Ga naar inhoud

Wie kan een trekhaak plaatsen?


The Swede

Aanbevolen berichten

Ik overweeg op onze GS430 een afneembare trekhaak te plaatsen.

Valt dat zelf te doen? Moeilijk?

Zijn er hier mensen met ervaring en kunnen zij die delen?

Met dank icon_smile.gif

aangepast door The Swede
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat bij deze en de vorige zelf gedaan.

Op zich niet moeilijk als je alles in huis hebt.

Gewoon eronder vijzen. Juist wat zien met de elektriciteit. Als er geen stekkertjes voorzien zijn die je in de lampen kan pluggen moet je draadjes liggen aftappen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pauper!

Als dit pauper is, hoe noem je dan iemand die met een BMW rondrijdt zonder motor erin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat bij deze en de vorige zelf gedaan.

Op zich niet moeilijk als je alles in huis hebt.

Gewoon eronder vijzen. Juist wat zien met de elektriciteit. Als er geen stekkertjes voorzien zijn die je in de lampen kan pluggen moet je draadjes liggen aftappen he.

De draden aftappen, heb ik geen schrik voor. De vrees zit hem eerder rond het "mechanisch" gedeelte. is er zomaar op elke auto plaats voorzien voor die schroeven? Of wordt dat boren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De draden aftappen, heb ik geen schrik voor. De vrees zit hem eerder rond het "mechanisch" gedeelte. is er zomaar op elke auto plaats voorzien voor die schroeven? Of wordt dat boren?

Bij sommige auto's wel,bij anderen niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 206 zat er in de chassisbalk een moer gelast waar ik hem rechtstreeks kon indraaien.

Bij de 307 heb ik clips moeten kopen die in gaten in de chassisbalk pasten en dan kan je die trekhaak daar in vast zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 206 zat er in de chassisbalk een moer gelast waar ik hem rechtstreeks kon indraaien.

Bij de 307 heb ik clips moeten kopen die in gaten in de chassisbalk pasten en dan kan je die trekhaak daar in vast zetten.

DUDE !! Nu jaag je me echt de daver op het lijf! Clips ??

Ik heb ECHT geen zin om eens voor de lol die caravan of boot eraan te hangen wetende dat die trekhaak met enkele clips vastzit. :tct:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op sommige auto's zijn de gaten voorzien,op andere niet.

Ja, die had ik wel door. Maar ik zie me geen gaten boren in een auto :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de installatiehandleiding te scoren...

Wij hebben bij een mazda (en dat is ook zo'n japans merk zoals die kermiskar van u) het probleem gehad dat de trekhaak over de achteras moest. Daarvoor moet hij volledig opgekrikt worden en dan ging dat net nadat de hele bumper was gedemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens de installatiehandleiding te scoren...

Wij hebben bij een mazda (en dat is ook zo'n japans merk zoals die kermiskar van u) het probleem gehad dat de trekhaak over de achteras moest. Daarvoor moet hij volledig opgekrikt worden en dan ging dat net nadat de hele bumper was gedemonteerd.

Ik denk dat ge daarvoor geen Japanner nodig hebt. Bij de MB dealer hebben ze er TWEE DAGEN over gedaan om de trekhaak onder de mijne te krijgen... En die pippo heeft doorgewerkt :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens zoeken op het internet voor die trekhaak. Het zou kunnen zijn dat die haak ook moet geprogrammeerd worden in je systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ge daarvoor geen Japanner nodig hebt. Bij de MB dealer hebben ze er TWEE DAGEN over gedaan om de trekhaak onder de mijne te krijgen... En die pippo heeft doorgewerkt :?

Ahja, testritjes eh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens zoeken op het internet voor die trekhaak. Het zou kunnen zijn dat die haak ook moet geprogrammeerd worden in je systeem.

Systeem? Die kist is 10 jaar oud. Toen bestonden er nog geen computers.

Ahja, testritjes eh.

:rofl:

Spijtig genoeg voor hem niet. Nooit gedacht dat het zoveel werk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeem? Die kist is 10 jaar oud. Toen bestonden er nog geen computers.

Nah bij mercedes moeten ze toch al we w210 dat ding programmeren omdat anders die lichtkontrole flipt. En ik kan me voorstellen dat er nog een deel merken zijn waardat het geval is.

Nuja, vraag eens aan een Bosal of zo hoe zo een trekhaak eruit ziet (de bevestigingen), voor hetzelfde geld kan je het er zelf insteken.

aangepast door Jupke
Link naar reactie
Delen op andere sites

DUDE !! Nu jaag je me echt de daver op het lijf! Clips ??

Ik heb ECHT geen zin om eens voor de lol die caravan of boot eraan te hangen wetende dat die trekhaak met enkele clips vastzit. :tct:

:lol:

Nee, het was een clip waar de moer aan bevestigd zat, je trekt die moer dus tegen je chassisbalk.

Trekhaak is altijd rechtstreeks op het chassis bevestigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg, laat dat plaatsen... Kost je iets van 200 eur voor het werk en het is klaar...

Da's de helft van wat die ganse auto kost !! :chair:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe goedkoop denk je wel dat die haak is? Ik vrees dat je voor een haak makkelijk de helft van je aankoopprijs van die auto betaalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid