Ga naar inhoud

BMW F31 3-reeks


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Logisch vervolg: nieuwe BMW 3-serie Touring

Nu de levering van de 3-serie sedan lekker op stoom is, kunnen we ons gaan opmaken voor de komst van de Touring. Een echte lifestyle-stationwagon, maar met een laadruimte van 495 liter wel net iets groter dan de directe concurrentie.

Ten opzichte van de sedan is de Touring 97 millimeter langer en neemt de wielbasis met 50 mm toe. Het resulteert in een laadruimte van 495 liter, 5 liter méér dan de Audi A4 Avant en 10 liter meer dan de Mercedes-Benz C-Klasse Estate. Standaard is de Touring voorzien van een in drie delen neerklapbare achterbank, met alle zitdelen neergeklapt groeit de maximale laadruimte naar 1.500 liter. Om het laadgemak verder te vergroten is er standaard een elektrisch bedienbare achterklep, wie opteert voor het Comfort Acces pakket kan de klep bovendien laten openen met een voetveeg onder de achterbumper. Ook een apart te openen achterruitje en een standaard skiluik dragen bij aan de praktische inzetbaarheid van de 3-serie Touring. Daarnaast beweert BMWdat de vergrote wielbasis bijdraagt aan meer zitruimte voor de achterste passagiers.Bij de introductie in september wordt de stationwagon leverbaar met drie motoren, één benzinemotor en twee diesels. Die eerste is de 328i, een tweeliter viercilinder turbomotor, en die levert 245 pk en 350 Nm. Genoeg om de Touring in zes seconden naar de 100 te lanceren, de topsnelheid is elektronisch begrensd op 250 km/h, terwijl het verbruik op 6,8 liter per 100 kilometer ligt. Standaard zit de motor gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, een achttrapsautomaat is optioneel.DieselHet dieselgamma trapt af met de 184 pk en 380 Nm sterke 320d, die in 7,7 seconden de 100 op de teller zet en doortrekt tot 230 km/h. Het gemiddelde verbruik ligt op 4,7 liter per 100 kilometer. Liever een zescilinder? Dan kom je uit bij de 330d Touring. Met 258 pk en 560 Nm voorlopig de sterkste motor en genoeg om in 5,6 seconden naar de 100 te sprinten, maar ook hier is de koek bij 250 op. Volgens de EU-testcyclus moet de zescilinder met 5,1 liter diesel 100 kilometer kunnen afleggen. In het geval van de 330d is de achttrapsautomaat standaard. Tegen het einde van het jaar komen er nog drie motorvarianten bij: de 320i, 318d en 316d Touring.Qua uitrustingsniveaus komt het gamma overeen met dat van de sedan, dat wil zeggen dat er drie ‘lines’ beschikbaar zijn. De Sport Line legt de nadruk op sportiviteit, de Luxury Line legt z’n bestuurder in de watten en de Modern Line bevaart de, rijk uitgeruste, middenweg. Wie extra sportiviteit wenst, kan opteren voor het M Sport Package, met onder meer extra grote wielen, sportonderstel en sportstuur. Uiteraard kan er daarnaast naar hartenlust gevinkt worden op de optielijst, al naar gelang het budget.

http://www.autoweek.nl

BMW-3er-Touring-F31-328i-Sport-Line-2012-01.jpgBMW-3er-Touring-F31-328i-Sport-Line-2012-05.jpgBMW-3er-Touring-F31-328i-Sport-Line-2012-07.jpg

aangepast door Thebiemerke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Speciale daklijn, beetje wennen. Achterlichten zijn uiteraard voorspelbaar, zoals op alle 3 tourings tot hiertoe quasi hetzelfde als de berline.

330d. :inlove: Dieselbommetje. :'(

Modern line met zwart dashboard zie ik, zoals aangekondigd, ook positief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze foto kreeg ik een aantal weken geleden doorgestuurd van Alexander. Ik veronderstel dat hij nu wel op internet mag ... :)

picture-23.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan niet zeggen dat ik er ondersteboven van ben, de daklijn is idd ondefinieerbaar "anders"...

nochtans die estorilblauwe M pack uit het scoops topic was wel woow, ik wacht dus nog even de M foto's af :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW-3er-Touring-F31-328i-Sport-Line-2012-01.jpg

op deze stond ie toch al zo goed als gedecamoufleerd...

hierop vind ik 'm moddervet, de rode staat maar wat sullig op z'n poten

attachment.php?attachmentid=688777&d=1336583946

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind hem dus beter geproportioneerd dan de f30. Ik vind hem knapper.

Ben er eigenlijk weg van, vooral van die luxury line fotos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een geslaagde auto, maar het is alsof ik hem al lang in het straatbeeld zie... Het went snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een geslaagde auto, maar het is alsof ik hem al lang in het straatbeeld zie... Het went snel.

Dat vind ik er ook van, benieuwd hoe dat uitdraait na enkele jaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan een 320d samenstellen voor minder dan 44K :D

M-pack, xenon, klima, verwarmde zetels en parkeersensoren

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel knap!

een mini 5 langs achter, en de knappe voorkant gaan goed samen.

wat vinden jullie vreemd aan de daklijn? ik zie daar niets speciaals aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M Sportpakket

Thumb resize.

Thumb resize.

Net zoals de gewone versie, is het M-pack te subtiel. De voorbumper verraadt nog iets, maar de achterbumper en velgen zijn zo braaf. Natuurlijk gaan ze op die manier geen mensen verliezen die afknappen op een extreem design.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel knap!

een mini 5 langs achter, en de knappe voorkant gaan goed samen.

wat vinden jullie vreemd aan de daklijn? ik zie daar niets speciaals aan.

Oef dacht al dat ik de enige was :) Super knappe break!

Link naar reactie
Delen op andere sites

M Sportpakket

Thumb resize.

Thumb resize.

Mooi zeer mooi wordt misschien opvolger van huidige E91 al mag mijn madame deze keer echt wel zelf kiezen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid