Ga naar inhoud

Kangoo/Partner of ander gelijkaardig bakkers auto'tje


toere

Aanbevolen berichten

Je snapt het dus niet hé. Heb je die honden al eens gezien? :D

plus de laadruimte van een bv Kangoo is daarvoor veel beter geschikt + lichte vracht = goedkoper in taks en verzekering .

Link naar reactie
Delen op andere sites

die honden kunnen daar gerust in. wij vervoerden vroeger zelfs een leonberger op de achterbank van een ford fiesta. taks en verzekering zal toch wel al meevallen bij de pug aangezien hij ook al zijn jaren heeft.

en het blijft gezelliger rijden dan zo'n busje.

gewoon mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die zetels kunnen daar toch uit?

Die zetels eruit halen en eruit laten bedoel je ? Mag dit voor de schouwing?

Je snapt het dus niet hé. Heb je die honden al eens gezien? :D

plus de laadruimte van een bv Kangoo is daarvoor veel beter geschikt + lichte vracht = goedkoper in taks en verzekering .

Is inderdaad handiger voor de honden en/of naar het containerpark te gaan + goedkoper yep;)

die honden kunnen daar gerust in. wij vervoerden vroeger zelfs een leonberger op de achterbank van een ford fiesta. taks en verzekering zal toch wel al meevallen bij de pug aangezien hij ook al zijn jaren heeft.

en het blijft gezelliger rijden dan zo'n busje.

gewoon mijn mening.

Peugeot is 11PK dus 350€ taks en dacht 380€ verzekering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vroeger absoluut niet te vinden voor van die gakantelde bushokjes op wielen en toen ik voor het bedrijf waar ik nu voor werk een citroen berlingo kreeg (zelfde als een partner) viel ik bijna omver van ongeloof dat ik daar in moest rijden.

Spel verbruikt ongeveer (met mijn voet die meestal gelijmd is tegen de grond) 8 liter diesel (wel met een gemiddelde snelheid van 80 per uur gemeten over 20K of meer kilometers) en rijdt na 60.000 km onder mijn kont nog altijd even "strak" als toen ik dat ding kreeg.

Ambriage werkt nog (en dat verwonderd mij met mijn schakelgedrag), alles hangt er nog aan behalve 1 ruitrubber die plots was gaan vliegen op de autostrade en wonder boven wonder kan je er echt wel nog bochten mee pakken. Allez 't is te zeggen, het gaat niet belachelijk omkantelen en met een goede band kan je er echt nog wel mee rijden. In vergelijking: Ik heb ooit nen opel combo gehad en dat ding moest nog maar naar een bocht kijken of het ging mis, echt een vreselijk ding dat.

Nadeel is wel als je er echt zwaardere dingen in gaat laden dat het echt op de weg licht als een grote zak negerinnetetten, het zwalpt van de ene naar de andere kant en ge moet constant stuurcorrecties maken en maak maar dat ge ne grote pamper aan hebt als ge goed geladen aan 140 ne camion passeert :P

Dus het laadvermogen is niet je dat doch is het OK als je er niet te zwaar mee geladen bent, ik ben best tevreden over het ding en het heeft zich met 130.000 km op de teller nog niet echt misdragen, ik ben er overal al mee geraakt op een zeer comfortabele manier want als er iets is waar die 2de generatie berlingo/partners goed in zijn is het wel het rijcomfort. Redelijk goede zetel en een comfi ophanging.

Wel niet vergeten dat het binnenin plastic bombastic is.

PS: blijf weg van de vele elektronische gizmo's die je kan krijgen. Ze werken en blijven werken (wat me verwonderd van een Fransaard) maar ze werken niet altijd even bijster goed :P

Best neem je ook een 2de generatie berlingo/partner want die eerste generatie zoals op je voorbeeld zijn naar het schijnt echte vreselijke oncomfortabele krellen.

Wat voor Combo heb je gehad? Want die van ons valt echt heerlijk clean te sturen en je kunt z'n poep lekker zetten, ding is nochtans serieus afgeragd...

Citroen Nemo daarentegen rijdt kutter dan kut!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor Combo heb je gehad? Want die van ons valt echt heerlijk clean te sturen en je kunt z'n poep lekker zetten, ding is nochtans serieus afgeragd...

vorige generatie, kutmobiel waar ik nog nie dood in gezien wil worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vorige generatie, kutmobiel waar ik nog nie dood in gezien wil worden.
Zoeen dus?

05022012435.jpg

Ik vind dat een enorm zalig ding, althans in vergelijking met een Citroen Nemo en Suzuki Jimny... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit:

Staat in mijn lijst van top 5 meest vreselijke auto's

Thumb resize.

Allee ket... Ik vind dat echt een lekker pateeke... LIcht op het poepeke, trekt goed door, weinig onderstuur... Yup, valt goed mee te scheuren!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstuurde als een wild varken en het comfort van een Turkse gevangenis imo.

Comfort, mja... Je zit niet echt in een busjeshouding hé en jammer genoeg héél laag tegen de grond... Wat vreselijk is als je veel moet in en uitstapppen... Qua onderstuur, rij eens met een Citroen Nemo, echt, dan is deze Combo de hemel op aarde...

Nu ik heb natuurlijk nog niet met Ford en Renault modellen gereden... Maar ik verkies de Combo toch als favoriet... Ook beet biased enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n nemo, staat da niet op het chassis van ne punto of zo iets?

