Ga naar inhoud

24h van Le Mans


Spillies

Aanbevolen berichten

Op ‎7‎-‎6‎-‎2017 om 22:00 zei gTa:

Ik ga niet en ik mis het. :oops:  2018 ben ik van de partij, zonder fout.

Ik ga mee. Sowieso.

Zeer hard gemis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En we zijn weer geïnstalleerd voor editie 2017. [emoji41] Sebiet naar de training gaan zien. Ideaal weertje.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar maar 1 seconde trager dan het absolute track record, en dat dateert van in den tijd dat de helft van de bochten er nog niet lag :blink:

 

68-71.jpg

 

vs

 

07-12.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die onboards :inlove: 

 

..geluk gehad om net geen verkeer op de verkeerde plaats te hebben. Vraag me af hoeveel voordeel hij uit die korte 'slipstreams' haalde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de huidige LMP1's eigenlijk verplicht door het reglement om hybride-techniek te gebruiken?

Ik vraag me keer op keer af of een moderne LMP1 met klassieke, doorontwikkelde V8, V10 of V12 eigenlijk nog zo veel sneller zou zijn over een complete race.
Zouden ze sneller zijn indien gecombineerd met de moderne transmissies en Aero's? Maar zouden ze dan veel meer moeten pitten wegens meerverbruik... We gaan het nooit weten zeker? :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Maxime S said:

Zijn de huidige LMP1's eigenlijk verplicht door het reglement om hybride-techniek te gebruiken?

Nee. Want anders zou die van ByKOLLES niet meerijden he :) 

Als je meedoet met ondersteuning van een constructeur is het wel verplicht.

 

Just now, Maxime S said:

Ik vraag me keer op keer af of een moderne LMP1 met klassieke, doorontwikkelde V8, V10 of V12 eigenlijk nog zo veel sneller zou zijn over een complete race.
Zouden ze sneller zijn indien gecombineerd met de moderne transmissies en Aero's? Maar zouden ze dan veel meer moeten pitten wegens meerverbruik... We gaan het nooit weten zeker? :-)

Het antwoord is altijd JA. Net  zoals een moderne LMP1 met een V12 in combinatie met een hybride aandrijving en een 4 keer grotere toegelaten fuel-flow ook sneller zou zijn dan wat ze nu hebben, of een LMP1 met minder aero restricties, of met bredere banden dan nu toegelaten, of met een lager gewicht etc etc etc.

Om maar te zeggen, dat is eigenlijk een nutteloze denkoefening. Een Formule 1 zou ook nog een pak sneller kunnen als men de helft van het reglement schrapt.

In zowel F1 als LMP1 worden auto's gebouwd volgens een reglement. En met dat reglement kan je dus alle kanten op om auto's zo snel en zo traag te maken als men wil. En je zal nooit weten wat in absolute termen het snelste is wat "de mens" kan bouwen om in een closed cockpit en met 4 wielen mee over Le Mans te scheuren 24 uren lang, want zonder reglement zal er nooit een koers zijn, en zonder koers zal je nooit het onderste uit de kan gehaald zien worden wegens geen competitie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zijn de budgetten die hierin kruipen echt compleet van de pot gerukt. Als je bv weet dat constructeurs meerdere race-simulaties doen, en dat is dan bv op Paul Ricard effe de boel afhuren en ipv een 24h race te rijden, er eentje van 36 uren doen ... :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei ir_fuel:

Nee. Want anders zou die van ByKOLLES niet meerijden he :) 

Als je meedoet met ondersteuning van een constructeur is het wel verplicht.

 

Het antwoord is altijd JA. Net  zoals een moderne LMP1 met een V12 in combinatie met een hybride aandrijving en een 4 keer grotere toegelaten fuel-flow ook sneller zou zijn dan wat ze nu hebben, of een LMP1 met minder aero restricties, of met bredere banden dan nu toegelaten, of met een lager gewicht etc etc etc.

Om maar te zeggen, dat is eigenlijk een nutteloze denkoefening. Een Formule 1 zou ook nog een pak sneller kunnen als men de helft van het reglement schrapt.

In zowel F1 als LMP1 worden auto's gebouwd volgens een reglement. En met dat reglement kan je dus alle kanten op om auto's zo snel en zo traag te maken als men wil. En je zal nooit weten wat in absolute termen het snelste is wat "de mens" kan bouwen om in een closed cockpit en met 4 wielen mee over Le Mans te scheuren 24 uren lang, want zonder reglement zal er nooit een koers zijn, en zonder koers zal je nooit het onderste uit de kan gehaald zien worden wegens geen competitie.

rood: Dat wist ik niet. Heb de specs niet opgezocht van de ByKolles dus had geen flauw benul.

Dan stel ik me weer de vraag wat de drijfveer is van zo'n team om toch in LMP1 te starten. Die budgetten moeten toch immens zijn en ze kunnen geen rol van betekenis spelen. 6 seconden trager in de qualifs... om van de betrouwbaarheid nog maar te zwijgen!

 

En inderdaad... het is een nutteloze denkoefening. Maar toch is het iets dat altijd in me opkomt als ik die LMP1's zie rijden. Waarschijnlijk meer uit nostalgie en uit niet-meer-te-vervullen-wens om die dikke motoren terug te brengen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Maxime S said:

rood: Dat wist ik niet. Heb de specs niet opgezocht van de ByKolles dus had geen flauw benul.

 

Der is nog dat ge niet weet van de WEC he :P

 

Just now, Maxime S said:

Dan stel ik me weer de vraag wat de drijfveer is van zo'n team om toch in LMP1 te starten. Die budgetten moeten toch immens zijn en ze kunnen geen rol van betekenis spelen. 6 seconden trager in de qualifs... om van de betrouwbaarheid nog maar te zwijgen!

Die vraag stel ik me ook. Dat moet echt een gevalleke van "te veel geld" zijn, want anders ga je voor een fractie van het budget meerijden in de meest competitieve klasse in Le Mans, de LMP2. 

 

Just now, Maxime S said:

En inderdaad... het is een nutteloze denkoefening. Maar toch is het iets dat altijd in me opkomt als ik die LMP1's zie rijden. Waarschijnlijk meer uit nostalgie en uit niet-meer-te-vervullen-wens om die dikke motoren terug te brengen!

Racing technology for the street!

The Porsche 718 ... 4 cylinder!

(ok die motoren hebben niks met mekaar te maken, maar toch! #becausemarketing)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Waky:

Die onboards :inlove:  ...

 

leek precies versneld. straf hoe snel die dingen van richting veranderen.

 

die privé-LMP1's ... is precies toch een markt voor : http://sportscar365.com/lemans/wec/perrinn-lmp1-project-reappears-two-cars-sold-for-2018/

snap het zelf ook niet. rebellion heeft na jaren LMP1, precies wel het licht gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_5460.JPG

Mad friday anno 2017 was triestig. Bijgevoegd het rondpunt aan Beausejour vanavond. Talrijke aanwezigheid van de gendarmes en een nultolerantie op amusement. Grote groepen werden uit een gedreven. Weinig ambiance tov andere jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah was dat dit weekend?

Zou dat een gevolg zijn van terreurzever dat men grote groepen niet meer toelaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes indeed... blijft wel close...

Zal moeten voor de #1 om er nog wat spankracht in te houden. Lmp2 ook alweer de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid