Ga naar inhoud

Internationale routes - tips en ervaringen


Naish

Aanbevolen berichten

Dit lijkt me voor sommigen een interessant topic...

Als je dus ergens heen wilt gaan (internationaal), kan je hier terecht voor tips en ervaringen van de anderen hier.

Ik zal de aftrap geven met het volgende:

Ik moet binnenkort naar schiphol op een vrijdagmorgen. Zou ten laatste daar tussen 8u30 en 9u aan de vertrekhal moeten zijn op de valetparking.

Naar A'pen rij ik van thuis ongeveer een uurke, maar hoe lang moet ik daarna nog rekenen?

Ik weet dat er 2 mogelijke routes zijn:

* via Rotterdam: de kortste weg, maar blijkbaar wel zeer filegevoelig en druk

* via Utrecht/Amsterdam: iets verder rijden, maar naar Amsterdam met de 2 keer 5 stroken zelden file, maar dan wel nog de ring van Amsterdam pakken die wel nogal fileproblemen heeft

Kortom, wie rijdt regelmatig langs daar en welke tips kunnen jullie geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt me voor sommigen een interessant topic...

Als je dus ergens heen wilt gaan (internationaal), kan je hier terecht voor tips en ervaringen van de anderen hier.

Ik zal de aftrap geven met het volgende:

Ik moet binnenkort naar schiphol op een vrijdagmorgen. Zou ten laatste daar tussen 8u30 en 9u aan de vertrekhal moeten zijn op de valetparking.

Naar A'pen rij ik van thuis ongeveer een uurke, maar hoe lang moet ik daarna nog rekenen?

Ik weet dat er 2 mogelijke routes zijn:

* via Rotterdam: de kortste weg, maar blijkbaar wel zeer filegevoelig en druk

* via Utrecht/Amsterdam: iets verder rijden, maar naar Amsterdam met de 2 keer 5 stroken zelden file, maar dan wel nog de ring van Amsterdam pakken die wel nogal fileproblemen heeft

Kortom, wie rijdt regelmatig langs daar en welke tips kunnen jullie geven?

Donderdagavond vertrekken, en in een hotel in de buurt overnachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Donderdagavond vertrekken, en in een hotel in de buurt overnachten.

Geen optie, wegens verplichtingen donderdagavond :D

En ook geen optie gezien je daar nooit een kamer kan krijgen voor 2 volwassenen met 2 kinderen en je dus al minstens 2 kamers moet boeken.

aangepast door Naish
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de trein uit Roosendaal was je er al geweest. Dan moet je enkel overstappen in Rotterdam als 'k 't mij correct herinner. :)

Ik zou graag op tijd zijn...

Geen haar op mijn hoofd die er dus aan denkt om op een trein te kruipen.

Maar als je interesse hebt, ik geef je 25 eur als je meereist en zorgt voor het wegwerken van alle ongemakken:

* thuis komen ophalen en naar dichtsbijzijnde station brengen (8km)

* bagage in de trein sleuren

* bij elke overstap zorgen dat de bagage er is

* bij aankomst bagage tot aankomsthal brengen

Nota: 4 valiezen van 20kg per stuk of samen toch max 80kg, 4 stuks handbagage, buggy,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toptip: Boek een Sleep, Park & Fly arrangement bij Van der Valk Schiphol. Je komt dan de avond van tevoren aan, parkeert daar je auto, slaapt, ontbijt.

Dan brengen ze je naar de luchthaven, en komjen je daar ook weer ophalen. Prijs is lager dan je wagen daar te latn staan, en als ik me niet vergis hebben ze daar ook familiekamers.

http://www.hotelschiphol.nl/nl/arrangementen/hoteleigen-arrangementen/park-sleep-fly-met-ontbijt

Dank u david

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toptip: Boek een Sleep, Park & Fly arrangement bij Van der Valk Schiphol. Je komt dan de avond van tevoren aan, parkeert daar je auto, slaapt, ontbijt.

Dan brengen ze je naar de luchthaven, en komjen je daar ook weer ophalen. Prijs is lager dan je wagen daar te latn staan, en als ik me niet vergis hebben ze daar ook familiekamers.

http://www.hotelschiphol.nl/nl/arrangementen/hoteleigen-arrangementen/park-sleep-fly-met-ontbijt

Dank u david

David,

David had al iets gelijkaardigs gepost.

Mvg,

David

Link naar reactie
Delen op andere sites

David,

David had al iets gelijkaardigs gepost.

Mvg,

David

David,

David weet dat David al zoiets gepost had voor David.

Maar als Naish na zijn verplichtingen donderdag doorrijdt, dan komt dat goed. Op een vrijdagmorden naar Schiphol is smeken om te laat te komen.

Grtjs,

David

Link naar reactie
Delen op andere sites

Davids,

Ik heb dat reeds bekeken mijn vrienden en wist dat al...

Maar helaas zijn er geen kamers waar je met 2 kinderen op terecht kan. Ik zou eens moeten bellen of we daar eventueel in mogen met 2 kinderen natuurlijk in een 3-persoonskamer. Als je al 2 kamers moet boeken, dan wordt het wel redelijk duur...

Grtjs,

Niet-David

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt, ik ga niet bijna 300 eur betalen zodat ik 's morgens wat langer in mijn bed kan liggen en om op die manier 95 eur uit te sparen...

Heb naar de verschillende hotels een mail gestuurd als we in een suite of 3 persoonskamer kunnen...