En nen berlingo op dat van ne C4 dacht ik, en dat voelt ge wel want die heeft zowat hetzelfde als ne C4, dat ge soms het gevoel hebt dat de voor en de achterwielen niet echt onder dezelfde auto vastgevezen zijn :'), zeker in bochten met putten of bulten in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

taks en verzekering blijven constant over de jaren ;)

(toch als ze 't systeem niet aanpassen tenminste)

een verzekering voor een kangoo of een pug van 10j oud en beiden gewoon als ba zal niet veel schelen toch?

als je een 50€ meer moet betalen per jaar voor de verzekering, bol ik liever met de pug dan met een kangoo

wij betalen bv. een 240€ verzekering voor de clio. dat is ook de reden dat we die momenteel bijhouden. kost quasi niets aan vaste kosten, en je hebt een wagen op reserve in geval van nood.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zetels eruit halen en eruit laten bedoel je ? Mag dit voor de schouwing?

Is inderdaad handiger voor de honden en/of naar het containerpark te gaan + goedkoper yep;)

Peugeot is 11PK dus 350€ taks en dacht 380€ verzekering

tuurlijk mogen die banken eruit.

en hoeveel verzekering zou bv een kangoo zijn. toch ook een 250€ waarschijnlijk.

je gaat misschien een 100€ minder betalen aan jaarlijkse taksen en verzekering. en dat zou het rijplezier bij mij primeren. oké je hebt idd een M3 en een mini. maar de pug kan je nadien gewoon doorschuiven naar je kinderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk mogen die banken eruit.

en hoeveel verzekering zou bv een kangoo zijn. toch ook een 250€ waarschijnlijk.

je gaat misschien een 100€ minder betalen aan jaarlijkse taksen en verzekering. en dat zou het rijplezier bij mij primeren. oké je hebt idd een M3 en een mini. maar de pug kan je nadien gewoon doorschuiven naar je kinderen.

Fred zegt dat het verschil groter is :D

Maar je hebt gelijk , nog een nachtje over slapen denk ik ( zal wel vannacht niet zijn :grin: )

Peugeot : 380 euro taks volgens Toere.

Lichte vracht : 85 euro taks volgens Fred.

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

die honden kunnen daar gerust in. wij vervoerden vroeger zelfs een leonberger op de achterbank van een ford fiesta. taks en verzekering zal toch wel al meevallen bij de pug aangezien hij ook al zijn jaren heeft.

.....

taks en verzekering blijven constant over de jaren ;)

(toch als ze 't systeem niet aanpassen tenminste)

een verzekering voor een kangoo of een pug van 10j oud en beiden gewoon als ba zal niet veel schelen toch?

als je een 50€ meer moet betalen per jaar voor de verzekering, bol ik liever met de pug dan met een kangoo

wij betalen bv. een 240€ verzekering voor de clio. dat is ook de reden dat we die momenteel bijhouden. kost quasi niets aan vaste kosten, en je hebt een wagen op reserve in geval van nood.

iemand snapt het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

taks ja maar verzekering verminderd toch met de jaren. en een ba op bm O voor de pug of voor de kangoo zal toch geen honderd € uit elkaar liggen.

dan is/was gewoon mijn vraag of hij de fun van zijn pug wilt opgeven voor een metalen doos met O sensatie en waarvan hij geen historiek kent.

en de pug kan blijven voor de kinderen later. 't is een leuke starter, die degelijk is en (weer) die je volledig kent qua historiek. anders moet je binnen x-aantal jaren voor je kinderen ergens een oud bakje kopen waarbij je niets vanaf weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

taks ja maar verzekering verminderd toch met de jaren. en een ba op bm O voor de pug of voor de kangoo zal toch geen honderd € uit elkaar liggen.

dan is/was gewoon mijn vraag of hij de fun van zijn pug wilt opgeven voor een metalen doos met O sensatie en waarvan hij geen historiek kent.

en de pug kan blijven voor de kinderen later. 't is een leuke starter, die degelijk is en (weer) die je volledig kent qua historiek. anders moet je binnen x-aantal jaren voor je kinderen ergens een oud bakje kopen waarbij je niets vanaf weet.

Klopt allemaal wat je verteld en denk ook wel dat de simpelste oplossing de Peugeot bij houden is. Maar moest ik toch een "bakkersauto" kopen zou ik die in de kleuren van Bockor blauw willen spuiten , mail naar Brouwerij Bockor is onderweg :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

taks ja maar verzekering verminderd toch met de jaren. en een ba op bm O voor de pug of voor de kangoo zal toch geen honderd € uit elkaar liggen.

dan is/was gewoon mijn vraag of hij de fun van zijn pug wilt opgeven voor een metalen doos met O sensatie en waarvan hij geen historiek kent.

en de pug kan blijven voor de kinderen later. 't is een leuke starter, die degelijk is en (weer) die je volledig kent qua historiek. anders moet je binnen x-aantal jaren voor je kinderen ergens een oud bakje kopen waarbij je niets vanaf weet.

verzekering mindert niet met de jaren als je al op 0 of -2 staat zoals bij mij en waarchijnlijk ook bij toere het geval is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks een kort testritje gedaan met een Peugeot Partner (75PK)

Rijdt eigenlijk niet zo slecht hoor:D

En ongelooflijk hoe ruim dit is , honden zouden mega veel plaats hebben !!!

Straks nog eentje gaan bekijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid