gTa 28.020 Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 Ik bekeek daarstraks even de startopstelling. Viel meteen op dat de grote teams (LMP1) geen 3 auto's meer inzetten (Porsche en Audi deden dat, de vorige jaren). Is dat opgelegd of een vrije keuze? Bijkomend, iets dat aansluit op wat hier hoger al stond. Gezien het zeer beperkt aantal zitjes voor LM24, moeten die luttele amateurszitjes toch voor belachelijk veel geld worden verkocht? Of kiezen teams die slots voor een auto hebben (zoals AF Corse) voor dit event (wereldvermaard, uniek) specifiek wél kerels met talent, in plaats van gewoon loaded ninconpoops? Ik zie immers niet al te veel nitwits op LM24. Iemand een idee in welke grootte-orde zo'n zitje dan kost? Gezien de schaarste in 't aanbod ... ben ik verkeerd als ik denk dat dat in de miljoenen loopt? Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 17 juni 2016 Geplaatst: 17 juni 2016 Audi heeft geen budget voor een 3e wagen --> dieselgate, dus kosten besparen. Porsche doet "uit solidariteit" ook niet mee met een 3e wagen. Toyota is zo blij als een klein kind want die krijgen een vast budget en een 3e wagen dokken = minder geld om de 2e andere wagens te ontwikkelen en dus hopen op pech van andere deelnemers eerder dan mee te kunnen op snelheid. Iedereen blij in LMP1. Wat die zitjes betreft: teams die een gans seizoen meerijden in WEC hebben sowieso een slot voor Le Mans, daar het deel van de kalender is. ELMS teams hebben geloof ik ook voorrang bij inschrijven (European LE MANS Series weet je wel ). En dan heb je nog een paar "opvul plaatsen" waar bv een Prospeed (excuseer, ik bedoel natuurlijk IAA) staat, en de garage met de experimentele auto. Die plaatsen worden meestal gevuld door teams die in andere ACO/FIA series rijden aan de andere kant van de planeet. Dat is dus met IAA het geval daar zij officieel een Aziatisch team zijn, en de ACO die graag ziet komen want voor de rest zijn er niet veel teams die van dat stuk van de planeet meedoen aan Le Mans. Commercieel is dat dan interessant wegens exposure ginder. Uiteindelijk is de beperkende factor het aantal pitboxen. Als je als team 8 auto's wilt runnen vanuit dezelfde box kan je die volgens mij perfect inschrijven, de piste is lang genoeg. En ivm de piloten, waar zie je nog van die 'loaded ninconpoops' rijden tegenwoordig? Niet in de WEC en niet in de ELMS in elk geval. Daar zijn andere reeksen voor. Geen idee wat de prijzen voor LM zijn, ik denk dat daar echt veelvouden verschil tussen kan zitten, in functie van het team/wagen/andere piloten/klasse/ ... Als je al weet dat een deftig zitje in Spa al 80K moet kosten voor de 24h, zal het hier nog wel "net" iets meer zijn ... Ik dacht dat een seizoen WEC rijden in GT-AM om en bij het miljoen euro kost, als AM (dat is wat je betaalt aan het team, dan heb je nog geen hotel of vliegtuigtickets natuurlijk). 2 Quote
gTa 28.020 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 O, en over die ninconpoops ... reden er in de Blancpain en Super Trofeo niet regelmatig 'minder getalenteerde' rijders mee? Ik zit trouwens naar die drivers lijst te kijken van de 2016 Blancpain GT: wtf al die Belgen? Ik denk dat ik er 12 telde. Mjah, ge ziet aan de foto's dat 't allemaal toppers zijn, hé, check b.v. deze eerste driver's photo op de officiële site, LOL). iets met stuurlui en wal en zo Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 17 hours ago, Liquid Li0n said: ben er ook nog nooit geweest maar moet er zeker eens van komen vooraleer het allemaal niet meer mag vanwege milieunormen, al denk ik dat de sound van de Le Mans Legends nog machtiger moet zijn dan die hybride toestanden met geruisloosheid in de pits. Tot wanneer de corvette langskomt Quote
Subaru555 3.607 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 23 minuten geleden zei Wax-it.be: Tot wanneer de corvette langskomt En de Ford lijkt me nu ook niet bepaald subtiel. Thanks fuel voor de insight. Heb jij wat inside bronnen? Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 7 hours ago, gTa said: O, en over die ninconpoops ... reden er in de Blancpain en Super Trofeo niet regelmatig 'minder getalenteerde' rijders mee? Ik zit trouwens naar die drivers lijst te kijken van de 2016 Blancpain GT: wtf al die Belgen? Ik denk dat ik er 12 telde. Mjah, ge ziet aan de foto's dat 't allemaal toppers zijn, hé, check b.v. deze eerste driver's photo op de officiële site, LOL). iets met stuurlui en wal en zo Ga er maar eens achter op Spa, achter Enzo Ide Quote
gTa 28.020 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Ik spreek me niet uit over z'n kunnen rijden, ik vond die foto gewoon supergrappig. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Daar heb je wel een punt "Autocoureurs zijn atleten!" En dan die foto 1 Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Mooie koers: http://www.dailymotion.com/video/x492evh_live-gt3-2016_auto Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Redelijk nat ter plekke precies... They were using a tractor and a digger to pull stuck cars out of a campsite north of the Porsche curves by the roundabout today. The digger then had to pull the tractor out after it got stuck by using it's bucket as a stabiliser; after which the digger got stuck! Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Brad Pitt, Keanu Reeves en al zijn er. Op eurosport 1 HD is het nog het beste om zien, ben wel benieuwd met die regen hoe het gaat zijn. Spijtig dat autosport in Belgie zo weinig aandacht krijgt, in Nederland zenden ze het tenminste uit op RTL7 alles moet wijken voor die onnozele voetbal Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Jammer van de Audi #7 zo vroeg in de wedstrijd Quote
#166 276 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 iemand die weet wat er met vanthoor (#49) is gebeurd? is nu P45. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 En @Maxime S, hoe is het met de Toyota's gesteld? 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 9 minutes ago, #166 said: iemand die weet wat er met vanthoor (#49) is gebeurd? is nu P45. Rollercoaster stint.. We went up to P1, then got a slow puncture and after had to serve our 5min penalty for the engine change 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 het zou moeten beginnen regenen maar als ik kijk op internet wordt er geen regen meer voorspelt Quote
Subaru555 3.607 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 31 minuten geleden zei ir_fuel: En @Maxime S, hoe is het met de Toyota's gesteld? Doen 14 laps per stint momenteel he. Benieuwf of Audi en Porsche daarin kunnen meegaan. Als Toyota dat kan houden... Quote
Jokke_vlo 16.909 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Oei die Toyata's rijden op kop...... Waren die niet te traag ? Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Zuur voor Audi #7. Wat was nu het probleem? Quote
#166 276 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 20 minuten geleden zei McLovin: Zuur voor Audi #7. Wat was nu het probleem? turbo moeten vervangen. kwartierke in de pits. 1 Quote
Subaru555 3.607 Geplaatst: 18 juni 2016 Geplaatst: 18 juni 2016 Alweer issues voor de #67 Ford... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.