Die software van die hotels is trouwens belachelijk (DDke???) want in hun beschrijving staat dat je op een kamer met 2 volwassenen en 2 kinderen mag, maar je kan het niet boeken :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar helaas zijn er geen kamers waar je met 2 kinderen op terecht kan.

:roll:

De familiekamers van Hotel Schiphol A4 zijn ideaal voor het gezin, maar ook voor grote groepen die tegen een relatief lage prijs willen genieten van de luxe en het comfort van een viersterren hotel.

De familie kamers hebben allen een terras of balkon met zitje. Ze beschikken over een ruime badkamer, voorzien van ligbad, separate douche, apart toilet en ruime wastafel. De kamers zijn zeer ruim van opzet en zijn voorzien van 2 keer een twinbed die gescheiden wordt door een kastenwand met doorlooptoog, een bureau en zitje. De kamers zijn te reserveren tot maximaal zes personen, waarbij tot maximaal twee extra één persoonsbedden in de kamer aanwezig zijn. Alle kamers hebben televisie met afstandsbediening, kluisje, telefoon en er is de mogelijkheid om gebruik te maken van internet met uw eigen laptop middels WiFi.

Te boeken voor maximaal 6 personen

bv. vrijdag 16/3 € 169,00 voor 4 incl. ontbijt + parking. Gewoon online te boeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die software van die hotels is trouwens belachelijk (DDke???) want in hun beschrijving staat dat je op een kamer met 2 volwassenen en 2 kinderen mag, maar je kan het niet boeken :roll:

ScreenShot2012-03-09at154853.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

:roll:

De familiekamers van Hotel Schiphol A4 zijn ideaal voor het gezin, maar ook voor grote groepen die tegen een relatief lage prijs willen genieten van de luxe en het comfort van een viersterren hotel.

De familie kamers hebben allen een terras of balkon met zitje. Ze beschikken over een ruime badkamer, voorzien van ligbad, separate douche, apart toilet en ruime wastafel. De kamers zijn zeer ruim van opzet en zijn voorzien van 2 keer een twinbed die gescheiden wordt door een kastenwand met doorlooptoog, een bureau en zitje. De kamers zijn te reserveren tot maximaal zes personen, waarbij tot maximaal twee extra één persoonsbedden in de kamer aanwezig zijn. Alle kamers hebben televisie met afstandsbediening, kluisje, telefoon en er is de mogelijkheid om gebruik te maken van internet met uw eigen laptop middels WiFi.

Te boeken voor maximaal 6 personen

bv. vrijdag 16/3 € 169,00 voor 4 incl. ontbijt + parking. Gewoon online te boeken.

16/3 idd geen probleem, maar geen meer beschikbaar op de dag dat wij vertrekken natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was niet te boeken via die link van DDke... :roll:

Maar nu gekeken... 16/3 idd geen probleem, maar geen meer beschikbaar op de dag dat wij vertrekken natuurlijk...

.. dan best even mailtje sturen of bellen. Mogelijk geven ze een upgrade aan dezelfde prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. dan best even mailtje sturen of bellen. Mogelijk geven ze een upgrade aan dezelfde prijs.

Al verstuurd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Utrecht - Amsterdam is via de A27 en die moet je mijden als de pest. Als er iets misgaat op die route hang je. Het voor 90% 4 baans (2 heen, 2 terug) en zit vol met bruggen waar je over mag steken.

Op een vrijdagmorgen zou ik via Rotterdam rijden. Eigenlijk vallen de files wel mee... ik kom vaak in de regio Rotterdam (deze week 3 keer geweest, kom net terug thuis). En op een vrijdagmorgen reken ik zelfs geen filetijd meer mee. Vanmorgen moest ik er om 8uur zijn, dus ben ik vertrokken op een schema van 8u15 en ik was er stipt om 8uur 8). Er staat op een vrijdagmorgen simpelweg geen file tot aan Rotterdam. De ring van Rotterdam valt eigenlijk ook wel mee. Tel daar 15minuten extra voor en tel nog 15 minuten extra voor de ring van Den Haag (en geloof me, je gaat die tijd enkel nodig hebben bij calamiteiten, op een vrijdagmorgen staan er in NL bijna geen files).

Boven Den Haag kom ik niet veel... maar ook in die richting is dat op een gegeven moment een 10baans weg.

In jouw geval zou ik me richten op aankomst bij de vertrekhaal om 7 uur 30. En vermoedelijk betekent dit dat je dan vervolgens tijd genoeg hebt om te genieten van een uitgebreid stervensduur ontbijt bij Delifrance :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren hotel geboekt...

Dus overnachting in kamer, met ontbijt en parking voor max een maand betaal ik nu maar 160 eur of zoiets waar een parking minstens 100 eur was voor 12 dagen.

Makkelijker met de kindjes ook... Donderdagavond doorrijden, uitslapen en dan vlucht naar daar. Anders is het een hele rit, dan wachten, dan vlucht en dan nog bus...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steekt wel zeker dat wij gelijk hadden? :D

Nee hoor... Goeie tip trouwens.

Op de website kwam ik op 280 eur, dan gemaild en zo was het 230 eur en dan teruggedrongen tot 160 eur :D

Het is trouwens maar door een wijziging in de agenda van donderdagavond dat dit mogelijk wordt hoor. Interessanter voor de reis met de kinderen ook, want is de dag van de vlucht zo meteen minstens 3 uur korter.

aangepast door Naish
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid