100 km/u en na 8,5 seconden staat er 200 km/u op de teller. En de topsnelheid ligt op 340 km/u.

www.autoblog.nl

Ferrari_F12_Berlinetta_01.jpg

Ferrari_F12_Berlinetta_02.jpg

Ferrari_F12_Berlinetta_04.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig van de achterkant in het midden, voor de rest is dit wel de moeite.

8,5s naar 200, pff... :s Da's nog net iets sneller dan de Aventador, die zit meestal net onder de 9s dacht ik.

Ook een toerenteller voor de passagier, zo te zien? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waanzin...

Lang geleden dat ik nog zo verbaasd was bij het zien van de eerste foto's van een nieuw model.

Echt énorm knap! :shock: :shock: Om over die prestaties nog maar te zwijgen...

Ik ben geen enorme fan van de FF en de 458, maar dit. :inlove:

Is dat achteraan een F1-style remlicht trouwens? Dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

I LIKE! ...

Dat F1 style lichtje achter deleten, want dat ziet er uit alsof het erop geplakt is .. en die toerenteller/kilometerteller voor de bijrijder weg. Niet dat ik er eentje kan kopen, maar stel de EM vallen een keer goed, hoeft madam bij voorkeur niet te weten hoe hard we gaan.

Ten opzichte van de Aventador vind ik dat je ze niet kunt vergelijken. Misschien wat betreft prestaties, maar niet op design. Ze zullen verschillende kopers aanspreken. De Ferrari zie ik meer als concurrent voor iets Aston Martins achtigs in dit model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt een teleurstelling, ik zou het eens IRL moeten zien.

De verhoudingen kloppen precies niet en ik heb het gevoel naar een auto te kijken die ze uit een of andere "Cars" film geplukt hebben.

Wel prestaties om u tegen te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend koetswerk, elegante lijn en klopt tot in de details.... tot aan die 2 bogen die van de achterlichten over de bumper naar beneden gaan en dat klaviertje om het alarm af te zetten, daar zijn ze net als bij de 458 weer wat de mist in gegaan.

Steek er een andere achterbumper op (iets voor de facelift?) en dat ding is minstens even knap als een 575. Maar wel spannender en scherper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterend koetswerk, elegante lijn en klopt tot in de details.... tot aan die 2 bogen die van de achterlichten over de bumper naar beneden gaan en dat klaviertje om het alarm af te zetten, daar zijn ze net als bij de 458 weer wat de mist in gegaan.

Steek er een andere achterbumper op (iets voor de facelift?) en dat ding is minstens even knap als een 575. Maar wel spannender en scherper.

Waar zit dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid