Ga naar inhoud

Internationale routes - tips en ervaringen


Naish

Aanbevolen berichten

  • 3 maanden later...

Wij gaan op verlof naar Italië, in de buurt van Venetië.

Aangezien ze in FR op heksenjacht gaan tegen hardrijders, dacht ik om over Duitsland en Oostenrijk te rijden.

De Coyotes zijn daar echter verboden.

Is het nog mogelijk om tegen 160 op CC door Duitsland te rijden, naar Salzburg?

Of is het toch beter om dat door FR te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heksenjacht op hardrijders en dan 160 op cc?

dan zou ik gewoon de kortste weg nemen, in frankrijk is het sowieso max 130 dus 30 teveel is niet het einde van de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DU of FR scheelt 15 minuten, dus daar moet ik het niet voor laten.

De vraag is dus:

Een land kiezen dat gekend is voor zijn repressie, maar wel vol met Coyote's rijdt? Of een land dat ik niet ken, en waar de Coyote verboden is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat de A5 nog steeds voor een groot stuk openligt, uitbreiding naar 3 sporen.

Je rijdt best Metz-Nancy-Mulhouse-Basel, als je geen zin hebt in wat bochtigere toestanden betaal je péage via de standaard Metz-Strasbourg route.

Rij ook best over Luik, de E411 ligt deels weer open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, voor de Wannes'en onder ons, het is een stuk langer maar Keulen-Frankfurt-Karlsruhe gaat zéér vlot!

Frankfurt-Darmstadt :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, voor de Wannes'en onder ons, het is een stuk langer maar Keulen-Frankfurt-Karlsruhe gaat zéér vlot!

Frankfurt-Darmstadt :inlove:

Gisteren hebben we ook in één trek van Slovenië (Bled) naar West-Vlaanderen gereden. Veel stukken ongelimiteerd, maar ook wel veel werken (en dan vooral de A5 zoals je vermeldde). Los daarvan is het vooral eens een stuk leuker om niet door Frankrijk te rijden. Qua controles valt het trouwens behoorlijk goed mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DU of FR scheelt 15 minuten, dus daar moet ik het niet voor laten.

De vraag is dus:

Een land kiezen dat gekend is voor zijn repressie, maar wel vol met Coyote's rijdt? Of een land dat ik niet ken, en waar de Coyote verboden is?

Coyote is ook in zijn huidige Belgische vorm verboden in Frankrijk, zie ander topic hierover. Je mag wel nog de "update" hebben, maar wat ben je ermee als er om de 5 kms een flitsbak staat en je krijgt steevast een zone van 4km aangeduid? En dan zijn er de vliegende smurfen... Duitsland any time.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, voor de Wannes'en onder ons, het is een stuk langer maar Keulen-Frankfurt-Karlsruhe gaat zéér vlot!

Frankfurt-Darmstadt :inlove:

Zou ik zeker doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens, voor de Wannes'en onder ons, het is een stuk langer maar Keulen-Frankfurt-Karlsruhe gaat zéér vlot!

Frankfurt-Darmstadt :inlove:

Ik rij altijd zo, liever een stukje om en langs daar rijden dan de kortste weg en nergens vooruit raken.

Staan daar nog ergens grote wegenwerken momenteel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen Keulen en Karlsruhe zitten toch nog een aantal versmallingen (je weet wel, dat je op een rijstrook van de tegengestelde richting gepropt wordt enzo) van x-aantal kilometer hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coyote is ook in zijn huidige Belgische vorm verboden in Frankrijk, zie ander topic hierover.

Is niet waar. Deze week worden ze allemaal aangepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Zomer wordt daar natuurlijk voor gebruikt.

Anderzijds stoor ik me daar minder en minder aan. Uitbreiding van rijstroken kan alleen maar toegejuicht worden, ze doen daar tenminste iets.

Wegenwerken in België betekent meestal vervanging van de toplaag, omdat ze telkens weer zo'n crappy laag asfalt leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lefty ik vertrek maandag ca 16u in Hagen en zou rond 22u in Dresden moeten staan. Enig idee welke route de meeste witte borden met zwarte strepen heeft en het minste wegenwerken?

Dinsdag omgekeerde maar dan ineens terug naar Belgie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lefty ik vertrek maandag ca 16u in Hagen en zou rond 22u in Dresden moeten staan. Enig idee welke route de meeste witte borden met zwarte strepen heeft en het minste wegenwerken?

Dinsdag omgekeerde maar dan ineens terug naar Belgie.

Ik zou niet via Kassel etc rijden maar Siegen - Giessen - Eisenach - Erfurt - ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet via Kassel etc rijden maar Siegen - Giessen - Eisenach - Erfurt - ...

Tis dus toch Kassel geworden. Gemiddelde snelheid van 122kmh en 20 minuten stilgestaan voor Liepzig wegens camion die graag had uitgekuist. Was ook vanuit Hagen de beste weg.

Morgen terug, dan waarschijnlijk Chemnitz - Erfurt... zoals jij beschreven had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Erfurt gemiddeld 126 km/h, wat hoger is dan de Kassel route. Wel meer werken en ouder wegdek op de Erfurter. Verder Koln passeren om 17u is ook een risico. Maar kom ik vond deze wel leuker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dinsdag naar Berlijn via de E34 en de E30. Liggen hier veel bekende knelpunten/werkzaamheden die nogal wat vertragingen kunnen opleveren van de reistijd?

De E34 komt niet echt langs Essen en Dortmund, maar het kan daar wel druk/stilstaand verkeer zijn in de spits of valt dat goed mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Morgen staat een tripje naar het Porsche Museum in Stuttgart op het programma.

Google maps stuurt me in Duitsland via de A61 om dan in Hockenheim de E50 te nemen om tot slot via de E41 in Stuttgart te geraken.

 

8zA7VN5.png

 

Zouden jullie deze route ook aanhouden of zijn er betere alternatieven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd ook zo als ik die regio bezoek. Vorig jaar wel tijd verloren door werken, maar ik vermoed dat die al verleden tijd zijn. 

 

Tip: zoek eens naar een kaart van ongelimiteerde stukken autobahn, misschien kun je de trip leuker maken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid